Debatside.dk

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

jonas386 skrev:
4. feb 2017, 17:05
Mike80 skrev:
4. feb 2017, 16:39

Nå spillestil og formation har simpelthen intet med hinanden at gøre i Nordjylland?!

Hvordan gik det egentligt med jeres Akademi i Uganda? Altså efter Lynge og Jacob Larsen i 2011 var på tur for at se på mulighederne for at tilknytte udenlandske talenter til både u17 og u19 holdene såfremt man fandt dem dygtige nok? Blev projektet mon droppet igen efter Uefa satte en stopper for at hente spillere under 18år så et akademi ikke længere gav mening? Eller kom Lynge og co. Simpelthen lige efterfølgende i tanke om den stærke nordjyske moral der naturligvis skrinlægger sådan en ellers god nordjysk ide fra talentchefen..
Læs mit indlæg til Arff angående det taktiske.

Angående akademiet i Uganda, så er det et godt spørgsmål. Jeg ved ikke hvad der præcis skete og derfor googlede jeg. En ret væsentlig detalje, som du enten bevidst ignorerer, eller ikke er klar over er at det aldrig var planen at de skulle komme op som helt unge. I artiklen fra bold sluttes der af med:
Sportsdirektøren forestiller sig, at nogle af spillerne måske kan komme op til Danmark, når de er fyldt 18 år.
Ret væsentlig forskel ift de "studerende" i havde oppe.
Nordjyske det en "Nordjysk"-avis ikke?

Talentchefen Aab 2011:

"- Hvis vi henter en spiller fra et andet land til U17 eller U19, så skal det være en topspiller, så skal det være en, der ligger omkring landsholdsklasse, hvis han havde været dansker, siger Jacob Larsen."

Var meningen at i så ville hente 18årige udenlandake landsholdsspillere til jeres u17 hold, nu vi kigger på de ret så væsentlige detaljer du efterlyser?! Eller svømmer du bare videre på ryggen hjemover..
Mike80

Everybody hates us we don't care...

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Ville det ikke være rimeligt god stil at oplyse der også snakkes om norske talenter, fra samarbejdsklubben Vigør, i den artikel du har hentet citatet fra? Det er måske også derfor du valgte ikke at linke til artiklen? Går dog udfra det er den her du har brugt.
- https://nordjyske.dk/nyheder/udenlandsk ... 1/112/1513

Der står ingen steder at det er planen at hente spillere under 18 fra Uganda til AaB. Den spiller der omtales fra Uganda (går udfra det er Kakeeto, selvom det ikke bliver præciseret) skal netop spille med U19 truppen - Formegentligt fordi han er for gammel til at være på U17 holdet, og derfor må man formode han er 18 på det tidspunkt (Kakeeto ville være 18 på det tidspunkt, men jeg er ikke 100% på at det er ham).

Kan du ikke finde et sted hvor der konkret står at planen er man vil hente u18 spillere fra Uganda til Aalborg? Indtil nu har jeg fundet en bemærkning fra Lynge om at de vil kunne komme til Aalborg EFTER de er fyldt 18. Du må vel kunne finde noget hvor der bliver påstået det modsatte. Ellers er det jo bare udokumenterede påstande.

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

Når jeg spørger til de udenlandske landsholdsspillere under 18 år formoder jeg de fleste også indrager Norge som en del af udlandet?

Ville det omvendt ikke have været ret god stil at specificere i artiklen, at det selvfølgelig kun drejede sig om norake talenter under 18 år, når nu det fylder så meget moralsk i Nordjylland? Måske ligefrem komme med pointen i forlængelse af afsnittet om jeres norske samarbejdsklub og ikke som afslutning på afsnittet om Lynge og Jacob Larsens tur til Uganda, og deres planer for Akademi i Afrika? Det kan jo nemt blive forvirrende for alle os moralløse slavehandelerer uden den specielle nordjyske moral.. (Som vel nærmest kan betegnes dobbelt)
Mike80

Everybody hates us we don't care...

