Det Nye Landshold

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af mousebreaker »

admin 3 skrev:
27. jun 2018, 08:01
mousebreaker skrev:
27. jun 2018, 07:07
Jeg siger ikke at vi ikke har en ok chance mod Kroatien, men kommer vi først bagud er vi nødt til at åbne op. Vores offensiv har været noget af det mest tandløse vi har set, så det er det mest sandsynlige scenarie (at vi kommer bagud)
Jeg håber på at Sisto kommer over i højre side og han dermed giver plads til Fischer på venstre, men mon ikke Youssef Poulsen starter inde, da han bedre kan hjælpe i luften i begge felter.

Jeg er super irriteret over at Hareide ikke havde en plan klar til at gå til angreb de sidste ti minutter. Vi snakker om at Island i en 1/8 finale var pænt sandsynlig til det sidste!!
I stedet forblev han passiv i en grad jeg finder foragteligt. Hvis man ikke er i stand til at satse med ti minutter igen i en VM turnering hvor der skal gå FIRE mål imod for at det kan gå galt, så er man en giga tøs som aldrig burde have været træner. At blæse til angreb kan ikke engang kaldes et sats. Så kan han snakke op og ned om at Frankrigs bedste side er omstillinger men det er for fanden da ligegyldigt
Kampene i Islands gruppe, blev først spillet, 3 timer senere end vores, så tvivler på at nogen kunne agere i forhold til denne kamp
Ved ikke hvad du mener??

Altså, jeg ved godt det var eftermiddagskampe mod aftenkampe. Argentina skulle vinde med et mål mere end Island evt kunne vinde med mod et formodet reservespækket hold fra Kroatien. Ikke usandsynligt at Island kunne komme videre. Heller ikke usandsynligt at Nigeria kunne klare skærene. Argentina har været alt andet end imponerende.

Vi vidste vi ville blive nr to eller bedre 99,9 gange ud af 100 med 10 minutter tilbage og derfor ville vi blive nr 2 om vi så tabte med 32 mål i slufasen. Hvis Australien i kampen mod Peru fik reduceret så kunne man altid vurdere om man ville gå i defensiven igen. Det så bare ikke ud til at den plan nogensinde havde været overvejet inden kampen. Hvis man bagefter gik ud og sagde at man var kørt helt færdige grundet det varme vejr og man derfor ville passe på ikke at smadre sig for meget i restitutionsøjemed så er det ok med mig. Men at sige at man ikke ville risikere en fransk kontrakniv og derfor ikke ville frem i banen selv i den situation, så tænker man vist mere over sine personlige rekordlister end godt er.

Måske Kroatien bare er den modstander Hareide mener står bedst til Danmark som Steffen antyder - i så fald er jeg ikke enig men det ville give mening ifht passiviteten og samtidig være en gyldig årsag
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Ravnen »

Vi er fire kampe fra at blive verdensmestre. Det er nok ret ligegyldigt hvilke hold vi møder, vi skal præstere en afslutning af FCM18-format hvis drømmen skal blive til virkelighed :mrgreen:

Willigenburg
Indlæg: 72
Tilmeldt: 20. feb 2017, 16:40

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Willigenburg »

Det her er noget af det bedste jeg har læst i dag. Og så har det oven i købet 7 år på bagen. Utroligt vi står i samme situation igen...

https://www.bt.dk/haandbold/haandboldik ... -pludselig

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Acebone »

Willigenburg skrev:
6. sep 2018, 17:02
Det her er noget af det bedste jeg har læst i dag. Og så har det oven i købet 7 år på bagen. Utroligt vi står i samme situation igen...

https://www.bt.dk/haandbold/haandboldik ... -pludselig
Hvad er pointen i den nuværende kontekst? At landsholdsspillerne er forkælede? Jeg tror ikke på, at netop de danske spillere er helt anderledes end deres kolleger rundt omkring på kontinentet.

Som jeg forstår det, har det store stridspunkt været de kommercielle rettigheder, og jeg kan ærlig talt godt forstå, hvis spillerne ikke vil lade DBU diktere, hvem der må reklameres for. Skal de bestemme, om Simon Kjær må være med i en NordicBet-reklame?

Nå, men nu har vi en midlertidig aftale, og forhåbentlig bliver den vekslet til en permanent, så den her farce kan få en ende.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Ravnen »

Jo det er nu en del anderledes rundt omkring.

https://www.dr.dk/sporten/fodbold/lands ... orskellige

Willigenburg
Indlæg: 72
Tilmeldt: 20. feb 2017, 16:40

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Willigenburg »

Acebone skrev:
7. sep 2018, 07:31
Willigenburg skrev:
6. sep 2018, 17:02
Det her er noget af det bedste jeg har læst i dag. Og så har det oven i købet 7 år på bagen. Utroligt vi står i samme situation igen...

https://www.bt.dk/haandbold/haandboldik ... -pludselig
Hvad er pointen i den nuværende kontekst? At landsholdsspillerne er forkælede? Jeg tror ikke på, at netop de danske spillere er helt anderledes end deres kolleger rundt omkring på kontinentet.

