Pokalfinalen 2019 BIF - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Pokalfinalen 2019 BIF - FCM

Indlæg af Acebone »

Så er det på fredag kl. 17, hvis det skulle være gået nogens næse forbi! Vi skal have den forjættede pokal i hus mod Brøndby.

Er der kommet nærmere information om de forskellige busafgange derover? Jeg har købt billet fra Herning - hvor og hvornår går bussen, hvor lang tid har vi i København, etc.? Er det kun mig, der er blind og ikke kan finde den info?

WBW
Indlæg: 463
Tilmeldt: 18. mar 2011, 10:13

Re: Pokalfinalen 2019 BIF - FCM

Indlæg af WBW »

Acebone skrev:
13. maj 2019, 08:32
Så er det på fredag kl. 17, hvis det skulle være gået nogens næse forbi! Vi skal have den forjættede pokal i hus mod Brøndby.

Er der kommet nærmere information om de forskellige busafgange derover? Jeg har købt billet fra Herning - hvor og hvornår går bussen, hvor lang tid har vi i København, etc.? Er det kun mig, der er blind og ikke kan finde den info?
Det skulle gerne blive meldt ud imorgen tirsdag. Ved 12 tiden hvis jeg ikke husker helt forkert 😊

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Pokalfinalen 2019 BIF - FCM

Indlæg af Acebone »

WBW skrev:
13. maj 2019, 08:42
Det skulle gerne blive meldt ud imorgen tirsdag. Ved 12 tiden hvis jeg ikke husker helt forkert 😊
Super, tak!

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Pokalfinalen 2019 BIF - FCM

Indlæg af mousebreaker »

Stor tak til FCK for at stille op med lidt reserver og tømmermænd så vi kunne tanke noget selvtillid.
På grund af det kan man håbe at vi ser et helt andet hold på fredag end vi er blevet vant til. Jeg så ikke kampen mod FCK så ved ikke hvordan spillet hang sammen, men det var fedt at se de offensive kræfter komme på tavlen.

Kudos til kaptajnen for at lade Mabil sparke det straffe. Vi har det bare altid svært mod Brøndby uanset form (både deres og vores) så jeg tænker vi er underdogs hvor ulogisk det end måtte lyde når man ser på tabellen. Kan vi blive fri for alle de personlige fejl vi har lavet alt for mange af så bør vi dog have en god chance for at vinde vores første pokalturnering
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Pokalfinalen 2019 BIF - FCM

Indlæg af Acebone »

Nå, så kom der info. Afgang kl. 06.30 fra MCH Arena blandt andet. Det var sgu tidligt, haha.

Men selvfølgelig ingen info om hjemrejsen. Er godt med på, at der må tages forbehold for forlænget spilletid, men det kunne være rart at vide, hvor hurtigt man skal nå hen til busserne efterfølgende.

Brugeravatar
Holger
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Pokalfinalen 2019 BIF - FCM

Indlæg af Holger »

I vores mail er der også beskrevet hjemyransport:


Busafgang - hjem igen

Alle busser kører fra samme sted som vi bliver sat af umiddelbart efter kampen og medaljeoverrækkelsen.

Såfremt kampen afgøres i den ordinære spilletid, så forventer vi afgang omkring kl. 20.30.



Der vil være en storskærm på stedet, hvorpå der står, når jeres bus kommer – hold øje og vær klar, når jeres busnummer kommer på skærmen.

Det er vigtigt at alle tider overholdes. De der ikke overholder disse er selv ansvarlig for hjemtransport.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Pokalfinalen 2019 BIF - FCM

Indlæg af Danand123 »

Det bliver fedt på fredag. Regnvejr og vindstød på 16 m/s.

Så bliver der lidt mere på BIF-fansene.

Nogen, der ved, om der er opstillet telte, som man kan sidde i eller???

