Glen Riddersholm

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af ThygeM »

jonas386 skrev:
At han så har "formastet" sig til at byde Såle op til dans i medierne er så bare endnu et kæææmpe + i min bog
Styr dog dit mindreværd. Er det fordi Ståle er så succesfuld at du har ondt i røven, eller hvad er problemet? Janteloven slår til igen skal jeg da love for.
Såle succesfuld?? Hmm han har brugt omtrent ligeså meget som resten af superligaen til sammen på transfers og vundet.... 0 mesterskaber siden returen fra hans fyresedler - de mesterskaber han har vundet med FCK er vundet pga en vidreførelse af Hans Backes arbejde - Såle har på intet tidspunkt bevist at han selv kan bygge noget op... Kalder du det succesfuldt?? Min kommentar var iøvrigt rettet mod Såles måde at tale ned til andre på - faktisk samtlige trænere i ligaen og straks hyle op hvis nogen skulle formaste sig til at give lidt igen... Jeg troede ikke ordet jantelov fandtes i debatsideverdenen - det har jeres orakel Christian Back/Køllen selv konstateret... Men helt ærligt Mr123 - vil du ikke godt stoppe med dine forsøg på at stable en dum diskution på benene ved alle de indlæg der ikke laver knæfald for AAb?? Det ville klæde dig!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af jonas386 »

Så du må gerne have noget imod en træner uden at der er tale om mindreværd og jantelov?

Min pointe er ikke at du har noget imod AaB, for det skal du have lov til. Det virker bare dumt at slå en gruppe menneskers uvilje ned med jantelov og mindreværd når man sekundet efter rakker ned på en træner der splitter vandende i lige så høj grad. Det er i bedste fald hyklerisk.

Grunden til folk ikke bryder sig om Glen Riddersholm bunder jo ikke i at han har vundet et mesterskab, eller hans evner som træner.

Jeg er iøvrigt nogenlunde enig i din kritik af Ståle, men det var nu ikke pointen.

Mads
Indlæg: 31
Tilmeldt: 24. jul 2009, 14:13

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af Mads »

Ganske spændende at høre Riddersholm i fodbold FM... Man kan mene meget om ham, men lavt selvværd og manglende format er ganske afgjort, noget han lider af! Desuden kunne et større vokabularium være ham vel undt, nu da han taler så meget.

Særdeles interessant var det, da han følte trang til at tage æren for FC Midtjyllands resultater i efteråret. Der er selvfølgelig nok en gran af sandhed i at spillestil og kultur forsætter en tid efter en leders afsked, men en træner med mere format og selvværd ville holde det for sig selv.

Tak for tiden i FCM.... Stop yderligere henvisninger til tidligere arbejdsplads. Tak!

havbasse
Indlæg: 23
Tilmeldt: 30. aug 2009, 11:03

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af havbasse »

Glenn gæst hos Nick Horup i TV2østjylland efter mandagens nederlag til FCM, hvor bl.a. kampen samt andre interessente vinkler omkring Glenn vendes:

https://www.tv2ostjylland.dk/fodbold-me ... ransagelse

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af mousebreaker »

Jungletrommerne lyder at Glen nu er fortid hos AGF - erstattes af David Nielsen

Edit: Nu er det bekræftet - Glen fyret, David Nielsen ny AGF træner
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af THenry »

News havde lige Jan Schouby fra Stiften igennem, og der har åbenbart været en del samarbejdsproblemer særligt mellem Jacob Nielsen og Glen. Han nævnte også, at AGF ikke ville forlænge den kontrakt med Glen, der udløber til sommer, og at Glen den anden vej rundt hellere ikke ville forlænge, så han var dermed "Dead man walking" i AGF, og det var et spørgsmål om han ville blive sparket ud i vinterpausen eller nu.

Det bliver spændende at se, hvor Glen havner hende i systemet. Det er klart et skridt op for David Nielsen, men tror han får det svært i Aarhus. Det må vel efterhånden betegnes som Danmarks sværeste trænerjob.

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af ThygeM »

Glen er uden tvivl en dygtig træner - synes dog det begynder at tegne sig et billede af at han ikke er særlig autoritetstro. Kom ham ikke også op og toppes med de højere magter i FCM?

Bliver spænende at se hvor hurtigt gymnasterne får smadret DN og hans karriere.
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af mousebreaker »

AGF er bare et galehus, dårlig ledet gennem de sidste 25 år hvor kampene på de interne linjer mellem amatørafdelingen og den profesionelle har ødlagt alle muligheder for fremskridt . Den slags sætter sine spor. Jeg har dog tiltro til at Jacob Nielsen kan få vendt skuden (eller rettere er i gang med det).
På den sportslige front så mener jeg ikke AGF i dette årtusinde har haft en trup der har kunnet true den bedste halvdel trods et budget konstant i top 6. Det må være rædselsfuldt at iagttage for GF fans at alle de lønkroner er gået på leverpostej spillere en masse.

Den nuværende trup mener jeg er den bedste de har haft i den tid FCM har eksisteret, men den er stadig kun til at de skal have en rigtig god sæson for at komme i top 6. Af de sidste måske 15 trænere får David Nielsen de bedste forudsætninger for at skabe sportslige resultater. Den bedste trup og en mere markant ledelse hvor han efter sigende er personlig bon kammerat med sportschefen.

Iøvrigt: med undtagelse af stiftelsesåret 1999 hvor vi spiller i første division og AGF er i superligaen, har FCM aldrig endt under AGF i tabellen. Det er meget tilfredsstillende for mig som har boet i Aarhus de sidste 22 år :)

Glen skal nok finde ny arbejdsgiver.
Lige nu ville Randers være et bud med den krise de er i, men jeg synes ikke de har spillerne til at spille Glen bold. Det havde AGF dog heller ikke.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af Cortez »

ThygeM skrev:
30. sep 2017, 09:52
Glen er uden tvivl en dygtig træner - synes dog det begynder at tegne sig et billede af at han ikke er særlig autoritetstro. Kom ham ikke også op og toppes med de højere magter i FCM?

Bliver spænende at se hvor hurtigt gymnasterne får smadret DN og hans karriere.
Jo, Glenn kunne ikke sammen med Steinlein i FCM. Tror ikke det var det rigtige skridt for AGF. Og jeg forstår faktisk ikke at DN gider tage jobbet. Mange, mange dygtige trænere har brændt nallerne tidligere, så måske skal grunden til de elendige resultater findes andre steder? Som jeg har kunnet høre på vandrørene var der næsten intet fundament at bygge et professionelt miljø ovenpå. Hvis det har været tilfældet, kan man jo ikke regne med at ligge i top 6 i løbet af 2 år.

/Cortez

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af UlvenFraNord »

Glen er en fremragende træner og motivator, det var en fejl at vælge AGF, det samme er det for David Nielsen. Det er ufatteligt så lidt en perlerække af 15 trænere på 17 år har kunne få ud af AGF, problemerne stikker langt dybere end bare en træner.

Når det her kommer lidt på afstand, og Glen har fundet sig en ny klub, så tror jeg han vil se positivt på at han kom videre fra det galehus.

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af ThygeM »

Efterfølgende må man konstatere at hvis historierne er sande - dvs at GR har været “dead man walking” i de sidste 4-5 uger er GF mere amatøragtige end jeg havde regnet med. Alene det faktum at man henter Riel selvom GR ikke vil have ham er at pisse manden op og ned af nakken. Har sgu ondt af manden!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af mousebreaker »

Hvis det er rigtigt at Riel ikke var en spiller Glen ville have så kunne det jo være Davids valg :)
Jeg har ikke hørt at Riel var uønsket af Glen, men lad os antage at det er korrekt, så er det en gentagelse af FCM tiden hvor Mikkel Andersen blev købt bag Glens ryg mens han var på ferie. Her havde Glen ellers lovet Heinze og en spiller fra akademiet at de stod for tur når Hauggaard blev solgt. Det var dråben. Jeg er helt sikker på at det også har skabt dønninger internt i AGF hvis det forholder sig sådan
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af Kent »

Hvis historierne om problemerne mellem Jacob Nielsen og Glen er korrekte, så kan man konstatere, at Glen nu har haft to seniortrænerjob og begge gange er raget uklar med sin nærmeste leder. Det er er måske noget han skal overveje betydningen af, når han indtræder i sit næste job. Måske Glen vil passe bedre ind i en mindre klub, hvor han kan få en større rolle (som fx Bo Henriksen i Horsens).

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af ThygeM »

Kent skrev:
2. okt 2017, 08:18
Hvis historierne om problemerne mellem Jacob Nielsen og Glen er korrekte, så kan man konstatere, at Glen nu har haft to seniortrænerjob og begge gange er raget uklar med sin nærmeste leder. Det er er måske noget han skal overveje betydningen af, når han indtræder i sit næste job. Måske Glen vil passe bedre ind i en mindre klub, hvor han kan få en større rolle (som fx Bo Henriksen i Horsens).
Tror du rammer rimeligt spot on - Det virker til at GR gerne vil (og vil passe bedre til) en rolle hvor han har ansvaret 100% - indkøb inkluderet!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af Stoffer »

ThygeM skrev:
2. okt 2017, 09:41
Kent skrev:
2. okt 2017, 08:18
Hvis historierne om problemerne mellem Jacob Nielsen og Glen er korrekte, så kan man konstatere, at Glen nu har haft to seniortrænerjob og begge gange er raget uklar med sin nærmeste leder. Det er er måske noget han skal overveje betydningen af, når han indtræder i sit næste job. Måske Glen vil passe bedre ind i en mindre klub, hvor han kan få en større rolle (som fx Bo Henriksen i Horsens).
Tror du rammer rimeligt spot on - Det virker til at GR gerne vil (og vil passe bedre til) en rolle hvor han har ansvaret 100% - indkøb inkluderet!
Lad mig først sige at jeg ikke er fan af den måde Glen fremturer på generelt, men det må retteligt siges, at både Steinlein og Nielsen heller ikke kan beskrives i ubetingede positive vendinger.

I al fald har spiller udmeldingerne fra AGF gjort indtryk på mig og min forståelse af Glens seneste fyring.

Besvar