En bøn!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

En bøn!

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg har en bøn til de overordenligt faste brugere af graven, hvad enten det er i denne midlertidige form eller når den kommer op igen.

Please lad dog være med at skrive hvis i ikke har noget at sige!!!!!

Det er da ok fra tid til anden at fyre den af, og lave en chat, og tage fis på de folk man kender på graven, det gør jeg også selv, men det er fandeme enerverende at se hver eneste tråd invaderet af ligegyldige udspringere.

Det hæmmer debatten overordenligt at det ikke er til at finde er rød tråd ned gennem en tråd om et emne. Hvis du har noget der er off-topic, så er det muligt at ændre overskriften på sit indlæg, lige som det er muligt at vælge kun at svare på en del af et indlæg, i stedet for at komme med et flabet svar på en del af et indlæg man i bund og grund er ligeglad med.

Jeg har planer om at optrappe moderationen af formen, så snart der er kommet styr på graven og jeg får mulighed for at få teamet lidt mere fit igen :-)

/Hekler


Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 23. jan 2005, 09:25, rettet i alt 1 gang.

Jean / BW# 1238

Re: En bøn!

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Hej Hekler!

Vil du linke til de indlæg du mener er tilovers? Jeg kan nemli' ikke se dem.

Jeg kan kun opfordre folk til at ændre overskiften, hvis debatten går væk fra emnet. Man kan fx også bare skrive [OT] = Off Topic ...

Red is for the Blood in me, Black is for Eternity!
Mvh Jean / BW# 1238

BW # 163

Re: En bøn!

Indlæg af BW # 163 »

Hekler skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg har en bøn til de overordenligt faste brugere
> af graven, hvad enten det er i denne midlertidige
> form eller når den kommer op igen.
>
> Please lad dog være med at skrive hvis i ikke har
> noget at sige!!!!!

Det er fint nok, men giv da lige folk en uge til at afprøve de forskellige funktioner herinde, inden du kommer med en pap-talk.

> Det er da ok fra tid til anden at fyre den af, og
> lave en chat, og tage fis på de folk man kender på
> graven, det gør jeg også selv, men det er fandeme
> enerverende at se hver eneste tråd invaderet af
> ligegyldige udspringere.

Ja i den seneste tid på den gamle ulvegrav var det lettere irriterende.

> Det hæmmer debatten overordenligt at det ikke er
> til at finde er rød tråd ned gennem en tråd om et
> emne. Hvis du har noget der er off-topic, så er
> det muligt at ændre overskriften på sit indlæg,
> lige som det er muligt at vælge kun at svare på en
> del af et indlæg, i stedet for at komme med et
> flabet svar på en del af et indlæg man i bund og
> grund er ligeglad med.
> Jeg har planer om at optrappe moderationen af
> formen, så snart der er kommet styr på graven og
> jeg får mulighed for at få teamet lidt mere fit
> igen :-)

Jeg håber der fremover kommer en linie mht. at slette indlæg.....

> /Hekler

BW # 163





Ulrik

Re: En bøn!

Indlæg af Ulrik »

Jean skrev:

"Hej Hekler!

Vil du linke til de indlæg du mener er tilovers? Jeg kan nemli' ikke se dem.

Hvad er det med dig og links? Man har vel lov at tænke selv. Hvis du har fulgt med(og det tror jeg du har) på det sidste, så er du vel klar over, at det efterhånden tager overhånd: "Hvorfor spiller Femi ikke. Jeg synes Femi er rigtig go"Svar: Det synes jeg også, svar: Ja, klart, svar: Ja, jeg er enig, svar: Det er jeg også,svar: Femi på banen, osv.

Det er da intetsigende, ikke?

Iøvrigt rigttig go ide med brugerlogin. Selv om der skal være plads til alle, skal der ikke være plads til at sende svinere i hvert frikvarter, med mindre man er registreret.

Mvh. Ulrik

Jean / BW# 1238

Re: En bøn!

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Ulrik skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvad er det med dig og links?

Hvorledes mener du?

