Jakob Poulsen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af henker »

Konsulen skrev:
12. aug 2019, 12:33
Jf. Tipsbladet (og Ekstra Bladet) må han ikke rejse til en dansk klub - så det kan jo sikkert blive svært, at finde en ny klub.
Jeg synes sgu ikke, at klubben har været så heldig i denne sag. Vi taler om et klubikon, som har været med i den bedste tid i klubben. Det kan da sagtens være, at han er over "over the hill", og ikke længere kan præstere som der kræves - men det ville have klædt KA, at have dette afstemt med JP inden sæsonens første kamp. KA har altså ikke vist sig som den skarpeste leder i denne sag..
Den skrev jeg før at han bør tage jobtilbuddet som graversen gav ham.. og efter min imo - han er færdig mand stor set i fodbold s plan... Han gider jo ikke 1 division.. Og det med udlandet vil også være en spild tur for han skal jo vende tilbage igen til Danmark kort tid efter... Det er langt bedre for ham at lægge støvler på hylden og bliver træner istedet..

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af DenStolteJyde »

Jakob er et stort ikon, både i FC Midtjylland og i dansk fodbold generelt, så vi respekterer naturligvis Jakobs ønske. Vi havde meget gerne beholdt ham og har blandt andet tilbudt ham job i klubben, men han ønsker fortsat at spille fodbold, hvorfor vi er blevet enige om at give Jakob mulighed for at komme til en klub i udlandet eller herhjemme, siger sportschef Svend Graversen.
Sådan lyder det i den officielle udmelding fra klubben som jeg alt andet lige vægter højere end nogle løse rygter fra EB. Det sagt så håber jeg da at han får en kontrakt i udlandet, det ville være lidt mærkeligt og ubehageligt at se ham på modstanderholdet i superligaen.

Jeg tror dog at AGF og SønderjyskE er de 2 mest sandsynlige klubber.

Brugeravatar
Straarup
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. okt 2017, 10:36
Kontakt:

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Straarup »

Der er formentlig ganske få herinde, der ikke mener Polle er den spiller, med størst betydning for vores klub so far. Han har vundet alle pokalerne i vores skab, de to af dem som kaptajn og dirigent. Han har været alt det, vi kan og bør håbe på fra en anfører, en ambassadør.

Gennem Jakobs tid i klubben, tror jeg næppe man kan pege en eneste ting ud, hvor man ville ønske han havde gebærdet sig anderledes, han er en rollemodel, en leder og en gennemsympatisk fyr. Vi kan kun takke ham for hans tid og slid i klubben, og for egen regning: Kom tilbage, så snart du ikke har behov for knopperne under sålerne længere, vi elsker dig endnu! :fcm:
// Straarup :fcmwolf:

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af ABT »

Tror ikke at nogen har nævnt det, men JP har åbenbart liket et Tweet fra en bruger på mediet, der lød i retning af, at det er utroligt at nogen vil bruge Okosun over Poulsen.

Netop nævnt i det nye program “Offside” på TV3Sport.

Føj for satan.

Edit: her er tweetet https://mobile.twitter.com/RossMidtjyll ... 1518349313
Senest rettet af ABT 12. aug 2019, 21:33, rettet i alt 1 gang.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Straarup
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. okt 2017, 10:36
Kontakt:

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Straarup »

Det er vores gode gamle Peter Ross der bringer det på Twitter. Jakob svarer selv i tråden, og forklarer sig. Jeg tror ikke vi skal blæse den op til det helt store.

JP: "Sådan havde jeg ikke lige set på det, men det kan du godt have ret i Ross. Så det mere som at han mente jeg skulle spille, og det mener jeg nu også"
// Straarup :fcmwolf:

Brugeravatar
Straarup
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. okt 2017, 10:36
Kontakt:

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Straarup »

På 3 sport diskuteres Jakobs farvel netop nu!
// Straarup :fcmwolf:

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Stoffer »

Straarup skrev:
12. aug 2019, 21:32
Det er vores gode gamle Peter Ross der bringer det på Twitter. Jakob svarer selv i tråden, og forklarer sig. Jeg tror ikke vi skal blæse den op til det helt store.

