EL Runde 3: Rangers FC - FC Midtjylland (returopgør)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

EL Runde 3: Rangers FC - FC Midtjylland (returopgør)

Indlæg af bifr05t »

Kære ulve,

Så er der kun en dag tilbage inden at Kenneth Andersens trupper skal forsøge at rejse sig oven på sidste ugens 4-2 nederlag til Rangers FC. Med reglen om udebanemål i mente, skal FC Midtjylland som minimum score 3 mål mere end Rangers, med mindre at kampen enten ender 2-4 i ordinær spilletid (hvorved at forlænget spilletid med eventuelt straffesparkskonkurrence opnås) eller at kampen ender (2+x) mod (4+x), hvor x>0, i vores favør, hvorved vi går videre.

I weekenden vandt FC Midtjylland, som bekendt, 2-0 over Horsens, hvor Rangers derimod trynede Hibernian med hele 6-1.

Udsigten til at vi kommer i europæisk gruppespil i år, må desværre siges at være ringe. Kigger vi på Rangers, skal vi helt tilbage til sæsonen 16/17, for at finde en situation, hvor et hold slog Rangers med over 3 mål på Ibrox Stadium. Dengang var det Celtic, der vandt med 1-5.

Vi må krydse fingre for at Rangers rammer en off-dag, mens alle vores spillere rammer topniveauet.

Det praktiske:
Tid: Torsdag d. 15 august kl. 20:45
Sted: Ibrox Stadium (Stor cadeau til dem af jer, der tager rejsen til Skotland for at støtte drengene).
Medie: Eurosport 2

Hvad tænker I?
Knald eller fald?

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: EL Runde 3: Rangers FC - FC Midtjylland (returopgør)

Indlæg af SimonH »

Som jeg har skrevet i en anden tråd så tror jeg på det, omend det bliver meget svært.
Det bliver spændende at se, om man stiller op for at begrænse nederlaget, eller rent faktisk jagter den spinkle chance omend det kan blive rigtigt grimt.

Jeg håber personligt på det sidste, vi har lukket 4 mål ind på hjemmebane, så om vi taber med 5-0 derovre gør ikke nogen forskel for mig. Jeg vil bare gerne se et hold der kommer med et offensivt udtryk og blæser til angreb fra start.
Det kan i virkeligheden blive en fordel, i og med at vi er seriøst dårlige til at spille en “kontrolleret offensiv” som f.eks. FCK er normalt meget gode til. Vi har intet at tabe, ikke engang vores værdighed - den tabte vi i første kamp.

Som jeg ser det, så er vi nødt til at seriøst at overveje den måde vi stiller op på, hvis vi vil dominere fremad banen uden at gå i stå på midtbanen, fordi at vi ikke har nok boldspillere. Vi må også erkende at hvis vi spiller både med Kaba og Brumado, ja så er vi nødt til at have indlæg ind i feltet, og det har vi SLET ikke formået i nogle kampe i denne sæson. Hvis jeg husker rigtigt så var det eneste ordentlige indlæg i sidste kamp mod Horsens fra vores midstopper, Nicolaisen. Det er jo en fiasko uden lige, at spille med to så store angribere uden indlæg, i hvertfald når vores centrale midtbanespillere heller ikke formår st søge på kanten, så vi kan skabe overtal derude. Og ja det er svært at komme til indlæg, når hverken Cajuste eller Joel har speeden eller 1v1 færdigheder til at komme forbi en mand. De få gange mod Rangers at vi så indlæg ind i feltet, ja der var det søreme vores centrale angriber, Wikheim, som sørgede for det, og så mangler der ikke bare folk i feltet, men så bliver det også utrolig let at læse os.

Så for mig at se, så starter det hele med en beslutning om vi virkelig gerne vil til indlæg og spille på kanten, eller om vi tror at vi er bedre til at komme igennem centralt. Det er trænerens beslutning, men mit klare indtryk er, at vi skal ud over kanterne. Og nej så hjælper det ikke at Bach Bak ikke synes at vi kommer godtnok ud over kanterne mod Horsens i et interview under kampen, fordi det er altså en træners opgave at sætte holdet op til indlæg fra kanten, hvis det er planen, som er mit indtryk. Af de mange kampe som vi har spillet synes jeg, at det er let at erkende, at vi slet ikke har været gode nok til det, men så må man jo ændre holdets opsætning så vi kan få bolden ud over kanten, så vi kan udnytte at vi har to store angribere i feltet, som begge gør det fremragende for at holde i bolden, og til at være fysik overlegne.

På baggrund af de manglende indlæg, så skal vi sætte kanterne bedre op - og hvordan gør vi så det?
En af løsningerne, som jeg har skrevet i en anden tråd det ville være at spille en klassisk FCK opstilling.

Hansen
Cajuste - Sviatchenko - Scholz - Andersson
Mabil - Evander - Onyeka - Wikheim
Kaba - Brumado

Den her opstilling vil give langt flere indlæg, det kan der ikke være nogen som helst tvivl om. Den vil selvfølgelig være langt mere offensiv, hvilket også kan gøre at man kan overveje andre muligheder. F.eks. At sætte sparv ind i stedet for wikheim, og så med Onyeka på kanten. Man kunne også erstatte sparv med Evander. Dog vil jeg sige, at jeg synes at sparv så langsom ud, og jeg kan ikke se hvad vi skal bruge ham til i sådan en kamp. Opstillingen gør selvfølgelig også, at både Evander og Onyeka vil blive langt mere presset inde centralt på midtbanen, men vil selvfølgelig også gøre, at de får langt flere legekammerater, hvorfor at deres ansvar offensivt vil blive mindre.
Både Evander og Onyeka, kan altså godt arbejde begge veje. De har begge en god fysik, og det skaber en midtbane som vil kunne drive bolden langt hurtigere frem og skabe den eftersøgte dynamik i holdet. Udfordringen centralt er selvfølgelig også at man går fra 4 primære defensive spillere til kun 2 (nicolaisen og sparv er væk), det kan skabe problemer, da du ikke ved hvor du har Evander og især ikke Frank. De er begge lidt over det hele, og så kan man ligepludselig stå med to centrale midtbanespillere i feltet. Det er dog imo. en pris som man må betale.
Hvis det bliver denne opstilling, så får de nok også lidt mere faste instrukser til at blive centralt.
En stor gevinst ved denne opstilling er ydermere at vores svage offensive backs, vil kunne koncentrere sig langt mere om at forsvare, uden at det vil påvirke deres ikke eksisterende offensive spil. Det kan såmænd være, at vi kan få nogle overlaps hvis der er kantspillere, som de kan spille sammen med. Der vil selvfølgelig også blive lagt pres på ude ved vores kanter, fordi at vores kanter vil være så offensive, hvorfor at jeg især er bekymret for siden med Wikheim, som er venstre, hvor vi havde store problemer sidste kamp overfor Tavernier.
Mit primære ønske med denne opstilling udover mere kantspil, det må være at der er plads til både Kaba, Brumado og Wikheim. Jeg kan ærlig talt ikke se for mig at vi skal skabe noget som helst uden de 3, så vi har nogle der kan holde fast i holden, og nogle der kan udfordre.
Vi så faktisk mod Rangers, at vi blev langt bedre, da vi tog Nicolaisen ud og spillede med 4 mand i forsvaret og flere fremad, hvilket jeg også synes taler for denne opstilling.

Hvis man absolut vil spille en 352, så synes jeg at man skal nøje overveje om man ikke kunne rykke nogle mere offensive spillere ned på backsene, så opstillingen vil se således ud.

Hansen
Onyeka - Scholz - Sviatchenko - Nicolaisen - Mabil
Evander - Sparv - Okosun
Kaba - Brumado

Den her opstilling vil også skabe langt mere offensivt og flair, og her er det især backsene, som skal være vores offensive flair. I denne opstilling har man også lidt flere oplagte målscorere fremme. Da både Okosun og Evander er farlige, så kan man udnytte det. Mine bekymringer til denne opstilling vil dog være, at man simpelthen mangler noget kreativitet og fart på banen. Derudover så er jeg heller ikke helt overbevist om at vi rent faktisk kan slå indlæg, men jeg vil dog være mere fortrøstningsfuld end hvad jeg har været i de seneeste kampe. I denne opstilling vil vi være langt bedre beskyttet centralt på banen, men tilgengæld så vil vi også være langt mere sårbare på siderne, som vi blev straffet hårdt på i sidste kamp. Ydermere så kan jeg heller ikke se hvem der skal skabe spillet, hvis man ikke har Wikheim ikke er med. Og som jeg ser det, så er der ikke plads til både Wikheim og Brumado, hvis vi skal spille 352. De to spillere vil imo. være nogle af de mest vitale spillere offensivt, hvis man skal true Rangers.

Med antallet af ord, så tror jeg godt i ved hvilken opstilling jeg foretrækker, hvis man for alvor skal tro på det.
Desuden tror jeg sket ikke at den her kreative 352 opstilling er noget som man overvejer.
Det var mere min tanke, hvis man absolut ønsker at spille den formation.


Jeg frygter at vi ser en opstiiling hvor man holder fast i 352 uden en plan for indlæg over kanten, hvilket jeg mener er nøglen til for alvor at true Rangers (og alle andre modstandere i øvrigt). Det er især vigtigt hvis man insisterer på både at have Brumado og Kaba oppe front, fordi det er jo amatøragtigt hvis man ikke kan sende indlæg ind i panden på to monstre, som vi så i Horsens.

Det var mine tanker, og jeg må sige, at jeg tror reelt set at vi har en chance, hvis vi stiller op i 442 med et offensivt mindset.
Til slut så vil jeg håbe for trænerne, at de formår at komme offensivt ud fra start, og ikke ændrer midt i kampen som mod Rangers sidst, fordi at man plusedlig finder ud af at vores kantspil er ikke eksisterende. Det som vil gøre mig mest rasende, det vil klart være hvis vores tydeligvis intetanende trænerteam først midt i kampen ændrer til mere kantspil, hvilket alle kan se mangler. Det ville være så bittert.
For jeg må sige, at især i den seneste kamp mod Horsens stod det klart for mig, at trænerteamet håbede at kantspillet ville fungere den, uden aktivt at løse problemet taktisk. Gør nu noget ved det.

Alt fra mig ;)

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: EL Runde 3: Rangers FC - FC Midtjylland (returopgør)

Indlæg af henker »

Det vil være bedre at får kampen overstået og kommer videre..

Se den kampen som en træningskamp og bygge videre..

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: EL Runde 3: Rangers FC - FC Midtjylland (returopgør)

Indlæg af Vijen »

Hvis vi kan komme til pause med en føring, så kan alt ske. Det sidste mål de fik, var bare rigtig ærgerlig for vores chancer. Kæmpe forskel på 2 og 3 måls sejr. Ej jeg ville hade at vinde 2-0 på Ibrox og alligevel ryge ud.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: EL Runde 3: Rangers FC - FC Midtjylland (returopgør)

Indlæg af mousebreaker »

Værd at notere sig at Celti som er mindst 1 niveau over Rangers blev slået ud af CL-kval af rumænske Cluj som er omkring nr 238 på UEFAs rangliste - vi er ca nr 103.
Skotsk fodbold er ikke skræmmende hvad der i den grad bare gør vores første opgør hjemme så ufattelig trist at tænke tilbage på. Der er vist heller ingen der skal være skræmte over dansk fodbold.
Jeg vil tillade mig at være så naiv at tro på at vi smider den offensive forsigtighed over bord fra start. Vi har alt at vinde i den her situation, så jeg vil blive meget skuffet hvis KA vil spille kontrolleret fra start. Giv den gas og søg den tidlige scoring der bringer os foran og se om det kan bringe hjemmeholdet lidt ud af fatning. Mirakler er set før - det kommer dog ikke til at ske hvis vi ikke selv tror på det.
Stille med Cajuste på højre wingback igen er det samme som at smide håndklædet i ringen efter min mening. Få Joel over på den plads hvor han er bedst. Kan godt være man så skal spille med Cajuste med de defensive kvaliteter i venstre side for at dække af for Tavernian. Jens-Lys kommer jo alligevel ikke til indlæg i højre uanset pladsen har været der, så det er omsonst at kastrere Joel ved at spille ham i den forkerte side.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: EL Runde 3: Rangers FC - FC Midtjylland (returopgør)

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
14. aug 2019, 20:40
Værd at notere sig at Celti som er mindst 1 niveau over Rangers blev slået ud af CL-kval af rumænske Cluj som er omkring nr 238 på UEFAs rangliste - vi er ca nr 103.
Skotsk fodbold er ikke skræmmende hvad der i den grad bare gør vores første opgør hjemme så ufattelig trist at tænke tilbage på. Der er vist heller ingen der skal være skræmte over dansk fodbold.
Vil lige have med at Cluj også er en klub på vej tilbage.
Nu ved jeg ikke hvad Rangers fans, ville sige hvis jeg siger at Cluj på samme måde er en Fønix klub. ;)

Kan ikke huske om de har været konkurs, men de har haft store administrative problem, blevet ramt af Financial Fair Play regler og har været bannet for Europa turneringer i et par år. Kan ikke huske om det også er præsidentens yndlingsklub, men er i hvert fald en gammel storklub på vej tilbage, så kan ikke helt læses ind i det. Og omvendt tror jeg Glasgow er så langt i deres genopbygning, at de byder Celtic op til dans i år, og kunne godt tage det skotske mesterskab.

Ikke fordi jeg vil forsvare noget som helst, men tænker vi skal fokuserer mere på Rangers end Celtic og Cluj.
Men ændrer ikke på det jeg tror er din pointe. Man havde forventet mere.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: EL Runde 3: Rangers FC - FC Midtjylland (returopgør)

Indlæg af Densestar7430 »

Brumado slet ikke med i truppen da han er "ukampdygtig". En skade jeg ikke har hørt om før nu, så lad os håbe den ikke er alt for slem.

Med det i mente og hvad Dovbyk har vist, så tror jeg vi får Kaba og Wikheim at se på toppen igen.

Havde ellers også gerne set en 4-4-2, selvom det nok ikke var sket uanset.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: EL Runde 3: Rangers FC - FC Midtjylland (returopgør)

Indlæg af Kent »

Densestar7430 skrev:
15. aug 2019, 09:52
Brumado slet ikke med i truppen da han er "ukampdygtig". En skade jeg ikke har hørt om før nu, så lad os håbe den ikke er alt for slem.

Med det i mente og hvad Dovbyk har vist, så tror jeg vi får Kaba og Wikheim at se på toppen igen.

Havde ellers også gerne set en 4-4-2, selvom det nok ikke var sket uanset.
Så må vi satse på, at Dovbyk laver en Sørloth :-)

Jeg tror godt 4-4-2 kan være en mulighed. Man skiftede jo over til det i første kamp undervejs, og havde vel alt andet lige mere succes med den formation end 3-5-2.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: EL Runde 3: Rangers FC - FC Midtjylland (returopgør)

Indlæg af Ravnen »

Planen er i hvert fald klar og kontant, der er ingen mulighed for at fedtspille, vi skal op og score mål. Forhåbentlig kan dette sætte vores spillere fri mentalt. Men der er brug for en helt anden tilgang offensivt, vi skal frem ad banen rent ud sagt :-)

Jeg tror på det! ;-)

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: EL Runde 3: Rangers FC - FC Midtjylland (returopgør)

Indlæg af SimonH »

Det her betyder desværre at det bliver Wikheim og Kaba på toppen, det er jeg overbevist om.
Det mindsker min optimisme med mange procenter desværre.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: EL Runde 3: Rangers FC - FC Midtjylland (returopgør)

Indlæg af Densestar7430 »

Kent skrev:
15. aug 2019, 10:19
Densestar7430 skrev:
15. aug 2019, 09:52
Brumado slet ikke med i truppen da han er "ukampdygtig". En skade jeg ikke har hørt om før nu, så lad os håbe den ikke er alt for slem.

Med det i mente og hvad Dovbyk har vist, så tror jeg vi får Kaba og Wikheim at se på toppen igen.

Havde ellers også gerne set en 4-4-2, selvom det nok ikke var sket uanset.
Så må vi satse på, at Dovbyk laver en Sørloth :-)

Jeg tror godt 4-4-2 kan være en mulighed. Man skiftede jo over til det i første kamp undervejs, og havde vel alt andet lige mere succes med den formation end 3-5-2.
Det ville være fantastisk, men tror nu ikke at Dovbyk får chancen fra start.

IMO har vi 3 offensive spillere der har potentialet til at ramme et niveau der kan gøre det spændende for os i aften.

Wikheim - Håbløs i første kamp, men det er alligevel ham der kommer til baglinjen ved Onyeka's scoring. Derudover har tidligere vist sig frem i EL, som vi så på udebane mod Malmø.

Evander - Et langskud, 3 tuneller eller what ever, bare lav noget lækkert!

Kaba - Stadig en smule ukendt for os alle, men han har indstillingen og allerede vist han kan score mål.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: EL Runde 3: Rangers FC - FC Midtjylland (returopgør)

Indlæg af SimonH »

Steffen Dam (bt’s spilexpert) tror ikke at vi taber i hvertfald ;)
https://www.bt.dk/betting/saadan-gaar-d ... s-el-kampe

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: EL Runde 3: Rangers FC - FC Midtjylland (returopgør)

Indlæg af SimonH »

Start 11'eren er kommet

Vi starter således

Hansen
Scholz - Sviatchenko - Nicolaisen
Cajuste - Onyeka - Evander - Anderson - Andersson
Wikheim - Kaba



Rangers starter uden Aribo (karantæne ved gult) og erstatter ham med Kamara, som jeg tror er lidt mere defensiv
Derudover så starter de med Ojo fremfor Jones (ojo er lidt langsommere, men bedre til at drible og skyde etc.)
Senest rettet af SimonH 15. aug 2019, 19:34, rettet i alt 1 gang.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: EL Runde 3: Rangers FC - FC Midtjylland (returopgør)

Indlæg af henker »

Den bliver alligevel 352 system..

Hansen
Jens lys - Sviatchenko - scholz - Nicolaisen - Joel
Andersson - evander - Onyeka
Kaba - Wikheim

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: EL Runde 3: Rangers FC - FC Midtjylland (returopgør)

Indlæg af henker »

SimonH skrev:
15. aug 2019, 19:31
Start 11'eren er kommet

Vi starter således

Hansen
Scholz - Sviatchenko - Nicolaisen
Cajuste - Onyeka - Evander - Anderson - Andersson
Wikheim - Kaba



Rangers starter uden Aribo (karantæne ved gult) og erstatter ham med Kamara, som jeg tror er lidt mere defensiv
Derudover så starter de med Ojo fremfor Jones (ojo er lidt langsommere, men bedre til at drible og skyde etc.)
Du er hurtigere på aftrækkeren end jeg er.. 😊 men tak for du sætter den op. 👍

Besvar