Som jeg forstår det, har det store stridspunkt været de kommercielle rettigheder, og jeg kan ærlig talt godt forstå, hvis spillerne ikke vil lade DBU diktere, hvem der må reklameres for. Skal de bestemme, om Simon Kjær må være med i en NordicBet-reklame?

Nå, men nu har vi en midlertidig aftale, og forhåbentlig bliver den vekslet til en permanent, så den her farce kan få en ende.
Generelt er sponsor-delen rigtig svær. Hvis en spiller har en personlig sponsor, som er klar konkurrent til landsholdets sponsor, hvad skal spilleren så gøre?

Jeg hentydede også mere til delen som har været oppe, med at DBU skal ses som spillernes arbejdsgiver. Det er helt hen i vejret at spillerforeningen har den forventning. At spille på landsholdet er et privilegium, men et privilegium som spillerne kan vælge at sige nej til. At sætte DBU som arbejdsgiver ændre fuldstændig på de forhold der ligger i udtagelse af landsholdet.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Ravnen »

Spilleren behøver jo ikke trække i en rød trøje, når han skal promovere sin personlige sponsor, som Simon Kjær gjorde. På den måde bruger man landsholdet til egen vinding.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Acebone »

Ravnen skrev:
7. sep 2018, 12:52
Spilleren behøver jo ikke trække i en rød trøje, når han skal promovere sin personlige sponsor, som Simon Kjær gjorde. På den måde bruger man landsholdet til egen vinding.
Alle, som reklamen henvender sig til, ved alligevel godt, at Kjær er landsholdsspiller og -anfører. Jeg kan ikke rigtig se, hvorfor det gør en forskel. Og DBU har vel ikke ligefrem patent på rød.

Willigenburg
Indlæg: 72
Tilmeldt: 20. feb 2017, 16:40

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Willigenburg »

Acebone skrev:
7. sep 2018, 13:19
Ravnen skrev:
7. sep 2018, 12:52
Spilleren behøver jo ikke trække i en rød trøje, når han skal promovere sin personlige sponsor, som Simon Kjær gjorde. På den måde bruger man landsholdet til egen vinding.
Alle, som reklamen henvender sig til, ved alligevel godt, at Kjær er landsholdsspiller og -anfører. Jeg kan ikke rigtig se, hvorfor det gør en forskel. Og DBU har vel ikke ligefrem patent på rød.
Det kan godt være at alle godt ved at han er landsholdsspiller, men den røde trøje og de hvide bukser giver klart association til DBU og landsholdet. Reklamen blev lavet for NordicBet, som Kjær er ambassadør for, mens landsholdet er sponsoreret af Oddset. Det er altså to konkurrerende virksomheder. Hvis jeg havde været med til at lave Oddsets sponsoraftale, så ville jeg da være ret træt af at han stod i noget der ligner en landsholdstrøje og reklamere for NordicBet.

Hvis nu han havde stået i en trøje som lignede Sevillas trøje og reklameret, tror du så også det havde været fint for Sevilla? Eller Christian Eriksen havde stået i en Tottenham-lignende trøje. Det tror jeg ikke klubberne havde været tilfredse med.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af mousebreaker »

Shit Sisto er ringe i dag. Det er godt nok vildt som han svinger i niveau. Han var meget svingende hos os, men der havde han sine opture, de er næsten ikke eksisterende på landsholdet. Skuffende. Det hjælper ham selvlfg ikke at Drillo 2.0 sætter en højrebenet back bag ham så overlaps er stort set ikke eksisterende, men man kunne godt forlange at han i det mindste lykkedes med nogle af sine offensive udfordringer mand mod mand. Jeg tror ærligt talt at Durmisi ville kunne løfte den venstre side til helt nye højder, fordi vi da ville få to nye spillere på banen offensivt. Jeg tror den smule plads det ville give ville være nok for Sisto til at shine. Han er den spiller jeg mest af alle håber på lykkedes på landsholdet, derfor er det så meget mere frustrerende at han dumper gang på gang. Måske han skulle snøre sine støvler næste gang :)

Ikke så svært at være forsvarsspiller når de to spillere der burde true med at komme til baglinjen begge trækker ind i banen hele tiden
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Steffen am »

Angående sponsoraftale, kan man jo se mod udlandet, hvor det jo kun er østlande og afrikanske lande der har samme problemer som det danske.
Evt. tag en tur syd for grænsen, hvor de har en god aftale og endda spiller i egen fodboldstøvle mærke.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af SimonH »

Det bliver enten Jesper Hansen eller Frederik rønnov der står mod Irland på mandag. Det ville være så fortjent og fedt hvis Jesper lige fik en enkelt landskamp, nu hvor chancen endelig byder sig.

Besvar