Thomas Hviids trivia-quiztråd

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af THenry »

Noe skrev:
31. mar 2017, 23:09
THenry skrev:
31. mar 2017, 22:24
Nu når vi er i målmandstemaet. Hvor mange (og gerne hvem) skandinaviske (ikke danske, men norske, svenske, finske m.v.) målmænd har optrådt på FCMs førstehold?
Finland er ikke en del af Skandinavien, men jeg går ud af at Jani Viander tæller med? (ingen SL-kampe, men 2 kampe iflg. wikipedia. Ja, jeg har snydt lidt)

Svaret må være fire:
Jon Knudsen
Jani Viander
Ola Tidman
Johan Dahlin
Spørgsmålet var tænkt som målmand, der rent faktisk har spillet på førsteholdet. Jeg havde de 3: Knudsen, Tidman og Dahlin på min blok, men jeg har sikkert glemt en eller anden opskur målmand, som f.eks. Viander der lige har fået en enkelt kamp eller lignende ;)

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af hviid »

THenry skrev:
1. apr 2017, 08:56
Noe skrev:
31. mar 2017, 23:09
THenry skrev:
31. mar 2017, 22:24
Nu når vi er i målmandstemaet. Hvor mange (og gerne hvem) skandinaviske (ikke danske, men norske, svenske, finske m.v.) målmænd har optrådt på FCMs førstehold?
Finland er ikke en del af Skandinavien, men jeg går ud af at Jani Viander tæller med? (ingen SL-kampe, men 2 kampe iflg. wikipedia. Ja, jeg har snydt lidt)

Svaret må være fire:
Jon Knudsen
Jani Viander
Ola Tidman
Johan Dahlin
Spørgsmålet var tænkt som målmand, der rent faktisk har spillet på førsteholdet. Jeg havde de 3: Knudsen, Tidman og Dahlin på min blok, men jeg har sikkert glemt en eller anden opskur målmand, som f.eks. Viander der lige har fået en enkelt kamp eller lignende ;)
Er ret sikker på, at du har ret i tre målmænd fra Skandinavien. Jani Viander fik ingen førsteholdskampe, de to kampe ifølge Wikipedia må have været reserve/træningskampe.

Jani Viander var i øvrigt den spiller, som jeg ledte efter. Han har været målmandstræner i Brentford, men efter et nærmere check kunne det godt se ud som om, at han ikke er det længere.

Hvor mange finske spillere har i øvrigt opnået førsteholdskampe i FC Midtjylland?

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af THenry »

Den med Viander i Brentford er sgu imponerende viden! Tim Sparv, Markus Halsti og naturligvis Kari Riisanen :D er de 3 jeg kan komme i tanke om. Har der været flere med førsteholdskampe igennem tiden?

Brugeravatar
Holger
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af Holger »

THenry skrev:
1. apr 2017, 15:11
Den med Viander i Brentford er sgu imponerende viden! Tim Sparv, Markus Halsti og naturligvis Kari Riisanen :D er de 3 jeg kan komme i tanke om. Har der været flere med førsteholdskampe igennem tiden?
Har Rissanen ikke "kun" spillet i IFS?
Enig i de 2 andre 😁

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af Kent »

THenry skrev:
1. apr 2017, 15:11
Den med Viander i Brentford er sgu imponerende viden! Tim Sparv, Markus Halsti og naturligvis Kari Riisanen :D er de 3 jeg kan komme i tanke om. Har der været flere med førsteholdskampe igennem tiden?
Riisanen tror jeg ikke spillede for FCM. Men der var også vores korte bekendskab med Daniel O'Shaunesay (eller hvad det nu var) fra Brentford sidste foråret. Fik en halvleg i den sidste kamp.

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af hviid »

Kent skrev:
1. apr 2017, 16:16
THenry skrev:
1. apr 2017, 15:11
Den med Viander i Brentford er sgu imponerende viden! Tim Sparv, Markus Halsti og naturligvis Kari Riisanen :D er de 3 jeg kan komme i tanke om. Har der været flere med førsteholdskampe igennem tiden?
Riisanen tror jeg ikke spillede for FCM. Men der var også vores korte bekendskab med Daniel O'Shaunesay (eller hvad det nu var) fra Brentford sidste foråret. Fik en halvleg i den sidste kamp.
Kari Rissanen spillede det første halve år efter fusionen, fik 12 kampe - endda med fire mål til følge.
Dermed fire finner i alt.

Er der nogen, som kan gætte hvem fik flest kampe i den første sæson i 1. division? Der var to som begge opnåede 32 kampe (ud af 33).

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af 974 »

hviid skrev:
1. apr 2017, 17:09
Er der nogen, som kan gætte hvem fik flest kampe i den første sæson i 1. division? Der var to som begge opnåede 32 kampe (ud af 33).

Frank Kristensen helt sikkert

Martin Nielsen måske - men mon ikke han har haft en karantæne dag :-)

Kenneth Møller Pedersen, Thomasberg må også være gode bud?

Lundberg tror jeg ikke helt på, men mon ikke han havde travlt med at score mål
- min yndlingsspiller i de første par år, og var så heldig at Stine tog mig ind for at møde ham til den store fest i Kongrescenteret det ene år :-)

Brugeravatar
Holger
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af Holger »

hviid skrev:
1. apr 2017, 17:09
Kent skrev:
1. apr 2017, 16:16
THenry skrev:
1. apr 2017, 15:11


Er der nogen, som kan gætte hvem fik flest kampe i den første sæson i 1. division? Der var to som begge opnåede 32 kampe (ud af 33).
Peter Sand og Thomasberg

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af hviid »

974 skrev:
1. apr 2017, 19:03
hviid skrev:
1. apr 2017, 17:09
Er der nogen, som kan gætte hvem fik flest kampe i den første sæson i 1. division? Der var to som begge opnåede 32 kampe (ud af 33).

Frank Kristensen helt sikkert

Martin Nielsen måske - men mon ikke han har haft en karantæne dag :-)

Kenneth Møller Pedersen, Thomasberg må også være gode bud?

Lundberg tror jeg ikke helt på, men mon ikke han havde travlt med at score mål
- min yndlingsspiller i de første par år, og var så heldig at Stine tog mig ind for at møde ham til den store fest i Kongrescenteret det ene år :-)
Frank Kristensen, ja - Kenneth "Rotten" Møller den anden.

Martin Nielsen, Thomasberg, Peter Sand alle 31, så du var ikke helt ved siden af, Holger.

Der var desuden yderligere én spiller, som opnåede 31 kampe den sæson - hvem var det?

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af THenry »

Kenneth From?

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af 974 »

@Hviid

Ambrosius spillede vist også en del dengang - han var dog ikke en af dem jeg lagde mest mærke til

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af hviid »

THenry skrev:
2. apr 2017, 09:33
Kenneth From?
Kenneth From er rigtigt. Ambrosius fik kun 23 kampe, ville også have skudt på flere end det.

Jeg vil i øvrigt gætte på, at Kenneth From er den markspiller, der har det færreste antal mål forhold til kampe. Kun ét mål i 137 kampe blev det til (Martin Nielsen scorede også kun ét mål men det var i 136 kampe...). Hvilken kamp scorede From det mål i?

Brugeravatar
Holger
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af Holger »

I en af storsejrene mod Ølstykke eller Dalum måske.... 😁

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af Acebone »

hviid skrev:
28. mar 2017, 16:40
THenry skrev:
28. mar 2017, 15:56
fed quiz :D

Den ældste spiller: Farlige Frank (efter returen fra Randers)

Ældre målscorer: Frank er nærliggende (men han scorede ikke i den sidste sæson, og spillede et par sæsoner i Randers), så går med Jens Jessen, som jeg husker som tudsegammel, da han spillede i klubben, og mener at han scorede på et langskud (husker ikke modstanderen) i en kamp.
Korrekt, Farlige Frank og Jens Jessen. :-)

Van der Vaart kan i øvrigt tage Jessens rekord hvis han scorer engang i 2018.

http://www.superstats.dk/hold/alltime?i ... E5lscorere
Her må jeg lige protestere! Farlige Frank er også den ældste målscorer i FCM, for han scorede faktisk efter returen fra Randers. Det skete i 2013 i pokalen mod FC Djursland, så han må overhale Jessen. :)

Har endda videodokumentation her med Franks sidste FCM-mål, et Sisto-hattrick og Haugaard på slap line:

https://www.google.dk/url?sa=t&source=w ... UZTN-7iKfA

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af hviid »

Sorry, du har helt ret! Havde ikke tænkt på, at Superstats ikke tager pokalturneringen med i betragtning.
Vil også kun være fair, hvis Frank tager titlen som den ældste målscorer i klubben.

Besvar