Debatside.dk

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Debatside.dk

Indlæg af Benzo »

De har også solgt Mæhle for et (lavt) to-cifret millionbeløb.
Jeg er dog ikke så bekymret for deres økonomi, de har naturligt nok investeret nogle af pengene tilbage ind i truppen samt lavet investeringer i klubbens 'infrastruktur', sidstnævnte er ikke noget man behøver at gøre hvert år.

Samtidig har de, hvis jeg husker rigtigt, et tre-cifret millionbeløb i kassen, så de kan også klare en slat år med underskud uden at det begynder at blive kritisk.
Men det er klart, at hvis de ikke bliver bedre til at ramme plet på transfermarkedet og er nødt til at ophæve med det ene fejlskud efter det andet, kommer der et tidspunkt hvor deres 'fantastiske' økonomi vil slå revner.

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

Danmarks eneste helt rigtig fodboldklub, og mest vindende i den moralske liga er netop kommet ud af første kvartal med et minus på 6.5mio og en årsforventning på minus 18-28mio. De efterfølgende 2 sæsoner har man derudover en nordjysk forventning omminus på 10-15 mio i årsregnskaberne.

Normalt er dette ikke den helt store nyhed men i netop Nordjylland har negative regskaber været et helt centralt argument når den midtjysk fremgang skulle reduceres til et spørgsmål om overforbrug og købt succes. Jeg med på at de kære Nordjyder nu vel klamre sig til, at man blot bruger penge man har tjent, og de i deres jantelovs harme vil bruge dette, som den helt store forskel når deres åbenbart sindsygt dyre "profilkøb" og nuværende afskrivninger skal retfærdiggøres.

Fakta er dog at Aab i deres forsøg på at komme tilbage hvor de selv mener deres klub hører til, har skruet forbruget op, således at forretningen ikke længere løber rundt. Man retfærdigører det selvsagt med, at det er penge man tidligere har tjent, og det selfølgeligt helt fair. Sådan er fodbold. Præcist som, at det i FCM er lige så fair at man har valgt en anden og mere offensiv strategi, hvor vi tager minusser i regnskaberne på forkant, og istedet nu høstet frugterne økonomisk kva vores sportslige succes.

Det en pointe jeg har fremført mange gange på debatside.dk når jeg omkring FCM har argumenteret for en bevidst strategi, at man ikke prioriterede sorte tal på den korte bane, men istedet prioriterede sportslig succes velvidende, at man i truppen havde mulighederne for hele tiden at realisere sorte tal ikke blot på den korte, men også den lange bane i perioden under Benham.

Aab har erkendt at man ikke kan drive positiv forretning og samtidig have sportslig succes, så nu satser man nogle sæsoner, og jeg spændt på at se deres ageren såfemt der ikke kommet forventlig udbytte på banen i perioden. Går man så tilbage til fokus på positive regsskaber om 3 sæsoner??
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
levis
Indlæg: 179
Tilmeldt: 16. aug 2009, 11:25

Re: Debatside.dk

Indlæg af levis »

Mike80 skrev:
2. maj 2018, 20:50
Danmarks eneste helt rigtig fodboldklub, og mest vindende i den moralske liga er netop kommet ud af første kvartal med et minus på 6.5mio og en årsforventning på minus 18-28mio. De efterfølgende 2 sæsoner har man derudover en nordjysk forventning omminus på 10-15 mio i årsregnskaberne.

Normalt er dette ikke den helt store nyhed men i netop Nordjylland har negative regskaber været et helt centralt argument når den midtjysk fremgang skulle reduceres til et spørgsmål om overforbrug og købt succes. Jeg med på at de kære Nordjyder nu vel klamre sig til, at man blot bruger penge man har tjent, og de i deres jantelovs harme vil bruge dette, som den helt store forskel når deres åbenbart sindsygt dyre "profilkøb" og nuværende afskrivninger skal retfærdiggøres.

Fakta er dog at Aab i deres forsøg på at komme tilbage hvor de selv mener deres klub hører til, har skruet forbruget op, således at forretningen ikke længere løber rundt. Man retfærdigører det selvsagt med, at det er penge man tidligere har tjent, og det selfølgeligt helt fair. Sådan er fodbold. Præcist som, at det i FCM er lige så fair at man har valgt en anden og mere offensiv strategi, hvor vi tager minusser i regnskaberne på forkant, og istedet nu høstet frugterne økonomisk kva vores sportslige succes.

Det en pointe jeg har fremført mange gange på debatside.dk når jeg omkring FCM har argumenteret for en bevidst strategi, at man ikke prioriterede sorte tal på den korte bane, men istedet prioriterede sportslig succes velvidende, at man i truppen havde mulighederne for hele tiden at realisere sorte tal ikke blot på den korte, men også den lange bane i perioden under Benham.

Aab har erkendt at man ikke kan drive positiv forretning og samtidig have sportslig succes, så nu satser man nogle sæsoner, og jeg spændt på at se deres ageren såfemt der ikke kommet forventlig udbytte på banen i perioden. Går man så tilbage til fokus på positive regsskaber om 3 sæsoner??
Kæmpe cadeu til det her er indlæg! :)
AAB, moralens hellige vogtere og jantelovens højborg. En klub der efterhånden kun har minderne tilbage om en middelmådig historie. I Aalborg er bitterheden ikke til pynt.

Jeg morede mig også over betoningen af "dyre profilkøb" og "gearing til fremtiden". Det er jo ikke ligefrem fordi, at de har en trup der står klar til at erobre Danmark. Deres talenfabrik må efterhånden også have lidt et troværdighedsknæk, med perlerækken af udenlandsflop.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Debatside.dk

Indlæg af oros »

Deres talenfabrik må efterhånden også have lidt et troværdighedsknæk, med perlerækken af udenlandsflop.
Har de en talentfabrik? :lol: :lol: :lol:

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

Hvis man nød at genlytte og efterevaluere Gisle Thorsens "26 gunde til at Brøndby vinder guld" på bagkant i fanpodcasten, Sort snak, kan jeg stærkt anbefale at læse lidt tilbage i tråden "hvorfor hade FCM" på debatsiden.

Her kan man følge kongerne og tidligere tiders yderst aktive debatører i deres FCM dommedagsprofetier helt fra manglende pokaler som aldrig kommer, købt kortvarigt succes og stor fokus på vores økonomi med forudsigelser om snarlig udløbsdato for klubbens eksistens.

Sulevablablabla, Doukas og andre tågehorn har selvfølgelig for længst stukket piben ind i deres erkendelse af ikke længere i deres FCM raid, at kunne hive flertallet med på profetierne om FCMs kortfristede og dyrt købte her og nu succes, (sugerdaddy legetøj fremfor urealistisk rentabel Benham investering) mens vi egentligt bare ventede (eller nok mere håbebe) på snarlig nedtur og tilbage til den jævnbyrdighed der tidligere var mellem klubberne.

Er man i tvivl om hvor ondt vores succes gør i jantelovens højborg, har en af vores største "beundrer" gennem mange år, Jonas, senest set sig nødsaget til at ytre, at dansk fodbold faktisk ikke længere har hans helt store interesse. Men det selvfølgelig heller ikke længere så sjovt/troværdigt, at debatere succesfuld talentudvikling når fokuspunkterne og hovedargumenterne fortsat hedder Kusk, Thomsen osv.

God læsning
Mike80

Everybody hates us we don't care...

dejligeikast
Indlæg: 38
Tilmeldt: 21. sep 2015, 11:44
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Re: Debatside.dk

Indlæg af dejligeikast »

Jeg kunne ikke være mere enig Mike80. Det er ALTID god læsning at hoppe ned et tilfældigt sted i "Hvorfor hade FCM 2" tråden (ja for der er jo 2 tråde - det er jo en tråd der bare bliver ved med at have indholm), og så læse de sure opstød fra verdens mest rigtige klub.

Sjovt nok var der lidt stille i tråden i maj måned i år - kun et indlæg kunne det blive til. Men så var det da dejligt at FCM nu går transfer amok her i juni, så moralens vogtere igen kan være bitre over noget igen. Og er man i tvivl om hvorvidt Skytte, James, Reese og Okosun er spild af penge eller kan blive en god handel, så kig forbi debatside.dk. Dommen fra det nordjyske er som jeg læser det, at det ender med at være spild af penge. Og ja - moralens vogtere har helt sikkert ret. For hvad ved FCM og køb og salg af spillere, når man tænker på de sidste 12 mdr:-) Og hvor er det også træls, at vi så lige sælger endnu en spiller (Andreas Poulsen), som så bekræfter at vi er gode købmand og talentudviklere.

Men det er altså også vigtig at huske på, at det for tiden må være skide svært at være AaB'er og nedgøre FCM. For hvad har de efterhånden tilbage? Kan de blive ved med at kalde sig selv Danmarks bedste talentudviklingsklub og samtidigt se ned på vores evner på samme område? Hmm. Efter 3-4 år med sorte tal på bundlinjen har AaB igen røde. "Stolte traditioner" - jooo - de har brugt 125 år på at få 4 mesterskaber, mens vi har brugt 20 år på at få to. Så tilbage er der efterhånden kun, at AaB har verdens bedste og mest rigtige ejerstruktur, mens vores selvfølgelig er moralsk forkert.

Jeg lever fint med vores helt forkerte ejerstruktur, når jeg bruger onsdag/torsdag aften på MCH her i efteråret, på at se noget Europa bold - så kan moralens vogtere brugen onsdag/torsdag aften på Asian Bodega i Aalborg og snakke om hvor gode og lune alle Lynges anekdoter er, om dengang de spillede uafgjort med Man U og hvor sjovt det var dengang i 2014 hvor hele spillertruppen fejlerede mesterskabet med at synge "Glen Riddersholm, du vinder aldrig guld"....

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Debatside.dk

Indlæg af Noe »

dejligeikast skrev:
15. jun 2018, 11:44
så kan moralens vogtere brugen onsdag/torsdag aften på Asian Bodega i Aalborg og snakke om hvor gode og lune alle Lynges anekdoter er,
Det der er næsten poesi! :D :D

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

dejligeikast skrev:
15. jun 2018, 11:44

Efter 3-4 år med sorte tal på bundlinjen har AaB igen røde. "Stolte traditioner" - jooo - de har brugt 125 år på at få 4 mesterskaber, mens vi har brugt 20 år på at få to.
Må jeg anbefale side 140 i hvorfor hade FCM 2 tråden :D

Det var her at gummibensretorikken var på sit højeste og FCMs manglende pokaler var argumentet for at vi aldrig blev en klub, som kunne sammenligne os med Aab i størrelse. (Det er det argument som nu er udskiftet med forskel på historie og alder på klubberne)

Jeg pointerede netop at klubbens udvikling i vores korte levetid gjorde at jeg ihvertfald troede på vi som minimum matchede Aabs ditto når vi var 125 grøn langkål.

Den skal mig og Kristian så skrives ved omkring når han igen finder overskud til at bidrage til FCM hadetråen? Jeg venter i spænding:-)
Mike80

Everybody hates us we don't care...

dejligeikast
Indlæg: 38
Tilmeldt: 21. sep 2015, 11:44
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Re: Debatside.dk

Indlæg af dejligeikast »

Mike80 skrev:
15. jun 2018, 13:20
dejligeikast skrev:
15. jun 2018, 11:44

Efter 3-4 år med sorte tal på bundlinjen har AaB igen røde. "Stolte traditioner" - jooo - de har brugt 125 år på at få 4 mesterskaber, mens vi har brugt 20 år på at få to.
Må jeg anbefale side 140 i hvorfor hade FCM 2 tråden :D

Det var her at gummibensretorikken var på sit højeste og FCMs manglende pokaler var argumentet for at vi aldrig blev en klub, som kunne sammenligne os med Aab i størrelse. (Det er det argument som nu er udskiftet med forskel på historie og alder på klubberne)

Jeg pointerede netop at klubbens udvikling i vores korte levetid gjorde at jeg ihvertfald troede på vi som minimum matchede Aabs ditto når vi var 125 grøn langkål.

Den skal mig og Kristian så skrives ved omkring når han igen finder overskud til at bidrage til FCM hadetråen? Jeg venter i spænding:-)
Tak for anbefalingen. Det er jo bare rigtig god og underholdelse læsning. Mon ikke Kristian bare lige bøvler lidt med at huske sit login til debatside.dk? Jeg er sikker på et svar til dig er lige på trapperne:-)

Det er altid nemt her 3,5 år senere at sidde og være bagklog. Men man jo give et par af AaB debattørerne ret i, at Glen ikke holder så længe;-) De havde nok ikke regnet med at det var efter et mesterskab han "røg ud". Og når du skrev, at du troede at FCM vil vinde 4 mesterskaber indenfor 50 år - ja så man sige at vi her 3,5 år efter, er ret godt på vej:-)

Med hastige skridt indhenter/overhaler vi AaB, når det drejer sig om antal mesterskaber, talentudvikling mm. Men klubbens alder - der må vi bare erkende, at de altid vil være foran os. Og det er altså også bare mega flot ;)

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

dejligeikast skrev:
15. jun 2018, 14:02
Mike80 skrev:
15. jun 2018, 13:20
dejligeikast skrev:
15. jun 2018, 11:44

Efter 3-4 år med sorte tal på bundlinjen har AaB igen røde. "Stolte traditioner" - jooo - de har brugt 125 år på at få 4 mesterskaber, mens vi har brugt 20 år på at få to.
Må jeg anbefale side 140 i hvorfor hade FCM 2 tråden :D

Det var her at gummibensretorikken var på sit højeste og FCMs manglende pokaler var argumentet for at vi aldrig blev en klub, som kunne sammenligne os med Aab i størrelse. (Det er det argument som nu er udskiftet med forskel på historie og alder på klubberne)

Jeg pointerede netop at klubbens udvikling i vores korte levetid gjorde at jeg ihvertfald troede på vi som minimum matchede Aabs ditto når vi var 125 grøn langkål.

Den skal mig og Kristian så skrives ved omkring når han igen finder overskud til at bidrage til FCM hadetråen? Jeg venter i spænding:-)
Tak for anbefalingen. Det er jo bare rigtig god og underholdelse læsning. Mon ikke Kristian bare lige bøvler lidt med at huske sit login til debatside.dk? Jeg er sikker på et svar til dig er lige på trapperne:-)

Det er altid nemt her 3,5 år senere at sidde og være bagklog. Men man jo give et par af AaB debattørerne ret i, at Glen ikke holder så længe;-) De havde nok ikke regnet med at det var efter et mesterskab han "røg ud". Og når du skrev, at du troede at FCM vil vinde 4 mesterskaber indenfor 50 år - ja så man sige at vi her 3,5 år efter, er ret godt på vej:-)

Med hastige skridt indhenter/overhaler vi AaB, når det drejer sig om antal mesterskaber, talentudvikling mm. Men klubbens alder - der må vi bare erkende, at de altid vil være foran os. Og det er altså også bare mega flot ;)
Ja, der må vi bare tage hatten af. Det ikke nemt at blive gammel og bare læne sig tilbage mens årene går. På det punkt er Aab i særklasse og nærmest helt unikt dygtige i danske målestok så kæmpe respekt for de mange år som klub :shock:
Mike80

Everybody hates us we don't care...

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Debatside.dk

Indlæg af 974 »

Noe skrev:
15. jun 2018, 12:30
dejligeikast skrev:
15. jun 2018, 11:44
så kan moralens vogtere brugen onsdag/torsdag aften på Asian Bodega i Aalborg og snakke om hvor gode og lune alle Lynges anekdoter er,
Det der er næsten poesi! :D :D
Poesi kan være fint nok, men jeg tænker at jeg da hellere vil have at vi spiller TIRSDAG eller ONSDAG :!: :?:
Eller er der lavet om på spilledagene i den nye CHL-sæson ?

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Debatside.dk

Indlæg af THenry »

Det er en sød “lille” tråd på 279 sider, der er startet så AaB fans kan få et billigt grin på vores bekostning (også jo sidste indlæg fra Mogens), og derfor er det sgu lidt sjovt at så mange FCM fans læser med for at få et billigt grin baseret på AaB fans, der er ufrivilligt morsomme :D Tak for at henlede opmærksomheden på den seneste udvikling i tråden :lol:

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Debatside.dk

Indlæg af Jesper BW1100 »

Det er sq også synd for Mogens når han bare gerne vil ind og læse negative ting om FCM :D

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

Jesper BW1100 skrev:
15. jun 2018, 23:53
Det er sq også synd for Mogens når han bare gerne vil ind og læse negative ting om FCM :D
Ja, det må være en hård omgang for Mogens og andre tidligere krigerere, at tråden sådan bliver afsporet af Nordjysk anerkendelse og beundring over midtjyske resultater!

Det har beviseligt, som forventet, skræmt selv de største kritikere væk når hjemmepublikummet ikke længere automatisk yder den forventede opbakning blot man formår at formulere 3 linie ala. FCM er dumme tilført en række af de grimme gloser fra tiden i børnehave :lol: :lol:
Mike80

Everybody hates us we don't care...

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Debatside.dk

Indlæg af oros »

Mike80 skrev:
15. jun 2018, 08:48
Hvis man nød at genlytte og efterevaluere Gisle Thorsens "26 gunde til at Brøndby vinder guld" på bagkant i fanpodcasten, Sort snak, kan jeg stærkt anbefale at læse lidt tilbage i tråden "hvorfor hade FCM" på debatsiden.

Her kan man følge kongerne og tidligere tiders yderst aktive debatører i deres FCM dommedagsprofetier helt fra manglende pokaler som aldrig kommer, købt kortvarigt succes og stor fokus på vores økonomi med forudsigelser om snarlig udløbsdato for klubbens eksistens.

Sulevablablabla, Doukas og andre tågehorn har selvfølgelig for længst stukket piben ind i deres erkendelse af ikke længere i deres FCM raid, at kunne hive flertallet med på profetierne om FCMs kortfristede og dyrt købte her og nu succes, (sugerdaddy legetøj fremfor urealistisk rentabel Benham investering) mens vi egentligt bare ventede (eller nok mere håbebe) på snarlig nedtur og tilbage til den jævnbyrdighed der tidligere var mellem klubberne.

Er man i tvivl om hvor ondt vores succes gør i jantelovens højborg, har en af vores største "beundrer" gennem mange år, Jonas, senest set sig nødsaget til at ytre, at dansk fodbold faktisk ikke længere har hans helt store interesse. Men det selvfølgelig heller ikke længere så sjovt/troværdigt, at debatere succesfuld talentudvikling når fokuspunkterne og hovedargumenterne fortsat hedder Kusk, Thomsen osv.

God læsning
Bare til en start: jeg tror, det er et par år siden Jonas afmeldte sin interesse for dansk fodbold på Bold.dk

Det er en hård tid for Aalborgenserne, der har fået smædesangene fra foråret 2014 i nakken. Jeg har ikke besøgt Debatsiden siden dengang. Tænk at håne konkurrenten for nederlag fremfor at glæde sig over egen sejr. Det gad jeg ikke.

Glædeligt dog at enkelte som feks. Patman og Frederikshavneren ser potientiale i FCMs udvikling - incl Benham og Smart Odds..
Sörloths transfer bliver lige nævnt med et link til en kritisk artikel i EB, som godt liiige vil trække den ned på jorden så at sige. Efterfulgt af dommedags forudsigelser for CP.
En foreløbig opdatering må være på sin plads, Mike80. Er du ikke mand for det?

Nå, skal vi ikke bare nappe DM igen i år? Så har vi nemlig gjort noget, AaB aldrig har gjort. :lol:

Besvar