FCM-dynastiet: 2018-2028

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MrWolf
Indlæg: 134
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:46

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af MrWolf »

Synes egentligt at I alle kommer med fornuftige pointer... vil prøve at bidrage lidt med mine egne observationer :-)

Thorup synes jeg også manglede en stil. Den fik han så da han sadlede om til 3-4-3 og kritikken herinde forstummede. I foråret flød spillet ikke og det kunne vi begrunde med Sørloths, NK og Novaks afgang samt at Paul blev skadet. Vi hutlede os igennem til et mesterskab og det var ret fantastisk.

Nu efter et transfer vindue forventer vi så at vi er 'back on track'. Men vi har nogle vigtige spillere som ikke har helt samme niveau; JP, Sparv og Dal Hende samtidig med at Paul ikke har fundet niveauet vi ved han har. Desuden har vores modstandere også læst os og flytter deres backs højere op på vores. Det betyder at vores spil bliver meget usammenhængende. Uden at imponere har vi dog stadig fået ~2 point i snit og ligger fint i tabellen.

Jeg tror faktisk at problemet ligger lidt en andet sted. Vi har fået en dejlig varm hvilepude i form af dødbolde. Vi ved at vi kan vinde kampene med dem så derfor forlader vi os for meget på dem. Uden at ville det bliver de vores egen fjende fordi de ødelægger vores spil. Vi behøver nemlig ikke skabe mål i åbent spil.

Jeg synes at Ankersen, Steinlein, Graversen og Thorup har gjort en kæmpe indsats for at løfte klubben. Jeg kan huske, hvordan vi altid tabte på udebane og hvordan vi havde det sygt svært mod Aab. Over årene har vi rykket os til at være en seriøs mesterskabsudfordrer. Det er sku ret godt gået. Vi kigger meget på øjebliksbilleder men det er ret flot hvad vi har opnået. At ledelsen kommunikerer milepæle giver organisationen noget at løbe efter og for mig er det fint at vi 'shooter for the stars to reach the moon'. Jeg hørte Ankersen udtale på et tidspunkt at de kommunikerede det om de 3 EL gruppespil for at få et andet referencepunkt end mesterskaber. Det synes jeg er skarpt set. Det fjernede fokus fra superliga placeringen...

Så er der EL... Malmø synes jeg folk undervurderede. Jeg synes over 2 kampe at de spillede markant bedre end os. Rosenberg, deres 2 CB og AC er rigtig gode spillere. Ved godt at vi snakker Sverige ned generelt men synes Malmø gik fortjent videre. Astana synes jeg er lidt samme historie. Hvis de ikke havde scoret til 2-1 så var de kommet til Herning og havde presset meget mere på og sikkert vundet.
Hvis vi skal i EL så skal vi have et hold der er bedre. Punktum.

Jeg skrev i transfertråden at vi ER kommet styrket ud af vinduet fordi spiller ind versus spiller ud talte sit tydelige sprog. Så er det en anden historie om vores hold er stærkere. Qua formnedgang så ser jeg heller ikke at vi er styrket.

Men når jeg ligger til og trækker fra synes jeg at vi er på rette spor med klubben. Før Benham kom ind kørte ledelsen jo klubben i sænk hvert 5. år. Vi klarede af 2 omgange at få først inderen og siden Benham til at købe sig ind og redde klubben fra økonomisk ruin. Vi havde seriøst rodet rundt som Viborg, hvis ikke vi var blevet reddet. Så for mig er Benham en klar gevinst for klubben. Vi sejler lidt op og ned men overordnet går det fremad for FCM.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af 974 »

MrWolf skrev:
6. sep 2018, 20:45

Nu efter et transfer vindue forventer vi så at vi er 'back on track'. Men vi har nogle vigtige spillere som ikke har helt samme niveau; JP, Sparv og Dal Hende samtidig med at Paul ikke har fundet niveauet vi ved han har. Desuden har vores modstandere også læst os og flytter deres backs højere op på vores. Det betyder at vores spil bliver meget usammenhængende. Uden at imponere har vi dog stadig fået ~2 point i snit og ligger fint i tabellen.
Og så kan du tillægge at vi på 42 dage spiller 14 betydende kampe - altså en hver 3. dag!!
Ved godt at de alle ikke lige har spillet ALLE kampene, men de har jo i hvert fald spillet en del, især Poulsen og til dels Sparv
Og det er jo trods alt et par herrer med en vis alder :-)

Paul venter og håber vi vel bare på kommer helt op i det rette gear igen!

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af Stoffer »

MrWolf skrev:
6. sep 2018, 20:46
Synes egentligt at I alle kommer med fornuftige pointer... vil prøve at bidrage lidt med mine egne observationer :-)

Thorup synes jeg også manglede en stil. Den fik han så da han sadlede om til 3-4-3 og kritikken herinde forstummede. I foråret flød spillet ikke og det kunne vi begrunde med Sørloths, NK og Novaks afgang samt at Paul blev skadet. Vi hutlede os igennem til et mesterskab og det var ret fantastisk.

Nu efter et transfer vindue forventer vi så at vi er 'back on track'. Men vi har nogle vigtige spillere som ikke har helt samme niveau; JP, Sparv og Dal Hende samtidig med at Paul ikke har fundet niveauet vi ved han har. Desuden har vores modstandere også læst os og flytter deres backs højere op på vores. Det betyder at vores spil bliver meget usammenhængende. Uden at imponere har vi dog stadig fået ~2 point i snit og ligger fint i tabellen.

Jeg tror faktisk at problemet ligger lidt en andet sted. Vi har fået en dejlig varm hvilepude i form af dødbolde. Vi ved at vi kan vinde kampene med dem så derfor forlader vi os for meget på dem. Uden at ville det bliver de vores egen fjende fordi de ødelægger vores spil. Vi behøver nemlig ikke skabe mål i åbent spil.

Jeg synes at Ankersen, Steinlein, Graversen og Thorup har gjort en kæmpe indsats for at løfte klubben. Jeg kan huske, hvordan vi altid tabte på udebane og hvordan vi havde det sygt svært mod Aab. Over årene har vi rykket os til at være en seriøs mesterskabsudfordrer. Det er sku ret godt gået. Vi kigger meget på øjebliksbilleder men det er ret flot hvad vi har opnået. At ledelsen kommunikerer milepæle giver organisationen noget at løbe efter og for mig er det fint at vi 'shooter for the stars to reach the moon'. Jeg hørte Ankersen udtale på et tidspunkt at de kommunikerede det om de 3 EL gruppespil for at få et andet referencepunkt end mesterskaber. Det synes jeg er skarpt set. Det fjernede fokus fra superliga placeringen...

Så er der EL... Malmø synes jeg folk undervurderede. Jeg synes over 2 kampe at de spillede markant bedre end os. Rosenberg, deres 2 CB og AC er rigtig gode spillere. Ved godt at vi snakker Sverige ned generelt men synes Malmø gik fortjent videre. Astana synes jeg er lidt samme historie. Hvis de ikke havde scoret til 2-1 så var de kommet til Herning og havde presset meget mere på og sikkert vundet.
Hvis vi skal i EL så skal vi have et hold der er bedre. Punktum.

Jeg skrev i transfertråden at vi ER kommet styrket ud af vinduet fordi spiller ind versus spiller ud talte sit tydelige sprog. Så er det en anden historie om vores hold er stærkere. Qua formnedgang så ser jeg heller ikke at vi er styrket.

Men når jeg ligger til og trækker fra synes jeg at vi er på rette spor med klubben. Før Benham kom ind kørte ledelsen jo klubben i sænk hvert 5. år. Vi klarede af 2 omgange at få først inderen og siden Benham til at købe sig ind og redde klubben fra økonomisk ruin. Vi havde seriøst rodet rundt som Viborg, hvis ikke vi var blevet reddet. Så for mig er Benham en klar gevinst for klubben. Vi sejler lidt op og ned men overordnet går det fremad for FCM.
Jeg er enig i flere af dine pointer, men jeg er nødt til gribe fat i det markerede, som er en bemærkning, der går igen hos flere.

Min kritik går ikke på den overordnede udvikling, den er flot. Men jeg vil også tilføje, at selvom min respekt er stor for særligt Ankersen, så har Ankersen, Steinlein og Thorup vel også noget, der ligner de bedste arbejdsbetingelser i landet. Fans er tilgivende (i det store hele), selvom man ikke når sine eksplicitte målsætninger, man har kontinuitet med en ejer, der tror på projektet, man har en ejer som er villig til at investere store beløb (nr. 2 i landet) og som ovenikøbet ikke forventer løbende eller hurtige afkast, han er derimod villig til at geninvestere.

I fodbold er den bedste markør for succes over tid penge. Vi kan først og fremmest takke Benham mange, mange gange for hans tålmodighed og fremsynethed, derefter kan vi takke Ankersen, Steinlein og Thorup for at lykkes nationalt.

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Stoffer skrev:
7. sep 2018, 09:03

Min kritik går ikke på den overordnede udvikling, den er flot. Men jeg vil også tilføje, at selvom min respekt er stor for særligt Ankersen, så har Ankersen, Steinlein og Thorup vel også noget, der ligner de bedste arbejdsbetingelser i landet. Fans er tilgivende (i det store hele), selvom man ikke når sine eksplicitte målsætninger, man har kontinuitet med en ejer, der tror på projektet, man har en ejer som er villig til at investere store beløb (nr. 2 i landet) og som ovenikøbet ikke forventer løbende eller hurtige afkast, han er derimod villig til at geninvestere.

I fodbold er den bedste markør for succes over tid penge. Vi kan først og fremmest takke Benham mange, mange gange for hans tålmodighed og fremsynethed, derefter kan vi takke Ankersen, Steinlein og Thorup for at lykkes nationalt.
Jeg giver dig ret i at vi pt. har gode betingelser med en rig ejer, som ikke bare trækker penge ud af klubben Newcastle style og som kommer med nogle gode alternative ideer ift. fodboldverdenen. Det virker det ihvertfald til :)
Men jeg synes sgu mange FCM fans er for forvente viewtopic.php?f=1&t=97412. Som også Erik Rasmussen pointerede i sin tid og på trods af at vi "heldigvis" ikke har nogle tidligere meritter at leve op til, så forventer folk både fantastisk spil og resultater og hvis det så ikke går, så skal træneren fyres eller Steinlein.

Nicolai Kammersgaard

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af mousebreaker »

Nicolai Kammersgaard skrev:
7. sep 2018, 10:47
Stoffer skrev:
7. sep 2018, 09:03

Min kritik går ikke på den overordnede udvikling, den er flot. Men jeg vil også tilføje, at selvom min respekt er stor for særligt Ankersen, så har Ankersen, Steinlein og Thorup vel også noget, der ligner de bedste arbejdsbetingelser i landet. Fans er tilgivende (i det store hele), selvom man ikke når sine eksplicitte målsætninger, man har kontinuitet med en ejer, der tror på projektet, man har en ejer som er villig til at investere store beløb (nr. 2 i landet) og som ovenikøbet ikke forventer løbende eller hurtige afkast, han er derimod villig til at geninvestere.

I fodbold er den bedste markør for succes over tid penge. Vi kan først og fremmest takke Benham mange, mange gange for hans tålmodighed og fremsynethed, derefter kan vi takke Ankersen, Steinlein og Thorup for at lykkes nationalt.
Jeg giver dig ret i at vi pt. har gode betingelser med en rig ejer, som ikke bare trækker penge ud af klubben Newcastle style og som kommer med nogle gode alternative ideer ift. fodboldverdenen. Det virker det ihvertfald til :)
Men jeg synes sgu mange FCM fans er for forvente viewtopic.php?f=1&t=97412. Som også Erik Rasmussen pointerede i sin tid og på trods af at vi "heldigvis" ikke har nogle tidligere meritter at leve op til, så forventer folk både fantastisk spil og resultater og hvis det så ikke går, så skal træneren fyres eller Steinlein.

Nicolai Kammersgaard
Vi har gode arbejdsbetingelser, men derfor er det jo ikke givet at man gør det godt. Ledelsen har trådt ved siden af nogle gange, men i det store hele vil jeg ikke bytte med nogen anden ledelse i DK.

Mere vil have mere - sådan har det altid været for hvem har lyst til at se tingene gå den forkerte vej. Derfor stiger kravene også efterhånden som resultaterne kommer. Ganske naturligt. Det er dog ikke den eneste årsag til at fans kræver mere. Efterhånden som truppen bliver bedre og bedre og budgetterne stiger og stiger i forhold til konkurrenternes, så må man også som fans kunne forlange at overliggeren hæves og det samme med bundniveauet.

Den tråd du linker til har jeg bevidst undladt at læse da titlen var mildest talt tåbelig. Min kommentar er henvendt mod den generelle tendens
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af ben2han »

Ledelsen og ejeren har vel også noget at skal lære ??

Hvis man vil være i toppen af Dansk, tysk, spansk, engelsk....... fodbold, jamen her ser man jo, at topklubberne (Real M, Man U, Ajax, Dortmund...) har nogle fans/sponsorer/presse der kræver noget at holdet og af ledelsen

Sådan er det, og man kan vel godt sige, at FCM som klub går fra at være en "proces opbyggende klub" til at være en klub, hvor fans, sponsorer, medier m.m. stiller krav til at være topklub.

Det tror jeg både klubben/ledelsen, fans skal acceptere, hvis FCM dynastiet skal udleves.

Der stilles krav til at man køber spillere fra en højere hylde, at træneren spiller positiv / publikumsvenlig fodbold mm......

FCM skal igennem en hurtig transformationsperiode for at det kan lykkes.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af Stoffer »

Bitter dag for dynastiet, hvor fck samme med vores banemænd fra malmø skal ud og spille spændende europæiske kampe.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Ja helt sikkert...... så må vi bare håbe FCK smider en masse point i SL imens de holder sig i live i EL... Men kan ikke gøre så meget nu?! FØR NÆSTE ÅR! :D
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af TheLegend »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... il-danmark

Jeg ved ikke hvor jeg skal smide den her artikel henne ad. Dog måske en smule relevant her. Som Claus også er inde på, så kan grunden til, at det går så godt, godt have noget at gøre med menneskesynet der er i FCM. En af grundstenene i vores kommende dynasti!

Jeg bliver i hvert fald møg stolt når jeg læser sådan en artikel. Det kan i den grad mærkes, at klubben lægger nogle kræfter i, at spillerne har det godt. Og det er sgu da bare pisse rart.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af Ravnen »

Det er i hvert fald sådan en ideologi som skaber et godt dynasti :fcm:

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af mousebreaker »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... gt-danmark

Jeg læste denne artikel på engelsk for et godt stykke tid siden. Havde dog glemt den til jeg faldt over denne gengivelse i tipsbladet.
Hvis man vil gøre sig selv en tjeneste fremover i forsøget på at skabe et dynasti (hader det ord), så lytter man til Ted Knutson og spiller dum når man bliver spurgt ind til områder hvor man godt ved man har overhalet de andre markant. Behold dine fordele så længe som muligt.

Desværre så er mindreværdskomplekset i FCM lige så stort som ønsket om at være den frække dreng, så man buldrer nok frem igen igen med hvad man er god til og hvorfor. Der kunne man godt ønske at kortene i fremtiden bliver holdt tættere til kroppen. Desværre er det at finde fordele i den størrelsesorden som Ted Knutson omtaler ikke noget man finder hvert år.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af 974 »

De klubber vi skal måle os med ved helt sikkert det meste af de vi gør og ikke gør!
Der sidder jo masser af dygtige folk i de større danske klubber, og de kan da godt aflæse hvad FCM gør godt og ikke gør godt...
Det har da ikke noget at gøre med om man fortæller at man træner ekstra på det?
De fleste træninger er trods alt åbne, og der er jo også masser af folk - eks. journalister der jævnligt tager forbi og kigger med, og de spotter da hurtigt at nu bliver der brugt mere tid på eks. dødbolde

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af Benzo »

Det er jo lige netop Ted Knutsons pointe at der ikke er nogen grund til at fortælle om sine fordele. Jo længere tid man kan holde sine konkurrence mæssige fordele for sig selv jo bedre. Det er da også tydeligt at se på tallene, at de andre tophold er blevet markant bedre på dødbolde, og Brøndby (selvom de kalder os et dødboldshold) er næsten lige så gode som vi er. De andre danske hold havde nok luret os før eller siden, men jeg synes det er tåbeligt at man ligefrem har pralet, helt unødvendigt.

Det er i øvrigt bestemt ikke min opfattelse at FCMs træninger bliver overrendt af journalister, det er vel højest dem fra Herning Folkeblad og Ikast Avis der kigger forbi.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af 974 »

Benzo skrev:
26. okt 2018, 22:26
Det er i øvrigt bestemt ikke min opfattelse at FCMs træninger bliver overrendt af journalister, det er vel højest dem fra Herning Folkeblad og Ikast Avis der kigger forbi.
Nu skriver jeg jævnligt og du skriver så overrendt - så vi har vel 2 modsætningsforhold her :-)

Jeg har da tit hørt at journalister og også eksperter på TV - Thygesen, Graulund mv. snakker om at de lige var forbi træningen, og "fik sig en snak" og kiggede lidt med på træningen

Jeg tror simpelthen ikke på at det er så stort og hemmeligt som ham Knutson vil have det til at være
Jeg kan da lige så godt argumentere for at han bare prøver at sælge sin nystartede virksomhed som noget nyt og banebrydende, hvilket det jo slet ikke er jf. ham selv

FCM var måske sådan lidt først ude med at bruge stats i så stor grad som vi gjorde, andre brugte det jo også, men det er for mig utopi at tro at de andre klubber ikke også ville gøre mere brug af det efterhånden.
Og det samme gælder dødboldene

Du kan finde artikler om hvordan, og hvilke europæiske klubber der fokuserer på dødbolde nedenfor


Fra 2015
https://politiken.dk/sport/fodbold/supe ... 3%B8dbolde
http://indkast.dk/126278/pl-stats%3A-de ... B8rnespark

Og her kan du finde lidt mere om Ted Knutson, og blandt andet et billede hvor han står og poserer med en kongekrone på :roll:

https://statsbomb.com/2018/09/radar-wars/

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af 974 »

FCK Danmarks fodboldflagskib - min bare r..

Nu må det sgu snart til at være slut med den leflen for FCK!

Synes at at de har lavet en yderst middelmådig præstation i Europa-gruppespillet, og så se studiefolkene stå og lade sig "forføre" af en Ståle, der nærmest grinende kan fortælle at det var stort set som han havde forventet

Nej; lad os tage over de næste år - er sikker på at vi nok skal få brudt den kode til næste år i Europa også :fcm: :fcm:

Besvar