> Hvis du har fulgt med(og det tror jeg
> du har) på det sidste, så er du vel klar over, at
> det efterhånden tager overhånd: "Hvorfor spiller
> Femi ikke. Jeg synes Femi er rigtig go"Svar: Det
> synes jeg også, svar: Ja, klart, svar: Ja, jeg er
> enig, svar: Det er jeg også,svar: Femi på banen,
> osv.
> Det er da intetsigende, ikke?

Jo, men hvor mange af de faste debatører gør det?

Red is for the Blood in me, Black is for Eternity!
Mvh Jean / BW# 1238



Ulrik

Re: En bøn!

Indlæg af Ulrik »

Ulrik skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvad er det med dig og links?

Hvorledes mener du?

Jeg mener, at ikke alt kræver et link, og eftersom du er en dem der skriver regelmæssigt, går jeg ud fra at du ved hvad der rører sig

> Hvis du har fulgt med(og det tror jeg
> du har) på det sidste, så er du vel klar over, at
> det efterhånden tager overhånd: "Hvorfor spiller
> Femi ikke. Jeg synes Femi er rigtig go"Svar: Det
> synes jeg også, svar: Ja, klart, svar: Ja, jeg er
> enig, svar: Det er jeg også,svar: Femi på banen,
> osv.
> Det er da intetsigende, ikke?

Jo, men hvor mange af de faste debatører gør det?

Netop min pointe, så halleluja for den nye Ulvegrav!

Red is for the Blood in me, Black is for Eternity!
Mvh Jean / BW# 1238


YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: En bøn!

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Min bøn er nu nærmere til teamet bag graven...

Kunne man ikke lave det sådan at man, når man loggede sig på graven, havde en hoved-menu sådan noget i stil med: "Debat", "Off topic" eller "Meddelelser fra betyrelsen TIFO-gruppen o.lign"...

Var dette ikke en idé til det kommende forum??

/Søren K.

Jean / BW# 1238

Re: En bøn!

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Ulrik skrev:
-------------------------------------------------------

> Jeg mener, at ikke alt kræver et link, og
> eftersom du er en dem der skriver regelmæssigt,
> går jeg ud fra at du ved hvad der rører sig

Det var sørme lidt at konkludere på... at jeg har "noget med links"...

> Netop min pointe, så halleluja for den nye
> Ulvegrav!

Du har vist misforstået noget. Det er da ikke kun de faste debattører der får adgang til Graven. Alle får lov til at komme på den nye Grav, undtagen de udenbys fans, der hidtil har været problemer med. På nær dem, så får alle chancen og man må så sorterer hen af vejen.

Som Kim skriver:
"I første omgang har jeg åbnet op for alle de faste debattører - udebyesfans venter vi lige lidt med, indtil vi får skældt snot fra skæg (eller er det omvendt)?"


Red is for the Blood in me, Black is for Eternity!
Mvh Jean / BW# 1238

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: En bøn!

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jean / BW# 1238 skrev:
-------------------------------------------------------
> Ulrik skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hvad er det med dig og links?
>
> Hvorledes mener du?
>
> > Hvis du har fulgt med(og det tror jeg
> > du har) på det sidste, så er du vel klar
> over, at
> > det efterhånden tager overhånd: "Hvorfor
> spiller
> > Femi ikke. Jeg synes Femi er rigtig go"Svar:
> Det
> > synes jeg også, svar: Ja, klart, svar: Ja,
> jeg er
> > enig, svar: Det er jeg også,svar: Femi på
> banen,
> > osv.
> > Det er da intetsigende, ikke?
>
> Jo, men hvor mange af de faste debatører gør det?
>
> Red is for the Blood in me, Black is for
> Eternity!
> Mvh Jean / BW# 1238
>
>
>
Ja du gør fx
Og stort set alle andre der nu har skrevet på den midlertidige grav. Jeg vil nødigt til at skulle hænge alle ud med navn, men jeg skal eddersparkeme love dig for at jeg ikke vil blinke en eneste gang med at udelukke selv den mest trofaste debattør hvis i ikke kan efterkomme retningslinjerne.


Thomas Lund

Re: En bøn!

