Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Halkjær
Indlæg: 68
Tilmeldt: 1. sep 2009, 15:26

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Halkjær »

Efter den overbevisende sejr i går og den offensive forløsning har jeg spekuleret på hvorvidt vi ville have hentet Vibe, hvis dette var sket for to uger siden. Hypotetisk tanke jovist, men hvis vi overvejer situationen, så betyder tilgangen af Vibe mindre spilletid til vores unge spillere. Hvorvidt det er Brumado fremme eller Anderson eller Isaksen på kanten. Med en Kaba (muligvis) i form nu, ja så virker behovet mindre og vi ofrer muligvis lidt udvikling på den lange bane for rutine og driftsikkerhed - som pt virker mindre nødvendigt - på den korte bane.
Det kunne i såfald betyde en udlejning af Brumado, evt til 1. Division. Samme land, fortsat tilvending og forhåbentlig lidt mål og selvtillid på kontoen.
Nogle tanker omkring dette?

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af ABT »

Ang. Vibe så mener jeg, at Priske sagde inden kampen mod FCK i TV, at man søgte noget erfaring og noget voksenhed at supplere truppen med, hvor Vibe krydsede disse bokse af bl.a.

Derudover snakker Steinlein i nedenstående interview (ligeledes fra FCK-kampen), ca. 4:50 inde i interviewet, at man gerne vil supplere truppen med en enkelt eller to mere rutinerede kræfter (ligesom Lasse Vibe). Samtidig siger han, at man ikke justerer budgettet til det kommende transfervindue selvom der pt er gode udsigter til et mesterskab.

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... or-laengst

Forhåbentlig kan vi hive en enkelt eller to spillere til, som er omkring peak-age, gerne på en wing og en centralt. Lykkes dette, står vi ufattelig stærkt i forhold til slutspillet, ligesom vi vil være på forkant med et slagkraftigt hold til Europa-kampagnen i 2020.
/ ABT

Billede

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af CasperA »

ABT skrev:
11. nov 2019, 21:53
Ang. Vibe så mener jeg, at Priske sagde inden kampen mod FCK i TV, at man søgte noget erfaring og noget voksenhed at supplere truppen med, hvor Vibe krydsede disse bokse af bl.a.

Derudover snakker Steinlein i nedenstående interview (ligeledes fra FCK-kampen), ca. 4:50 inde i interviewet, at man gerne vil supplere truppen med en enkelt eller to mere rutinerede kræfter (ligesom Lasse Vibe). Samtidig siger han, at man ikke justerer budgettet til det kommende transfervindue selvom der pt er gode udsigter til et mesterskab.

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... or-laengst

Forhåbentlig kan vi hive en enkelt eller to spillere til, som er omkring peak-age, gerne på en wing og en centralt. Lykkes dette, står vi ufattelig stærkt i forhold til slutspillet, ligesom vi vil være på forkant med et slagkraftigt hold til Europa-kampagnen i 2020.
Det lagde jeg netop også mærke til, at han sagde. Det passer også meget godt med det, som Rasmus Ankersen udtalte efter det seneste transfervindue, hvor det nærmest lød helt sikkert, at vi vil hente en rutineret central midtbanespiller i vintervinduet.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

Bør vi allerede nu gå ud og vise "rettidig omhu" ift. de næste års europæiske kampagne? Hvad end det bliver EL eller CHL kval.

Forsætter Frank og Erik på det niveau de viser i øjeblikket, så er det urealistisk at vi kan holde på dem 2 transfervinduer yderligere.

Vi så jo i seneste kval, at de spillere der skulle afsted ikke fik lov at spille og det lød ikke til at Ankersen, mente at de havde gjort noget forkert i den forbindelse...

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Halkjær skrev:
11. nov 2019, 21:35
Efter den overbevisende sejr i går og den offensive forløsning har jeg spekuleret på hvorvidt vi ville have hentet Vibe, hvis dette var sket for to uger siden. Hypotetisk tanke jovist, men hvis vi overvejer situationen, så betyder tilgangen af Vibe mindre spilletid til vores unge spillere. Hvorvidt det er Brumado fremme eller Anderson eller Isaksen på kanten. Med en Kaba (muligvis) i form nu, ja så virker behovet mindre og vi ofrer muligvis lidt udvikling på den lange bane for rutine og driftsikkerhed - som pt virker mindre nødvendigt - på den korte bane.
Det kunne i såfald betyde en udlejning af Brumado, evt til 1. Division. Samme land, fortsat tilvending og forhåbentlig lidt mål og selvtillid på kontoen.
Nogle tanker omkring dette?
Vi mangler i teorien erstatninger for både MA og Mabil, hvor Isaksen så er det ene nu, mens Paulinho er den anden. Hvis/når vi sælger Del Hende til venter skal Paulinho kæmpe om venstre back pladsen og så bliver der plads til Vibe, som reserve/kant. Jeg kan ikke forestille mig at Vibe skal spille 9er, så vi har brug for Brumado i klubben med mindre vi lejer en spidsangriber. Men hvorfor skal vi gøre det, når vi har investeret så mange penge i Kaba?

Nicolai

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

ABT skrev:
11. nov 2019, 21:53
Ang. Vibe så mener jeg, at Priske sagde inden kampen mod FCK i TV, at man søgte noget erfaring og noget voksenhed at supplere truppen med, hvor Vibe krydsede disse bokse af bl.a.

Derudover snakker Steinlein i nedenstående interview (ligeledes fra FCK-kampen), ca. 4:50 inde i interviewet, at man gerne vil supplere truppen med en enkelt eller to mere rutinerede kræfter (ligesom Lasse Vibe). Samtidig siger han, at man ikke justerer budgettet til det kommende transfervindue selvom der pt er gode udsigter til et mesterskab.

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... or-laengst

Forhåbentlig kan vi hive en enkelt eller to spillere til, som er omkring peak-age, gerne på en wing og en centralt. Lykkes dette, står vi ufattelig stærkt i forhold til slutspillet, ligesom vi vil være på forkant med et slagkraftigt hold til Europa-kampagnen i 2020.
Hvis vi beholder Marcondes, så kan jeg ikke se nogen grund til at vi henter en ny central midtbane, da vi så skal til at spille en ny spiller ind igen. Muligvis mangler vi en kvalitetskant mere, men det vil sende MA og Isaksen bag i køen, hvilket heller ikke er holdbart. Kontinuitet er det som vi har mest brug for nu, så jeg håber at det bliver et meget stille vindue med salg af Del Hende og Korchmar, og udlejning af Madsen.

Nicolai

Brugeravatar
Straarup
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. okt 2017, 10:36
Kontakt:

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Straarup »

Lidt tirsdags tanker.

Snakken om Brumado på udlån er vel lidt svær. Han snakker vel ikke engelsk spfns helt endnu? Så hvem tør byde ind på ham, vel vidende at kommunikationen bliver svær.

Derudover føler jeg mig ret sikker på Marcondes bliver her efter jul. Det er bare interessant om det bliver en permanent, eller en forlængelse af lejeaftalen frem til sommer.

Vi er presset i tilfælde af at Erik og/eller Frank skulle ske at smutte næste sommer. De to er uhyre definerende for den stil vi har nu, og især viste i søndags. Jeg vil faktisk vove og påstå de er de to vigtigste i netop den stil vi har implementeret nu.
Det skal forstås på den måde, at vi umiddelbart kan udskifte de fleste positioner med en ny, og få nogenlunde det samme. Det tror jeg simpelthen bliver svært netop med de to.

Hvis vi husker tilbage på den anden side af seneste vindue, skreg vi alle på Polles erstatning. Han kom aldrig. Hvem havde forudsagt at Frank skulle være ham? (han er ikke 1:1, men han er ved at give Evander alle muligheder for at spille som 10'er, men på 8'er positionen). Det er få spillere på den position, som evner så bredt, som Frank gør det. Jeg har muligvis klaphat på lige nu, men jeg tror han kan gå hele vejen, og jeg kunne godt se ham spille PRL, hvis arbejdstilladelsen var mulig.

Sviat derimod. Vores hold nærmer sig holdet for 3 år siden, hvor vi skreg på ledere og filosofi-spillere. Bak var lige holdt, og en stille JP var vel eneste bud. Så rykkede vi Drachmann og Dal Hende ind, for at give holdet noget af det udtryk.
Erik har alt det. Han er en værdig, verbal og intelegent leder. Jeg tror han vil være tæt på uerstattelig, på kort sigt.

