Jakob Poulsen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Vijen »

Måske han kunne have interesse i 1. Division? Det må da være sjovere at forsøge at vinde 1. Division end kæmpe for et bundhold.

Vejle kunne være et frækt bud.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af DenStolteJyde »

Vi lejer ham ud til Fredericia :)

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af THenry »

Jeg tror sgu hellere, at han vil stoppe karrieren end at spille 1. division...Der må være masser af Superliga-klubber, der er interesseret i ham (håber dog at han tager til udlandet). Det bliver spændende at se, hvor han havner, men han har prøvet for meget til, at han gider at spille for 500 mennesker i 1. division.

Jeg synes, det er den rigtige beslutning at lade ham gå, når det er hans ønske (med alt det, han har gjort for os, så skylder vi ham det) og håber meget at vender hjem til os igen, og bliver træner på et tidspunkt. Jeg håber, at Polle trods alt ser det som en gestus, at vi ikke stiller os i vejen for et skifte, så han kan få lov at slutte karrieren på den måde, som han ønsker med spilletid et andet sted.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af ABT »

Fornøjelse at ledelsen endelig viser handlekraft, når spillere skaber negativ støj i medierne og omkring klubben.

Først Døhr der bliver vist døren efter hans gentagne tuderier, og nu Poulsen efter hans konstante opblussende kommentarer i pressen og opfattelse af at han bør være selvskrevet til en startopstilling.

Perfekt at man rykker videre, så der kan komme ro og fokus på det som det rent faktisk drejer sig om: FODBOLD!

Ingen over klubben.
/ ABT

Billede

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Steffen am »

ABT skrev:
11. aug 2019, 20:22
Fornøjelse at ledelsen endelig viser handlekraft, når spillere skaber negativ støj i medierne og omkring klubben.

Først Døhr der bliver vist døren efter hans gentagne tuderier, og nu Poulsen efter hans konstante opblussende kommentarer i pressen og opfattelse af at han bør være selvskrevet til en startopstilling.

Perfekt at man rykker videre, så der kan komme ro og fokus på det som det rent faktisk drejer sig om: FODBOLD!

Ingen over klubben.
Er lidt i tvivl om man skal "belønne" tuderiet.
Synes ikke det var smukke måder Sanneh og Døhr forlod klubben på,
hvor til gengæld Kian viste at man kunne komme afsted uden at tude, og kom afsted på en rigtig fin og loyal måde.

Omkring JP, tja.. de første kampe var ikke flotte kommunikationsmæssigt, men synes siden at klubben har håndteret det fint, så ved ikke om det er flot klubben viser handlekraft på den måde. Synes det er ærgerligt at det er kommet hertil.

Men rigtig nok, hvis det er det manden ønsker, er det bedre man ladder ham slippe og betaler lidt tilbage for noget loyalitet + at man forebygger der evt. kunne komme noget internt uro.

havbasse
Indlæg: 23
Tilmeldt: 30. aug 2009, 11:03

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af havbasse »

JP har det seneste år kun spillet een godkendt kamp (pokalfinalen)
Langsom i tanke og handling på banen og undrer mig over, at han fik så meget spilletid i foråret, hvor han i flere kampe var vores svageste led på banen.
Når det så er sagt, stor TAK til JP for din tid i FCM. Stærk anfører og i din bedste periode een af ligaens bedste spillere, hvad angår skarphed i straffespark, direkte frispark, indlæg og det kølige overblik på midtbanen.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af JBT »

Helt enig - farvel og tak på bedste vis, men vi skal videre nu, også selvom vi pt famler lidt i blinde mht en klasse afløser, der endda kan mere end hvad JP bidrog med. Så ledelsen er ok på vej lige her, nu mangler man bare at få sagt (købt) det ‘B’ der følger efter ‘A’.

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af mnm123 »

Trist og underlig beslutning når man har set holdet spille i efteråret at der ikke er plads til ham. Han tager til FCN da de har brug for rutine og har øje for vores spillere.

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af mnm123 »

Trist og underlig beslutning når man har set holdet spille i efteråret at der ikke er plads til ham. Han tager til FCN da de har brug for rutine og har øje for vores spillere.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Acebone »

Jeg må da indrømme, at det her en en af dem, der stikker lidt i hjertet. Polle har været en kæmpe profil i årevis og må vel være i betragtning til titlen som klubbens vigtigste spiller nogensinde. For den udenforstående er det bare at kigge på statistikken:

https://superstats.dk/hold/alltime?id=5&vis=for-klubben

Trejdeflest FCM-kampe i Superligaen, kun overgået af Frank Kristensen (som Polle faktisk slår på minutter) og Kristian Bak. Flest sejre. 42 mål.

Læg dertil alle de gode historier. De to mesterskaber, EL-gruppespil - og pokalen så sent som i maj, naturligvis. Mange individuelle præstationer dukker op - hattricket i Ungarn mod Ferencváros og sidste søm i 5-1-maltrakteringen af FCK i Parken bare lige frit fra hukommensen. Der er mange flere. En uovertruffen dødboldsfod. Sikreste mand på straffe.

Det er virkelig en af de store, der takker af. Jeg er ærgerlig over, at han ikke bare kunne blive, men hvis han føler, der er flere sæsoner i ham, så må han jo ud at søge dem. Heldigvis har vi før prøvet, at han er taget afsted og kommet hjem igen. Det kan man håbe sker igen, for jeg tror sagtens, han kan blive en dygtig træner. Han har et godt fodboldhoved. Og så hører han jo til i FCM.

Jeg håber, han får et udlandseventyr. Skal det være i Danmark, hvilket nok er mest realistisk, kunne jeg godt unde ham en genforening med de gamle FCM-drenge i Sønderjylland. Det kunne da være lidt sjovt. En klub, der ser os som rivaler, vil jeg være træt af, men risikoen er jo til stede, og selv dét kommer man vel over.

Tak for denne gang, Jakob! Vi er mange, der glæder os til at se dig tilbage i klubben engang.

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Konsulen »

Kenneth Andersen fik sin vilje...

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Ravnen »

Uendeligt trist. Tror godt Jakob kunne have spillet sig på igen, han ville formentlig have været på holdkortet mod Horsens, og kunne da med en stærk præstation have spillet sig tættere på. Håber det bliver en udenlandsk klub, for det vil være hårdt at se ham spille for en konkurrent.

Men han skal også herfra med en salut. Som Acebone rigtigt skriver, har Jakob været med i hele den gyldne periode som har ledt FCM til hvad vi er i dag. Vi skylder Jakob en stor tak, og forhåbentlig får vi lov til at hylde ham behørigt på stadion inden han rejser.

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Christian »

Jakob Poulsen har været en stor og vigtig del af holdets succes de sidste mange sæsoner og for det vil han blive husket.

Det er før set at en top-idrætsudøver ikke formår at stoppe i tide, og så vil det jo altid gøre ondt når andre er nødt til at fortælle ham, at niveauet ikke længere er til en fast startplads.
Jeg ved ikke om det er gældende i JPs tilfælde.

JP spillede en god pokalfinale, men har ellers været ret svingende i sine præstationer i 2019, og jeg kan kun forestille mig at der har været mange samtaler i trænerteamet, inden man har besluttet at JP ikke var en del af den faste start-ellever.

Jeg håber KA og de andre trænere har haft en god lang snak med JP inden beslutningen om at tage ham ud af de startende 11, men jeg har lidt fået indtrykket af at kommunikationen mellem dem ikke har været helt god eller klar.

Jeg synes det er en rigtig beslutning af klubben at give ham lov til at finde en anden klub, hvis det er hans ønske. Det synes jeg er tegn på respekt over for JP, og den betydning han har haft for klubben.

Held og lykke til JP.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Cortez »

Tak, Kaptajn, bare tak!

Du er en helt igennem fantastisk spiller på og uden for banen. Håber på det bedste for dig i fremtiden, og at du måske ikke har sagt farvel til klubben for sidste gang.

/Cortez

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Konsulen »

Jf. Tipsbladet (og Ekstra Bladet) må han ikke rejse til en dansk klub - så det kan jo sikkert blive svært, at finde en ny klub.
Jeg synes sgu ikke, at klubben har været så heldig i denne sag. Vi taler om et klubikon, som har været med i den bedste tid i klubben. Det kan da sagtens være, at han er over "over the hill", og ikke længere kan præstere som der kræves - men det ville have klædt KA, at have dette afstemt med JP inden sæsonens første kamp. KA har altså ikke vist sig som den skarpeste leder i denne sag..

Besvar