Indlæg af Thomas Lund »

Jeg er fuldstændig enig med Hekler. Nogle af de meget faste debattører får ejerfornemmelse over Ulvegraven og som BW medlem er det også ok at have en smule ejerfornemmelse (vi er på hjemmebane og får lidt længere snor). Men den off-topic debat som mange indlæg ender i er irriterende at se på, især når folk ikke ændrer overskriften.

Ja og så er der dem der har denne her trang til at svare på alle indlæg, uanset om de i virkeligheden har noget at sige. Lige nu er det agurketid så det er ikke så generende, men når sæsonen er igang og der startes mange nye tråde hver dag er det enerverende at se for mange (for det specifikke emne) intetsigende indlæg

(BTW. så er jeg enig med Ulrik: Hvad er det med dig og links Jean?)

Lund

Jean / BW# 1238

Re: En bøn!

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Thomas Lund skrev:
-------------------------------------------------------
> (BTW. så er jeg enig med Ulrik: Hvad er det med
> dig og links Jean?)

Det er fordi jeg føler at I skyder med spredehagl... I skriver de faste debattører laver en masse ligegyldige indlæg. Derefter kommer Ulrik med eksempler, som ikke er lavet af de faste debattører men af folk, der spiller managerspil og som kommer på Graven for første gang.

Uden beviser, ingen forbrydelse... ;-)

Jeg går helt klart ind for, at når debatten bevæger sig væk fra emnet, så ændres overskriften.

Jeg synes klart folk er blevet meget bedre, det sidste halve år, til at fortsætte debatten i de allerede omrettede tråde fremfor at starte nye.


Red is for the Blood in me, Black is for Eternity!
Mvh Jean / BW# 1238

Fisker K

Re: En bøn!

Indlæg af Fisker K »


Jeg synes de sidste par dage har vist at vi slet ikke behøver VFF og GFere for at skabe en debat der ryger fuldstændig af sporet. Det virker som om at folk hænger sig så meget i små detaljer at de helt glemmer hvordan man debaterer sobert.

og her min mening: Jeg er heller ikke for begejstret for at se indlæg som "jeg er enig", "lige min mening" osv. Men mange andre "intetsigende" kan sagtens have en god effekt. Det er små "intetsignede" der tit er med til at fjerne lidt af spændingenen i en debat og skabe en bedre stemning. Det er trodsalt fodbold vi snakker om og ikke skattepolitik eller ældreveldfærd og fodbold snak har nu altid (i virkelig tale) været en meget afslappet snak.

Min bøn til det nye forum er således at vi istedet for at brokke os højlydt over diverse indlæg, prøver at ignorer dem der støder os.

Hilsen Kenneth


Thomas Lund

Re: En bøn!

Indlæg af Thomas Lund »

Palle og Jean. Det er vist ikke nogen hemmelighed at i er nogle af de omtalte faste debattører. At i begynder en meta debat og går unavngivne debattører til forsvar siger vel de fleste at i udemærket godt ved hvad der menes med Heklers indlæg og hvornår debatten går off-topic. I kan så vælge at tage kritikken til jer og gøre noget ved det, eller i kan diskutere selve emnet.

Syntes i det er i orden at mange debatter ender i off-topic debatter fordi nogle debattøre bruger mange timer hver dag på Ulvegraven og syntes i at det er i orden at vi andre, der ikke gider bruge så meget tid på Ulvegraven, så skal pløje igennem (for os) utallige ligegyldige indlæg for at følge med i debatten?

Min holdning er at det skal vi ikke og at man som minimum må markere sit indlæg med "off-topic".

Lund

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: En bøn!

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Efter at have plæderet for at folk bør ændre adfærd i deres brug af graven, har jeg men ganske få indlæg formået at få alle dem, som jeg i ovenstående indlæg har hentydet til, til at springe i med begge ben og demonstreret den sædvanlige moraliserende, indholdsløse stil.

Jeg lægger i denne trå op til en debat om opførsel på graven. Det ville være helt fint hvos det også adstedkom en debat om fx sprogbruget over for hinanden, men det er altså ikke en debat, sålænge man kun mener "det også er for dårligt" og kun forholder sig til "specielt admin", der skal noget mere substans på.

Besvar