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Det er høje forventninger du har til folks abstraktionsniveau. I en debat om et akademi i Uganda, så vil folk gå udfra at "udenlandske" henviser til folk fra Uganda. Du kan ikke forvente at folk selv laver koblingen, og læser "udenlandske talenter" som spillere fra skandinavien. Især ikke når det skal forestille at være dit trumfkort i en debat der handler om AaBs dobbeltmoral ift akademier i Afrika. Du giver heller ikke folk muligheden for at selv læse artiklen, men præsenterer citatet uden at komme ind på konteksten. Det er i bedste fald sløjt.
Jeg er sikker på at selv din 10 årige søn vil kunne se hullerne i den måde du forsøger at argumentere på.

Nu har jeg ikke skrevet artiklen, så jeg kan ikke rigtigt forsvare skribentens måde at sætte den op på. Men istedet for udenomsnakken, kan du så ikke komme med nogle konkrete udtalelser eller eksempler på at AaB har gjort det FCM er kritiseret for. Du har indtil nu snakket lidt om et akademi der, såvidt jeg ved, ikke blev til noget. Jeg har præsenteret et citat der præciserer at planen har været at få spillerne herop når de er fyldt 18, og du har så forsøgt at modbevise det ved at henvise til en artikel der primært handler om at AaB har besøg af talenter fra en norsk samarbejdsklub. Intet sted i den artikel står der at man vil hente unge afrikanere til Aalborg, og ingen steder står der at man har haft besøg af afrikanere der er under 18.
Nu hvor du snakker så meget om den dobbeltmoral, så må du vel kunne finde et eksempel hvor AaB har gjort det som AaB fans har kritiseret FCM for.

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

jonas386 skrev:
4. feb 2017, 19:00
Det er høje forventninger du har til folks abstraktionsniveau. I en debat om et akademi i Uganda, så vil folk gå udfra at "udenlandske" henviser til folk fra Uganda. Du kan ikke forvente at folk selv laver koblingen, og læser "udenlandske talenter" som spillere fra skandinavien. Især ikke når det skal forestille at være dit trumfkort i en debat der handler om AaBs dobbeltmoral ift akademier i Afrika. Du giver heller ikke folk muligheden for at selv læse artiklen, men præsenterer citatet uden at komme ind på konteksten. Det er i bedste fald sløjt.
Jeg er sikker på at selv din 10 årige søn vil kunne se hullerne i den måde du forsøger at argumentere på.

Nu har jeg ikke skrevet artiklen, så jeg kan ikke rigtigt forsvare skribentens måde at sætte den op på. Men istedet for udenomsnakken, kan du så ikke komme med nogle konkrete udtalelser eller eksempler på at AaB har gjort det FCM er kritiseret for. Du har indtil nu snakket lidt om et akademi der, såvidt jeg ved, ikke blev til noget. Jeg har præsenteret et citat der præciserer at planen har været at få spillerne herop når de er fyldt 18, og du har så forsøgt at modbevise det ved at henvise til en artikel der primært handler om at AaB har besøg af talenter fra en norsk samarbejdsklub. Intet sted i den artikel står der at man vil hente unge afrikanere til Aalborg, og ingen steder står der at man har haft besøg af afrikanere der er under 18.
Nu hvor du snakker så meget om den dobbeltmoral, så må du vel kunne finde et eksempel hvor AaB har gjort det som AaB fans har kritiseret FCM for.
Mit trumf kort iforhold til dobbeltmoralen i Aab? Den var god:-) -Uganda debatten er jo kun en sidedebat fordi du opstillede en fælles præmis på vegne af debatsiden.dk, hvor du trumfede igennem at "FC Afrika, Slavahandlerne osv". I virkeligheden kun handlede om alderen på de afrikanske talenter vi hentede FØR den blev ændret i uefa.

Det din opstillede præmis som jeg ikke køber men ikke desto mindre i sig selv finder yderst tvivlsom jf. Jeres egne planer om et Uganda projekt der kort efter reglen om kun at hente over 18årigede hurtigt igen blev skrinlagt.

Kender du min søn? Har i evt. Gået i samme klasse eller spillet fodbold sammen?! Hvis ikke du kender ham, så det nok ikke der du skal henvise når du gerne vil skyde med skarpt næste gang..

Et aab trumfkort iforhold til dobbeltmoralen? En svær størrelse når hele Nordjylland summer af Jantelov og behov for pege fingre samtidig med at egen moral forherliges i en underspillet og selvudnævnt Nordjyske charme.

Nogle få eksempler på nordjysk dobbeltmoral kunne være tidligere fokus mod at pege på den nordjyske vigtighed i danske spillere fra egen avl. Der hvor man henviste til statistikker med danske spilleminuttet under postulat af det modsatte blot er købte lejesoldater. For nu at forherlige indkøb af Sloth, Meilinger, Flores, Holgerson og bassogog samt efterlyse yderligere tilgange når egne talenter skal erstattes.

Det kunne også være foragelsen over FCM-VIborg settuppet og efterfølgende klappe om kap når Gaarde opfinder "slaget om Jylland" vol II. (Ihvertfald den sæson de forsøgte at sælge den)

Eller jeg kan fremhæve Benhams virus i computeren hver gang en transfer ikke slår til i FCM uden at sætte sig videre ind i Smartodds rolle, og iøvrigt uden at sammenligne med Gaardes egen succes på indkøb (old fasion way) i samme periode.

Det også ironisk når man føler trang til st pege på Herning som bønder og selv komme fra Aalborg eller omkringliggende "storbyer".

Jeg gentager mig selv, og ingen uden for Aalborg er jo i tvivl om at janteloven, selvfeden (selv om den pakkes ind i såkaldt "Nordjysk charme") og ikke mindst dobbeltmoralen -lever bedre i post nr. 9000 end nogen andre steder i dk. Jeg kunne please dig videre med en række andre eksempler men hvorfor bruge spildte kræfter på døve ører.

Jeg synes i skal glæde jer over Bassogog (for han er sgu spændende) og så huske tilbage næste gang trangen til at pege FC Afrika bla. Bla. Når FCM igen præsenterer næste afrikanske stjerneskud. Det andet er bare så mindreværd og Aab er mere en det:-)
Mike80

Everybody hates us we don't care...

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Når du gerne vil udstille AaBs dobbeltmoral, så er du jo netop nødt til at tage udgangspunkt i de ting som FCM er blevet kritiseret for. Og det er primært at man har hentet 15 årige nigerianere til Danmark under et påskud om at de var her for at studere. Man vidste altså godt man havde gang i noget snavs. Man var bare ligeglad.
Nu taler du så en hel masse udenom, og bevæger dig væk fra emnet. Du forsøger lidt med at man droppede det fordi UEFAs regler blev ændret. Men det giver ikke mening. Reglerne var, også mens FCM havde gang i deres undervisningsprogram, at du ikke må hente spillere under 18 påtværs af kontinenter. Det er det samme med sydamerikanske talenter. AaBs plan har, ifølge de kilder jeg har læst, altid været at de kunne komme til Danmark når de var fyldt 18. Hvad du så tror, og hvad du finder tvivlsomt er rimelig ligegyldigt. Hvis ikke du kan finde noget konkret, eller i det mindste bare bakke det op med et eller andet udover din mavefornemmelse, så er det jo udelukkende løse påstande.