JP: "Sådan havde jeg ikke lige set på det, men det kan du godt have ret i Ross. Så det mere som at han mente jeg skulle spille, og det mener jeg nu også"
Ja, ja. Det er godt med dig, JP. Ham Ross har aldeles ret. - Det her forløb har godt nok været ærgerligt.

Og jeg synes faktisk, at det her efterhånden kan blæses op. Oprindeligt var jeg aldeles på det hold, at KA burde have håndteret kommunikationen med JP bedre, men det er nu en farce, og JP har så absolut bragt pinde til det bål. Trist det skal ende sådan her.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Matjavsen »

Mon der stadigvæk er en plads til ham på træningsbanen eller på akademiet når han karriere er slut?

Man har vel lov at håbe.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af JBT »

Det er der muligvis, men nu har han jo selv valgt at gå videre med noget andet (efter de ting der er hændt) - så der er nok ej heller stillet nogen garanti i udsigt for Poulsen om, at det bliver sådan senere hen, tværtimod, sagt for begge parter. Og lad det i så fald være sådan. Hyldest eller ikke.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af ABT »

Matjavsen skrev:
13. aug 2019, 09:14
Mon der stadigvæk er en plads til ham på træningsbanen eller på akademiet når han karriere er slut?

Man har vel lov at håbe.
Hvorfor er det at mange tror, at JP overhovedet er interesseret i en fortsat karriere inden for fodboldens verden? Jeg har hvert fald ikke set eller hørt ham lufte de tanker nogensinde.

Hvis folk ikke ved det, så har han sin egen virksomhed, så jeg ser det som værende mindst lige så sandsynligt at han kaster sin kærlighed over det projekt, når støvlerne endegyldigt stilles på hylden.

JP har i forvejen udtalt, at det ikke lige frem gibber i ham at komme til træning, når der ikke er spilletid i udsigt, så hvorfor skulle han gide at stå på sidelinjen og observere andre?

I tilfælde af at han ønsker en fremtid i fodboldens verden, så er jeg ikke fan af at man deler stillinger ud som vennetjenester. Lad den bedste mand få jobbet, så vi slipper for den indspisthed, som hurtigt kan opstå.
/ ABT

Billede

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af JBT »

Sidstnævnte burde man også snart ha lært på ledelsesgangene hos smørebrøds holdet. Giv alle en fair chance, men vælg hvad der er bedst eller gir mest mening for virksomheden. Gad godt at se Steinlein blev plukket som en høne af hessel og Rune en dag. Hver sin smag, ikke sandt.

Brugeravatar
Straarup
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. okt 2017, 10:36
Kontakt:

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Straarup »

ABT skrev:
13. aug 2019, 10:59
Matjavsen skrev:
13. aug 2019, 09:14
Mon der stadigvæk er en plads til ham på træningsbanen eller på akademiet når han karriere er slut?

Man har vel lov at håbe.
Hvorfor er det at mange tror, at JP overhovedet er interesseret i en fortsat karriere inden for fodboldens verden? Jeg har hvert fald ikke set eller hørt ham lufte de tanker nogensinde.

Hvis folk ikke ved det, så har han sin egen virksomhed, så jeg ser det som værende mindst lige så sandsynligt at han kaster sin kærlighed over det projekt, når støvlerne endegyldigt stilles på hylden.

JP har i forvejen udtalt, at det ikke lige frem gibber i ham at komme til træning, når der ikke er spilletid i udsigt, så hvorfor skulle han gide at stå på sidelinjen og observere andre?

I tilfælde af at han ønsker en fremtid i fodboldens verden, så er jeg ikke fan af at man deler stillinger ud som vennetjenester. Lad den bedste mand få jobbet, så vi slipper for den indspisthed, som hurtigt kan opstå.
Den bedste mand kan altså også defineres på mange måder. Jeg tør garantere at Bak Bach ikke var den bedste mand rent trænerfagligt, da han fik hvervet som assistent. Det til trods tøver jeg ikke med at kalde ham den bedste mand til jobbet, på det tidspunkt. På det tidspunkt manglede vi nemlig vildskab, DNA og passion.

Hvor Priske og BB er gamle spillere, tilmed fra vores eget hold, er fx. KA eller René Andersen ikke er tidligere prof. mig bekendt.

Jeg ser helt klart en rolle til Jakob, så fremt han ønsker at blive indenfor fodbolden. I hvilken rolle, aner jeg ikke.
// Straarup :fcmwolf:

ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af ben2han »

Straarup skrev:
13. aug 2019, 14:03
ABT skrev:
13. aug 2019, 10:59
Matjavsen skrev:
13. aug 2019, 09:14
Mon der stadigvæk er en plads til ham på træningsbanen eller på akademiet når han karriere er slut?

Man har vel lov at håbe.
Hvorfor er det at mange tror, at JP overhovedet er interesseret i en fortsat karriere inden for fodboldens verden? Jeg har hvert fald ikke set eller hørt ham lufte de tanker nogensinde.

Hvis folk ikke ved det, så har han sin egen virksomhed, så jeg ser det som værende mindst lige så sandsynligt at han kaster sin kærlighed over det projekt, når støvlerne endegyldigt stilles på hylden.

JP har i forvejen udtalt, at det ikke lige frem gibber i ham at komme til træning, når der ikke er spilletid i udsigt, så hvorfor skulle han gide at stå på sidelinjen og observere andre?

I tilfælde af at han ønsker en fremtid i fodboldens verden, så er jeg ikke fan af at man deler stillinger ud som vennetjenester. Lad den bedste mand få jobbet, så vi slipper for den indspisthed, som hurtigt kan opstå.
Den bedste mand kan altså også defineres på mange måder. Jeg tør garantere at Bak Bach ikke var den bedste mand rent trænerfagligt, da han fik hvervet som assistent. Det til trods tøver jeg ikke med at kalde ham den bedste mand til jobbet, på det tidspunkt. På det tidspunkt manglede vi nemlig vildskab, DNA og passion.

Hvor Priske og BB er gamle spillere, tilmed fra vores eget hold, er fx. KA eller René Andersen ikke er tidligere prof. mig bekendt.

Jeg ser helt klart en rolle til Jakob, så fremt han ønsker at blive indenfor fodbolden. I hvilken rolle, aner jeg ikke.
René Andersen har været prof i Ikast FS og Vejle

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Steffen am »

DenStolteJyde skrev:
12. aug 2019, 13:01
Jakob er et stort ikon, både i FC Midtjylland og i dansk fodbold generelt, så vi respekterer naturligvis Jakobs ønske. Vi havde meget gerne beholdt ham og har blandt andet tilbudt ham job i klubben, men han ønsker fortsat at spille fodbold, hvorfor vi er blevet enige om at give Jakob mulighed for at komme til en klub i udlandet eller herhjemme, siger sportschef Svend Graversen.
Sådan lyder det i den officielle udmelding fra klubben som jeg alt andet lige vægter højere end nogle løse rygter fra EB. Det sagt så håber jeg da at han får en kontrakt i udlandet, det ville være lidt mærkeligt og ubehageligt at se ham på modstanderholdet i superligaen.

Jeg tror dog at AGF og SønderjyskE er de 2 mest sandsynlige klubber.
Var det ikke at han klubben ikke ville have at han skiftede til en dansk klub uden nogen transferbeløb,
men til udlandet ville klubben godt gå med til en fri transfer?

Virker i øvrigt mærkeligt. Hvis han ikke spiller, lad ham da gå.
Legende, med masser af loyalitet og respekt, hvorfor lade ham surmule på bænken. I forhold til FCM's selvbillede, burde man da være hævet over at kunne føle sig truet af en spiller, man ikke selv mener man kan bruge, og så i øvrigt også bare for ikke at risikere noget i forhold til stemning.

Selve situationen med en anfører, der er blevet for gammel til at være faststarter, er jo ikke ny, men æv hvor er det kedeligt at kigge på.
JP synes jeg virkelig har dummet sig på twitter, hvor han på ingen måder hjælper sig selv. Klubben kunne 100 % også have håndteret det bedre.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af mousebreaker »

Ja, det var måske ikke så smart at like det tweet som Poulsen gjorde men herregud, hvis der ikke skal mere til for at bringe folks pis i kog. Peter Ross har selvflg ret i at det KAN tolkes som værende dårlig stil, men i samme øjemed tillægger han også en hensigt hos Jacob Poulsen som muligvis slet ikke var til stede da han likede det tweet. Selvom det er ret oplagt at hensigten ikke nødvendigvis behøves at være rettet mod Okosun, men kunne være mod den manglende spilletid så fremlægger Peter Ross det som om at han kender Jacob Poulsens motiv med det like og fremlægger det som om at Poulsen har været ukollegial. Det synes jeg faktisk er meget værre end det like som Poulsen brugte.

Ærgeligt med Jacob Poulsens farvel. Jeg synes faktisk ikke at det har været så uskønt som medierne skriger det op til at være. Kunne man have gjort tingene anderledes - ja måske. Men hvad nu hvis alle Poulsens underliggende data er droppet markant i foråret (som jeg formoder de er) og man har håbet på at Poulsen kunne komme tilbage. Han var trods alt forrygende i 2017/2018 så man har udvist en tro på ham og endda givet ham en ny etårs kontrakt, på trods af det rigtig dårlige forår han havde. Det synes jeg er at udvise respekt overfor en klublegende. Poulsen har så bare ikke kunnet belønne de håb og den tiltro som ledelsen har haft til Jacob og derfor må vejene skilles. Medierne skriger op om at Poulsen havde scoret 7 mål og lavet 7 assists i sidste sæson. De glemmer bare at fortælle hele historien fordi den ikke passer til det drama de gerne vil skabe. Hvis jeg husker rigtig stod JP for 1 scoring og 1 assist i åbent spil i 2018/19 sæsonen og spillede jo fuld tid nærmest hver gang. Kan ikke overraske at han efterhånden med sine 36 år kommer på bænken. Det her er medierne der vil skabe en historie de kan malke og i den proces glemmer de som ofte set, nuancerne og fakta

Jacob Poulsen kan selvflg slet ikke forstå at han ikke er vurderet til at være god nok. Det er meget naturligt. VI skal ikke længere tilbage end til KEP der blev vraget som anfører i OB. Han larmede op i medierne konstant og var en evig kilde til både intern og ekstern uro. Sidenhen har Kenneth Emil Pedersen dog også været mand nok til at indrømme at det var rigtig set af Michelsen men det var han bare ikke selv i stand til at se i nuet. For det er man normalt ikke. Modsat KEP synes jeg dog ikke Poulsen har larmet i medierne, men han bliver selvflg ofte spurgt og til det svarer han blot at han mener han er god nok til at spille. Det er vel også fair nok, men han opsøger ikke medierne selv, han skriger ikke sin utilfreds ud på diverse medier etc. Han har lignet en tudekiks i visse situationer og selvtrænede i pausen på et tidspunkt, men det er vel også alt.

Jeg håber og tror på at Jacob vender tilbage til FCm på et tidspunkt. Vi kunne sagtens bruge ham og jeg tror han selv vil kunne finde sig tilrette her efter karrieren - og være mand nok til at indrømme at han ikke længere var god nok på samme måde som KEP.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar