Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Noerum skrev:
11. jun 2019, 18:09
Hvis det passer at vi ophæver kontrakten med Kraev og derfor ikke engang får en krone, så er det da ringe.

Det må være en af de dårligste transfers indenfor de senere år.
Jeg synes det lyder som en god deal lige meget hvad... :P
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af bifr05t »

Ifølge rygter skulle følgende være tilfældet:

Porto køber FC Midtjyllands Evander

Ifølge portugisiske TVI24 har FC Porto sikret sig FC Midtjyllands brasilianske midtbaneprofil Evander for næsten af ligarivalerne Sporting CF.

Brasilianske Globoesporte har tidligere meldt om en pris på cirka 60 millioner kroner for Evander, som FCM angiveligt har betalt omkring 15 millioner kroner for.

Dog får FC Midtjylland ikke hele beløbet, da ex-klubben Vasco da Gama skal have en 14 procent.


https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/r ... s-evander/

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af mnm123 »

Evander sælges og vi køber sisto hjem

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af CasperA »

Det kan godt være, at 60 mio. kr. umiddelbart lyder som en god deal, men når man ser på, hvad vi i virkeligheden kommer til at tjene, synes jeg sku ikke det er så godt igen.

Eftersom Vasco da Gama skal have 14% i videresalg samt 3% i ungdomsudvikling, kommer vi kun til at tjene 35 mio. kr. på ham, hvis man trækker de 15 mio. kr. fra, som vi betalte for ham.

Man kan så selvfølgelig argumentere for, at det åbner en dør for at tiltrække endnu flere af de store talenter fra Brasilien, nu hvor Evander har været en rigtig god case. Og forhåbentlig får FCM også en god videresalgsklausul med i handlen.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af mousebreaker »

CasperA skrev:
12. jun 2019, 17:56
Det kan godt være, at 60 mio. kr. umiddelbart lyder som en god deal, men når man ser på, hvad vi i virkeligheden kommer til at tjene, synes jeg sku ikke det er så godt igen.

Eftersom Vasco da Gama skal have 14% i videresalg samt 3% i ungdomsudvikling, kommer vi kun til at tjene 35 mio. kr. på ham, hvis man trækker de 15 mio. kr. fra, som vi betalte for ham.
En gevinst på 30-35 millioner er vel ikke at foragte for at have en spiller et år. Samtidig er det et drømmeskifte for Evander og et fantastisk signal at sende til det brasilianske marked, når man skal lokke andre talenter til.
Jeg tror dog heller ikke at en transfersum på 60 mio holder stik. Vi har en kvalifikation til EL midt i august hvis vigtighed er svært at undervurdere. Det dur simpelthen ikke at sælge ud nu og lykkedes vi med at kvalle til EL kan prisen nemt komme op på 80-90 mio. Hvis han skifter for et beløb i omegnen af 60 mio tænker jeg at man har haft en aftale med Evander og hans far hvis en sådan situation skulle opstå - samt saftige klausuler.

Jeg er helt tryg ved klubbens beslutninger i den her sammenhæng uanset hvad det måtte ende med. Det er netop denne del af forretningen de har styr på.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af THenry »

Enig. Jeg tror kun på et salg, hvis vi får den rette (over)pris. Intet tyder på, at det er planen at skyde Evander af denne sommer, og derfor skal der et helt ekstraordinær bud til før det sker. Jeg tror i øvrigt også, at han er mere værd om 1 år end, hvad vi kan få nu.

Meldingerne fra Portugal er også direkte modstridende med, hvad der har været fremme i dansk presse, og f.eks. i BTs Transfervindue i går lød som om, at en evt. handel med Porto tidligt er aktuel til vinter, hvilket passer bedre med, hvad der tidligere har været nævnt i bl.a. Herning Folkeblad om, at FCM ikke forventer at sælge Evander efter blot et halvt år.

Jeg synes ikke et salg giver mening for FCM særligt, da man i vinters havde som transferstrategi, at man ville købe ind på forkant for at optimere muligheden for EL-succes henover sommeren. Hvis vi sælger Evander nu, så står vi hurtigt i samme situation som med Drexler sidste sommer, og jeg tvivler på, at man ønsker at stå i samme dumme situation frem mod sæsonens vigtigste kampe.

Ligeledes vil det formentlig være dårlige nyheder for den økonomisk største brasser-handel (Brumado), hvis hans oversætter og legekammerat allerede smutter til Porto...

En handel giver simpelthen for lidt mening i mine øjne med mindre Porto smider store beløb på bordet for alt er jo til salg i FCM for den rette (over)pris, hvor Steinlein kan grine hele vejen til banken!

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Vijen »

Klaus egelund siger på twitter, at han ikke kommer til at skrive en artikel om rygtet. Oversat han kender ikke noget til det, og når han ikke engang vil lave en rygte artikel, så er der ikke noget i det. Det er portugisisk silly season.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af CasperA »

For mig virker det også underligt, hvis FC Porto skulle gå ud at lægge et kæmpe beløb for Evander nu. Man må formode, at FC Porto har et rigtigt godt scouting netværk i Brasilien, hvor de så kunne have hentet ham langt billigere for 1 år siden.

Derudover forholder det sig jo ikke sådan, at Evander har brændt Superligaen fuldstændig af og kommet på forsiden af en masse internationale aviser i løbet af det seneste år. Han har været meget ustabil, hvilket FC Porto også må have set, hvis de har fulgt ham.

Noerum
Indlæg: 442
Tilmeldt: 22. nov 2010, 21:10

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Noerum »

Det er da fint at tjene 30-35 mil på en spiller vi har haft i et år. Det virker til at penge er det eneste bestyrelsen tænker på. Hvis vi sælger vores profiler så hurtigt, så skal vi jo igen igen til at spille et nyt hold sammen. Det er næppe sådan man kommer i gruppespil.

Vi er også nød til at hente en erstatning. Hvis Envander bliver solgt, så vi kun Jacob Poulsen tilbage som playmaker. Jeg tror de fleste kan se, at de ikke går over en hel sæson.

Mathias Jensen ville være en fremragende signing!

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
12. jun 2019, 18:10

[...]

Hvis han skifter for et beløb i omegnen af 60 mio tænker jeg at man har haft en aftale med Evander og hans far hvis en sådan situation skulle opstå - samt saftige klausuler.

Jeg er helt tryg ved klubbens beslutninger i den her sammenhæng uanset hvad det måtte ende med. Det er netop denne del af forretningen de har styr på.
Dette aspekt er værd at overveje, selvom det naturligvis bliver spekulativt fra vores side. Det er jo almindeligt kendt, at der kan være disse forhold på spil med brasilianske spillere.

Ellers enig med alle ovenfor. Det duer simpelthen ikke (igen, jeg tænker Drexler) at give slip på de teknisk mest begavede spillere, inden EL kval er overstået. Økonomien skal hænge sammen, men det sportslige udgør eksistensberettigelsen som sådan.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Noerum skrev:
12. jun 2019, 19:47


Mathias Jensen ville være en fremragende signing!

Jeps en kommende landsholdspiller i 2020 ;) ... ( grundet Hjulmand som ny landtræner)
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af CasperA »

Den lokale TV-station i Porto afkræfter nu historien: https://twitter.com/FCPortoTransfer/sta ... 5542354944

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af henker »

Laver man ikke en permanent aftale med Patrick da Silva? Eller er han vendt tilbage til Brasilien?

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Benzo »

Han er vidst skadet? Men hvis jeg ikke husker helt forkert, gælder lejeaftalen hele året, så det er ikke umuligt den bliver byttet til en permanent kontrakt, selv hvis det ikke sker her i sommer.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Matjavsen »

Benzo skrev:
13. jun 2019, 17:43
Han er vidst skadet? Men hvis jeg ikke husker helt forkert, gælder lejeaftalen hele året, så det er ikke umuligt den bliver byttet til en permanent kontrakt, selv hvis det ikke sker her i sommer.

Den er til næste sommer

Låst