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

jonas386 skrev:
5. feb 2017, 12:45
Når du gerne vil udstille AaBs dobbeltmoral, så er du jo netop nødt til at tage udgangspunkt i de ting som FCM er blevet kritiseret for. Og det er primært at man har hentet 15 årige nigerianere til Danmark under et påskud om at de var her for at studere. Man vidste altså godt man havde gang i noget snavs. Man var bare ligeglad.
Nu taler du så en hel masse udenom, og bevæger dig væk fra emnet. Du forsøger lidt med at man droppede det fordi UEFAs regler blev ændret. Men det giver ikke mening. Reglerne var, også mens FCM havde gang i deres undervisningsprogram, at du ikke må hente spillere under 18 påtværs af kontinenter. Det er det samme med sydamerikanske talenter. AaBs plan har, ifølge de kilder jeg har læst, altid været at de kunne komme til Danmark når de var fyldt 18. Hvad du så tror, og hvad du finder tvivlsomt er rimelig ligegyldigt. Hvis ikke du kan finde noget konkret, eller i det mindste bare bakke det op med et eller andet udover din mavefornemmelse, så er det jo udelukkende løse påstande.
Skal vi se på pointen i mit oprindelige indlæg? Fcm er blevet kritiseret for at have for mange udlændinge på holdet samt at have købt sig til succes.

Jh
For 12-18 mdr. Siden var den slags et stort problem på debatsiden.dk hvor sportslig succes med egne talenter eller som minimum danske spillere jo var meget mere "rigtigt" og sportsligt værdifuldt fremfor FCM'S købte mesterskab og FC Afrika projekt. Nu der igen kommet økonomiske midler i Aab ellers tomme kasse og igen kan Aalborg glædes over afrikanere/sydamerikanere og udefrakommende afløserer til jeres profilsalg. I var dk's største talentudvikler af nød hvilket indkøbspolitiken og troen på egne talenter på debatsiden.dk nu viser.

Fair nok du forsøger at neglicere det til et spørgsmål om alderen på tilknyttede talenter i FCM men det ER nu engang kun en sidedebat til mit oprindelige indlæg og derfor ikke mig som snakker udenom her.

Dobbeltmoral lever i janteland:-)
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

Som mange efterhånden har luret bliver FCM ikke debatteret, mere nærgående noget andet sted end Aalborg foruden her på ulvegraven.dk. Jeg har selv været aktiv på debatside.dk gennem lang tid, og selvom der meget at pege fingre af i Aab har de et ganske godt og livligt debatforum med god mulighed for at debattere FCM.

Jeg har desværre fået karantæne på med begrundelsen: (ordret citeret) "Du går efter personerne og skriver om jantelov og mindreværdskompleks". - Vel og mærke efter selv at være forbeholdt om jeg er helt rask i bøtten og at jeg lider af megalomi (psykisk syg) på min klubs vegne hvilket jeg burde søge hjælp for ca. 5 indlæg tidligere.

Anyway så er stemningen for mange debatører ved at vende i Nordjylland, og flere er efterhånden faktisk ganske positive omkring FCM, og det arbejde som er blevet lavet hernede. Det gør seævfølgelig ekstra ondt på den lille sædvanlige anti FCM skare, hvilket er ganske underholdende læsning.

Se Yankees indlæg og følg debatten her hvis det kunne have interesse.

http://debatside.dk/viewtopic.php?f=11& ... &start=140

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Debatside.dk

Indlæg af THenry »

Mike80 skrev:
25. jan 2018, 17:39
Som mange efterhånden har luret bliver FCM ikke debatteret, mere nærgående noget andet sted end Aalborg foruden her på ulvegraven.dk. Jeg har selv været aktiv på debatside.dk gennem lang tid, og selvom der meget at pege fingre af i Aab har de et ganske godt og livligt debatforum med god mulighed for at debattere FCM.

Jeg har desværre fået karantæne på med begrundelsen: (ordret citeret) "Du går efter personerne og skriver om jantelov og mindreværdskompleks". - Vel og mærke efter selv at være forbeholdt om jeg er helt rask i bøtten og at jeg lider af megalomi (psykisk syg) på min klubs vegne hvilket jeg burde søge hjælp for ca. 5 indlæg tidligere.

Anyway så er stemningen for mange debatører ved at vende i Nordjylland, og flere er efterhånden faktisk ganske positive omkring FCM, og det arbejde som er blevet lavet hernede. Det gør seævfølgelig ekstra ondt på den lille sædvanlige anti FCM skare, hvilket er ganske underholdende læsning.

Se Yankees indlæg og følg debatten her hvis det kunne have interesse.

http://debatside.dk/viewtopic.php?f=11& ... &start=140

Mike
Det har været gudsjammerligt kedeligt og målfattigt at følge AAB på det seneste, så kan da godt forstå, at de hellere vil debattere noget andet :lol:

Det er dog ganske underholdende læsning, fordi der ikke er meget sammenhæng i det, der fremsættes som kritikpunkter af os.

1) Der er generelt en enighed om, at AAB lavede en del fejl i fortiden (håbløse økonomiske investeringer på ejendomsmarkedet, formøblede alle CL-millionerne, håndtering af feriepengesagen, stjal talenter i andre klubber osv.), men at det har man lagt bag sig efter udskiftning af den daværende ledelse og at det "nye AAB", hvor man forstår, at man er moralens og etikkens vogter, så man ikke længere gør den slags.

Det sjove er bare, at de kritisere alle vores umoralske metoder, når vi rekruttere talenter - danskere som afrikanere, som var det sket i går. Jeg mindes bare ikke, at vi er blevet dømt for noget af den slags "umoralsk rekruttering" siden Ørgaard (vi fik en bøde for at signe Marco Larsen og Simon Backmann i for ung alder i Køge for snart 10 år siden) drev butikken. Alle AABs fejl fra fortiden er ikke længere vigtige, men alle vores fejl fra fortiden bliver der i den grad peget på, selvom vi (ligesom AAB) har flyttet os siden dengang.

2) De elsker, at tale om vores "Sugardadies", som var de nogle ødelande med uanede midler, som kanaliserer penge ind i klubben just for fun. Det er temmelig naivt at tro, at en inder og en englænder, som knapt havde hørt om FCM før de investerede penge i klubben, bare smider penge i klubben for deres blå øjnes skyld. De har begge købt sig ind i klubben, fordi vi har et aktiv (akademiet), som de er/var interesseret i. Jeg er rimelig sikker på, at begge skød penge ind i FCM på en forventning om et return of investment. Deres tilknytning til klubben og lokalområdet er for begrænset til, at de gider at dække årelange underskud, for så kunne de ligeså godt finde noget andet og investere i.

Jeg tror bare mest af alt, at man er misundelig i AAB-land over, at vi har noget, der er attraktivt (i modsætning til AAB) for investorer udenfor DKs grænser, og at de gerne ville have en investor ind, som kan rykke klubben til næste niveau, så de igen bliver konkurrencedygtige...

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Debatside.dk

Indlæg af Steffen am »

Mike80 skrev:
25. jan 2018, 17:39
Se Yankees indlæg og følg debatten her hvis det kunne have interesse.

http://debatside.dk/viewtopic.php?f=11& ... &start=140

Mike
Haha tak for tippet. Det er sku underholdende :D

THenry skrev:
25. jan 2018, 19:39
Jeg tror bare mest af alt, at man er misundelig i AAB-land over, at vi har noget, der er attraktivt (i modsætning til AAB) for investorer udenfor DKs grænser, og at de gerne ville have en investor ind, som kan rykke klubben til næste niveau, så de igen bliver konkurrencedygtige...
Det er noget af det sjove, at se hvordan folks holdninger ændrer sig.

Ikke fordi den her tråd også skal handle om Brøndby, men sjovt at se hvordan de snakkede om egne talenter og en rigtig fodboldklub osv osv. og at de fleste BIF fans nu har ændret holdning.

Selvfølgelig ville AaB fans også argumentere anderledes hvis der bliver skudt 100 millioner ind i klubben.

Noget andet er expected goals og Table of Justice.
Det er ikke så udbredt endnu, men man kan godt se det breder sig.
De sidste 2 sæsoner gjorde man grin med FCM fordi vi brugte det, om 2 sæsoner bruger alle det.

