MCH Arena

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: MCH Arena

Indlæg af Steffen am »

oros skrev:
8. jun 2018, 07:51
Steffen am skrev:
7. jun 2018, 23:09
oros skrev:
7. jun 2018, 17:49
TV vælger altid Brøndby først, fordi de trækker flest seere. Naturligvis. Men prøv at flytte dem rundt i et uforudsigeligt program som vores med dertil hørende skiftende kanaler de næste fem år.

Ville du turde det Steffen am? TV gør ikke. De ved, hvad de har og har intet ønske om at eksperimentere. Dertil kommer, at de ønsker New Firm et langt og lykkeligt liv. Altså må vi leve Werge og Frimann med samt deres objektive kommentering (!)
Er ikke helt sikker på hvad du spørger om?
Om jeg tør at lægge FCM kampene samme tidspunkt og flytte rundt på Brøndby?

Jooo, deeet....
Jeg vil hen til den "kalkulerede risiko", du var inde på omend i en sammenhæng med udbygning af stadion:
Altså - udfordre den selvopfyldende spådom om, at BIF altid trækker flest seere. Måske kunne man hæve det samlede seertal ved at placere FCMs (eller en anden klub naturligvis) på det atraktive tidspunkt om søndagen og flytte BIFs kampe til det omskiftelige. Det er man i øvrigt nødt til for overhovedet at kunne sammenligne tallene.
Men der er jo en risiko for, at TV bliver overrasket..

På Brøndby Stadion sælger de flere burgere end pølser. Dette udsagn viser sig at sandt hver sæson. De har dog ikke pølser på menuen...
Er ikke helt sikker på om vi ikke forbi snakker forbi hinanden.
Men min holdning er at det vil være penge ud af vinduet at udvide stadion nu. Og der er masser af tiltag man kan gøre for at få flere mennesker på stadion med den nuværende størrelse. Noget med lavt hængende frugter osv.

Ville super gerne det samme kamptidspunkt, men det kræver en ny tv-aftale, som først bliver aktuelt i 2021.
Og vi har ikke noget tegn på at klubberne pludselig skulle begynde at priotere fans over TV, da det bare er TV der smider fleste penge.

Med fare for at gentage mig selv, i forhold til at få mennesker på stadion er det jo interessant at sammenligne med Sveige, som har opbygget en fed fankultur, til trods for lavere kvalitet fodbold. De spiller så også samme tidspunkt hver uge.
Men en stor forskel. I Sverige er det fansene der smider de fleste penge, i Danmark er det TV der smider de fleste penge.

ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: MCH Arena

Indlæg af ben2han »

Claus Steinlein åbner op for stadionudvidelse

Når man hører det program, så kan man hører, at "udvikling, udvikling og udvikling" er teamet i CS tankegang om FCM

https://soundcloud.com/medianonu/fc-mid ... -steinlein

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: MCH Arena

Indlæg af Matjavsen »

ben2han skrev:
9. jun 2018, 10:52
Claus Steinlein åbner op for stadionudvidelse

Når man hører det program, så kan man hører, at "udvikling, udvikling og udvikling" er teamet i CS tankegang om FCM

https://soundcloud.com/medianonu/fc-mid ... -steinlein
Det er stadigvæk ikke Fc midtjylland der bestemmer om det skal udvides da det ikke ejes af dem.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: MCH Arena

Indlæg af Ravnen »

Hvad siger Steinlein om det? Kan du ridse det kort op?

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: MCH Arena

Indlæg af FCM2000 »

Matjavsen skrev:
9. jun 2018, 12:06
ben2han skrev:
9. jun 2018, 10:52
Claus Steinlein åbner op for stadionudvidelse

Når man hører det program, så kan man hører, at "udvikling, udvikling og udvikling" er teamet i CS tankegang om FCM

https://soundcloud.com/medianonu/fc-mid ... -steinlein
Det er stadigvæk ikke Fc midtjylland der bestemmer om det skal udvides da det ikke ejes af dem.
Du kæmper en forgæves kamp, hvad kan MCH bruge et tomt stadion til, hvis FCM bygger et andet i givet fald :)

Mon ikke der er en fælles forståelse mellem de to parter, Poul Sand er bestyrelsesformand i MCH arena og er dybt engageret i FCM via sit eget firma.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: MCH Arena

Indlæg af Lupus1999 »

Han siger at vi er på 1. generation på fanmiljøet, måske godt på vej ind i 2. generation og at når der er 3.000 til storskærm til sidste kamp, som gerne ville på stadion så er der potentiale til udvidelse, men mere konkret er han ikke.

Så han siger intet om at der skal udvides, men at klubben rykker sig i den rigtige retning og at der er potentiale.

ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: MCH Arena

Indlæg af ben2han »

Lupus1999 skrev:
9. jun 2018, 13:14
Han siger at vi er på 1. generation på fanmiljøet, måske godt på vej ind i 2. generation og at når der er 3.000 til storskærm til sidste kamp, som gerne ville på stadion så er der potentiale til udvidelse, men mere konkret er han ikke.

Så han siger intet om at der skal udvides, men at klubben rykker sig i den rigtige retning og at der er potentiale.
han åbner op en udvidelse, ved at udbygge stadion, han siger FCM har potentialet, der bliver mere og mere rift om billetterne, og at de 3000 der sad uden for nok heller vil have siddet inde på stadion.

Det er det CS siger

CS nævner ikke en dato for startskuddet.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: MCH Arena

Indlæg af Ravnen »

Tak :-)

Spændende!!

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: MCH Arena

Indlæg af DenStolteJyde »

Doppeltpost
Senest rettet af DenStolteJyde 10. jun 2018, 01:11, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: MCH Arena

Indlæg af DenStolteJyde »

Matjavsen skrev:
9. jun 2018, 12:06
ben2han skrev:
9. jun 2018, 10:52
Claus Steinlein åbner op for stadionudvidelse

Når man hører det program, så kan man hører, at "udvikling, udvikling og udvikling" er teamet i CS tankegang om FCM

https://soundcloud.com/medianonu/fc-mid ... -steinlein
Det er stadigvæk ikke Fc midtjylland der bestemmer om det skal udvides da det ikke ejes af dem.

Korrekt, MEN jeg tror at hvis FCM kommer og siger at de gerne vil have kapaciteten udvidet fordi sådan og sådan, så er MCH nok relativt lydhøre.

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: MCH Arena

Indlæg af Flemse »

Nu ved jeg ikke, hvordan aftalen mellem MCH og FCM er skruet sammen. Men hvis FCM vil betale det ekstra i leje, som det kræver for at få en udvidelse til at hænge sammen ækonomisk for MCH, så kan de helt sikkert overtales.
Og hvis FCM mener, at den ekstra udgift kan tjene sig selv hjem igen, så vil de helt sikkert foreslå en udvidelse.

Så længe der ikke bliver udvidet, må det derfor være fordi, at de (endnu) ikke kan betale sig.

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: MCH Arena

Indlæg af Due »

Nu spurgte jeg lidt til sæsonkort salg i tråden preseason. Men tænker det også passer i denne tråd ;)

I dages Folkeblad er der et stykke om det.
Stigning på ca 25 % på 2 sæsoner. Sidste sæson 4848 købte og i år 5311. Hvilket jeg synes er rigtig flot.
Marketings bossen Morten Andreassen fortæller også at ud af de 5311 er de 1050 VIP. Det interessante i det er at de 1050 har ligget sådanne i nogen år og man ikke kan udvide det antal, simpelthen pga det fysiske forhold i sponsorlougen på MCH Arena.

Så for mig at se ligger der også nogen udfordringer der for FCM. Man vil gerne have gennemsnit på 10000 tilskuer, men de bliver vel også nødt til at udvide sponsorlougen hvis de vil kunne tiltrække flere sponsorer.
Er der nogen der kender forholdene der? Mulighed for at kunne udvide i det eksisterende?

Due.

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: MCH Arena

Indlæg af Due »

Det overrasker mig lidt at sponsorlougen har været fyldt i nogen år. Nu har vi lige vundet mesterskabet og skulle gerne tiltrække flere sponsor. Hvad gør man hvis der kommer et firma, og siger at de gerne vil smide X antal mil, og så skal vi lige have 10 pladser i lougen?

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: MCH Arena

Indlæg af hviid »

Due skrev:
11. jul 2018, 14:19
Nu spurgte jeg lidt til sæsonkort salg i tråden preseason. Men tænker det også passer i denne tråd

I dages Folkeblad er der et stykke om det.
Stigning på ca 25 % på 2 sæsoner. Sidste sæson 4848 købte og i år 5311. Hvilket jeg synes er rigtig flot.
Marketings bossen Morten Andreassen fortæller også at ud af de 5311 er de 1050 VIP. Det interessante i det er at de 1050 har ligget sådanne i nogen år og man ikke kan udvide det antal, simpelthen pga det fysiske forhold i sponsorlougen på MCH Arena.

Så for mig at se ligger der også nogen udfordringer der for FCM. Man vil gerne have gennemsnit på 10000 tilskuer, men de bliver vel også nødt til at udvide sponsorlougen hvis de vil kunne tiltrække flere sponsorer.
Er der nogen der kender forholdene der? Mulighed for at kunne udvide i det eksisterende?

Due.
Det er nok lidt ligesom den øvrige del af stadion, hvor man har mulighed for at bygge en etage ovenpå det eksisterende, hvis det skulle blive aktuelt. Sponsorlogerne og kommentatorpladserne skal dog nok flyttes op på en ny overetage i så fald.

Men fedt at høre, at der er ved at være pladsmangel i sponsorloungen. Jeg kan huske, at da man i sin tid byggede stadion, var der flere, som morede sig over, hvem i alverden ville være så dumme at benytte sig af de små sponsorloger, der er på øverste etage. ;-)

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: MCH Arena

Indlæg af Due »

hviid skrev:
11. jul 2018, 14:50
Due skrev:
11. jul 2018, 14:19
Nu spurgte jeg lidt til sæsonkort salg i tråden preseason. Men tænker det også passer i denne tråd

I dages Folkeblad er der et stykke om det.
Stigning på ca 25 % på 2 sæsoner. Sidste sæson 4848 købte og i år 5311. Hvilket jeg synes er rigtig flot.
Marketings bossen Morten Andreassen fortæller også at ud af de 5311 er de 1050 VIP. Det interessante i det er at de 1050 har ligget sådanne i nogen år og man ikke kan udvide det antal, simpelthen pga det fysiske forhold i sponsorlougen på MCH Arena.

Så for mig at se ligger der også nogen udfordringer der for FCM. Man vil gerne have gennemsnit på 10000 tilskuer, men de bliver vel også nødt til at udvide sponsorlougen hvis de vil kunne tiltrække flere sponsorer.
Er der nogen der kender forholdene der? Mulighed for at kunne udvide i det eksisterende?

Due.
Det er nok lidt ligesom den øvrige del af stadion, hvor man har mulighed for at bygge en etage ovenpå det eksisterende, hvis det skulle blive aktuelt. Sponsorlogerne og kommentatorpladserne skal dog nok flyttes op på en ny overetage i så fald.

Men fedt at høre, at der er ved at være pladsmangel i sponsorloungen. Jeg kan huske, at da man i sin tid byggede stadion, var der flere, som morede sig over, hvem i alverden ville være så dumme at benytte sig af de små sponsorloger, der er på øverste etage. ;-)
Jeg tror du tænker på skyboxen ;) Men mon ikke også de er udsolgt?
I de eksisterende forhold er der vel kun at bygge “bagud”. Ved dog ikke om det er muligt?

Besvar