Europa League 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Matjavsen »

CasperA skrev:
28. jun 2019, 13:07
Det lyder til, at AC Milan bliver udelukket fra EL, hvilket i så fald vil betyde, at AS Roma ryger direkte i gruppespillet, og at vi så slipper for at kunne møde dem i 4. runde, hvis vi skulle nå dertil.
Men så for et andet Serie A hold vel pladsen som Roma har?

Brugeravatar
KingJohn
Indlæg: 119
Tilmeldt: 24. sep 2009, 16:20
Geografisk sted: København

Re: Europa League 19/20

Indlæg af KingJohn »

Torino får Romas plads i runde 2, og så rykker Roma op i gruppespillet.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Så er første runde igang.

Efter denne bliver lodtrækningen til runde 3 igangsat.

Håber på et af Sofia holdende :D

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Steffen am »

Bare lige mine 5 cent omkring det med seedning.
At seedning er lavet så uhyrlig svær at der kun er 13 liga pladser (og 8 mesterpladser) er fuldstændig absurd.
Det er nemmere at gå videre fra en gruppe, end at komme i en gruppe, hvilket ikke rigtig giver mening.

Hvis man ser på sidste sæson var FCK det eneste danske hold der var seedet, og trak formentlig den sværeste modstander i form af Atalanta.
Altså når der er så få pladser, betyder seedning mindre.
Legia er seedet, mens Wolwerhampton er useedet.

Det samme gør sig i øvrigt gældende for FCK, hvis de skulle gå videre i deres "path",
Zagreb er seedet, Young Boys er ikke.

Er dog enig i at det ville være uendelig vigtigt at gå videre, men bliver svært. UEFA's gentagende modificeringer af access list, gavner på ingen måde en klub som vores.

Hvis vi spiller vores bedste, og en lille smule held kan det lykkedes, men vi skal simpelthen spille bedre end de forrige august måneder, og ikke vente til september med at spille godt. Nu træder vi senere ind i turneringen, forhåbentlig at det kan give noget godt.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Steffen am »

Med det sagt håber jeg selvfølgelig på 4 overraskelser i Q1 og Q2.
Legia kom ikke SÅ godt fra land, men mon ikke de kommer videre.

I Q2 er der 8 hold vi kan få glæde af taber, men at 4 af dem skulle tabe, er måske lige lovlig optimistisk.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Europa League 19/20

Indlæg af henker »

Kryds fingre for vi lykkedes denne omgang. Det er en MUST vi kommer til europæiske gruppespil iår og samle koffein. Point..

Mislykkedes vi.. Så kan vi lige så godt at begynde at bygge holdet op uden veteran med det samme..


Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Steffen am skrev:
12. jul 2019, 00:01
Bare lige mine 5 cent omkring det med seedning.
At seedning er lavet så uhyrlig svær at der kun er 13 liga pladser (og 8 mesterpladser) er fuldstændig absurd.
Det er nemmere at gå videre fra en gruppe, end at komme i en gruppe, hvilket ikke rigtig giver mening.

Hvis man ser på sidste sæson var FCK det eneste danske hold der var seedet, og trak formentlig den sværeste modstander i form af Atalanta.
Altså når der er så få pladser, betyder seedning mindre.
Legia er seedet, mens Wolwerhampton er useedet.

Det samme gør sig i øvrigt gældende for FCK, hvis de skulle gå videre i deres "path",
Zagreb er seedet, Young Boys er ikke.

Er dog enig i at det ville være uendelig vigtigt at gå videre, men bliver svært. UEFA's gentagende modificeringer af access list, gavner på ingen måde en klub som vores.

Hvis vi spiller vores bedste, og en lille smule held kan det lykkedes, men vi skal simpelthen spille bedre end de forrige august måneder, og ikke vente til september med at spille godt. Nu træder vi senere ind i turneringen, forhåbentlig at det kan give noget godt.
Det er jo ikke noget nyt at UEFA kun gør ting for de store hold

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Steffen am »

Matjavsen skrev:
12. jul 2019, 16:21
Det er jo ikke noget nyt at UEFA kun gør ting for de store hold
På ingen måde, desværre.
Og det nye EL 2, er da også helt håbløst (der træder i kraft 2021)

Men lidt håbløst at vi i Southampton og United sæson fik "breaket" seedningen, men så at de skal tilpasse igen, at FCM nu skal "breake" seedningen 2 gange. Plus at det jo bare er vanvittigt at det er sværrere at komme i EL, end at gå videre fra gruppen. Er jo vendt helt på hovedet.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Der er lodtrækning på Mandag.

Ingen store overraskelser pånær Hajduk Split der blev slået ud i 96. min

De har dog en lavere koff end os, så den er kun god til den samlede lands koff

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Administrator »

Legia Warsaw * Pol 24.500
Eintracht Frankfurt Ger 24.000
FCSB * Rom 23.000
Espanyol Esp 20.713
Malmö FF * Swe 20.000
Partizan Belgrade Srb 18.000
Wolverhampton Wanderers Eng 17.092
Torino Ita 14.945


Hvis jeg ellers har forstået systemet rigtigt, så skal vi finde 4 hold blandt disse der meget gerne skal ryge overraskede ud af kvalen i Q2. Det er den eneste "sikre" vej til seedning i playoff.

Lodtrækningen til playoff sker inden Q3 er spillet, så overraskelser i Q3 får ikke indvirkning på vores eventuelle seedning. Dog kan vi så være heldige at trække et useedet hold der har overrasket i stedet for.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Stoffer »

Administrator skrev:
19. jul 2019, 11:13
Legia Warsaw * Pol 24.500
Eintracht Frankfurt Ger 24.000
FCSB * Rom 23.000
Espanyol Esp 20.713
Malmö FF * Swe 20.000
Partizan Belgrade Srb 18.000
Wolverhampton Wanderers Eng 17.092
Torino Ita 14.945


Hvis jeg ellers har forstået systemet rigtigt, så skal vi finde 4 hold blandt disse der meget gerne skal ryge overraskede ud af kvalen i Q2. Det er den eneste "sikre" vej til seedning i playoff.

Lodtrækningen til playoff sker inden Q3 er spillet, så overraskelser i Q3 får ikke indvirkning på vores eventuelle seedning. Dog kan vi så være heldige at trække et useedet hold der har overrasket i stedet for.
Det er virkelig gode hold, så det ser jeg på ingen måde ske, medmindre holdene aktivt nedprioriterer turneringen, og det kan jeg ikke se giver mening for nogle af holdene, da de næppe kommer til at slide for over overlevelse i ligaen, som da Burnley nedprioriterede EL kval.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Europa League 19/20

Indlæg af henker »

er det ikke for tidligt at vurdere hvis holdet vi skal spille mod?

men efter min mening har vi måske størst chance for at spille mod øst europæiske land som sædvanlige..

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev:
19. jul 2019, 13:30
Administrator skrev:
19. jul 2019, 11:13
Legia Warsaw * Pol 24.500
Eintracht Frankfurt Ger 24.000
FCSB * Rom 23.000
Espanyol Esp 20.713
Malmö FF * Swe 20.000
Partizan Belgrade Srb 18.000
Wolverhampton Wanderers Eng 17.092
Torino Ita 14.945


Hvis jeg ellers har forstået systemet rigtigt, så skal vi finde 4 hold blandt disse der meget gerne skal ryge overraskede ud af kvalen i Q2. Det er den eneste "sikre" vej til seedning i playoff.

Lodtrækningen til playoff sker inden Q3 er spillet, så overraskelser i Q3 får ikke indvirkning på vores eventuelle seedning. Dog kan vi så være heldige at trække et useedet hold der har overrasket i stedet for.
Det er virkelig gode hold, så det ser jeg på ingen måde ske, medmindre holdene aktivt nedprioriterer turneringen, og det kan jeg ikke se giver mening for nogle af holdene, da de næppe kommer til at slide for over overlevelse i ligaen, som da Burnley nedprioriterede EL kval.
Kan bekræfte at det er de 8 hold + Jess Thorup's Gent, som er kommet med, efter Mechelen er smidt ud af turneringen.
Men den snyder lidt fordi de i Q2 har Mechelens koeffecient, men når de kommer videre, har deres egne 29.500 koeffecient point igen.

Så 9 hold.
Man kan sige Legia imponerede ikke i 1. runde, hvor de kun fik uafgjort ude mod Europa fra Gibraltar, men der er før gode hold der har haft udfordringer på lufthavns kunstgræsset dernede ;)

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Europa League 19/20

Indlæg af SimonH »

Vores mulige modstandere i 3. Runde (Uefa)

6 AEK Larnaca FC (CYP) / PFC Levski Sofia (BUL)
7 FC Pyunik (ARM) / FK Jablonec (CZE)
8 FC DAC 1904 Dunajská Streda (SVK) / Atromitos FC (GRE)
9 Rangers FC (SCO) / FC Progrès Niederkorn (LUX)
10 FC Mariupol (UKR)


Det er for at sige det mildt skrækkelige hold som vi kan trække.

Rangers er selvfølgelig den absolutte skrækmodstander.
Derefter vil jeg også nødigt skulle til Larnaca (igen).

Men både Jablonec, Atromitos samt Mariupol er bestemt heller ikke komfortable steder at spille.

Jeg tænker dog alligevel at vi skal håbe på at trække grækerne.

Men hold da op. Føj en pulje (vores seedning taget i betragtning)

Besvar