SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Superligaens runde 12

Det Praktiske:
Tid: Søndag d. 06/10 kl. 18.00
Sted: Jysk Park (Silkeborg)
Dommer: TBD
Medie: TV3 Sport, Viaplay og radions P3

Karantæner:
Silkeborg: Ingen
Midtjylland: Kaba

Skader:
Silkeborg: Pas
Midtjylland: Riis, Korsmár, Torp skadet, Sparv tvivlsom

Bud på start XI'er
Jesper Hansen
Joel, Sviatchenko, Scholz, Dal Hende
Onyeka, Evander
Mabil, Marcondes, Anderson
Brumado

Bænk: Andersen, Nicolaisen, James, Dyhr, Paulinho, Cajuste, Isaksen,



5 seneste opgør:
05.03.18 SL Silkeborg IF FC Midtjylland 1 : 2
23.07.17 SL FC Midtjylland Silkeborg IF 2 : 0
27.01.17 CF FC Midtjylland Silkeborg IF 1 : 2
01.12.16 SL Silkeborg IF FC Midtjylland 2 : 1
31.07.16 SL FC Midtjylland Silkeborg IF 3 : 0


Hvordan tror i vi stiller op,
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?


God Kamp og Forza FCM!

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Jeg ved ikke, om jeg har været vidne til det, det kan være meget længe siden, men jeg husker ikke et dårligere mandskab end Silkeborg i SL. Det skal spillet og resultatet reflektere. Og lad os undgå skader.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af ABT »

Vi bliver nødt til af flå mælketænderne ud af det her hold, og stille med voksne mænd der kan dominere Silkeborg i 90 minutter + det løse. Isaksen og MA ud på bænken og Dyhr ned som tredje valg, så Paulinho får en plads i startopstillingen, hvis Dal Hende er blevet skadet mod OB (?)

Ret tydeligt i kampen mod OB, at Evander skal tilbage på 10’eren, hvilket vil skubbe Marcondes ud på kanten. Tror ikke på at Sparv bliver sin skade kvit, og er i en forfatning der berettiger til en startplads.

Hansen
Joel-Sviat-Scholz-Dal Hende/Paulinho
Onyeka-Cajuste
Mabil-Evander-Marcondes
Brumado

Flere folk der har kniven for struben i denne kamp. Hvis Brumado ikke får hul på bylden mod Silkeborg, så tror jeg aldrig han får det hos os, selvom han stadig er en ung spiller. Derudover står Priske overfor en tidlig nøglekamp i forhold til hans fortsatte virke som potentiel ny permanent cheftræner. Går vi fra banen uden mål nok en gang samt et nederlag, så kan Priske næsten allerede aflives som ny cheftræner-kandidat, selvom man ikke skal træffe sine beslutninger på baggrund af enkelte kampe.

Forventer vi kommer ud til kampen med fuld skrue, med en masse tilskuere i ryggen til at bære holdet frem. Forhåbentlig en kampdag der giver os et stort + på måldifferencen og 3 sikre point på kontoen.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

ABT skrev:
30. sep 2019, 18:41
Vi bliver nødt til af flå mælketænderne ud af det her hold, og stille med voksne mænd der kan dominere Silkeborg i 90 minutter + det løse. Isaksen og MA ud på bænken og Dyhr ned som tredje valg, så Paulinho får en plads i startopstillingen, hvis Dal Hende er blevet skadet mod OB (?)

Ret tydeligt i kampen mod OB, at Evander skal tilbage på 10’eren, hvilket vil skubbe Marcondes ud på kanten. Tror ikke på at Sparv bliver sin skade kvit, og er i en forfatning der berettiger til en startplads.

Hansen
Joel-Sviat-Scholz-Dal Hende/Paulinho
Onyeka-Cajuste
Mabil-Evander-Marcondes
Brumado

Flere folk der har kniven for struben i denne kamp. Hvis Brumado ikke får hul på bylden mod Silkeborg, så tror jeg aldrig han får det hos os, selvom han stadig er en ung spiller. Derudover står Priske overfor en tidlig nøglekamp i forhold til hans fortsatte virke som potentiel ny permanent cheftræner. Går vi fra banen uden mål nok en gang samt et nederlag, så kan Priske næsten allerede aflives som ny cheftræner-kandidat, selvom man ikke skal træffe sine beslutninger på baggrund af enkelte kampe.

Forventer vi kommer ud til kampen med fuld skrue, med en masse tilskuere i ryggen til at bære holdet frem. Forhåbentlig en kampdag der giver os et stort + på måldifferencen og 3 sikre point på kontoen.
Det er jo en aldeles vanvittig kort snor. Han har ikke engang spillet 500 minutter i denne sæson: https://fbref.com/en/squads/3c4fb635/Midtjylland.

I de minutter har Brumado assisteret og fremtvunget straffe, det er for lidt. Men Kaba har på lige under 600 minutter altså også kun produceret et mål i åbent spil og et på straffe uden assists, det er også for lidt.

Hvem, mener du, har kniven for struben i øvrigt?

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Det her er helt klart en kamp som SKAL vindes. Med mere end 1 mål. Det må være klart for alle. Silkeborg er vel det dårligste hold vi har set siden HB Køge og Lyngby's amatører. Det er et rigtig godt tidspunkt at få denne kamp på. Alle spillere må være toptændte for at få vendt skuden efter et par skuffende resultater.

Det ville være fantastisk hvis vi kan holde nullet og Brumado får scoret. Knægten ser ud til at være helt blottet for selvtillid, hvilket vel er meget forståeligt. Han har gjort det fint på banen, men sjældent har jeg set mere uskarp spiller. Her finder jeg lidt trøst i Jon Dal Thomassons start på landsholdet. Der var ikke den chance han ikke kunne brænde til at starte med og han blev hurtigt meget udskældt. Vi ved alle hvordan det endte - målrekord på landsholdet.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af AltidFCM »

3 point skal på kontoen, og der skal gerne scores mål. Jeg tror ikke på, SIF kan stille sig ned og køre på omstillinger ala OB, og hvis de byder op til dans, så SKAL der bare åbnes for målkontoen hos flere af vores spillere. Virkelig ærgerligt, Kaba må sidde ude, men en ok kamp at skulle undvære ham i.

Hansen
Joel - Erik - Scholz - MDH
Onyeka
Isaksen - Evander - Anderson - Mabil
Marcondes

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af ABT »

Stoffer skrev:
1. okt 2019, 11:15
ABT skrev:
30. sep 2019, 18:41
Vi bliver nødt til af flå mælketænderne ud af det her hold, og stille med voksne mænd der kan dominere Silkeborg i 90 minutter + det løse. Isaksen og MA ud på bænken og Dyhr ned som tredje valg, så Paulinho får en plads i startopstillingen, hvis Dal Hende er blevet skadet mod OB (?)

Ret tydeligt i kampen mod OB, at Evander skal tilbage på 10’eren, hvilket vil skubbe Marcondes ud på kanten. Tror ikke på at Sparv bliver sin skade kvit, og er i en forfatning der berettiger til en startplads.

Hansen
Joel-Sviat-Scholz-Dal Hende/Paulinho
Onyeka-Cajuste
Mabil-Evander-Marcondes
Brumado

Flere folk der har kniven for struben i denne kamp. Hvis Brumado ikke får hul på bylden mod Silkeborg, så tror jeg aldrig han får det hos os, selvom han stadig er en ung spiller. Derudover står Priske overfor en tidlig nøglekamp i forhold til hans fortsatte virke som potentiel ny permanent cheftræner. Går vi fra banen uden mål nok en gang samt et nederlag, så kan Priske næsten allerede aflives som ny cheftræner-kandidat, selvom man ikke skal træffe sine beslutninger på baggrund af enkelte kampe.

Forventer vi kommer ud til kampen med fuld skrue, med en masse tilskuere i ryggen til at bære holdet frem. Forhåbentlig en kampdag der giver os et stort + på måldifferencen og 3 sikre point på kontoen.
Det er jo en aldeles vanvittig kort snor. Han har ikke engang spillet 500 minutter i denne sæson: https://fbref.com/en/squads/3c4fb635/Midtjylland.

I de minutter har Brumado assisteret og fremtvunget straffe, det er for lidt. Men Kaba har på lige under 600 minutter altså også kun produceret et mål i åbent spil og et på straffe uden assists, det er også for lidt.

Hvem, mener du, har kniven for struben i øvrigt?
Problemet med Brumado er, at det ikke er et førstegangstilfælde, at han ikke kan finde vej til nettet. Hvis du tjekkede op på hans tidligere meritter, tegner der sig et tydeligt billede; Målnæsen virker ualmindelig svær at grave frem for ham. Brumado (og Kaba) er fine opspilsstationer, men intet tyder indtil videre på, at de er målscorer der gerne skulle stå for 20+ mål på en sæson.

Hvem der har kniven for struben? Dem jeg hentyder til, er dem der nævnes i den resterende del af det afsnit; Brumado og Priske. Brumado i den forstand at han bør stå overfor en udskiftning til vinter, når han bliver ved med at hælde boldene udenfor målrammen (Læs udleje, og ny mand i truppen til at erstatte) og Priske i form af at hans kandidatur til cheftrænerrollen nærmer sig 0 % sandsynlighed ved et nederlag og manglende mål i kampen.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

ABT skrev:
1. okt 2019, 16:46
Stoffer skrev:
1. okt 2019, 11:15
ABT skrev:
30. sep 2019, 18:41
Vi bliver nødt til af flå mælketænderne ud af det her hold, og stille med voksne mænd der kan dominere Silkeborg i 90 minutter + det løse. Isaksen og MA ud på bænken og Dyhr ned som tredje valg, så Paulinho får en plads i startopstillingen, hvis Dal Hende er blevet skadet mod OB (?)

Ret tydeligt i kampen mod OB, at Evander skal tilbage på 10’eren, hvilket vil skubbe Marcondes ud på kanten. Tror ikke på at Sparv bliver sin skade kvit, og er i en forfatning der berettiger til en startplads.

Hansen
Joel-Sviat-Scholz-Dal Hende/Paulinho
Onyeka-Cajuste
Mabil-Evander-Marcondes
Brumado

Flere folk der har kniven for struben i denne kamp. Hvis Brumado ikke får hul på bylden mod Silkeborg, så tror jeg aldrig han får det hos os, selvom han stadig er en ung spiller. Derudover står Priske overfor en tidlig nøglekamp i forhold til hans fortsatte virke som potentiel ny permanent cheftræner. Går vi fra banen uden mål nok en gang samt et nederlag, så kan Priske næsten allerede aflives som ny cheftræner-kandidat, selvom man ikke skal træffe sine beslutninger på baggrund af enkelte kampe.

Forventer vi kommer ud til kampen med fuld skrue, med en masse tilskuere i ryggen til at bære holdet frem. Forhåbentlig en kampdag der giver os et stort + på måldifferencen og 3 sikre point på kontoen.
Det er jo en aldeles vanvittig kort snor. Han har ikke engang spillet 500 minutter i denne sæson: https://fbref.com/en/squads/3c4fb635/Midtjylland.

I de minutter har Brumado assisteret og fremtvunget straffe, det er for lidt. Men Kaba har på lige under 600 minutter altså også kun produceret et mål i åbent spil og et på straffe uden assists, det er også for lidt.

Hvem, mener du, har kniven for struben i øvrigt?
Problemet med Brumado er, at det ikke er et førstegangstilfælde, at han ikke kan finde vej til nettet. Hvis du tjekkede op på hans tidligere meritter, tegner der sig et tydeligt billede; Målnæsen virker ualmindelig svær at grave frem for ham. Brumado (og Kaba) er fine opspilsstationer, men intet tyder indtil videre på, at de er målscorer der gerne skulle stå for 20+ mål på en sæson.

Hvem der har kniven for struben? Dem jeg hentyder til, er dem der nævnes i den resterende del af det afsnit; Brumado og Priske. Brumado i den forstand at han bør stå overfor en udskiftning til vinter, når han bliver ved med at hælde boldene udenfor målrammen (Læs udleje, og ny mand i truppen til at erstatte) og Priske i form af at hans kandidatur til cheftrænerrollen nærmer sig 0 % sandsynlighed ved et nederlag og manglende mål i kampen.
Altså hvis konsekvensen i din optik er, at han skal på leje, så er vi måske ikke så uenige - det vigtige for mig er, at der er langt til at give helt op på ham, hvis fx Kraev skal have chancen. Men jeg synes, at du lægger meget vægt på ganske få præstationer og sæsoner - det er ikke mange angribere, der har fundet deres målnæse i en alder af 20, og hvis de har, så er de udenfor vores rækkevidde.

Ok, så forstår jeg. Jeg troede, du måske havde andre i tankerne.

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af mnm123 »

Kampen skal vindes, alt andet vil være fiasko.

Holdet skal tilbage til den agressive stil som i Fck kampen.

Vi skal kunne lave mere ind 2 mål mod et Silkeborg hold som ikke kan forsvare sig.

Start formation kunne være interessant at se Marcondes som kant, syntes det vil passe
godt i højre hvor han kan holde på bolden og få Joel bedre med i nogle løb ude i området.

Så et ønske for opstilling
JH
Joel-ES-AS-MDH
Jens-Evander-Frank
EM-Brumado-AM

Vi vil med Jens på midtbanen få en pres spiller ind som forhåbentlig kan vinde nogle bolde og få sat nogel
omstillinger op, der har Silkeborg set utrolig sårbar ud.

Forhåbentlig kommer vi mange til Silkeborg.

Sejr på 3-0- og Brumado scorer.

Noerum
Indlæg: 442
Tilmeldt: 22. nov 2010, 21:10

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Noerum »

Helt enig omkring Brumado. Han skal simpelthen til at score nogle mål, længere er den ikke. Han er ikke et akademi talent som lige er rykket op i truppen. Han har kostet rigtig mange penge.

Nu har Sory Kaba desværre karantæne, men han skal altså også til at bombe! 40+ millioner på angribere og Plaffeministeren har scoret 5 (!?) mål mere i ligaen for SIF 🙄😂

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Cortez »

Jeg kan godt være bange for, at vi tager nonchalant på denne kamp. Silkeborg har ikke været skræmmende på nogen måder, men når jeg som fan forventer, at vi kører dem over med 3...4 mål, så kunne jeg godt være nervøs for at spillerne har det på samme måde.

Hvis vi ikke spiller med den energi og commitment, der skal til HVER gang vi går på banen, så kunne dette også blive en svær kamp ala Hobro og senest OB kampene. Vi kan i hvert fald ikke forvente at SIF kommer buldrende. Så vi må forudse en kompakt defensiv, som vi skal til at lære at dirke op. De langsomme sideskift og bolde tilbage til CBs er helt sikkert ikke vejen frem.

Det eneste det spilkoncept gør, er at give mig lange løg “Morten Olsen landshold”-style.

Kom nu drenge. I skylder fandeme snart en kamp med flere mål.

/Cortez

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af ABT »

Truppen mod Silke: https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/he ... ruppen-her

Dal Hende ude og Sparv er blevet klar igen.

Håber virkelig, at vi bringer Paulinho i sådan en kamp her, hvor vi skal have kraftig overvægt af boldbesiddelse og hurtigt teknisk spil på en kunstgræsbane.

Spændende at se om Sparv går direkte ind på den centrale - Jeg har min tvivl.
/ ABT

Billede

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Kan være en spændende overvejelse mellem at bruge det hurtige underlag, men at man nok skal forvente Silkeborg pakker sig,
hvis Silkeborg spiller med 11 mand i boksen, mon så ikke at vi kommer til at satse lidt mere fysisk.

Til gengæld er vi da så heldige med Jakob Kehlet som dommer.... :(

Brugeravatar
Straarup
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. okt 2017, 10:36
Kontakt:

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Straarup »

Hvad er det mit øje skuer? Gode gamle Kehlet.... 😲
// Straarup :fcmwolf:

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
6. okt 2019, 16:55
Kan være en spændende overvejelse mellem at bruge det hurtige underlag, men at man nok skal forvente Silkeborg pakker sig,
hvis Silkeborg spiller med 11 mand i boksen, mon så ikke at vi kommer til at satse lidt mere fysisk.

Til gengæld er vi da så heldige med Jakob Kehlet som dommer.... :(
Silkeborg aner ikke hvordan man pakker sig.
Krydser fingre og tæer for en Brumado scoring eller to i dag
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar