Vendsyssel - FCM, runde 21

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Vendsyssel - FCM, runde 21

Indlæg af SimonH »

HKP skrev:
11. feb 2019, 21:25
Det må være med en meget grim smag i munden at vi tar 3 points idag... talentløs af hver eneste markspillere inkl. de to amatører vi skifter ind....

Nej, det går ikke at sige at man er træt af blæsevejr. Igår øsregnede det i parken....

Det blir forhåbentlig den eneste kamp i sæsonen, hvor vi spiller som et seriehold....
Det samme sker mod Hobro på udebane.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Vendsyssel - FCM, runde 21

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev:
11. feb 2019, 21:01
Tanker om kampen:

MoM er imo. Scholtz. Kian var også ok og fik et mål. Resten havde mellem en middelmådig/halvdårlig til en decideret rædderlig dag på kontoret.

Mousebreaker mener at andre også var dårlige - hvilket er sandt - men jeg synes, at Hassan var særlig dårlig. Dybden offensiv er trods antallet måske ikke alt den syner? - Kraev er sløj i få minutter. George, ja lidt det samme i flere minutter. KA's indskiftninger forstod jeg ikke. Særligt George. Der manglede kontrol og vindforholdene gjorde det svært at slå lange bolde frem, og så bruger han George?

Var denne kamp et tegn på, at Evander bør spille centralt og ikke skudt frem? - Vi kunne i al fald godt have brugt mere kontrol centralt. Sparv er bare ikke særlig pres resistent, og Evander (manglende) fart viste sig et par gange i offensive aktioner. Den bliver spændende at følge.

Dommeren var helt væk. Det var ikke til nogens fordel. Vendsyssel blev også snydt.

God mentalitet fra holdet på en svær dag. Respekt for det. 3 point, stærkt, videre.
Tror vurderingen er at banen var endnu dårligere.
Altså kunne godt være vinden er et argument for at holde på jorden. Men banens dårlige forfatning var et argument for at få bolden lidt i luften.
Det er vel også alle de tekniske spillere i dag, der spiller en dårlig kamp og de fysiske der spiller en ok kamp.


I øvrigt i indstillingen. Og jeg kan godt se at jeg er knap så negativ.
Svær kamp under svære forhold. Vendsyssel burde være spiselig, men de spillede virkelig også en god kamp.
Havde forventet at vi ville trække fra omkring minut 70. men Vendsyssel blev ved. De kan godt få et flot forår, hvis de holder ved.

Om Vendsyssel har fortjent point.
Tja.. Rilwan kunne lige så godt have scoret, Paul kunne lige så godt have scoret, George kunne lige så godt have scoret.
Og der var en eller to klumbspil i Vendsyssels felt, der lige så godt kunne have givet mål.

Hvad havde Vendsyssel. Halvanden friløber og så det ikke dømte frispark til sidst?

Grim sejr jovist, men vi skal ikke gøre os dårligere end vi er.
Og trods for grimt spil, god arbejdsindsats, Spillet skal nok skal blive bedre på et bedre underlag.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Vendsyssel - FCM, runde 21

Indlæg af mousebreaker »

Jeg håber nogen er voksen nok til at angive den eller de personer som smed ting efter linjedommeren. Livstidskarantæne, tak. De kan også passende dele den betragtelige bøde FCM vil modtage.

Hvis man ikke stopper den slags i optrækket kan det ende med at vi skal spille kampe uden tilskuere.
Gør man det i ligaen så gør man det også når det kommer til europæisk hvor sanktionerne er endnu hårdere. Det er et hån mod det arbejde som klubbens ansatte og frivillige udfører, det er et hån mod klubbens fans og renomme.
Derfor, kom ud af busken og henvend jer til klubben (kan gøres anonymt), hvis i har set eller hørt noget.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Vendsyssel - FCM, runde 21

Indlæg af Kent »

Det er i hvert fald helt vildt åndssvagt, at når vi for en sjælden gang skyld får en kamp uden Brøndby-net, så er der en klaphat af dimensioner, der lige skal demonstrere, hvorfor det ikke kan undværes. Jeg mangler ord.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Vendsyssel - FCM, runde 21

Indlæg af MFKM »

Og så i en situation hvor stemningen på ingen måde er ophidset. Ikke at det på noget tidspunkt kan forsvares at kaste ting efter dommeren, men hvis han i 95’ minut vinker en forkert offside, så kan det forståes at følelserne er i kog. I denne situation var der(hvertfald ikke på tv?) noget der kunne ophidse folk.

Jeg understreger lige at det på ingen måde er iorden at kaste ting efter dommeren, men at jeg blot har bedre forståelse for at følelserne kan koge over i den situation.

En skam sådan en klovn skal stjæle opmærlsomheden fra et rigtigt flot fremmøde i Hjørring en kold mandag aften!

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Vendsyssel - FCM, runde 21

Indlæg af Flemse »

mousebreaker skrev:
12. feb 2019, 06:24
Jeg håber nogen er voksen nok til at angive den eller de personer som smed ting efter linjedommeren. Livstidskarantæne, tak. De kan også passende dele den betragtelige bøde FCM vil modtage.
Hvis folk er lige så voksne, som de er, når der bliver tændt romerlys på MCH Arena, så kommer det nok desværre ikke til at ske...

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Vendsyssel - FCM, runde 21

Indlæg af THenry »

Det er dejligt at være igang igen. Havde som andre fortrukket champagnebold, men der er også bare mesterklasse over, at køre en grim arbejdssejr hjem på en kold og vindblæst mandag i februar på en knoldede udebane i Hjørring. Det er de sejre, der ofte hurtigt ryger i glemmebogen, når sæsonen er slut, men de giver lige så mange points, som når vi udspiller Vejle på hjemmebane. Den her sejr minder så meget om åbningen på sidste forår! Hvem husker ikke de grimme sejre vi bl.a. hev med hjem fra Horsens og Hobro? :lol:

Udover resultatet så var det positivt at se en bundsolid defensiv, der nærmest ikke gav chancer væk. Derfor får det bomstærke ukrainske forsvarsbolværk Alexander Kianchenko min MOM ;)

Lækkert med banner til Awer, men rimelig dumt at få en indberetning for at kaste ting i nakken på linjedommeren!
Senest rettet af THenry 12. feb 2019, 09:53, rettet i alt 1 gang.

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: Vendsyssel - FCM, runde 21

Indlæg af Kim »

Hej Alle,

Jeg var i Hjørring i går hele dagen, men skulle retur til KBH med fly før kick-off, så så kampen fra sofaen og ikke på stadion - dog var jeg forbi stadion i går eftermiddags og den vinden kombineret med en blød bane gør intet godt for vores spil.

Men for faen - det er fløjtende ligemeget - vi tager 3 sindsynge vigtige point i en grim 0-1 sejr over et bundhold, som i efterårs sæsonen har taget alle 3 point mod FCK, og vundet på udebane mod Bif - det er bestemt ikke alle bundhold der kan gøre det efter. Så derfor er sejren i går mere end godkendt, og jeg synes at det er stærkt!

Tre ting undrer mig efter at have set kampen på tv og hørt på de lalleglade kommentatorer.

1. Vendsyssels trænere var oppe i det røde felt efter vores mål, fordi de mener vores spillere screner hele derese forsvar væk. Jens Berthel Askou taler om at vi med 8 mand udelukkende går efter at screene hele deres forsvar væk - jeg ved ikke hvilken kamp han har set, men når jeg ser spil situationen, kan jeg se at to af vores folk løber ind mod boksen og tage tops 3 spillere med i alt, derudover er 3 spillere yderligere i fri positiation, så jeg finder det underligt at medier + modstandere gør så stourt et nummer ud af det - screener alle holde ikke i en hjørnesitation - synes det er en underlig ting at tude over.

2. Undrer mig meget over at dommerlinjen - Vendsyssels mørke midtbane spiller laver nærmest 3 gule kort indenfor 5 minutter, men slipper med et enkelt - en Vendsyssel spiller løber senere i 1. halvleg ud over sidelinjen og holder om vores svensker, så vi ikke kan sætte spillet hurtigt i gang ved indkast - sådan et "trick" har jeg shu ikke set tidligere, og det er under alt kritik.

3. Og den sidste spøjse sitation er hvor Evander får klasket en flyvende arm direkte i ansigtet og går i knæ for at komme sig over slaget - selv efter langsom gengivelse ser thygesen (medkommentaren) ingenting, og udtaler at der der vist intet skete. Jeg ved at ting sker hurtigt, men måske skulle man tilbyde dem der kommentarer kampen lidt større skærme, så det bliver knapt så tærkrummende at følge med fra sofaen.

Det var mine "fifty-cents"

FEDT med 3 point i en svær kamp, hvor jeg faktisk mener vi holder et ok bundniveau, men hvor vi ikke er klasser bedre end modstanderen - det skal nok komme - vi skal peake senere i sæsonen, gå lad os få glædes over resultatet på en svær aften, og dermed også "Stoppe brokken over at vi ikke spiller gudefodbold foran 1500 mennersker på en byggeplads i Hjørring i februar måned" <- kan I selv se det? :)

/Kim

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Vendsyssel - FCM, runde 21

Indlæg af Flemse »

https://www.aoh.dk/artikel/fcm-fan-sigt ... n-dse-snus

Hvis de har fat i den rigtige mand, ser vi ham forhåbentlig ikke på MCH Arena igen!

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Vendsyssel - FCM, runde 21

Indlæg af mousebreaker »

Fed indstilling drengene havde i går. Det var ikke kønt og kvalitet var en mangelvare. Det var dog svære betingelser og drengene gav den fuld gas. Helt klart respekt for modstanderen som også gjorde det godt.

Dommeren var en skændsel og som Kim så glimrende skriver så var der situationer hvor man tog sig til hovedet over manglende kendelser. Junior skulle have set rødt i første halvleg - det var ikke engang en svær afgørelse. Det manglende gule kort for omfavningen på sidelinjen og det manglende frispark til Vendsyssel i slutfasen. Grove fejl.

Kian blev rigtigt nok IKKE screenet fri - desuden er det en integreret del af spillet.

Vi havde iøvrigt en bedre xG forskel end FCK i den her rund. 1,13 plus til os og 0,9 plus til FCK (samt et straffe som jeg normalt vil tælle med, men iflg bulletinerne så var det en stor dommerfejl)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Vendsyssel - FCM, runde 21

Indlæg af Administrator »

Vendsyssel - OB 3-2
Vendsyssel - AaB 0-1
Vendsyssel - Vejle 1-1
Vendsyssel - Brøndby 1-2
Vendsyssel - Hobro 1-1
Vendsyssel - FCK 2-1
Vendsyssel - Horsens 0-1
Vendsyssel - SønderjyskE 2-3
Vendsyssel - Esbjerg 1-1
Vendsyssel - Randers 0-1
Vendsyssel - FCM 0-1

Det er godt nok ligaens næstdårligste hjemmebane, men på intet tidspunkt er de blevet udspillet hjemme. Kampen blev som forventet, og vi krigede en 0-1 sejr hjem. Hellere en skidt kamp og 3 point end en god kamp og uafgjort.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Vendsyssel - FCM, runde 21

Indlæg af Steffen am »

Administrator skrev:
12. feb 2019, 21:57
Det er godt nok ligaens næstdårligste hjemmebane, men på intet tidspunkt er de blevet udspillet hjemme. Kampen blev som forventet, og vi krigede en 0-1 sejr hjem. Hellere en skidt kamp og 3 point end en god kamp og uafgjort.
Tja.. Tjo..
Afhænger vel af ens tilgang til troen på momentum, held og data.

En god kamp og uafgjort giver bedre tro på næste kamp, og at holdet kan mere, men var uheldige.
mens en dårlig kamp vundet kan give bange anelser fremadrettet og at kampen kun blev vundet på held.

Nu er jeg nok lidt en ordkløver, og tror heller ikke det var det du mente, men synes det var en note der skulle med ;)

Men baseret på Tap In's xG,
var vores xG sejr over Vendsyssel størrere end FCK's over OB.

Nu ved jeg ikke hvor god banerne i Århus og Hobro er, umiddelbart er MCH Arenas græs nok det bedste underlag. Spændende om vi kommer til at se forskel på det.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Vendsyssel - FCM, runde 21

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
13. feb 2019, 17:01
Administrator skrev:
12. feb 2019, 21:57
Det er godt nok ligaens næstdårligste hjemmebane, men på intet tidspunkt er de blevet udspillet hjemme. Kampen blev som forventet, og vi krigede en 0-1 sejr hjem. Hellere en skidt kamp og 3 point end en god kamp og uafgjort.
Tja.. Tjo..
Afhænger vel af ens tilgang til troen på momentum, held og data.

En god kamp og uafgjort giver bedre tro på næste kamp, og at holdet kan mere, men var uheldige.
mens en dårlig kamp vundet kan give bange anelser fremadrettet og at kampen kun blev vundet på held.

Nu er jeg nok lidt en ordkløver, og tror heller ikke det var det du mente, men synes det var en note der skulle med ;)

Men baseret på Tap In's xG,
var vores xG sejr over Vendsyssel størrere end FCK's over OB.


Nu ved jeg ikke hvor god banerne i Århus og Hobro er, umiddelbart er MCH Arenas græs nok det bedste underlag. Spændende om vi kommer til at se forskel på det.
For ordens skyld skal vi måske nævne, at deres xG model ekskluderer straffespark. (Jeg ved godt, at du er klar over Steffenam, mere en serviceinfo til andre om nødvendigt).

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Vendsyssel - FCM, runde 21

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
13. feb 2019, 17:10
For ordens skyld skal vi måske nævne, at deres xG model ekskluderer straffespark. (Jeg ved godt, at du er klar over Steffenam, mere en serviceinfo til andre om nødvendigt).
Hvilket naturligvis er en kæmpe kæmpe fejl og det alene er grund til at diskvalificere deres udregninger.
Deres tabeller er helt ligegyldige på det grundlag.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Vendsyssel - FCM, runde 21

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
14. feb 2019, 06:24
Stoffer skrev:
13. feb 2019, 17:10
For ordens skyld skal vi måske nævne, at deres xG model ekskluderer straffespark. (Jeg ved godt, at du er klar over Steffenam, mere en serviceinfo til andre om nødvendigt).
Hvilket naturligvis er en kæmpe kæmpe fejl og det alene er grund til at diskvalificere deres udregninger.
Deres tabeller er helt ligegyldige på det grundlag.
Er du sarkastisk overfor mig, fordi jeg påpeger det?

I deres kampreferat angiver de værdien inkl. straffe i parentes.

Besvar