Pione Sisto

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Pione Sisto

Indlæg af mousebreaker »

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/l ... et/7643699

Jeg kan ikke lade være med at ærgre mig over Sisto. Han lader bare ikke til at være gjort af det rigtige stof og tilmed virker han ikke til at foretage sig intelligente valg. Det startede med at han fyrede sin agent for at lade sin bror tjene nogle penge på sit skifte. Så rådgivning af den rigtige slags får han derfor næppe.
At sige fra til en landsholdstræning selvom han ikke er udtaget er bare torskedumt. Hvis han har behov for at hvile sig efteer en sæson hvor han knap har været på banen får en til at tænke at han nok skulle have afholdt sig fra sin “fantastiske” frugtkur :shock: :shock:

Han skuffer mig gevaldigt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Pione Sisto

Indlæg af Ravnen »

Jeg tænker om han savner nogle fornuftige rådgivere. Det undrer mig at Celta Vigo ikke har styr på deres mandsskabsbehandling, der burde være nogen dernede der arbejdede med spillernes mentale indstilling, ganske som vi har BS.

Det bedste ville næsten være at vi fik ham hjem, og hjalp ham på ret kurs igen. Det er en skam at se sådan et talent blive spildt, han er en god dreng som vi kunne hjælpe.

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Pione Sisto

Indlæg af hviid »

Kan sådan set godt forstå, at han melder fra til en landsholdstræning, når han ikke er udtaget og føler, at han mest af alt har brug for en pause efter en sæson, hvor fodbolden nok har hængt ham langt ud af halsen - det er vel fair nok. Men ja, han har generelt truffet nogle alternative og naive valg på det seneste - frugtkuren er et godt eksempel, synes også at det med at lade være med snørre fodboldstøvlerne er bare dumt. Det kan jo medføre nogle skader.
Det er godt nok ærgerligt, for det er kun 1½ sæson siden, at han var en stor profil på klubholdet og fast mand på landsholdet. Han var jo godt på vej til en endnu større klub.
Hvis man skal undskylde ham lidt, så har kaoset i Celta ikke været godt for ham. Der har også været nogle historier om, at han ikke var på god fod med Aspas, som var holdets store profil. Så lidt luftforandring vil gøre ham godt, tror jeg.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Pione Sisto

Indlæg af mousebreaker »

Hareide har strakt sig langt for Sisto. Vist ham enorm tillid trods - for nu at sige det pænt - svigtende præstationer. Når han så beder ham om at deltage i træningen er det fremstrakt hånd som han vælger at afvise. Det er helt vanvittigt i min bog. Så kan han “hvile” sig bagefter på en strand på solkysten med gule solbriller, mens han nyder sin frugtkurv. Gå små ture i sine sko uden snørebånd og snakke i telefon med sin bror om hvilken 2. Divisionsklub i Holland der kunne være interesseret :roll:

Det er eddermame ærgeligt for Sisto har alle dage været en spiller jeg elskede at se spille, men lige nu er han ved at udvikle sig til en dårlig case for vores akademi, hvor han ellers længe så ud til blive en solstrålehistorie.

Jeg håber han får sparket sin bror ud af vagten, begynder at snøre sin støvler og får snuden i sporet igen
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Pione Sisto

Indlæg af Matjavsen »

mousebreaker skrev:
23. maj 2019, 17:34
Hareide har strakt sig langt for Sisto. Vist ham enorm tillid trods - for nu at sige det pænt - svigtende præstationer. Når han så beder ham om at deltage i træningen er det fremstrakt hånd som han vælger at afvise. Det er helt vanvittigt i min bog. Så kan han “hvile” sig bagefter på en strand på solkysten med gule solbriller, mens han nyder sin frugtkurv. Gå små ture i sine sko uden snørebånd og snakke i telefon med sin bror om hvilken 2. Divisionsklub i Holland der kunne være interesseret :roll:

Det er eddermame ærgeligt for Sisto har alle dage været en spiller jeg elskede at se spille, men lige nu er han ved at udvikle sig til en dårlig case for vores akademi, hvor han ellers længe så ud til blive en solstrålehistorie.

Jeg håber han får sparket sin bror ud af vagten, begynder at snøre sin støvler og får snuden i sporet igen
Skiftede han ikke agent for 1-2 år siden?

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Pione Sisto

Indlæg af mousebreaker »

Matjavsen skrev:
27. maj 2019, 15:11
mousebreaker skrev:
23. maj 2019, 17:34
Hareide har strakt sig langt for Sisto. Vist ham enorm tillid trods - for nu at sige det pænt - svigtende præstationer. Når han så beder ham om at deltage i træningen er det fremstrakt hånd som han vælger at afvise. Det er helt vanvittigt i min bog. Så kan han “hvile” sig bagefter på en strand på solkysten med gule solbriller, mens han nyder sin frugtkurv. Gå små ture i sine sko uden snørebånd og snakke i telefon med sin bror om hvilken 2. Divisionsklub i Holland der kunne være interesseret :roll:

Det er eddermame ærgeligt for Sisto har alle dage været en spiller jeg elskede at se spille, men lige nu er han ved at udvikle sig til en dårlig case for vores akademi, hvor han ellers længe så ud til blive en solstrålehistorie.

Jeg håber han får sparket sin bror ud af vagten, begynder at snøre sin støvler og får snuden i sporet igen
Skiftede han ikke agent for 1-2 år siden?
Det er muligt. Jeg ved det ikke.
Så var brormand kun med for skillingerne ved skiftet. Det er faktisk lidt lusket hvis du spørger mig, men hvis hans agent (Ankersens bror dengang såvidt jeg husker) ikke havde sikret sig ordentligt i deres aftale eller på anden måde kompenseres for sin rådgivning, så har han jo kun sig selv at takke.

Uden han helt skal sammenlignes med Emre Mor så tror jeg at de begge ender med en skuffende karriere ifht hvad deres talent berettigede til. Talent er bare ikke nok i elitesport. Hovedet skal også være der.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Pione Sisto

Indlæg af TrueWolfMidt »

Håber virkelig at vi kan leje ham og han kan finde sig selv igen og komme tilbage til Celta Vigo og præstere igen.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/primera ... -alvorligt

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Pione Sisto

Indlæg af mousebreaker »

TrueWolfMidt skrev:
8. jun 2019, 11:01
Håber virkelig at vi kan leje ham og han kan finde sig selv igen og komme tilbage til Celta Vigo og præstere igen.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/primera ... -alvorligt
Har meget svært ved at se ideen i at leje ham. Rent menneskeligt kunne det måske være godt for Pione, men hverken sportsligt eller økonomisk ser jeg nogen ide i en sådan lejeaftale for FCM.

Økonomisk kan det kun give mening hvis man får en gunstig lejesum aftalt og man samtidig får en pæn forbedring af videresalgsklausuler.

Når han er på så er han den fedeste spiller at se på banen. Men den mentale tilstand han udefra set ser ud til at være i, så ville det tage tid at genopbygge ham. At komme tilbage til superligaen er heller ikke noget man må formode vil hjælpe på hans humør, så jeg ville ikke have forventninger til at han vil kunne ramme hans topniveau ofte nok til at tilføre nok værdi, så skal lejeperioden i hvert fald være på mindst en fuld sæson. Pione Sisto ser ud til at være lost desværre. Heldigvis er han stadig ung, kun 24 år, så det kan stadig blive godt. Jeg tror bare ikke rigtig på det, da han ikke har formået at skabe sig et bare nogenlunde bundniveau. Det er pisse ærgeligt for topniveauet er fremragende og sjældent set hos en dansker
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Pione Sisto

Indlæg af Steffen am »

Ifølge transfermarkt er "relatives" hans agent, så tror stadig det er hans bror.
Ærgerligt ja, han har haft 2 agenter, og begge har kun haft som klient, så ikke nogen professionelle agenter.

Og ja, kaos i Celta har heller ikke hjulpet. Forstår godt at han meldte fra til landsholdet, men ærgerligt så stort et talent er gået i stå pga. manglende hjælp og rådgivning. Også skidt at han ikke er skiftet endnu, ligesom de andre danskere, der var i Celta.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Pione Sisto

Indlæg af TrueWolfMidt »

Umiddelbart tror jeg, at Pione trænger til midtjydsk kærlighed / omsorg. Noget er tydelig vis helt galt med ham. Tror et ophold i Fcm, vil gøre, at han finder ind til den han var og får fodbold glæden igen. Grundet corona er han nok blevet bekymret og har manglet familien, hvilke mange mennesker har gjort. Jeg vil blive overordentlig glad hvis Fcm kunne hjælpe ham, det fortjener han, har har gjort meget for Fcm. Hvis han / Pione har alvorlige problemer, kan han så ikke få ophævet kontrakten med Celta. Tænker, at så er penge ikke et issue, men derimod meget vigtigt at han får omsorg og professionel hjælp til at komme tilbage og genfinde livet igen.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Pione Sisto

Indlæg af Matjavsen »

TrueWolfMidt skrev:
16. maj 2020, 11:30
Umiddelbart tror jeg, at Pione trænger til midtjydsk kærlighed / omsorg. Noget er tydelig vis helt galt med ham. Tror et ophold i Fcm, vil gøre, at han finder ind til den han var og får fodbold glæden igen. Grundet corona er han nok blevet bekymret og har manglet familien, hvilke mange mennesker har gjort. Jeg vil blive overordentlig glad hvis Fcm kunne hjælpe ham, det fortjener han, har har gjort meget for Fcm. Hvis han / Pione har alvorlige problemer, kan han så ikke få ophævet kontrakten med Celta. Tænker, at så er penge ikke et issue, men derimod meget vigtigt at han får omsorg og professionel hjælp til at komme tilbage og genfinde livet igen.
Jeg håber lidt at han ikke kommer tilbage, han var godt nok ikke god i sin sidste sæson for klubben, han lyste kun op i EL, hvilket så også var med til at få os videre.

https://www.transfermarkt.com/pione-sis ... aison=2015

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Pione Sisto

Indlæg af mousebreaker »

Pione er en af mine absolut yndlingsspillere at overvære når han spiller godt, desværre har der altid været et stykke mellem snapsene. Hans bundniveau mente jeg tidligere var hans allerstørste problem, især fordi han ramte det for ofte, men det lader til at hans mentalitet er der hvor det virkelig halter. En skam at det talent tilsyneladende skal gå til spilde, men det har man jo set mange gange før. Emre Mor, Bendtner for at nævne et par stykker. Bendtner slog dog igennem på landsholdet .
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Pione Sisto

Indlæg af TrueWolfMidt »

Checke lige bold.dk indslag fra 3 sport med Luna Cristofi og Per Friman. Forklarer en del, at Celta Vigo kan være problemet iflg. Per Friman.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Pione Sisto

Indlæg af ABT »

Brentford kunne snildt lave et scoop og hente Pione til London for pebernødder. En danskerkoloni og trygge rammer ville være oplagt i den omtumlede tilværelse han p.t. befinder sig i. Kunne sagtens forestille mig, at Thomas Frank ville kunne forløse hans potentiale, selvom nogle måske vil mene, at engelsk fodbold ikke er hånd i handske med Piones spidskompetencer.
/ ABT

Billede

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Pione Sisto

Indlæg af TrueWolfMidt »

ABT skrev:
18. maj 2020, 09:48
Brentford kunne snildt lave et scoop og hente Pione til London for pebernødder. En danskerkoloni og trygge rammer ville være oplagt i den omtumlede tilværelse han p.t. befinder sig i. Kunne sagtens forestille mig, at Thomas Frank ville kunne forløse hans potentiale, selvom nogle måske vil mene, at engelsk fodbold ikke er hånd i handske med Piones spidskompetencer.
Ja hvis ikke Fcm så gerne Brentford for mig. Håber at han genfinder tidligere tiders storform. Kom nu Fcm eller Brentford, sign Pione.
.

Låst