Økonomien

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Økonomien

Indlæg af Danand123 »

Det er jo fantastisk, hvor lange tråde, der kan laves, hvis vi har stor fokus på stave- og slåfejl. Så ville en ordblind aldrig kunne få et ord indført.

Men hvorfor kan man ikke selv redigere i egne indlæg? Det kan man på bold.dk.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Økonomien

Indlæg af Matjavsen »

Danand123 skrev:
16. okt 2019, 22:23
Det er jo fantastisk, hvor lange tråde, der kan laves, hvis vi har stor fokus på stave- og slåfejl. Så ville en ordblind aldrig kunne få et ord indført.

Men hvorfor kan man ikke selv redigere i egne indlæg? Det kan man på bold.dk.
Tror ikke det har noget med stave fejlen at gøre.

Ronaldo.com er bare et useriøst medie ligesom footy

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Økonomien

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Matjavsen skrev:
16. okt 2019, 23:41
Danand123 skrev:
16. okt 2019, 22:23
Det er jo fantastisk, hvor lange tråde, der kan laves, hvis vi har stor fokus på stave- og slåfejl. Så ville en ordblind aldrig kunne få et ord indført.

Men hvorfor kan man ikke selv redigere i egne indlæg? Det kan man på bold.dk.
Tror ikke det har noget med stave fejlen at gøre.

Ronaldo.com er bare et useriøst medie ligesom footy
Præcis. Stave- og slåfejl er stort set ligegyldige for mig. Men valide argumenter og seriøse kilder er nødvendige for at have en god debat. Derfor synes jeg at det er vigtigt at vi bruger seriøse kilder og ikke "medier" som footy eller ronaldo.com.

Nicolai

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Økonomien

Indlæg af Danand123 »

Nicolai Kammersgaard skrev:
17. okt 2019, 09:48
Matjavsen skrev:
16. okt 2019, 23:41
Danand123 skrev:
16. okt 2019, 22:23
Det er jo fantastisk, hvor lange tråde, der kan laves, hvis vi har stor fokus på stave- og slåfejl. Så ville en ordblind aldrig kunne få et ord indført.

Men hvorfor kan man ikke selv redigere i egne indlæg? Det kan man på bold.dk.
Tror ikke det har noget med stave fejlen at gøre.

Ronaldo.com er bare et useriøst medie ligesom footy
Præcis. Stave- og slåfejl er stort set ligegyldige for mig. Men valide argumenter og seriøse kilder er nødvendige for at have en god debat. Derfor synes jeg at det er vigtigt at vi bruger seriøse kilder og ikke "medier" som footy eller ronaldo.com.

Nicolai
Ok, det er kilden, der er problemet, kunne jeg bare ikke se i de første kommentarer. Men de henviser til sportsnyt dk på Ronaldo.com.

Men er der nogen, som ikke mener at fordelingsnøglen er rigtig angivet så byd venligst ind.

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Økonomien

Indlæg af Flemse »

Matjavsen skrev:
16. okt 2019, 23:41
Tror ikke det har noget med stave fejlen at gøre.
Det er altså altid lidt sjovt, når "stavefejl" bliver stavet forkert ... :D

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Økonomien

Indlæg af Matjavsen »

Flemse skrev:
18. okt 2019, 08:47
Matjavsen skrev:
16. okt 2019, 23:41
Tror ikke det har noget med stave fejlen at gøre.
Det er altså altid lidt sjovt, når "stavefejl" bliver stavet forkert ... :D
Nu var det så ikke stavefejl, men stavefejlen :D

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Økonomien

Indlæg af Flemse »

Matjavsen skrev:
18. okt 2019, 10:32
Flemse skrev:
18. okt 2019, 08:47
Matjavsen skrev:
16. okt 2019, 23:41
Tror ikke det har noget med stave fejlen at gøre.
Det er altså altid lidt sjovt, når "stavefejl" bliver stavet forkert ... :D
Nu var det så ikke stavefejl, men stavefejlen :D
Ja, ret skal være ret :D Men det er nu stadig sjovt :D

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Økonomien

Indlæg af Matjavsen »

Flemse skrev:
18. okt 2019, 08:47
Matjavsen skrev:
16. okt 2019, 23:41
Tror ikke det har noget med stave fejlen at gøre.
Det er altså altid lidt sjovt, når "stavefejl" bliver stavet forkert ... :D
Det må have været mine pølsefingre 😁

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Økonomien

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Danand123 skrev:
17. okt 2019, 12:37

Ok, det er kilden, der er problemet, kunne jeg bare ikke se i de første kommentarer. Men de henviser til sportsnyt dk på Ronaldo.com.

Men er der nogen, som ikke mener at fordelingsnøglen er rigtig angivet så byd venligst ind.
Det har før været oppe herinde at footy, Ronaldo.com og lignende fritidsmedier ikke er seriøse kilder. Derfor nøjes jeg bare med de rullende øjne ;)

Tipsbladet har i dag en oversigt over pengefordelingen efter 13 runde og vi står til at få 14 millioner, mens FCK får 13 og SIF 2,5 millioner.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -her-runde

Nicolai Kammersgaard

Brugeravatar
Jacob
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jul 2009, 15:03

Re: Økonomien

Indlæg af Jacob »

Nicolai Kammersgaard skrev:
18. okt 2019, 11:44
Det har før været oppe herinde at footy, Ronaldo.com og lignende fritidsmedier ikke er seriøse kilder. Derfor nøjes jeg bare med de rullende øjne
Selvom vi let kan blive enige om, at det er to useriøse medier, set ud fra et journalistisk perspektiv, så er de meget langt fra små fritidsbeskæftigelser. Footy havde en bruttofortjeneste på 3,75 mio sidste år, Ronaldo.com har en egenkapital på cirka 30 mio (primært indskudt startkapital fra grundlægger og investor) og begge virksomheder er registreret som havende mellem 10-19 medarbejdere.

https://vismarating.dk/firma/31752000-footy-gruppen-aps
https://vismarating.dk/firma/39526646-ronaldo-com-a-s

Denne slags medier er kommet for at blive, så kildekritik er vigtigere end nogensinde.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Økonomien

Indlæg af 974 »

Jacob skrev:
18. okt 2019, 12:43
Nicolai Kammersgaard skrev:
18. okt 2019, 11:44
Det har før været oppe herinde at footy, Ronaldo.com og lignende fritidsmedier ikke er seriøse kilder. Derfor nøjes jeg bare med de rullende øjne
Selvom vi let kan blive enige om, at det er to useriøse medier, set ud fra et journalistisk perspektiv, så er de meget langt fra små fritidsbeskæftigelser. Footy havde en bruttofortjeneste på 3,75 mio sidste år, Ronaldo.com har en egenkapital på cirka 30 mio (primært indskudt startkapital fra grundlægger og investor) og begge virksomheder er registreret som havende mellem 10-19 medarbejdere.

https://vismarating.dk/firma/31752000-footy-gruppen-aps
https://vismarating.dk/firma/39526646-ronaldo-com-a-s

Denne slags medier er kommet for at blive, så kildekritik er vigtigere end nogensinde.
Enig - og iøvrigt spændende med deres reelle størrelser som vinkel
Der har været en fremherskende holdning til disse nye platforme, at de var useriøse, kopierede andres artikler, og nærmest løgnagtige

Og da først dette var normen, så er det blevet sådan det er - for sådan er det bare...

Men alle medier er startet på den ene eller anden måde, og idag er der jo heller ikke mange der stiller store spørgsmålstegn ved alle twitterprofiler der fremturer holdninger, Klaus Egelund ved alt om FCM osv osv..

Men footy.dk og ronaldo.com - de er useriøse :roll:

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Økonomien

Indlæg af Matjavsen »

974 skrev:
18. okt 2019, 13:06
Jacob skrev:
18. okt 2019, 12:43
Nicolai Kammersgaard skrev:
18. okt 2019, 11:44
Det har før været oppe herinde at footy, Ronaldo.com og lignende fritidsmedier ikke er seriøse kilder. Derfor nøjes jeg bare med de rullende øjne
Selvom vi let kan blive enige om, at det er to useriøse medier, set ud fra et journalistisk perspektiv, så er de meget langt fra små fritidsbeskæftigelser. Footy havde en bruttofortjeneste på 3,75 mio sidste år, Ronaldo.com har en egenkapital på cirka 30 mio (primært indskudt startkapital fra grundlægger og investor) og begge virksomheder er registreret som havende mellem 10-19 medarbejdere.

https://vismarating.dk/firma/31752000-footy-gruppen-aps
https://vismarating.dk/firma/39526646-ronaldo-com-a-s

Denne slags medier er kommet for at blive, så kildekritik er vigtigere end nogensinde.
Enig - og iøvrigt spændende med deres reelle størrelser som vinkel
Der har været en fremherskende holdning til disse nye platforme, at de var useriøse, kopierede andres artikler, og nærmest løgnagtige

Og da først dette var normen, så er det blevet sådan det er - for sådan er det bare...

Men alle medier er startet på den ene eller anden måde, og idag er der jo heller ikke mange der stiller store spørgsmålstegn ved alle twitterprofiler der fremturer holdninger, Klaus Egelund ved alt om FCM osv osv..

Men footy.dk og ronaldo.com - de er useriøse :roll:

Problemet med de sider er da de udelukkende tænker på penge istedet for content.

Når de laver top 10 lister er det tit 10-12 sider man skal igennem

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Økonomien

Indlæg af 974 »

og det samme ser du jo over stort set hele linien :-)
Der er jo snart ikke en artikel eller et interview hvor der ikke køres 1-3 videoreklamer inden du kommer til indholdet -
og mange gange uden særlig stor værdi, men du er måske click-baitet derhen pga en vanvittig overskrift :?

Læste iøvrigt at Ronaldo (spilleren) tjener flere penge på sin instagram-profil end han får i løn for at spille fodbold

PS - jeg bruger ikke selv footy.dk og ronaldo.com

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Økonomien

Indlæg af Matjavsen »

974 skrev:
18. okt 2019, 13:52
og det samme ser du jo over stort set hele linien :-)
Der er jo snart ikke en artikel eller et interview hvor der ikke køres 1-3 videoreklamer inden du kommer til indholdet -
og mange gange uden særlig stor værdi, men du er måske click-baitet derhen pga en vanvittig overskrift :?

Læste iøvrigt at Ronaldo (spilleren) tjener flere penge på sin instagram-profil end han får i løn for at spille fodbold

PS - jeg bruger ikke selv footy.dk og ronaldo.com
Det er derfor jeg elsker bold.dk.

De laver lidt clickbait, men der er indhold, også smider de en video med highlights fra klubbens seneste kamp i toppen

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Økonomien

Indlæg af Danand123 »

Nicolai Kammersgaard skrev:
18. okt 2019, 11:44
Danand123 skrev:
17. okt 2019, 12:37

Ok, det er kilden, der er problemet, kunne jeg bare ikke se i de første kommentarer. Men de henviser til sportsnyt dk på Ronaldo.com.

Men er der nogen, som ikke mener at fordelingsnøglen er rigtig angivet så byd venligst ind.
Det har før været oppe herinde at footy, Ronaldo.com og lignende fritidsmedier ikke er seriøse kilder. Derfor nøjes jeg bare med de rullende øjne ;)

Tipsbladet har i dag en oversigt over pengefordelingen efter 13 runde og vi står til at få 14 millioner, mens FCK får 13 og SIF 2,5 millioner.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -her-runde

Nicolai Kammersgaard
Jeg skal ikke kloge i de enkelte sider - det har jeg slet ingen viden om og erfaring med. Men efter hvad jeg kan læse i tipsbladet, er det da korrekt, at der tildeles 30% ud af de ca. 100 mio. kr. til placeringen. Og så er det ikke helt ved siden af at FCM og FCC får hhv. godt 5 mio. og 4 mio. kr. for selve placeringen.

At man også får for bl.a. sejre m.m. er det, der giver de 14 mio. kr. Og det er endelige beløb, der er interessant - og bedre end Silkeborg.

Besvar