MCH Arena

Om FC Midtjylland og Black Wolves
oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: MCH Arena

Indlæg af oros »

Mch har såmænd den størrelse, den skal have for nuværende.
I forhold til antal stadiongængere er de skiftende spilletidspunkter og den til tider korte planlægning i langt højere grad problemet end "stadionoplevelsen".
Personligt kommer jeg for at se mit hold spille, og jeg ville komme til flere kampe, hvis de lå på et fast tidspunkt. Jeg kan ikke flytte rundt på arbejde uden at indvolvere kollegaer - af hvilke flere gerne vil ind og se den samme kamp. Personligt er jeg således ligeglad med, om kampbolden bliver fløjet ind med helikopter eller leveres af en sød teenagepige med hullahopring.

Det nærmeste, jeg kan komme, er et ønske om noget ordentlig mad, når jeg nu kommer farende fra Skive og er hundesulten.

Jeg kommer ikke til flere kampe fordi man graver ned eller bygger på. Der kommer ikke flere børnefamilier, selv om pølserne er grønne og brøddene røde.

FCM skal arbejde på mere faste spilletidspunkter.
Det kunne være lørdag eftermiddag for at styre udenom tjøwenhavnerne. Det ville give mulighed for planlægning.

TV vælger altid Brøndby først, fordi de trækker flest seere. Naturligvis. Men prøv at flytte dem rundt i et uforudsigeligt program som vores med dertil hørende skiftende kanaler de næste fem år.

Ville du turde det Steffen am? TV gør ikke. De ved, hvad de har og har intet ønske om at eksperimentere. Dertil kommer, at de ønsker New Firm et langt og lykkeligt liv. Altså må vi leve Werge og Frimann med samt deres objektive kommentering (!)

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: MCH Arena

Indlæg af Matjavsen »

Den dag de skifter ketchup kan vi udvide, er ret sikker på den holder mange folk væk

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: MCH Arena

Indlæg af Administrator »

CasperBW skrev:
5. jun 2018, 21:45
Det er også værd at bemærke, at Horsens kampen ikke engang var udsolgt straks efter vi vandt over FCK. Det var først da Horsens udlignede til aller sidst folk fik fingeren ud. Vi havde altså ikke komplet udsolgt til den sidste kamp i sæsonen, da vi potentielt kunne blive mestre 4 dage før. Først da Horsens spillede favoritværdigheden over til os blev de sidste billetter solgt.

Jeg håber virkelig ikke man udvider endnu.

Europæisk gruppespil er heller ikke lig med Manchester United kamp. Brugge hjemme, sidste kamp i gruppespillet og vi var videre hvis vi fik uafgjort var der også ledige billetter indtil kampdag(hvis der overhovedet blev udsolgt). Forestil jer vi får en gruppe som FCK havde i år(jeg er klar over de har en anden seeding), så vil vi kæmpe med at runde 7k i snit til Europa kampe.

Folk der piver over manglende billetter kan kun takke sig selv.
Hvor har du det fra? Jeg fik info fra administrationen at der var udsolgt inden Fck kampen.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: MCH Arena

Indlæg af 974 »

Der er et par debattører der mener at MCH og FCM har været gode til at tjene penge...
Jeg kender ikke så meget til MCH - andet end at det da lyder til at de gør det rigtigt godt

MIt indtryk gennem mange år er dog at FCM som sådan ikke har været specielt kendt for at kunne tjene styrtende med penge, udover når der da lige sælges spillere til høje priser :-)
Måske andre har en anden opfattelse?

ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: MCH Arena

Indlæg af ben2han »

Man skal vel forholde sig til virkeligheden, og virkeligheden er at FCMs ledelse har sat 10000 som mål pr. kamp

https://www.fcm.dk/nyheder/klubben/fcm- ... ketingchef

Så vidt jeg er orienteret så er det også det Ankersen har sat op som et mål

forårets 5 kampe (mesterskabsspil) på hjemmebane trak 48142 ialt = 9628 pr. kamp

forårets 3 kampe (grundspil) på hjemmebane trak 29894 ialt = 9964 pr. kamp

ialt i hele foråret 77966 og et snit 9745 pr. kamp.

I foråret kom der nye billetter på bordet, de såkaldte chancebilletter og har været brugt i mindst 5 kampe her i foråret + storskærm uden for stadion, at den nye billetform kom til, skyldes at snittet har været 9745 pr. kamp i foråret og man kan vel med rette sige, at det netop med de 10000 i snit begynder at knibe, med den gode service i og uden for stadion.

Det er uholdbart, at tilskuerne skal komme væltende ind i begyndelsen af kampen, til gene for de der allerede sidder der.

Med det snit der har været i 8 kampe i foråret og deraf 5 kampe med problemer, det er her problemerne har vist sig.

I og med at grundspillet i efteråret ikke er så perform som i afslutningen i foråret, så skal der noget ekstra til i sensommer / efterår for at trække snittet op på 10000 ellers skal stadion udvides så forårets snit kan trække helheden op.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: MCH Arena

Indlæg af Administrator »

Chancebilletterne har eksisteret i flere sæsoner.

Men jeg ser altså ikke udfordringen. Så længe der ikke er udsolgt til en kamp, har alle da muligheden for at gå ind i god tid, da de jo bare kan købe en billet.

Noerum
Indlæg: 442
Tilmeldt: 22. nov 2010, 21:10

Re: MCH Arena

Indlæg af Noerum »

Nu handler det meget om udvidelse af stadion og hvor vidt man er for eller imod. Men jeg kunne ligeså godt tænke mig forbedringer på nuværende stadion. Bedre toiletforhold, nye sæder, større område under tribunen (flytte hegnet 2-3 meter længere ud) flere boder, bedre udvalg i boderne osv.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: MCH Arena

Indlæg af tubbe93 »

Noerum skrev:
7. jun 2018, 22:28
Nu handler det meget om udvidelse af stadion og hvor vidt man er for eller imod. Men jeg kunne ligeså godt tænke mig forbedringer på nuværende stadion. Bedre toiletforhold, nye sæder, større område under tribunen (flytte hegnet 2-3 meter længere ud) flere boder, bedre udvalg i boderne osv.
I forhold til forbedringer på stadion, så kan det måske nævnes, at der ændres noget frem mod næste sæson.

Man er i øjeblikket ved at gøre klar til at kunne scanne billetter direkte fra telefonen, så der efter sommerferien ikke længere er behov for at printe billetter.
Derudover skal der også gøres noget ved parkeringsforholdene både for VIP-parkeringen ved Handelsbanken-tribunen, og på parkeringspladsen på den anden side af Vardevej.
Derudover nedlægges alle billethusene, så billetsalg foregår samlet ved infohuset. I stedet skal der sælges forskelligt merchandise, der hvor der i dag sælges billetter.

Det hele skulle være klar til første runde af Superligaen.
FCM!
FCM!
FCM!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: MCH Arena

Indlæg af Steffen am »

oros skrev:
7. jun 2018, 17:49
TV vælger altid Brøndby først, fordi de trækker flest seere. Naturligvis. Men prøv at flytte dem rundt i et uforudsigeligt program som vores med dertil hørende skiftende kanaler de næste fem år.

Ville du turde det Steffen am? TV gør ikke. De ved, hvad de har og har intet ønske om at eksperimentere. Dertil kommer, at de ønsker New Firm et langt og lykkeligt liv. Altså må vi leve Werge og Frimann med samt deres objektive kommentering (!)
Er ikke helt sikker på hvad du spørger om?
Om jeg tør at lægge FCM kampene samme tidspunkt og flytte rundt på Brøndby?

Jooo, deeet....

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: MCH Arena

Indlæg af Steffen am »

oros skrev:
7. jun 2018, 17:49
TV vælger altid Brøndby først, fordi de trækker flest seere. Naturligvis. Men prøv at flytte dem rundt i et uforudsigeligt program som vores med dertil hørende skiftende kanaler de næste fem år.

Ville du turde det Steffen am? TV gør ikke. De ved, hvad de har og har intet ønske om at eksperimentere. Dertil kommer, at de ønsker New Firm et langt og lykkeligt liv. Altså må vi leve Werge og Frimann med samt deres objektive kommentering (!)
Er ikke helt sikker på hvad du spørger om?
Om jeg tør at lægge FCM kampene samme tidspunkt og flytte rundt på Brøndby?

Jooo, deeet....

ben2han skrev:
7. jun 2018, 18:41
Man skal vel forholde sig til virkeligheden, og virkeligheden er at FCMs ledelse har sat 10000 som mål pr. kamp

https://www.fcm.dk/nyheder/klubben/fcm- ... ketingchef
Skal du ikke lægge så meget i, det er jo bare et tal.
Lyder også pænt uambitiøst hvis man skal ansætte en mand til at sikrer 8000 mand i snit.

Desuden jobopslag er vel altid sådan lidt, hvor man kan trække lidt fra og til.
"Du skal være ung nyuddannet og klar på livet og have 30 års erfaring."

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: MCH Arena

Indlæg af oros »

Steffen am skrev:
7. jun 2018, 23:09
oros skrev:
7. jun 2018, 17:49
TV vælger altid Brøndby først, fordi de trækker flest seere. Naturligvis. Men prøv at flytte dem rundt i et uforudsigeligt program som vores med dertil hørende skiftende kanaler de næste fem år.

Ville du turde det Steffen am? TV gør ikke. De ved, hvad de har og har intet ønske om at eksperimentere. Dertil kommer, at de ønsker New Firm et langt og lykkeligt liv. Altså må vi leve Werge og Frimann med samt deres objektive kommentering (!)
Er ikke helt sikker på hvad du spørger om?
Om jeg tør at lægge FCM kampene samme tidspunkt og flytte rundt på Brøndby?

Jooo, deeet....
Jeg vil hen til den "kalkulerede risiko", du var inde på omend i en sammenhæng med udbygning af stadion:
Altså - udfordre den selvopfyldende spådom om, at BIF altid trækker flest seere. Måske kunne man hæve det samlede seertal ved at placere FCMs (eller en anden klub naturligvis) på det atraktive tidspunkt om søndagen og flytte BIFs kampe til det omskiftelige. Det er man i øvrigt nødt til for overhovedet at kunne sammenligne tallene.
Men der er jo en risiko for, at TV bliver overrasket..

På Brøndby Stadion sælger de flere burgere end pølser. Dette udsagn viser sig at sandt hver sæson. De har dog ikke pølser på menuen...

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: MCH Arena

Indlæg af Flemse »

Matjavsen skrev:
7. jun 2018, 17:53
Den dag de skifter ketchup kan vi udvide, er ret sikker på den holder mange folk væk
De har da lige skiftet ketchup? Jeg har i hvert fald set AH-ketchup til de sidste par hjemmekampe...

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: MCH Arena

Indlæg af Matjavsen »

Flemse skrev:
8. jun 2018, 08:21
Matjavsen skrev:
7. jun 2018, 17:53
Den dag de skifter ketchup kan vi udvide, er ret sikker på den holder mange folk væk
De har da lige skiftet ketchup? Jeg har i hvert fald set AH-ketchup til de sidste par hjemmekampe...
Fik heller ikke en pølse sidst jeg var der, men det er da kun positivt at de endelig har skiftet

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: MCH Arena

Indlæg af Flemse »

974 skrev:
7. jun 2018, 18:31
Der er et par debattører der mener at MCH og FCM har været gode til at tjene penge...
Jeg kender ikke så meget til MCH - andet end at det da lyder til at de gør det rigtigt godt

MIt indtryk gennem mange år er dog at FCM som sådan ikke har været specielt kendt for at kunne tjene styrtende med penge, udover når der da lige sælges spillere til høje priser :-)
Måske andre har en anden opfattelse?
Det er nok et definitionsspørgsmål. Jeg har altid været dybt dybt imponeret over klubbens evne til at skaffe penge. Om det så har været fra store spillerhandler, aktieemissioner, indere eller englændere, så er det simpelthen imponerende, hvor mange penge der i årenes løb er kommet i kassen.

Til gengæld har man også altid kunnet beregne klubbens udgifter ved at tage førnævnte indtæger og så lægge 15-20% oveni... ;-)

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: MCH Arena

Indlæg af Flemse »

Matjavsen skrev:
8. jun 2018, 08:26
Flemse skrev:
8. jun 2018, 08:21
Matjavsen skrev:
7. jun 2018, 17:53
Den dag de skifter ketchup kan vi udvide, er ret sikker på den holder mange folk væk
De har da lige skiftet ketchup? Jeg har i hvert fald set AH-ketchup til de sidste par hjemmekampe...
Fik heller ikke en pølse sidst jeg var der, men det er da kun positivt at de endelig har skiftet
Jeg har det så lige omvendt. Den dag jeg bliver diktator, er AH-ketchup noget af det første jeg forbyder (sammen med mandagskampe) :D

Besvar