Transfer vinter 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af mousebreaker »

Iflg BTs transferklubben er både vi og FCK meget interesserede i Jonas Knudsen
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af AltidFCM »

For min skyld er FCK velkommen til at snuppe ham. Han har langt fra imponeret i Ipswich. Måske Superligaen passer ham bedre, og jeg kunne godt se ham i FCM.
Men er han de penge værd for os, som en landsholdsspiller og Championship-spiller skal forvente at kunne tjene hjem? Imo nej.
Kunne han blive aktuel, hvis én af vores erfarne stoppere/Marc skal videre? Helt sikkert, men jeg tror ikke, vi kan/vil matche et evt. FCK-tilbud.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af THenry »

BT transferjournalister tror mere på, at han ryger til FCK frem for os. De har også indhentet kommentar fra Stein i podcasten. Sålænge vi har MDH, så kan jeg ikke se os hente Knudsen.

Mrlewanski
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3. feb 2017, 09:38

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Mrlewanski »

Jonas Knudsen vil være et vanvittigt indkøb og et fantastisk signal. Han er 26 år, fast mand i landsholdstruppen, dansker - ja faktisk vestjyde - og han har gjort en flot figur i Championship over en længere periode. Det vil samtidig passe fint med at skyde Dal Hende af sted til sommer.. Det er en no brainer, at vi skal strække os langt for at hente Knudsen.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Acebone »

Knudsen er også en ret habil indkaster, er han ikke? Kunne potentielt gøre plads til et skifte til Kian - måske til sommer - og så kunne Nicolaisen få chancen?

Ville ikke gøre mig det store at give Kian og Marc deres velfortjente udlandsskifter, hvis deres direkte erstatninger var Knudsen og Nicolaisen. Men timingen og økonomien skal selvfølgelig være rigtig, og vi skal ikke ud i nogen vanvittig lønkrig med FCK.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af THenry »

Jeg husker ikke ordret, hvordan Steinlein er citeret i podcasten, men han siger mere eller mindre, at det ikke virker sandsynligt, at vi kan hente Knudsen. Man kan selvfølgelig sige, at det har han sagt før (lex:"Jeg troede ikke, at det var muligt at hente XX"). Dog skal vi have solgt Dal Hende først (og der har ikke været mange rygter om ham til udlandet, og det er og tidligere blevet nævnt, at der ikke har været bud efter ham) før denne Knudsen-handel giver mening.

Knudsen er en helt anden type end Dal Hende, og er ikke på samme måde en målscorer, der kommer ind i feltet, hvor det gør ondt, men mere end der kommer til baglinjen og lægger indlæg. Så det afhænger også lidt af, hvilken type, som man vil have på venstre wing back.

Knudsen har helt sikkert et meget langt indkast(vil gætte på, at han kaster over 30 meter og han vil være en fin erstatning på det parameter, hvis Kian bliver solgt), men jeg er efterhånden spændt på, hvor stærkt "dødboldsvåbenet" er, når Paul bliver solgt?

I de sidste par kampe har vi reelt kun haft Erik, Paul og Dal Hende, der for alvor kan noget med hovedet. Vi har tabt meget styrke på offensive dødbolde med afgangen af Sanneh og efter vi har fået Evander ind på den centrale midt (på bekostning af Sparv/Okosun). Til gengæld er vi blevet meget bedre på kuglen og i at skabe chancer i åbent spil efter tilgang i sommers af Joel, Evander, Scholz og Mabil.

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Noe »

Jeg skal blankt indrømme, at jeg hverken har set ret mange Ipswich- eller landskampe på det seneste. Men målt på umiddelbare stats, er han så en spiller for os? Man må formode, at han skal spille venstre WB. I 138 championshipkampe har han leveret 4 mål / 9 assists. Det er vel nærmest det, Joel Andersson når på en Hobrokamp. På landsholdet ingen af delene. I vores system er WBs nødt til at levere en røvfuld mål og assists hver sæson.

Jeg synes det lyder som en dyr prestige-signing, som ikke umiddelbart passer ind hos os. Men som sagt er kendskabet begrænset. Alder og nationalitet taler for ham som dynastispiller, men der skal imo være rigtig gode underliggende stats på spil, for at det giver god mening.

Noerum
Indlæg: 442
Tilmeldt: 22. nov 2010, 21:10

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Noerum »

Dal Hende er bedre end Knudsen. Han passer perfekt ind på holdet. Jeg ser hellere at man tilbyder Marc en god forbedret kontrakt (han tjener sikkert ikke det helt store på den nuværende)

Tænk hvor mange mål vi mister uden Dal Hende. Hvor skulle de komme fra? Jonas Knudsen kommer i hvert fald ikke til at lave dem.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Benzo »

Det er jeg nu ikke så nervøs for, vi har rigtigt mange målscorere i truppen.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af SimonH »

Noerum skrev:
6. dec 2018, 17:46
Dal Hende er bedre end Knudsen. Han passer perfekt ind på holdet. Jeg ser hellere at man tilbyder Marc en god forbedret kontrakt (han tjener sikkert ikke det helt store på den nuværende)

Tænk hvor mange mål vi mister uden Dal Hende. Hvor skulle de komme fra? Jonas Knudsen kommer i hvert fald ikke til at lave dem.
Så kunne det jo være at han lavede nogle flere assists. Derudover er jeg ikke et sekund i tvivl om at vores forsvarsspil og opbygningspil med fødderne ville blive forbedret mærkbart.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af mousebreaker »

Noerum skrev:
6. dec 2018, 17:46
Dal Hende er bedre end Knudsen. Han passer perfekt ind på holdet. Jeg ser hellere at man tilbyder Marc en god forbedret kontrakt (han tjener sikkert ikke det helt store på den nuværende)

Tænk hvor mange mål vi mister uden Dal Hende. Hvor skulle de komme fra? Jonas Knudsen kommer i hvert fald ikke til at lave dem.
Hvor skal vi finde alle de assists som MDH laver....eller...
Nå nej han laver jo stort set ikke assists.

Jeg er med på at MDH er guld værd i feltet, til gengæld mangler han en hel del på kanten og er vel tæt på værdiløs i indlægsfasen hvis jeg skal være lidt grov.

Jonas Knudsen vil kunne bidrage hvor MDH ikke kan og omvendt. Selvom Knudsen ikke ville score de mål som MDH gør, betyder det ikke at vi ikke bliver mere målscorende med ham på banen. Desuden kunne han måske også være mål værd i defensiven ifht MDH? Vi mangler at lægge på internationalt, der mangler jeg stadig at se MDH slå til. Måske Jonas Knudsen ville gøre en forskel der?

Når det er sagt så kender jeg ikke ret meget til JK og beholder meget gerne MDH
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af tatoo »

Jeg har ikke noget imod hvis det er os der har budt. Hvis han er bare i nærheden af at være lige så god som brormand vil det være et kup for os. Joel er med afstand den bedste back vi har haft meget længe.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... age-sig-af

m.h.t. Jonas Knudsen har han mange aspekter i sit spil. Han slår fine indlæg, han kaster langt, er rimelig hurtig - og kan også spille i et 3 mands forsvar. Det gør han i nogle kampe for Ipswich.

Ser ham som en original back hvor Dal Hende er omskolet.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af tatoo »

Jeg har ikke noget imod hvis det er os der har budt. Hvis han er bare i nærheden af at være lige så god som brormand vil det være et kup for os. Joel er med afstand den bedste back vi har haft meget længe.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... age-sig-af

m.h.t. Jonas Knudsen har han mange aspekter i sit spil. Han slår fine indlæg, han kaster langt, er rimelig hurtig - og kan også spille i et 3 mands forsvar. Det gør han i nogle kampe for Ipswich.

Ser ham som en original back hvor Dal Hende er omskolet.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af tatoo »

Jeg har ikke noget imod hvis det er os der har budt. Hvis han er bare i nærheden af at være lige så god som brormand vil det være et kup for os. Joel er med afstand den bedste back vi har haft meget længe.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... age-sig-af

m.h.t. Jonas Knudsen har han mange aspekter i sit spil. Han slår fine indlæg, han kaster langt, er rimelig hurtig - og kan også spille i et 3 mands forsvar. Det gør han i nogle kampe for Ipswich.

Ser ham som en original back hvor Dal Hende er omskolet.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af SimonH »

Jeg tvivler på at vi har budt på Joels bror.

Bach bak sagde i 6. December interviewet, at han kom til at kigge på Adam i stedet for Joel, og at han ikke mente at han var væsentlig bedre end vores andre backs, da han så kiggede på Joel efterfølgende, så var han virkelig imponeret.

Der er to klubber, som kan have budt på Adam i forhold til de 3-4 mio kr. i transfer. Det er BIF og AGF.

BIF mangler en højreback hvis Larsson smutter, og Gammelby har vist sig at være langt fra et niveau, som et prisskilt på 11 mio. burde være til.

AGF mangler en højreback snart, hvis mikanovic smutter.

Låst