Kongeren82
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. aug 2013, 13:40
Geografisk sted: Aalborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Kongeren82 »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... sogog-salg

Men meget sjovt at man i moralens højborg, også kan fejle :D

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Debatside.dk

Indlæg af oros »

Kongeren82 skrev:
26. jan 2018, 13:17
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... sogog-salg

Men meget sjovt at man i moralens højborg, også kan fejle :D
Hehe.. Nej, AaB er ren. Det er der ingen tvivl om! De lig, der måtte have været i lasten, er begravet.

Om jeg husker ret, måtte AaBs professionelle afdeling i foråret 2014 låne penge af AaBs tilsvarende amatørafdeling for at kunne svare enhver sit. Havde de ikke kunnet det, havde de måske lavet en "Lyngby". Og så havde FCM måske stået med et mesterskab mere - på trods af den tzunami af gylle, der væltede ned fra nord. :? :?:

Lad os også mindes Tim Jansens mål for EfB i Randers i 2012 (?). Uden det var AaB rykket ned med deraf følgende "ophørsudsalg" - i hvert fald i forhold til SL. :oops:

Men i Ålborg er man så rene, at man kan servere skidtfisk med kanel og kalde det en delikatesse. :lol:

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Debatside.dk

Indlæg af oros »

https://www.fcm.dk/nyheder/akademi/fcm- ... rsk-talent
Lidt til Debatsiden.dk at harcelere over..

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

THenry skrev:
25. jan 2018, 19:39
Mike80 skrev:
25. jan 2018, 17:39
Som mange efterhånden har luret bliver FCM ikke debatteret, mere nærgående noget andet sted end Aalborg foruden her på ulvegraven.dk. Jeg har selv været aktiv på debatside.dk gennem lang tid, og selvom der meget at pege fingre af i Aab har de et ganske godt og livligt debatforum med god mulighed for at debattere FCM.

Jeg har desværre fået karantæne på med begrundelsen: (ordret citeret) "Du går efter personerne og skriver om jantelov og mindreværdskompleks". - Vel og mærke efter selv at være forbeholdt om jeg er helt rask i bøtten og at jeg lider af megalomi (psykisk syg) på min klubs vegne hvilket jeg burde søge hjælp for ca. 5 indlæg tidligere.

Anyway så er stemningen for mange debatører ved at vende i Nordjylland, og flere er efterhånden faktisk ganske positive omkring FCM, og det arbejde som er blevet lavet hernede. Det gør seævfølgelig ekstra ondt på den lille sædvanlige anti FCM skare, hvilket er ganske underholdende læsning.

Se Yankees indlæg og følg debatten her hvis det kunne have interesse.

http://debatside.dk/viewtopic.php?f=11& ... &start=140

Mike
Det har været gudsjammerligt kedeligt og målfattigt at følge AAB på det seneste, så kan da godt forstå, at de hellere vil debattere noget andet :lol:

Det er dog ganske underholdende læsning, fordi der ikke er meget sammenhæng i det, der fremsættes som kritikpunkter af os.

1) Der er generelt en enighed om, at AAB lavede en del fejl i fortiden (håbløse økonomiske investeringer på ejendomsmarkedet, formøblede alle CL-millionerne, håndtering af feriepengesagen, stjal talenter i andre klubber osv.), men at det har man lagt bag sig efter udskiftning af den daværende ledelse og at det "nye AAB", hvor man forstår, at man er moralens og etikkens vogter, så man ikke længere gør den slags.

Det sjove er bare, at de kritisere alle vores umoralske metoder, når vi rekruttere talenter - danskere som afrikanere, som var det sket i går. Jeg mindes bare ikke, at vi er blevet dømt for noget af den slags "umoralsk rekruttering" siden Ørgaard (vi fik en bøde for at signe Marco Larsen og Simon Backmann i for ung alder i Køge for snart 10 år siden) drev butikken. Alle AABs fejl fra fortiden er ikke længere vigtige, men alle vores fejl fra fortiden bliver der i den grad peget på, selvom vi (ligesom AAB) har flyttet os siden dengang.

2) De elsker, at tale om vores "Sugardadies", som var de nogle ødelande med uanede midler, som kanaliserer penge ind i klubben just for fun. Det er temmelig naivt at tro, at en inder og en englænder, som knapt havde hørt om FCM før de investerede penge i klubben, bare smider penge i klubben for deres blå øjnes skyld. De har begge købt sig ind i klubben, fordi vi har et aktiv (akademiet), som de er/var interesseret i. Jeg er rimelig sikker på, at begge skød penge ind i FCM på en forventning om et return of investment. Deres tilknytning til klubben og lokalområdet er for begrænset til, at de gider at dække årelange underskud, for så kunne de ligeså godt finde noget andet og investere i.

Jeg tror bare mest af alt, at man er misundelig i AAB-land over, at vi har noget, der er attraktivt (i modsætning til AAB) for investorer udenfor DKs grænser, og at de gerne ville have en investor ind, som kan rykke klubben til næste niveau, så de igen bliver konkurrencedygtige...
Aab er i den grad klubben for de ènøjede og deres følgere et mønster i dobbeltmoral og selvforherligelse. Der ingen tvivl om at man i Aalborg, og omegn ser sig selv som denne store klub i Danmark hvilket er fint! Handlinger og ord står dog i skærende kontrast til deres ønskede status som storklub med overskud når mindreværdskomplekserne og en udtalt grad af jantelov skinner så tydligt igennem, som de gør på debatside.dk.

Når man kan komme i karantæne med begrundelsen "henvisning til janteloven" siger det vist også alt om hvor ondt sandheden gør at høre, og hvor svært handlingerne og utallige indlæg, er at bortforklare i forsøge på at benægte og tage afstand fra denne jantelovs mentalitet.

Se på antallet af indlæg med moralen, som den helt store synder når FCM succes skal negligeres til noget, man ihvertfald ikke ønsker sig i Aalborg. Deres nyeste sag med Bassogog salget har generet 9 indlæg, hvoraf ingen bekymrer sig om hvorvidt Aab har moralen i orden, men mere hvor stor en bøde kan blive og hvor latterligt det er at medierne skriver om sagen.
Feriepengesagen var jo også et opgør mod den gode Lynge og alle de umoralske tidligere spillere som gjorde krav på deres tilgodehavende. Så jo moralen er altafgørende når man skal forklare sit mindreværd over for FCM men ikke vil stå ved misundelsen, men samtidigt kun en mindre ting når det kommer til egen klub.

Se eksempelvis også den seneste stjerne "Flæskefrank" som efterlyste manglende kritik på salgspriser her på ulvegraven. Han henviser så til en tipsbladet artikel som indeholder en henvisning til transfermarkt om en Novak pris på 14 mio. Manden ser det som typisk FCM at man ikke taget denne pris for gode varer men istedet snakker 15-19mio som også var fremme. Jeg påpeger så misvisende priser på Bassogog, Mæhle og Spalvis i forholdet til debatterede priser på debatside.dk og opgivede priser på selvsamme medie Transfermarkt.dk hvilket han selvfølgelig ikke kan retfærdiggøre og derfor ikke vil svare på. Tyv tror hver man stjæler og det hårdt at holde med en stor klub som Aab og snart ikke kan benægte at FCM har overhalet dem for længst på samtlige parametre undtaget deres store og lange historie.

Det livets gang på debatside.dk og bedre underholdning får ikke i nogle danske klubber det skal de have.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

admin 3
Indlæg: 338
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Re: Debatside.dk

Indlæg af admin 3 »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/aab ... entninger/

Så AaB's fornuftige og økonomiske ansvarlige kurs, med nedsat sportslig satsning, ville give et minus på ca 20 mill, hvis man skal tro at de fik 32 mill for bassogog, som var ude af karakterer for dem. Da han blev solgt på grund af sin succes til Afrika cup.

Man kan jo blive helt bekymret for deres 2018.
Ville jo være sørgeligt hvis vi både skulle undvære dem og Viborg.

Personlig holdning

Besvar