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Pokalfinalen 2019 BIF - FCM

Indlæg af Danand123 »

Lidt mere "RO" på BIF-fansene... skulle der stå.

Paenjan
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23. maj 2018, 08:49

Re: Pokalfinalen 2019 BIF - FCM

Indlæg af Paenjan »

For fanden hvor jeg glæder mig til på fredag! Nu skal vi have den pokal hjem, så jeg kan sove roligt om natten igen :D

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Pokalfinalen 2019 BIF - FCM

Indlæg af Ravnen »

Glem de fire gange vi har tabt. Meget er sket siden. Dengang ville det have været vores første titel, og vi tørstede sådan efter den, og tørsten var også en sårbarhed fordi det betød så meget for vores klub. Men siden da har vi vundet to mesterskaber. Det er en helt anden virkelighed, vi ved hvordan man vinder og hvordan det er at stå og blive fejret efter sådan en sejr. Derfor vil vi i morgen være langt mere kyniske i vores tilgang til kampen. Jeg tror på det!

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Pokalfinalen 2019 BIF - FCM

Indlæg af Christian »

Stor dag i går.
Det manglende straffe nagede mig hele kampen, men jo nærmest poetisk at Jesper Hansen så endte med at spille en afgørende rolle.
Stor kamp af wikheim og en cool Scholtz med det sidste straffe.

Desuden en rigtig flot FCM-kulisse, som gjorde mig ret stolt. Håber ikke nogen blev ramt af fyrværkeri.

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Pokalfinalen 2019 BIF - FCM

Indlæg af Le Compte »

Christian skrev:
18. maj 2019, 08:00
Stor dag i går.
Det manglende straffe nagede mig hele kampen, men jo nærmest poetisk at Jesper Hansen så endte med at spille en afgørende rolle.
Stor kamp af wikheim og en cool Scholtz med det sidste straffe.

Desuden en rigtig flot FCM-kulisse, som gjorde mig ret stolt. Håber ikke nogen blev ramt af fyrværkeri.
Kan se Sand påstår at begge fan grupperinger var del af det med at kaste? Er der nogen der kan hjælpe med fortælle hvad der skete? Jeg så en fcm fan der næsten rammes af pyro som meget forståleligt returnerer kasteskytset. Hvorefter andre beroliger ham. Det jeg så placerer ikke skyld hos fcm fans.

i øvrigt sjovt så hurtig de lukker sagen på tv med at de er få tosser. Ja det er få tosser men det er jo ligesom ikke første gang
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Pokalfinalen 2019 BIF - FCM

Indlæg af Sniper »

Le Compte skrev:
18. maj 2019, 08:52
Christian skrev:
18. maj 2019, 08:00
Stor dag i går.
Det manglende straffe nagede mig hele kampen, men jo nærmest poetisk at Jesper Hansen så endte med at spille en afgørende rolle.
Stor kamp af wikheim og en cool Scholtz med det sidste straffe.

Desuden en rigtig flot FCM-kulisse, som gjorde mig ret stolt. Håber ikke nogen blev ramt af fyrværkeri.
Kan se Sand påstår at begge fan grupperinger var del af det med at kaste? Er der nogen der kan hjælpe med fortælle hvad der skete? Jeg så en fcm fan der næsten rammes af pyro som meget forståleligt returnerer kasteskytset. Hvorefter andre beroliger ham. Det jeg så placerer ikke skyld hos fcm fans.

i øvrigt sjovt så hurtig de lukker sagen på tv med at de er få tosser. Ja det er få tosser men det er jo ligesom ikke første gang
Som jeg så det var det også kun den ene fcm`er der blev ramt som returnerede, og havde nok selv gjort det samme i sekundet hvis jeg var blevet ramt. Men det er selvfølgelig ikke iorden af BIF-fansene men havde nok desværre ikke forventet andet, den gruppe er notorisk kendt for at ville smadre alt omkring sig, sørgelige eksistenser.

Men dem gider jeg ikke bruge mere tid på for vi er sq POKALVINDERE, hvem havde lige set den komme :lol: jeg var hele kampen ret sikker på BIF ville ende med at hive den selvom vi var bedst, vi har ligesom prøvet det før, Pauls manglende straffe og Wikheim på overliggeren. Men at Jesper så bliver helten til sidst kunne bare ikke skrives bedre, Mabil scorer også og får sq en klump i halsen når jeg tænker på hvad de to har været igennem i dette forår for så at være afgørende i sådan en finale. Stolt med stolt på når man ser sammenholdet i truppen og hvordan de nurser om både Jesper og Mabil. Den her pokal har været længe undervejs men Gud hvor er den fortjent og den kommer på det helt perfekte tidspunkt, den godkender sæsonen, den giver de to der har mistet en følelse af at have vundet for den mistede og det mener jeg ikke man kan undervurdere. Den giver os fans et kæmpe boost, nu er der intet vi ikke kan vinde, vi kan slå dem alle :fcm:

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Pokalfinalen 2019 BIF - FCM

Indlæg af Acebone »

Jeg er så træt, at jeg ikke rigtig orker at formulere et længere indlæg om gårsdagens begivenheder, men så er det godt, at du allerede har skrevet nogenlunde det, jeg tænkte, Sniper!

Sikke en maratonkamp. Stod præcis med samme følelse og forberedte mig på skuffelsen. Synes sgu også det virkede, som om dommeren helst så pokalen gå den anden vej. Det er det positive ved, at Paul formentlig bliver solgt. Jeg orker snart ikke at se fejldom på fejldom gå imod ham. Det er så pisse frustrerende. Forhåbentlig kommer han et sted hen, hvor dommerne er mindre forudindtagede.

Retfærdigheden skete dog fyldest til sidst, og hvilken forløsning det var. Awer og Jesper naturligt i fokus, og det var bare rigtig godt at få lov til at hylde dem ekstra meget. Smukt var det.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Pokalfinalen 2019 BIF - FCM

Indlæg af mousebreaker »

Havde ikke mulighed for at se kampen i går, omend at jeg fik kigget lidt i smug på telefonen. Dog fik jeg set straffesparkkonkurrencen. Super fedt.
Her til morgen har jeg plejet tømmermændene ved at se hele kampen.
Enig med hvad Sniper skriver.
Præstationer i kampen:
Evander elendig. Er der ikke nogen der kan genstarte den knægts harddisk. Han hænger også noget med hovedet. Som han har spillet siden den dag han blev kåret til månedens spiller, så bør han ikke engang udtages til bænken.
MDT elendig første time, men spillede sig op.
Den gamle mand med sin bedste kamp i foråret. Polle efter min mening banens bedste markspiller (Schwäbe stod en kanonkamp). En af de to burde være blevet pokalfighter
Wikheim spillede en god kamp. Dejligt at se han ikke blev taget ud efter 65 minutter som han er blevet et utal af gange.
MDH med en stor kamp.
Sparv... har lige set kampen og kan ikke huske ham - normalt en god ting når vi taler om Sparv. Tænker han har været god.
Midterforsvaret spillede vel fint, men når man for anden kamp i træk mod Brøndby tillader en ren friløber på et udspark fra Schwäbe, så står man til lussinger. Det er så dårligt at man ikke fatter det.
Onuachu kæmper godt, har flere gode aktioner og burde belønnes med straffe. Skandale. Uskarp med sine afslutninger. Forventer ikke et kæmpestort salg på over 10 M euro
Fedt at se Dovbyk igen
Banens dårligste: dommeren med de to unge Nikolai Laursen og Evander lige efter
Tak til Martin Retov for sine underlige udskiftninger. Hedlund ud i 74. er en gåde for mig. Laursen ligner heller ikke en spiller som burde have så lang spilletid i så vigtig en kamp
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar