Hvorfor drejer det sig hele tiden kun om Fcc og Brøndby.

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Hvorfor drejer det sig hele tiden kun om Fcc og Brøndby.

Indlæg af TrueWolfMidt »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... illionerne

Jeg er og bliver forundret. Hva sker der. Hvorfor nu det ????
Hvorfor er den gamle fordelingsnøgle ikke god nok ???
Forklar mig logikken i, at de skal have flere penge end andre.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Hvorfor drejer det sig hele tiden kun om Fcc og Brøndby.

Indlæg af MFKM »

De leverer et bedre og mere attraktivt produkt - det er logikken.

Det er også årsagen til at en Ferrari er dyrere end en Suzuki.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Hvorfor drejer det sig hele tiden kun om Fcc og Brøndby.

Indlæg af Steffen am »

What, kan måske forstå det hen af vejen, men virker som en ret stor stigning.
Synes persontlig det er håbløst, og ærgerligt man har afskaffet kamppuljen.

Kan forstå de store klubber var i en god forhandlingssituation, da ligaen gik fra 12 til 14 hold, men at det skulle ske samtidig med at ligaen blev skåret til.
Måske som en del af forhandlingerne om at 1. Division skulle have flere penge?

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Hvorfor drejer det sig hele tiden kun om Fcc og Brøndby.

Indlæg af TrueWolfMidt »

MFKM skrev:
16. sep 2019, 15:35
De leverer et bedre og mere attraktivt produkt - det er logikken.

Det er også årsagen til at en Ferrari er dyrere end en Suzuki.
NEJ, den køber jeg sgu ikke. Vi er som klub bare vokset og vokset og jeg synes, at det er noget fis, at de skal have flere penge end de andre superliga hold. Synes egentlig at den fordelingsnøgle som var, er ganske god, og forklar mig, hvorfor Fcc og Brøndby skal have flere penge end os. Du skriver at de leverer et mere attraktivt produkt, Ahhhhh. Ja gjorde lidt under Zorninger, men det retfærdiggør ikke, at de skal have flere penge.

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Hvorfor drejer det sig hele tiden kun om Fcc og Brøndby.

Indlæg af Le Compte »

En liga med kun BIF og FCK er heller ikke attraktiv. Produktet er alle hold. Jo bedre pengene fordeles jo flere gode hold vil der være som kan spille gode kampe mod BIF og FCK. En skæv liga har intet underholdene over sig
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Hvorfor drejer det sig hele tiden kun om Fcc og Brøndby.

Indlæg af Saemala »

TrueWolfMidt skrev:
16. sep 2019, 16:25
MFKM skrev:
16. sep 2019, 15:35
De leverer et bedre og mere attraktivt produkt - det er logikken.

Det er også årsagen til at en Ferrari er dyrere end en Suzuki.
NEJ, den køber jeg sgu ikke. Vi er som klub bare vokset og vokset og jeg synes, at det er noget fis, at de skal have flere penge end de andre superliga hold. Synes egentlig at den fordelingsnøgle som var, er ganske god, og forklar mig, hvorfor Fcc og Brøndby skal have flere penge end os. Du skriver at de leverer et mere attraktivt produkt, Ahhhhh. Ja gjorde lidt under Zorninger, men det retfærdiggør ikke, at de skal have flere penge.
De skal have flere penge end os, fordi de skaffer flere seere, og dermed flere penge til tv-stationerne.
At stigningen så er håbløs stor, er en anden side af sagen. Den nuværende fordelingsnøgle er ganske retfærdig, og kan ikke se hvorfor den skulle ændres så meget til Brøndby og FCCs fordel.
Høvdingen af Herning

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Hvorfor drejer det sig hele tiden kun om Fcc og Brøndby.

Indlæg af MFKM »

TrueWolfMidt skrev:
16. sep 2019, 16:25
MFKM skrev:
16. sep 2019, 15:35
De leverer et bedre og mere attraktivt produkt - det er logikken.

Det er også årsagen til at en Ferrari er dyrere end en Suzuki.
NEJ, den køber jeg sgu ikke. Vi er som klub bare vokset og vokset og jeg synes, at det er noget fis, at de skal have flere penge end de andre superliga hold. Synes egentlig at den fordelingsnøgle som var, er ganske god, og forklar mig, hvorfor Fcc og Brøndby skal have flere penge end os. Du skriver at de leverer et mere attraktivt produkt, Ahhhhh. Ja gjorde lidt under Zorninger, men det retfærdiggør ikke, at de skal have flere penge.
Du bad om en forklaring på, hvorfor de skal have flere penge end os andre, den gav jeg dig.

Om du mener de leverer et mere attraktivt produktveller ej er ligegyldigt. Seertallene er et bevis på at de er mere attraktive.

Jeg tager ikke stilling til om den nye fordeling er mere retfærdig end den gamle, men du bad om en logisk forklaring, den gav jeg dig.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Hvorfor drejer det sig hele tiden kun om Fcc og Brøndby.

