Hun bolden (med hånden)

Forum til alt det der ikke vedrører fodbold
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Hun bolden (med hånden)

Indlæg af mousebreaker »

Jesus det sejler i FCM i øjeblikket - nu også med håndbolden

Helle Thomsen - er hun ikke den mest succesfulde træner man har haft til dato og er hun ikke elsket af sine spillere. Jeg tror svaret er et rungende JA til begge spørgsmål.

Lyder mere som en direktør der ikke vil tales imod, når han fyrer hende pga ueniger om hvordan den fremtidige strategi skal se ud.

Nu begynder de garanteret også at sejle. Kan de ikke ansætte Jess Thorup som checftræner??
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Hun bolden (med hånden)

Indlæg af UlvenFraNord »

Det lyder som episoden med Glen over again...

Kommer de til at fylde for meget, når de får succes?

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Hun bolden (med hånden)

Indlæg af mousebreaker »

Det er jo altid en mulighed at det kan gå dem til hovedet.

I det her tilfælde med Helle Thomsen så var hun jo assistenten som spillerne valgte som cheftræner dengang. De ville have hende. Spillerne på det svenske landshold vil have hende.

Hun har efter hun blev forfremmet skaffet 10 titler på 6 år !! Så strækker man sig altså godt nok langt for at holde hende i klubben. Det svenske landshold ville have hende som cheftræner til OL, men FCM afslog svenskerne frieri. Det var man selvfølgelig i sin gode ret til. Det kunne være starten på en kløft mellem hende og ledelsen. Ren spekulation fra min side.

Virker helt vildt at fyre hende når man VED at kemien træner og spiller imellem er super god og at resultaterne kommer i overflod.

Så kan det godt være at man er uenig om hvilken vej det skal gå, men deri har man som direktør jo altid det sidste ord. Så må cheftræneren afgøre med sig selv om hun kan stadig kan lide lugten i bageriet. Det eneste man ikke gør er at fyre hende, efter min mening.

For Helle Thomsen selv, så tror jeg det var det bedste der kunne ske. Hun kommer ikke til at gå uden job længe og vil blive en bedre træner af at prøve noget nyt.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Hun bolden (med hånden)

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kunne det være fordi at Ulrik Wilbek skal overtage ?

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Hun bolden (med hånden)

Indlæg af mousebreaker »

lol, nej den tror vist ikke engang jeg på :)

Hun udtaler selv at det er kultur, værdier og strategi de har været uenige om. Man må jo give ledelsen at det så kan være svært at blive i et fremtidigt samarbejde. Jeg vil dog fastholde at når man har haft SÅ stor succes med en leder på den sportsligt vigtigste post i klubben, så skal man strække sig meget langt. Det kan også sagtens være at de har gjort det.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Hun bolden (med hånden)

Indlæg af Steffen am »

Begynder man at ane et mønster.
Mener også Ryan Zinglersen blev mester og også stoppede. Det var så vistnok løn uenigheder.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Hun bolden (med hånden)

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:Begynder man at ane et mønster.
Mener også Ryan Zinglersen blev mester og også stoppede. Det var så vistnok løn uenigheder.
arhh, altså - hun har trods alt været cheftræner i 6 år med 10 titler til fælge som jeg forstår det. 6 år er trods alt en form for kontinuitet :)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Hun bolden (med hånden)

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
Steffen am skrev:Begynder man at ane et mønster.
Mener også Ryan Zinglersen blev mester og også stoppede. Det var så vistnok løn uenigheder.
arhh, altså - hun har trods alt været cheftræner i 6 år med 10 titler til fælge som jeg forstår det. 6 år er trods alt en form for kontinuitet :)
Ja det er rigtigt, men pointen var ikke så meget om hende men om Ryan dengang.
Men det var så af en lønmæssig årsag og ikke samarbejde, så var også lidt en halv pointe.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Hun bolden (med hånden)

Indlæg af Steffen am »

Wilbek til FCM Håndbold? :D


Kan det passe det er håndbold man kan høre fra Steinleins kontor?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Hun bolden (med hånden)

Indlæg af Steffen am »

Tja..
Lyder som vi har fået 2 gode folk videre i systemet, en i fodbold og en i ved MCH.
http://sport.tv2.dk/haandbold/2016-08-3 ... ener-fyret

Men lyder godt nok ikke optimalt.

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Hun bolden (med hånden)

Indlæg af UlvenFraNord »

Lyder stadig som en tro kopi af Glen-sagen i fodbolddelen. Han ville også satse på de unge og at de skulle kunne tro på det, når han sagde de ville få chancen.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Hun bolden (med hånden)

Indlæg af mousebreaker »

Ja og de henter spillere ind som hun ikke vil have. Spillere der skal dække positioner på banen hvor der er unge talenter der har fået ord på at det nu er dem der skal satses på.

Det lyder som en forfærdelig bestyrelse at skulle arbejde under. Jeg forventer at se FCM Håndbold synke nedad i tabellen efter det her med skiftende trænere. Spillertruppen elskede Helle Thomsen og det vil få konsekvenser. Bestyrelsen henter spillere ind som hverken sportschef eller træner vil have - og det vil de jo nok blive ved med. Kan kun sige at der er nogle hoveder i bestyrelsen som garanteret ser sig selv som stjernen i foretagendet og at de bare ved bedre end alle andre. Vi vil se en meget lang periode hvor FCM vil sejle rundt i høj sø.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Hun bolden (med hånden)

Indlæg af mousebreaker »

Jeg tror faktisk ikke at jeg nogensinde har hørt om at en bestyrelse henter spillere ind som hverken træner eller sportschef vil have. Ikke engang fra himmelstrøg vi normalt ikke sammenligner os med
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar