Det Nye Landshold

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Steffen am »

Der er vel også noget med at Sisto gør Eriksen bedre, med hans kreative og nogen gange lidt mere uberegnelig bevægelser, som Eriksen ser.
Som jeg mindes er Eriksens bedste kampe, de kampe med Sisto ved siden af.

Er også KLART for at starte med Sisto.


Mht. dødbolde, også helt enig.
Vi ser at der er en tendens til flere mål kommer af dødbolde, og var klart også en af vores fordele mod Peru, men blev ikke til for meget.
Synes det er cool gjort at vores indkast træner, og ærgerligt at landsholdet ikke tager det seriøst.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af mousebreaker »

Shit Sisto bliver slagtet i de danske tabloider som dumper hans indsats. Jeg er selv ret hård mod Sisto og forventer klart mere end det han præsterer - på klubhold og i særdeleshed på landsholdet. I dagens opgør mod Australien synes jeg faktisk han spiller nogenlunde. Han gør alt hvad han kan for at gør sig spilbar og lykkedes med rigtig meget der får os ud af mostandernes presspil. Han lykkedes dog langtfra med nok offensivt og han ligner ikke den knægt der kunne sætte forsvarspillerne af efter behag i superligaen. Oven i har han en katastrofe aktion i forsvaret som bare ALDRIG må ske.

Hvis jeg var landstræner ville jeg bænke Sisto og starte Fischer - det ville jeg allerede have gjort til dagens kamp, for uanset hvor godt han kan spille i kombinationspillet på midten så er det de offensive ting han primært skal vurderes på - og der er han bare ikke god nok for tiden. Jeg har en fornemmelse af at han mangler noget mental robusthed. Iflg de spanske medier så dalede hans præstationer kraftigt da han kom på de katalanske rygtebørser (Barcelona). Det er ikke til at vide om der er noget om snakken men vi har jo set det før (West Ham).

Til Sistos forsvar vil jeg dog påpege at medspillerne heller ikke forsøger at gøre ham bedre. Alt for ofte er der dømt glo-bold når Pione har bolden i stedet for at lave nogle løb der kunne gøre dem spilbare eller skabe mere plads til Sisto som altid bliver opdækket af to mand. Det er som om at de andre spillere ikke kan finde ud af hvad han vil gøre og på forhånd har opgivet at prøve.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af SimonH »

Problemet skal du finde i vores ellers gode back Jens stryger. Han er ikke venstrebenet, og når de begge vil ind til højre, så kunne selv jeg dække dem op, næsten altså. Hvis durmisi var derude, så ville sisto blive rost til skyerne, men når han ingen hjælp får, og bliver dækket opnå af mindst 2 mand, så er det svært.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af DenStolteJyde »

SimonH du har faktisk fat i noget meget centralt her.
Det ville gøre en rimelig stor forskel hvis vi havde en back der kom i overlap og måske søger lidt mere mod baglinjen, det ville skabe mere plads til at sisto kan gå ind i banen, eller omvendt hvis man havde en mere klassisk kanttype (som en Rommedahl) der løber dybt mod baglinjen for at komme til indlæg så kunne backen bedre trække ind i banen.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af mousebreaker »

Det her landshold er meget langt væk fra at blive et af de landshold danskerne vil huske. Hold kæft hvor er vi ringe. Jeg forstår da godt det gælder om at komme videre og den her kamp mod Frankrig kan jeg da godt forstå bliver spillert som den gjorde. Men for fanden da... well, vi ligger som vi har redt med en nordmand ved roret. Nu mangler vi bare at han tropper op i gummistøvler
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
26. jun 2018, 17:53
Det her landshold er meget langt væk fra at blive et af de landshold danskerne vil huske. Hold kæft hvor er vi ringe. Jeg forstår da godt det gælder om at komme videre og den her kamp mod Frankrig kan jeg da godt forstå bliver spillert som den gjorde. Men for fanden da... well, vi ligger som vi har redt med en nordmand ved roret. Nu mangler vi bare at han tropper op i gummistøvler
Eftermælet er ikke afgjort endnu. Vinder vi over Kroatien i 1/8-finalen i en god kamp, så vil folk huske det som et stort VM. 98-kampagnen var heller ikke prangende før Nigeria- og Brasil-kampene.
Men ellerrs helt enig i, at det har været sløjt indtil nu. Dagens kamp bar dog præg af, at resultatet var det vigtigste.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Steffen am »

Hører jeg spøgelser, eller var Thomas Delaney lige ved at sige de helst ville have 2. pladsen, fremfor 1. pladsen.
Ikke at der er noget mærkeligt i at vi hellere vil møde Kroatien end evt. Argentina, men spøjst efter vores egen SønderjyskE-gate.

Heldig for Thomas D. og DK nåede han at bide sig selv i tungen, inden han fik det sagt.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af mousebreaker »

Man kunne også med en sejr komme i en kamp mod Nigeria - det har vi jo prøvet før med held :)
Jeg er enig med Kent i at meget kan ske med eftermælet hvis vi pludselig saver Kroatien over som vi gjorde mod Polen i Parken. Vi mangler at spille noget fodbold der kan hæve os over ligegyldighed. Hvis det ikke lykkedes så har de bare at vinde hele lortet på en norsk gang Drillo bold så skal de nu nok blive tilgivet :lol:

Lige nu kan jeg ikke vente på at FCM kommer i gang igen. Underligt at have det sådan med en VM slutrunde i gang
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
26. jun 2018, 19:48
Lige nu kan jeg ikke vente på at FCM kommer i gang igen. Underligt at have det sådan med en VM slutrunde i gang
Meget enig.
Bliver også lidt træt af at se landsholdet for så lidt ud af deres dødbolde og indkast.
Det kan FCM i hvert fald gøre bedre ;) :fcmwolf:

Noget andet er at jeg mener at der ligger tal, både fra håndbold og fodbold i andre lande, at en slutrunde gør at opbakningen til de nationale ligaer stiger. Så måske at den kommende sæson byder på opadgående tilskuere tal. Historien siger at det er det mest sandsynlige. :D

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Ravnen »

Gruppespillet handler om at komme videre. DK har vel aldrig haft så stærk en defensiv? 3 mål ind i 10 kampe, 18 kampe uden nederlag. Kroatien skal godt nok stå tidligt op for at score mod os... Men vi kommer ikke videre uden selv at finde vejen til netmaskerne, men vi var nu tæt på en par gange mod Frankrig. Jeg tror Kroatien står bedre til os end Argentina, det kan godt være Kroatien har imponeret, men se lige Island, de havde altså rimelig godt styr på dem. Jeg er optimist :-)

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af mousebreaker »

Argentina ville vi være favoritter mod efter min mening. De spiller slet ikke som et hold og deres defensiv er jo rystende svag. Det så dog ud til at hjælpe på det da de gav tredjekeeperen chancen. Til gengæld har de verdens bedste nogensinde på holdet som tæller den anden vej, men de andre offensiv spillere ser ud til slet ikke at kunne være med når han folder sig ud
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af mousebreaker »

Kroatien tror jeg til gengæld bliver endestationen. Vil ikke blive overrasket hvis det ender med en lille lussing på trods af vores statistik på det seneste
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af mousebreaker »

Jeg siger ikke at vi ikke har en ok chance mod Kroatien, men kommer vi først bagud er vi nødt til at åbne op. Vores offensiv har været noget af det mest tandløse vi har set, så det er det mest sandsynlige scenarie (at vi kommer bagud)
Jeg håber på at Sisto kommer over i højre side og han dermed giver plads til Fischer på venstre, men mon ikke Youssef Poulsen starter inde, da han bedre kan hjælpe i luften i begge felter.

Jeg er super irriteret over at Hareide ikke havde en plan klar til at gå til angreb de sidste ti minutter. Vi snakker om at Island i en 1/8 finale var pænt sandsynlig til det sidste!!
I stedet forblev han passiv i en grad jeg finder foragteligt. Hvis man ikke er i stand til at satse med ti minutter igen i en VM turnering hvor der skal gå FIRE mål imod for at det kan gå galt, så er man en giga tøs som aldrig burde have været træner. At blæse til angreb kan ikke engang kaldes et sats. Så kan han snakke op og ned om at Frankrigs bedste side er omstillinger men det er for fanden da ligegyldigt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

admin 3
Indlæg: 338
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af admin 3 »

mousebreaker skrev:
27. jun 2018, 07:07
Jeg siger ikke at vi ikke har en ok chance mod Kroatien, men kommer vi først bagud er vi nødt til at åbne op. Vores offensiv har været noget af det mest tandløse vi har set, så det er det mest sandsynlige scenarie (at vi kommer bagud)
Jeg håber på at Sisto kommer over i højre side og han dermed giver plads til Fischer på venstre, men mon ikke Youssef Poulsen starter inde, da han bedre kan hjælpe i luften i begge felter.

Jeg er super irriteret over at Hareide ikke havde en plan klar til at gå til angreb de sidste ti minutter. Vi snakker om at Island i en 1/8 finale var pænt sandsynlig til det sidste!!
I stedet forblev han passiv i en grad jeg finder foragteligt. Hvis man ikke er i stand til at satse med ti minutter igen i en VM turnering hvor der skal gå FIRE mål imod for at det kan gå galt, så er man en giga tøs som aldrig burde have været træner. At blæse til angreb kan ikke engang kaldes et sats. Så kan han snakke op og ned om at Frankrigs bedste side er omstillinger men det er for fanden da ligegyldigt
Kampene i Islands gruppe, blev først spillet, 3 timer senere end vores, så tvivler på at nogen kunne agere i forhold til denne kamp

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Steffen am »

admin 3 skrev:
27. jun 2018, 08:01
mousebreaker skrev:
27. jun 2018, 07:07
Jeg siger ikke at vi ikke har en ok chance mod Kroatien, men kommer vi først bagud er vi nødt til at åbne op. Vores offensiv har været noget af det mest tandløse vi har set, så det er det mest sandsynlige scenarie (at vi kommer bagud)
Jeg håber på at Sisto kommer over i højre side og han dermed giver plads til Fischer på venstre, men mon ikke Youssef Poulsen starter inde, da han bedre kan hjælpe i luften i begge felter.

Jeg er super irriteret over at Hareide ikke havde en plan klar til at gå til angreb de sidste ti minutter. Vi snakker om at Island i en 1/8 finale var pænt sandsynlig til det sidste!!
I stedet forblev han passiv i en grad jeg finder foragteligt. Hvis man ikke er i stand til at satse med ti minutter igen i en VM turnering hvor der skal gå FIRE mål imod for at det kan gå galt, så er man en giga tøs som aldrig burde have været træner. At blæse til angreb kan ikke engang kaldes et sats. Så kan han snakke op og ned om at Frankrigs bedste side er omstillinger men det er for fanden da ligegyldigt
Kampene i Islands gruppe, blev først spillet, 3 timer senere end vores, så tvivler på at nogen kunne agere i forhold til denne kamp
Ah... tja..
Vi vidste at Kroatien havde en pæn god chance for at blive nr. 1. og Argentina havde en chance for at blive nr. 2.
Vi vidste det ikke, men kunne lave et ret kvalificeret gæt.

Jeg fastholder, både baseret på kampen og efterfølgende interviews, at DK gik ret målrettet efter 2. pladsen.
Om det så var smart, må vi så få at se. Jeg er ikke sikker på at Kroatien er nemmere end Argentina.

Besvar