Jakob Poulsen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Fodboldfan
Indlæg: 256
Tilmeldt: 20. mar 2016, 13:47

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Fodboldfan »

Af talenter til midtbanen nævner Thorup selv Victor Torp, Frank Onyeka, Kaan Kairinen, Michael Baidoo, Nicolas Madsen. Så vi har jo en del talenter der kan forskellige ting, og som i løbet af næste sæson kan komme endnu mere ind. Så kan de snuse til Superliga bold og få erfaring, mens JP og Sparv stadig er der. Jeg er ret fortrøstningsfuld på dét område. Om det så bliver en af dem, der når at udvikle sig til at overtage JPs plads på en sæson, må vi jo se :)

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Jakla »

I min bog er Jakob Poulsen den vigtigste spiller vi har og har haft og vil også være det i den kommende sæson.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Vijen »

Jeg tror, at vi får bekræftet ham som er udset til at være Jakob Poulsens afløser om få dage. DD bliver beskrevet som felt-til-felt playmaker med en godt blik for medspillerne.. det lyder lidt som en vi har i truppen allerede.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Acebone »

Vijen skrev:
24. maj 2018, 19:41
Jeg tror, at vi får bekræftet ham som er udset til at være Jakob Poulsens afløser om få dage. DD bliver beskrevet som felt-til-felt playmaker med en godt blik for medspillerne.. det lyder lidt som en vi har i truppen allerede.
Dog synes jeg, jeg hørte noget med proptrækkerdriblinger. Det er vist ikke 100% Polle. ;)

CasperBW
Indlæg: 137
Tilmeldt: 18. sep 2016, 13:02

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af CasperBW »

Acebone skrev:
24. maj 2018, 21:36
Vijen skrev:
24. maj 2018, 19:41
Jeg tror, at vi får bekræftet ham som er udset til at være Jakob Poulsens afløser om få dage. DD bliver beskrevet som felt-til-felt playmaker med en godt blik for medspillerne.. det lyder lidt som en vi har i truppen allerede.
Dog synes jeg, jeg hørte noget med proptrækkerdriblinger. Det er vist ikke 100% Polle. ;)
Det er noget han lægger på sit spil i sin 5. Ungdom ;)

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af tatoo »

JP er en dygtig spiller - men han bliver jo ikke yngre. Synes han sidst på sæsonen virkede lidt slidt og der sneg sig lidt fejl ind i hans spil. Han er aldrig skadet og spiller så godt som alle kampe, og det bliver han jo ikke ved med. At han sidst på denne sæson var tæt på karantæne(det plejer han ikke at være) er vel også et udtryk for manglende speed.

Og da vi ikke må bruge ham som kicker skal vi jo have en afløser. Jeg håber at den man præsenterer er afløseren, og at vi giver ham 5 år så han bliver den kommende styrmand.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Ravnen »

Jakob udtaler at han føler sig fysisk som en 28-årig, så det bliver næppe i den kommende sæson vi har brug for at finde hans afløser. Fordelen ved hans alder, er at udenlandske klubber ikke står i kø for at stjæle ham fra os ;-)

Er enig i at han har været fremragende og samtidig en rigtig god anfører.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af FCM2000 »

Ravnen skrev:
25. maj 2018, 01:42
Jakob udtaler at han føler sig fysisk som en 28-årig, så det bliver næppe i den kommende sæson vi har brug for at finde hans afløser. Fordelen ved hans alder, er at udenlandske klubber ikke står i kø for at stjæle ham fra os ;-)

Er enig i at han har været fremragende og samtidig en rigtig god anfører.
jeg er bange for at filmen den knækker i efteråret, han bliver nu 35 år, og tager man en Peter Beardsley så knækkede han i en alder af 36 år og Stockholm knækkede som 37 årig, Christian Poulsen knækkede som 35 årig.

Får man en skade i den alder, så bliver det svært at komme tilbage, og skal man tage de kritiske briller på, og tager dødboldene fra, så er det en gang boldflytteri Poulsen står for sammen med Sparv, tempoet går ud af kampen med de 2 på banen.

En drexler er en helt anden type, nemlig Petter andersson typen, med ryk og driblinger, det kan man ikke sige Sparv og Poulsen står for, nok derfor man henter en drexler "type".

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af mousebreaker »

Skulle Jacob Poulsens spillemæssige kvaliteter og værdi for klubben er uomtvistelige. Han skal have lov til at blive “for gammel” hos os efter min mening. Når han stopper sånregner jeg med at klubben forsøger at beholde ham i en anden funktion. Det har han fortjent.

Han skal nok spille en god sæson i 18/19. Mere end bare god. Han vil også blive sparet i flere kampe i efteråret tænker jeg og der bliver det ret fedt hvis DD er blevet spillet godt ind på holdet så han kan styre løjerne
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Christian »

Jeg synes på ingen måde Jakob Poulsen virker for gammel. Han sender stadig knivskarpe dødbolde afsted og går ofte forrest når vi presser højt og flytter sig desuden i gennemsnit næsten 11 km pr. Kamp.

Jeg ser ingen tegn på at han er ved at blive for gammel.

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Flemse »

henker skrev:
24. maj 2018, 14:46
Vil hellere se ham lægger fodbold støvler på hylden eller tage bænken til kommende sæsonen.
Henker, når du mener, at Jakob Poulsen er blevet for gammel, er det så pga. hans spil eller hans dåbsattest?

