SL R29: FCM - OB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Møller
Indlæg: 69
Tilmeldt: 20. maj 2009, 09:04

Re: SL R29: FCM - OB

Indlæg af Møller »

Cortez skrev:
14. apr 2019, 20:08
Først og fremmest: helt forfærdelig kamp rent offensivt. Sparv tilfører noget tyngde på midtbanen. Evander skal til at oppe sig, og James kan sagtens erstatte de normale 3.

3 points er vist det vi skal tage med fra dagens kamp.

/Cortez
:o Hold da op. Det er alligevel imponerende, hvis han alene kan klare 3 mands arbejde ;)
Giver nogle helt nye muligheder :geek:

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: SL R29: FCM - OB

Indlæg af Cortez »

Møller skrev:
15. apr 2019, 01:28
Cortez skrev:
14. apr 2019, 20:08
Først og fremmest: helt forfærdelig kamp rent offensivt. Sparv tilfører noget tyngde på midtbanen. Evander skal til at oppe sig, og James kan sagtens erstatte de normale 3.

3 points er vist det vi skal tage med fra dagens kamp.

/Cortez
:o Hold da op. Det er alligevel imponerende, hvis han alene kan klare 3 mands arbejde ;)
Giver nogle helt nye muligheder :geek:
Ja, det ville alligevel være et scoop :D

/Cortez

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: SL R29: FCM - OB

Indlæg af THenry »

Bobar skrev:
14. apr 2019, 21:54
Hej
Fin kamp, hvor det hjalp gevaldigt med Sparv på midten sammen med JP. Og igen fin kamp af Kurzawa, som virker som en bedre boldspiller end MDH - gode indlæg og et godt overblik.
Onyeka bliver, hvis han fortsætter formkurven, en kæmpe gevinst for holdet, og kan til næste sæson blive en meget vigtig spiller. stort løbepensum, godt overblik og virkelig en fighter.
James er jeg imponeret over, og han bliver vel svær at holde uden for startopstillingen. sikker, velovervejet og egentlig også god boldspillende forsvarsspiller. fedt!
Scholz er bare super god :)
Evander gør det godt, men mangler lidt for tiden - misser nogle bolde og har generelt en smule "stolpe ud".
Generelt synes jeg at holdet virkede en lille smule bedre spillet sammen siden sidst. Der var mere løbevillighed og bedre positionering, så det hele ikke gik over i lange bolde (nu var Paul jo heller ikke med - uden at der skal lyde noget ondt i det)
Jeg er super optimistisk i forhold til på torsdag, hvor jeg sagtens tror at vi kan byde FCK op til dans.
Meget enig. God sejr, og godt at komme tilbage på sporet med en sikker sejr. Frank, James og Kurzawa var de 3 bedste med Scholz lige efter.

Onyeka er på vej mod et gennembrud i min optik. Synes virkelig han har været god i 2019, og nu laver han også mål. Han har scoret dobbelt så mange mål som Wikheim, og samme antal mål som Mabil, selvom han slet ikke har spillet lige så meget som dem!

James fortsætter bare takterne fra 1. division, hvor han var voldsomt dominerende. Det har ikke betydet det store for ham, at modstanderen er blevet bedre på Superliga-niveau. Han æder stadigvæk sin modstander fysisk.

Kurzawa spiller godt, og laver en lækker assist til 2-0. Han bør starte på torsdag, hvis det står til mig. Synes klart han har været bedre end MDH i 2019. I min bog burde, der slet ikke være diskussion om pladsen! Jeg har set nok. Lad os bare indløse vores købsoption på ham :D

Scholz er bare klasse. Holder altid et højt bundniveau og det var satme en lækker bold til Sparv. Fantastisk overblik!

Fin kamp af Sparv. Han giver holdet en bedre balance, lukker rum og gør at vi står bedre på banen og får en bedre organisation. Desværre betyder det, at Evander ryger ud på kanten, hvor han ikke er lige så god og chanceskabende som, når han spiller centralt. Han spiller en OK kamp, men han var ikke så afgørende, som vi tidligere har set.

Endelig var det fedt, at Brumado fik debut. Synes man kunne se fine spidskompetencer i form af fysik og teknik. Jeg tror det kan blive rigtig godt med ham på et tidspunkt, når han bliver spillet helt ind på holdet, får relationerne på plads og forstår, hvad der sker omkring ham (det var meget sigende, at han lige skulle have Evander til at oversætte noget, da han lige var kommet på banen, selvom han sikkert havde fået en masse information fra bænken lige inden indskiftning) ;)

Jeg er spændt på, hvordan Kenneth blander kortene på torsdag for vores start 11 giver ikke ligefrem sig selv i øjeblikket, hvilket bør være atypisk så sent i sæsonen!

Fodboldfan
Indlæg: 256
Tilmeldt: 20. mar 2016, 13:47

Re: SL R29: FCM - OB

Indlæg af Fodboldfan »

Jeg kan godt lide at, når vi vinder, så er der ikke nær så mange kommentarer i kamptråden. Men når vi så taber, så er der ikke mangel på vredesudbrud og folk der skal sættes af holdet. Husk nu at rose holdet også, folkens. I ved selv, hvem I er. :)

Anyways, så synes jeg det var en god kamp af mange. Synes Joel Andersson gjorde det rigtig godt i dag og James ser stærk ud. Generelt ser det godt ud med næste generation af spillere, når nu Onuachu, Mabil og (evt.) Svia ryger. Jeg tror ikke, at Norske Messi bliver solgt, førend han viser et stabilt niveau over en halvsæson. Hans niveau kan være helt brilliant i 4 kampe, og så er han helt væk i 5.

Paenjan
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23. maj 2018, 08:49

Re: SL R29: FCM - OB

Indlæg af Paenjan »

Det var en rigtig dejlig kamp at se, hvor defensiven fungerede godt og der faktisk også blev skabt en del chancer. Jeg synes at Mayron gør det godt og kommer altid frem til en masse chancer, hvor han så tit lige mangler det sidste for at skyde dem i mål. Men lige nu fungerer det godt med ham fremfor Paul, der lidt træffer nogle forkerte beslutninger og slår meget ud med armene når det ikke fungerer for ham. Det er lige den sidste skarphed der mangler, sådan set både for Mayron og Paul.

Joel mangler lidt i sine indlæg. de bliver ofte for høje. Og så må der gerne snart komme noget mere gevinst på vores hjørnespark, det tror jeg vi får brug for imod FCK.

God kamp at være vidne til.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R29: FCM - OB

Indlæg af 974 »

Fodboldfan skrev:
15. apr 2019, 11:15
Jeg kan godt lide at, når vi vinder, så er der ikke nær så mange kommentarer i kamptråden. Men når vi så taber, så er der ikke mangel på vredesudbrud og folk der skal sættes af holdet. Husk nu at rose holdet også, folkens. I ved selv, hvem I er. :)
:lol: Ja det er sgu ret klassisk mentalitet tror jeg

Se bare Esbjerg-tråden der har 78 indlæg - denne har under 20

Tror at det har noget med at komme af med sin galde et sted, og så er der nok også nogle der "lever" lidt højere på dårligdomme end gode oplevelser?

Jeg synes gårsdagens kamp var en fin og helstøbt indsats der viser hvor højt niveau vi faktisk godt kan spille med, mod en for tiden ret så habil Superliga-modstander
Jeg fik en virkelig positiv oplevelse af Manrekar James, som godt nok er en klog og dygtig spiller, og så oplevede jeg at Sparv omkring den hele time spillet, mistede et par bolde, hvor jeg tænkte at nu var gassen vist gået af ballonen :)
For så at se ham give sig fuldt ud i en masse raids op ad banen - der overraskede han mig sindsygt positivt!
Synd han ikke fik den bold ind sidst i kampen

Jeg synes at opbakningen igen haltede gevaldigt efter på tribunerne - det er som om folk har glemt hvor vigtigt det er at give den fuld skrue!?

ASA fungerede heldigvis upåklageligt igår (efter en skuffende indsats mod FCN)
Thumbs Up til dem der stod der

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R29: FCM - OB

Indlæg af mousebreaker »

Jeg har desværre ikke set kampen. Kurzawa og James får masser af ros kan jeg se. Det underbygger det vi har set fra tidligere kampe. Fedt at de nye præsterer så hurtigt.
Det er også fedt at høre at Brumado fik sin debut. En lille appetitvækker til ham så han får mere blod på tanden. Godt gjort.

Lækkert med en sejr og endda en sejr på mere end 1 mål, hvilket vist er første gang i ligaen i 2019!

Jeg håber Kenneth Andersen starter med Evander i en 10'er rolle i stedet for wing mod FCK.
I mine øjne bør vi spille 3-5-2 med Polle og Sparv på midten bag Evander. Onuachu fremme sammen med Mabil (som også gerne snart må komme i omdrejninger)

Vi er pisket til at skulle vinde den kamp ellers tror jeg ikke længere på guldet.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R29: FCM - OB

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
15. apr 2019, 14:14
Jeg har desværre ikke set kampen. Kurzawa og James får masser af ros kan jeg se. Det underbygger det vi har set fra tidligere kampe. Fedt at de nye præsterer så hurtigt.
Det er også fedt at høre at Brumado fik sin debut. En lille appetitvækker til ham så han får mere blod på tanden. Godt gjort.

Lækkert med en sejr og endda en sejr på mere end 1 mål, hvilket vist er første gang i ligaen i 2019!

Jeg håber Kenneth Andersen starter med Evander i en 10'er rolle i stedet for wing mod FCK.
I mine øjne bør vi spille 3-5-2 med Polle og Sparv på midten bag Evander. Onuachu fremme sammen med Mabil (som også gerne snart må komme i omdrejninger)

Vi er pisket til at skulle vinde den kamp ellers tror jeg ikke længere på guldet.
Kampen / foråret har vist, at de offensive kanter ikke er i form, her tænker jeg på wickheim, Hassan og Mabil.

Frank er bedst som hængende angriber.

Som jeg så kampen i går, så spillede FCM med 3-5-2, det var ikke meget vi så Evander på kanten hvis det var meningen

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: SL R29: FCM - OB

Indlæg af Vijen »

Det er vel nærmere en 3-4-2-1 opstilling med Evander og Frank som offensive midt som kan vandre ud på kanterne, som ligner vores optimale opstilling i øjeblikket. Vi har gode indlægspiller i Andersson og kurzawa, de må så stå for kanterne.

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: SL R29: FCM - OB

Indlæg af mnm123 »

Jeg sad med den følelse at begge hold gik
på banen med den fornemmelse at Fcm ville
vinde uanset hvad Ob gjorde eller ikke gjorde.

Vi kontrollerede kampen i store dele uden at blive farlige
og Ob heller ikke. Plusser til defensiven samt Frank som bare
vokser sig større og større på holdet. Kursawa er bare en langt
bedre bold spiller ind MDH og han har vel også lavet flere mål og assist
i dette forår ind MDH, og på mindre spilletid.

Evander ligner lidt en spiller som er lidt slidt så en pause på bænken
mod Fck hvor jeg tror starten vil være meget fysisk og hektisk, og Evander kan
komme ind og bidrage med noget kreativitet.

Vi skal vinde 6 kampe for at blive mestre.

Besvar