Nå det vil sige vi skal holde på vores to største objekter. Det "koster" også penge. Derfor tænker jeg faktisk ikke vi behøver agere enormt på vintermarkedet, og kuk ganske lidt til sommer. Hvis præmissen om ingen salg fra stærkeste start11 er købt, håber jeg vores to næste vinduer byder på:

- Vibe som er på plads.
- Salg af MDH.
- Oprydning på CB (James, Szolt og Reese kan ryge)
- Køb af en Peak-age spiller til CM. Han må gerne koste 20-30 mio.
- Fast aftale med Marcondes.
- Måske en kvalitetskantspiller (jeg ønsker Gustav succes, men pokalen var en bet, der havde han fået nogle gode minutter)
// Straarup :fcmwolf:

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af JBT »

Vi har altså stadig ikke et hold der er godt nok til Europa kval (eller spille med i tre turneringer for den sags skyld), især med tanke på forsvars salg af fx Erik - og hvad med vores relativ uprøvede træner. Mener det er en no brainer, at begynde se frem mod at danne holdet til en eventuel kval i form af bl.a nyindkøb, men også alt det der drejer rundt om klubben, i et international set up. Der skal investeres i det bedste af det bedste for at klare sig i toppen. Og igen, der skal endnu mere klasse til udefra, hvis man vil spille med hvor det er sjovest, både fodboldmæssigt og økonomisk. Jeg håber, det er det, man lader til at arbejde på, når der gives interviews pt. Bigger bets, bigger wins.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

I BT's normalt håbløse transfer podcast, har de denne gang været på MCH arena ifm. FCK kampen.

Her har de set agenter fra AC Milan, Dortmund, Leipzig, Strasbourg og flere andre store adresser. De snakker primært om Daramy, men også at der kunne være udkig efter spillere som Frank, Dyhr og Erik.

Det er kun spekulationer omkring spillerne, men de repræsenterede klubber skulle være gode nok.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af THenry »

@Stoffer

Jeg kan ikke henvise til et link. Jeg har læst det i bogen The Football Code af James Tippett.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Stoffer »

THenry skrev:
14. nov 2019, 10:34
@Stoffer

Jeg kan ikke henvise til et link. Jeg har læst det i bogen The Football Code af James Tippett.
En reference er fuldt ud tilstrækkelig, mange tak.
(Jeg antog, at ting er læst online. my bad)

Brugeravatar
Straarup
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. okt 2017, 10:36
Kontakt:

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Straarup »

Bruun Larsen vil væk fra Dortmund. Jeg behøver ikke begynde at dagdrømme, vel? Han er urealistisk for os, er han ikke?
// Straarup :fcmwolf:

SorteUlve
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. dec 2010, 21:25

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af SorteUlve »

Straarup skrev:
19. nov 2019, 12:58
Bruun Larsen vil væk fra Dortmund. Jeg behøver ikke begynde at dagdrømme, vel? Han er urealistisk for os, er han ikke?
Jo. Han forbliver med garanti i udlandet. Sidste sæson spillede han trods alt 24 kampe i bundesligaen og 5 kampe i CL for Dortmund. Han er en 4-5 hylder over hvad vi kan hente.

Brugeravatar
Straarup
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. okt 2017, 10:36
Kontakt:

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Straarup »

SorteUlve skrev:
19. nov 2019, 13:10
Straarup skrev:
19. nov 2019, 12:58
Bruun Larsen vil væk fra Dortmund. Jeg behøver ikke begynde at dagdrømme, vel? Han er urealistisk for os, er han ikke?
Jo. Han forbliver med garanti i udlandet. Sidste sæson spillede han trods alt 24 kampe i bundesligaen og 5 kampe i CL for Dortmund. Han er en 4-5 hylder over hvad vi kan hente.
4-5 hylder, det var højt. Jeg tror ikke det er realistisk. Omvendt, vi har før forsøgt på noget urealistisk.

Og hans meritter i sidste sæson betyder bare ikke meget for en ung knægt, der gerne vil have spilletid. Det sagt, tror jeg helt sikkert der vil være mange større adresser, der melder deres interesse.

Derudover er han måske heller ikke en spiller Benhams computer rater helt i top.

Mon ikke du har ret, jeg må droppe dagdrømmene :)
// Straarup :fcmwolf:

Brugeravatar
Jacob
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jul 2009, 15:03

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Jacob »

Klubben har åbenbart indkaldt til pressemøde i morgen kl. 9.30 med emnet “Den tager vi i morgen”.
https://twitter.com/jesperhelmin/status ... 38721?s=21

Kryptisk beskrivelse. Det oplagte er jo offentliggørelse af Priskes fastansættelse og eventuelt ny assistent.

Låst