Brugeravatar
levis
Indlæg: 179
Tilmeldt: 16. aug 2009, 11:25

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af levis »

FCM2000 skrev:
25. maj 2018, 02:44

Får man en skade i den alder, så bliver det svært at komme tilbage, og skal man tage de kritiske briller på, og tager dødboldene fra, så er det en gang boldflytteri Poulsen står for sammen med Sparv, tempoet går ud af kampen med de 2 på banen.

En drexler er en helt anden type, nemlig Petter andersson typen, med ryk og driblinger, det kan man ikke sige Sparv og Poulsen står for, nok derfor man henter en drexler "type".
Respekt for din holdning, FCM2000, men jeg har enddog meget svaert ved at foelge den observation.
Poulsen er en boldflytter, ja, men han da en sindssyg dygtig en af slagsen! 1) Fordi han naesten altid rammer en medspiller 2) Fordi han toer spiller bolden frem i banen. Derudover, og det ser jeg som en af hans stoerste bidrag til vores spil, sa toer han ogsaa at holde i bolden.

Det er ikke nogen hemmelighed, at vi godt kan lide at skabe kaos i kampene, og smadre fremad. I tidligere saesoner har problemet saa vaeret, at vi har vaeret elendige til at kontrollere kampene, og saenke tempoet, naar der var behov for det. Det er blandt andet derfor, at vi ofte endte ud i de her vilde kampe med mange maal, fordi vi aldrig magtede at tage kontrollen.
To ting har vaeret afgoerende for, at vi nu evner at lukke ned og styre kampene 1) Tre-mands forsvaret 2) En midtbanespiller (Poulsen), som har fundet sin 2. ungdom, og aldrig panikker centralt. Det betyder, at vi altid kan smide den op i skoene paa ham, uden frygt for at miste den. Alternativet er den lange bold til Paul (som vi selvfoelgelig ogsaa benytter os af), men netop muligheden for at veksle mellem de to opspilstyper, har markant forbedret vores spil.

Saa foerst og fremmest er jeg helt uenig i, at han er en simpel boldflytter (ie. at han ikke slaar afgoerende afleveringer, eller saetter tempo i spillet), for det goer han da saa absolut, men derudover er hans evne til at traekke tempoet ud og kontrollere kampene en af noeglerne til vores succes.

Du snakker om ryk frem i banen og driblinger, som aabenbart (har ikke set ham), er en af Drexlers forcer. Men spiller vi med kun to centrale midtbanespillere, samt 2 offensive wingbacks og tre offensive spillere, saa nytter det jo ikke noget, at den ene af vores centrale midtbanespillere ogsaa begynder at tage offensive ryk. I saa fald skal du overveje at hive den ene offensiv-spiller ned paa en defensiv midtbane. Petter Andersson havde jo netop den sikkerhed, at Sparv laa bag ham, samt Poulsen paa siden.
Saa det ender med en smagssag: vil man helst have tre offensive spillere, eller tre midtbanespillere, hvor den ene kan rykke frem.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Benzo »

Jakob Poulsen fører an på listen over flest nøgleaflevering, chancer skabt og assists, foran Hany Mukthar.. Boldflytter? Kreatør !

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Stoffer »

FCM2000 skrev:
25. maj 2018, 02:44
Ravnen skrev:
25. maj 2018, 01:42
Jakob udtaler at han føler sig fysisk som en 28-årig, så det bliver næppe i den kommende sæson vi har brug for at finde hans afløser. Fordelen ved hans alder, er at udenlandske klubber ikke står i kø for at stjæle ham fra os ;-)

Er enig i at han har været fremragende og samtidig en rigtig god anfører.
jeg er bange for at filmen den knækker i efteråret, han bliver nu 35 år, og tager man en Peter Beardsley så knækkede han i en alder af 36 år og Stockholm knækkede som 37 årig, Christian Poulsen knækkede som 35 årig.

Får man en skade i den alder, så bliver det svært at komme tilbage, og skal man tage de kritiske briller på, og tager dødboldene fra, så er det en gang boldflytteri Poulsen står for sammen med Sparv, tempoet går ud af kampen med de 2 på banen.

En drexler er en helt anden type, nemlig Petter andersson typen, med ryk og driblinger, det kan man ikke sige Sparv og Poulsen står for, nok derfor man henter en drexler "type".
Vi kan snakke meget om hans alder og potentielle skrøblighed.

Men det citerede kan du ikke mene seriøst?

Poulsen er en af de eneste på banen, som formår at tage temperaturen på kampen. Hvad er det, du ønsker? - Ikke en transfer. Hvad ønsker du, der skal ske med bold og uden bold?

Min analyse er den diamentralt modsatte af din. Vi mangler "boldflytteri" (hvilket irriterende nedladende udtryk) og tålmodigheden i flere perioder, når vi er i boldbesiddelse. Det hele bliver ofte hektisk. - Det giver mening. Systemet efterlader ofte midten i undertal til fordel for bredde.

Drexler skal lave ryk og driblinger i hvilket rum? - Skal han spille falsk 9er? Hvem skal skal så spille sammen med Sparv, når "boldflytteren" ikke er tilstrækkelig?

Toger
Indlæg: 17
Tilmeldt: 30. apr 2010, 20:27

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Toger »

Tænk hvis Hareide havde fundet et yderste VM-mandat til Poulsen. Og skiftet ham ind til de sidste minutter mod Kroatien. Så havde Danmark haft en 100% sikker skytte i stedet for Jørgensen...

Sendt fra min F5321 med Tapatalk


Besvar