Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af oros »

Fyr de københavnske dommere og forlæng med de objektive jyske trænere: Riddersholm og Thomasberg skilder sig ud.

aoa-fcm
Indlæg: 47
Tilmeldt: 19. maj 2009, 19:01

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af aoa-fcm »

Fyring til selve dommerkomitéen hos DBU - der skal simpelthen gøres noget for at stoppe de kæmpe fordele som dommerne giver de to store sjællandske klubber, når de spiller på hjemmebane. Om det er bedre træning/forberedelse ved jeg ikke, men dem der sidder med hænderne i dejen må da kunne finde ud af at forbedre det.
Forlængelse til Svend G. , Claus S. og Rasmus A. for rettidigt at have fanget Viben, inden han flyver fra reden (læs.: Göteborg). Vi har brug for en dansk spiller med ledererfaring og rutine til kampene i foråret.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Stoffer »

oros skrev:
5. nov 2019, 14:34
Fyr de københavnske dommere og forlæng med de objektive jyske trænere: Riddersholm og Thomasberg skilder sig ud.
Det er sjovt nok emne, I tager op.

I Mediano og alle mulige andre steder fx på Twitter galper folk op om hvor pinlig Thomasberg er, og at man skal give dommeren arbejdesro. Men det er sguda forhelved nemt at sige, når man er fan af de klubber som fordelene tilflyder, eller hvis man sidder helt udenfor.

Jeg tror ikke på VAR som den store frelser, og jeg synes heller ikke, at Thomasberg ageren har været pæn, men hvor ville jeg dog gerne høre et interview med en dommer, der står ved, at de ydre omgivelser gør en forskel, og at det nok på den lange bane giver fx Brøndby og FCK en fordel. Er det noget, som vi bør gøre noget ved? Nej, men indrøm det nu bare.

Finder I lige sådan en dommer, Kent.. :lol:

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af FCM2000 »

Lige meget hvor meget Rasmus A. siger, så har Ståle et point, og det er at FCK er internationale og FCM er nationale.

Og hvorfor er de så det, fordi de har erfarne spillere, som kan klare presset i de internationale kampe.

Det betyder ikke at de er bedre end FCM i den nationale liga.

Jeg har før hørt RA udtale i den her podcast serie, at han ikke mener at FCM 2015 holdet er bedre end 2018 og nu, som undskyldning for at FCM ikke har klaret sig særlig godt interneationalt.

Her mener jeg, at RA fejler fuldstændig i hans analyse, for de spillere man havde i 2015, Andersson, Poulsen, Sparv (i deres bedste udgave /alder), Bak, Novak, Sly, Duncan, Kian Hansen/erik S., Dahlin osv, holdet havde betydelig mere erfaring og international erfaring, kontra det hold vi ser nu, det gør forskellen internationalt, jeg skriver internationalt, men holdet fra 2018 og nu, kunne måske godt spille op med 2015 holdet i nationale kampe.

Det vi har hørt fra Rasmus A. er snakken uden om, med 50/50 kampe osv. Pilen peger på ham, Stein og sportsdirektørerne,for den manglende succes internationalt

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af oros »

:mrgreen:
FCM2000 skrev:
6. nov 2019, 17:51
Lige meget hvor meget Rasmus A. siger, så har Ståle et point, og det er at FCK er internationale og FCM er nationale.

Og hvorfor er de så det, fordi de har erfarne spillere, som kan klare presset i de internationale kampe.

Det betyder ikke at de er bedre end FCM i den nationale liga.

Jeg har før hørt RA udtale i den her podcast serie, at han ikke mener at FCM 2015 holdet er bedre end 2018 og nu, som undskyldning for at FCM ikke har klaret sig særlig godt interneationalt.

Her mener jeg, at RA fejler fuldstændig i hans analyse, for de spillere man havde i 2015, Andersson, Poulsen, Sparv (i deres bedste udgave /alder), Bak, Novak, Sly, Duncan, Kian Hansen/erik S., Dahlin osv, holdet havde betydelig mere erfaring og international erfaring, kontra det hold vi ser nu, det gør forskellen internationalt, jeg skriver internationalt, men holdet fra 2018 og nu, kunne måske godt spille op med 2015 holdet i nationale kampe.

Det vi har hørt fra Rasmus A. er snakken uden om, med 50/50 kampe osv. Pilen peger på ham, Stein og sportsdirektørerne,for den manglende succes internationalt
Naturligvis har Ståle en pointe. Det er åbenlyst og tåbeligt at benægte.
Men han er stadig utålelig at høre på, dommeren er stadig københavner og det bedste græs gror i Herning. 🙃

Kolknu
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. jun 2019, 14:07

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kolknu »

Få nu forlænget med hele u19 truppen, det kan bare det der med at spille europæiske

Jeg kunne godt tænke mig at se en fyring går til øen Sjælland, da den bare ligger for langt væk fra MCH arena.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk


Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Den grimme smag af Rød Aalborg blev skyllet væk med en 1-0 sejr, og derfor var der ingen grund til ikke at lave optakt til #FCMFCK.

Peter Krogh har desuden talt med Sviatchenko om rollen som anfører i FC Midtjylland

https://soundcloud.com/user-336203398/4 ... fck-071119

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Densestar7430 »

Kent skrev:
7. nov 2019, 22:38
Den grimme smag af Rød Aalborg blev skyllet væk med en 1-0 sejr, og derfor var der ingen grund til ikke at lave optakt til #FCMFCK.

Peter Krogh har desuden talt med Sviatchenko om rollen som anfører i FC Midtjylland

https://soundcloud.com/user-336203398/4 ... fck-071119
Godt arbejde igen, igen Kent og resten af SS!

Vil lige høre til noget jeg kommenterede på en i af jeres surveys.

I har spurgt til den ønskede længde på udsendelserne og der har jeg personligt altid valgt det, der varer længst muligt.
Frit fra hukommelsen, så udkommer jeres afsnit nu én gang hver 2. uge og varer ca. 1,5-2 timer, hvor i, i starten udkom én gang i ugen, men så var udsendelserne kortere.

Er det på baggrund af, at vi de svar i modtaget på surveys har indikeret at folk ønsker længere afsnit? I så fald, tror jeg det er en misfortolkning af, hvad der menes (i hvert fald i mit eget tilfælde). Svaret har indikeret at jeg ønsker så meget SS som muligt, men er valgmuligheden 2x1 times afsnit hver anden uge eller 2x1 times afsnit hver anden uge, så ser jeg meget hellere de 2 gange 1 times afsnit.
Nedtakt fra 2 uger gamle kampe bliver hurtigt små trivielt. Ligesom fyring/f.eks. ofte bliver øjebliksbilleder.

Ovenstående er kun et gæt, jeg tænker ligeså vel at årsagen er noget så naturligt, som hvor meget af jeres tid i skal bruge på det. Vil dog gerne høre nærmere om jeres tanker omkring det.

- Min kommentar skal i øvrigt på ingen måde forstås som noget negativt. Jeg synes i gør det fremragende.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Densestar7430 skrev:
8. nov 2019, 09:25
Kent skrev:
7. nov 2019, 22:38
Den grimme smag af Rød Aalborg blev skyllet væk med en 1-0 sejr, og derfor var der ingen grund til ikke at lave optakt til #FCMFCK.

Peter Krogh har desuden talt med Sviatchenko om rollen som anfører i FC Midtjylland

https://soundcloud.com/user-336203398/4 ... fck-071119
Godt arbejde igen, igen Kent og resten af SS!

Vil lige høre til noget jeg kommenterede på en i af jeres surveys.

I har spurgt til den ønskede længde på udsendelserne og der har jeg personligt altid valgt det, der varer længst muligt.
Frit fra hukommelsen, så udkommer jeres afsnit nu én gang hver 2. uge og varer ca. 1,5-2 timer, hvor i, i starten udkom én gang i ugen, men så var udsendelserne kortere.

Er det på baggrund af, at vi de svar i modtaget på surveys har indikeret at folk ønsker længere afsnit? I så fald, tror jeg det er en misfortolkning af, hvad der menes (i hvert fald i mit eget tilfælde). Svaret har indikeret at jeg ønsker så meget SS som muligt, men er valgmuligheden 2x1 times afsnit hver anden uge eller 2x1 times afsnit hver anden uge, så ser jeg meget hellere de 2 gange 1 times afsnit.
Nedtakt fra 2 uger gamle kampe bliver hurtigt små trivielt. Ligesom fyring/f.eks. ofte bliver øjebliksbilleder.

Ovenstående er kun et gæt, jeg tænker ligeså vel at årsagen er noget så naturligt, som hvor meget af jeres tid i skal bruge på det. Vil dog gerne høre nærmere om jeres tanker omkring det.

- Min kommentar skal i øvrigt på ingen måde forstås som noget negativt. Jeg synes i gør det fremragende.
Tak for feedback. Jeg har delt mit svar op i to.

Frekvens
Vi har altid som grundregel udkommet ca. hver anden uge med vores normale SS. Der har været enkelte perioder, fx i slutspillet 2018, hvor vi er kommet hver uge, fordi tingene spidsede så meget til, at vi synes, at det var nødvendigt. Desuden laver vi jo af og til særudgaver, som vi forsøger at lægge ud i de uger, hvor vi ikke laver SS.
Jeg tror sådan set alle bag SS er enige om, at det ville være fedt, hvis vi kunne lave noget hver uge. Men den nuværende gruppe har simpelthen ikke tid og ressourcer til det (udover i korte perioder) - og det tager markant længere tid at lave 2*1 time end 1*2 timer, da det ikke er selve optagetiden men forberedelsen, der tager mest tid.
Hvis der er nogen derude, som har lyst til at lave podcast og give et nap med, så er de for øvrigt meget velkomne til at give lyd fra sig.

Længde
Det er lidt et smertensbarn. Oprindeligt var oplægget, at hvert afsnit skulle vare ca. 30 minutter... og det er ikke fordi, at vi er stolte, når vi nærmer os 2 timer. Men vi er nok bedre til at finde vinkler og emner at diskutere end til at være skarpe tidsmæssigt. Noget af det hænger sammen med, at vi sender hver anden uge, og derfor er der ofte lidt mere at snakke om - men jeg tror du har ret i, at episoderne gradvist er blevet længere. Personligt vil jeg gerne ramme ca. 1,5 time, men det lykkes ikke så ofte (dog var der 20 minutters interview med Erik i den nyeste, og ser vi bort fra det, så rammer den ikke helt ved siden af). Vi undgår så vidt muligt at tale om 2 uger gamle kampe, da vi heller ikke synes, at det giver mening, men af og til kan der være tendenser eller episoder, som vi tager op.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Densestar7430 »

Kent skrev:
8. nov 2019, 11:32
Densestar7430 skrev:
8. nov 2019, 09:25
Kent skrev:
7. nov 2019, 22:38
Den grimme smag af Rød Aalborg blev skyllet væk med en 1-0 sejr, og derfor var der ingen grund til ikke at lave optakt til #FCMFCK.

Peter Krogh har desuden talt med Sviatchenko om rollen som anfører i FC Midtjylland

https://soundcloud.com/user-336203398/4 ... fck-071119
Godt arbejde igen, igen Kent og resten af SS!

Vil lige høre til noget jeg kommenterede på en i af jeres surveys.

I har spurgt til den ønskede længde på udsendelserne og der har jeg personligt altid valgt det, der varer længst muligt.
Frit fra hukommelsen, så udkommer jeres afsnit nu én gang hver 2. uge og varer ca. 1,5-2 timer, hvor i, i starten udkom én gang i ugen, men så var udsendelserne kortere.

Er det på baggrund af, at vi de svar i modtaget på surveys har indikeret at folk ønsker længere afsnit? I så fald, tror jeg det er en misfortolkning af, hvad der menes (i hvert fald i mit eget tilfælde). Svaret har indikeret at jeg ønsker så meget SS som muligt, men er valgmuligheden 2x1 times afsnit hver anden uge eller 2x1 times afsnit hver anden uge, så ser jeg meget hellere de 2 gange 1 times afsnit.
Nedtakt fra 2 uger gamle kampe bliver hurtigt små trivielt. Ligesom fyring/f.eks. ofte bliver øjebliksbilleder.

Ovenstående er kun et gæt, jeg tænker ligeså vel at årsagen er noget så naturligt, som hvor meget af jeres tid i skal bruge på det. Vil dog gerne høre nærmere om jeres tanker omkring det.

- Min kommentar skal i øvrigt på ingen måde forstås som noget negativt. Jeg synes i gør det fremragende.
Tak for feedback. Jeg har delt mit svar op i to.

Frekvens
Vi har altid som grundregel udkommet ca. hver anden uge med vores normale SS. Der har været enkelte perioder, fx i slutspillet 2018, hvor vi er kommet hver uge, fordi tingene spidsede så meget til, at vi synes, at det var nødvendigt. Desuden laver vi jo af og til særudgaver, som vi forsøger at lægge ud i de uger, hvor vi ikke laver SS.
Jeg tror sådan set alle bag SS er enige om, at det ville være fedt, hvis vi kunne lave noget hver uge. Men den nuværende gruppe har simpelthen ikke tid og ressourcer til det (udover i korte perioder) - og det tager markant længere tid at lave 2*1 time end 1*2 timer, da det ikke er selve optagetiden men forberedelsen, der tager mest tid.
Hvis der er nogen derude, som har lyst til at lave podcast og give et nap med, så er de for øvrigt meget velkomne til at give lyd fra sig.

Længde
Det er lidt et smertensbarn. Oprindeligt var oplægget, at hvert afsnit skulle vare ca. 30 minutter... og det er ikke fordi, at vi er stolte, når vi nærmer os 2 timer. Men vi er nok bedre til at finde vinkler og emner at diskutere end til at være skarpe tidsmæssigt. Noget af det hænger sammen med, at vi sender hver anden uge, og derfor er der ofte lidt mere at snakke om - men jeg tror du har ret i, at episoderne gradvist er blevet længere. Personligt vil jeg gerne ramme ca. 1,5 time, men det lykkes ikke så ofte (dog var der 20 minutters interview med Erik i den nyeste, og ser vi bort fra det, så rammer den ikke helt ved siden af). Vi undgår så vidt muligt at tale om 2 uger gamle kampe, da vi heller ikke synes, at det giver mening, men af og til kan der være tendenser eller episoder, som vi tager op.
Tak for svar Kent.

Jeg sender dig lige en privat besked.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Densestar7430 »

Starter lige med en tidlig forlængelse... Sory Kaba!

En Big game player? Hans bedste kampe har været Rangers og 2x FCK.

Han var oppe og selvtræne fredag aften, og blev efter træning lørdag med Anderson og Mabil og kørte angreb i gennem.

Intet mindre ene fremragende! Han blive forskellen på guld og sølv.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af DenStolteJyde »

Forlængelse: Sory Kaba, endelig stempler han ind, og fra nu af kommer han til at banke 2 ind hver gang :) (eller det håber vi i hvert fald)

Fyring til Junior og Isaksen: Junior for at trække kampens.dummeste gule kort (og det så endda rimelig bevidst ud) og Isaksen for at ville lidt for meget da han kom og for at starte med at trække et frispark på temmelig klodset vis lige efter han kom ind ved at rykke en FCK'er rundt.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af UlveLars »

Vi kan simpelthen ikke vente på en ny omgang Sort Snak til efter OB-kampen ovenpå sådan en omgang!!!
Det må kræve en special i landsholdspausen :)

Please

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af mousebreaker »

Forlængelse: Offensiven. Endelig har man mulighed for at give offensiven en forlængelse - den mulighed må ikke gå til spilde!

Fyring: Tilskuerne på Faxe Kondi. Én ting er at de gerne må leve mere med i stemningen - men fyringen kommer for at en tredjedel havde forladt stadion 5 minutter før tid på en festaften hvor drengene havde fortjent stående hyldest de sidste 10 minutter - fra alle!
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Vijen »

mousebreaker skrev:
11. nov 2019, 08:30
Forlængelse: Offensiven. Endelig har man mulighed for at give offensiven en forlængelse - den mulighed må ikke gå til spilde!

Fyring: Tilskuerne på Faxe Kondi. Én ting er at de gerne må leve mere med i stemningen - men fyringen kommer for at en tredjedel havde forladt stadion 5 minutter før tid på en festaften hvor drengene havde fortjent stående hyldest de sidste 10 minutter - fra alle!
Enig i den fyring. Det var så pinligt at se alle dem der gik. Jamen, vi har jo vundet og vi kan slippe for trafikken. Altså, slukker i også for en rigtig god film 10 minutter før den er færdig. Hvis I ikke vil sidde i køen, så bliv på stadion og klap af spillerne efter kampen.

Og nu Benham og Ankersen er i området, så kunne det da være fedt med et interview.

Besvar