Indlæg af TrueWolfMidt »

MFKM skrev:
16. sep 2019, 17:21
TrueWolfMidt skrev:
16. sep 2019, 16:25
MFKM skrev:
16. sep 2019, 15:35
De leverer et bedre og mere attraktivt produkt - det er logikken.

Det er også årsagen til at en Ferrari er dyrere end en Suzuki.
NEJ, den køber jeg sgu ikke. Vi er som klub bare vokset og vokset og jeg synes, at det er noget fis, at de skal have flere penge end de andre superliga hold. Synes egentlig at den fordelingsnøgle som var, er ganske god, og forklar mig, hvorfor Fcc og Brøndby skal have flere penge end os. Du skriver at de leverer et mere attraktivt produkt, Ahhhhh. Ja gjorde lidt under Zorninger, men det retfærdiggør ikke, at de skal have flere penge.
Du bad om en forklaring på, hvorfor de skal have flere penge end os andre, den gav jeg dig.

Om du mener de leverer et mere attraktivt produktveller ej er ligegyldigt. Seertallene er et bevis på at de er mere attraktive.

Jeg tager ikke stilling til om den nye fordeling er mere retfærdig end den gamle, men du bad om en logisk forklaring, den gav jeg dig.
Ja du gav en forklaring KORREKT - Noget med Ferrari of Suzuki. Check lige hvad du skrev. Nu er det så pludselig seertallene der gør forskellen.

Xort
Indlæg: 138
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning

Re: Hvorfor drejer det sig hele tiden kun om Fcc og Brøndby.

Indlæg af Xort »

På trods af FCCs mange ude kampe, så har de ikke mange seer.
Fordelt på de første 8 runder, så er seerne fordelt med
BIF: 1.083.000
FCM: 812.000
AGF: 795.000
FCC: 631.000

Så ud fra det, så skal FCM have 25% mere end FCC

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Hvorfor drejer det sig hele tiden kun om Fcc og Brøndby.

Indlæg af Saemala »

Xort skrev:
16. sep 2019, 17:48
På trods af FCCs mange ude kampe, så har de ikke mange seer.
Fordelt på de første 8 runder, så er seerne fordelt med
BIF: 1.083.000
FCM: 812.000
AGF: 795.000
FCC: 631.000

Så ud fra det, så skal FCM have 25% mere end FCC
Nu har de også haft lidt skæve tidspunkter pga. Europa.
Desuden kan man ikke bruge de tal til alverdens, før end at alle har spillet mod alle. Både AGF og os selv har haft Brøndby, mens FCC ikke har mødt dem endnu. Men ja, uden at have tjekket tallene generelt, så føles afstanden interessemæssigt mellem midterfeltet og FCC/Brøndby ikke så stor som tidligere.
Senest rettet af Saemala 16. sep 2019, 18:36, rettet i alt 1 gang.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Hvorfor drejer det sig hele tiden kun om Fcc og Brøndby.

Indlæg af Ravnen »

Synes det sportslige til hver en tid må tælle. FCC og BIF har jo i forvejen en fordel i at have flere tilskuere og mulige sponsorer i det store Københavnske område. Superligaen solgt til TV er et fælles produkt, som kun har sin værdi fordi der er flere med. I mine øjne er FCC og BIF ikke mere værd end Aab, AGF, OB eller Esbjerg, som også alle er store byområder og har en stor værdi at nå ud til for superligaen. Det sportslige ændrer sig, og er det pludselig AGF (gud forbyde det) som er landets bedste hold sportsligt, så bør de også belønnes for det, ganske som vi bør det ligenu.

Lafrenz
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. okt 2019, 14:53

Re: Hvorfor drejer det sig hele tiden kun om Fcc og Brøndby.

Indlæg af Lafrenz »

Hej,
Jeg er AGFfan, og skal derfor nok lade være med at blande mig unødigt meget.

Som udspringer af "vores" igangværende kamp mod tv-aftalen og især hverdagskampene. Har jeg oprettet denne Facebook side (link nederst). Håber det er okay jeg lige reklamere lidt for den her. Det gør jeg primært fordi, jeg håber at også I vil begynde at råbe mere på om problemerne med TV-aftalen. Mit drømme scenarie er, protester på mange af de dansle tribuner. Som I så fint beskriver er der jo meget, ved TV-aftalen der er skidt, også ud over hverdagskampene.
Den 10. oktober lavede jeg et opslag, som faktisk ville have passet glimrende i denne tråd. Her kommer jeg også ind på FCM som eksempel.

På siden er der også lidt om YouSee/Discovery konflikten, som I også har en tråd om.

Det er lidt pressedækning nederst, på siden, selvom vores protester i Aarhus, ikke har fået så meget som håbet.

Det er en fælles kamp det her. Og Facebook siden er ikke tænkt som en AGF ting, det er et forsøg på at samle flere danske fans, som helhed.

Jeg læser ikke så tit med her inde, men skal nok prøve at holde øje med eventuel respons. Hvis det er vigtigt kan vi kontaktes på Facebook.

Når vil ikke forstyrre mere. God weekend.

/ Steffen Villadsen, Mere fodbold mindre tv

https://m.facebook.com/Fodbold-skal-spi ... 5366727424

Besvar