Sisto

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Sisto

Indlæg af Steffen am »

Også min tanke. Jeg er noget uforstående, må jeg indrømme.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Sisto

Indlæg af Saemala »

Forstår ham sgu godt. Giv Pione en solid sommerpause, hvor han kan få hvilet ud, få lidt kulør syd på, og få renset hjernen fra fodbold i lidt tid.
Så har vi en pivfrisk Pione tilbage efter ferien uden småskavanker, og fyldt med ny energi!
Høvdingen af Herning

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Sisto

Indlæg af Vijen »

Jeg tænker at han måske stadig ikke er 100% over sin lyskenskade.

Der kan sidde en lille irritation i utrolig lang tid, som man normalt ikke mærker noget til, men som lige pludselig dukker op i et par dage. Jeg har selv været i den situation.

Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Re: Sisto

Indlæg af pr0j3ct »

Saemala skrev:Forstår ham sgu godt. Giv Pione en solid sommerpause, hvor han kan få hvilet ud, få lidt kulør syd på, og få renset hjernen fra fodbold i lidt tid.
Så har vi en pivfrisk Pione tilbage efter ferien uden småskavanker, og fyldt med ny energi!
Præcis, fuldstændig enig.
Tror bare Pione trænger til noget ro, ikke mindst mentalt til at komme ovenpå igen.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Sisto

Indlæg af Acebone »

Der skal nok komme masser af vigtige kampe for Pione efter ferien. OL er en sekundaturnering fodboldmæssigt. Jeg mener også, det er det helt rigtige at undlade at sende vigtige spillere til OL.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Sisto

Indlæg af Stoffer »

Jeg kan godt følge jer i argumentationen. Men som jeg forstår jer, så hviler jeres analyse på, at han med genopladning kan komme tilbage. Forstået sådan at det er træthed, der er skyld i hans formdyk.

Jeg ser en ung mand, som er ramt mentalt på en måde, som han kun kan op rette op på, hvis han viser overfor sig selv, at al den hype der var omkring ham var berettiget. Forstået sådan at jeg tror han lægger et kæmpemæssigt pres på sig selv for at være kampafgørende konstant. Den mentale hindring tror jeg ikke løser sig med ferie men ved kampe og mentalt arbejde.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Sisto

Indlæg af mousebreaker »

@ stoffer
det er jeg enig i. Den eneste måde at komme tilbage for ham er at arbejde hårdt, ikke bare med selve spillet men også med mentaltræneren. Mentaltræneren bør han også skifte ud efter min mening - ikke fordi jeg mener at vores mentaltræner er dårlig, men det at få en ny på der har en anden måde at anskue/arbejde med tingene på, nogle gange kan give et boost. Dermed skal han også starte forfra for at give den nye - helst en idrætspsykolog af profession - al den basis information denne skal bruge.

Når det er sagt, så synes jeg en framelding giver stor mening. Ret beset kan jeg slet ikke forstå at han bliver udtaget. Klubben vil alligevel ikke frigive ham til OL og han er næsten med sikkerhed ikke solgt inden da. Hvorfor så udtage ham til en tur til Sydkorea ?? i stedet for at tage spillere med som realistisk kan komme afsted.. Jeg forstår det ikke. Moden beslutning af Sisto efter min mening
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Sisto

Indlæg af 974 »

Stoffer skrev: Jeg ser en ung mand, som er ramt mentalt på en måde, som han kun kan op rette op på, hvis han viser overfor sig selv, at al den hype der var omkring ham var berettiget. Forstået sådan at jeg tror han lægger et kæmpemæssigt pres på sig selv for at være kampafgørende konstant. Den mentale hindring tror jeg ikke løser sig med ferie men ved kampe og mentalt arbejde.
Hvordan pokker ser du det? :-)
Altså kender du ham?, oplever du ham på træningsbanen osv?

Jeg kunne da godt forestille mig at han godt kunne være en der lagde et højt pres på sig selv - der har jo været snakket om meget selvtræning, og om en ærgerrig ung mand

Men jeg tror at det er lidt vanskeligt at sætte en masse spekulationer igang, hvis man ikke rigtigt kender ham (hvilket du da måske gør..)
kan sagtens se at det lyder plausibelt - men igen hvis man ikke lige ved det fra hestens mund, så er det for mig mest spekulativt :-)

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Sisto

Indlæg af Stoffer »

974 skrev:
Stoffer skrev: Jeg ser en ung mand, som er ramt mentalt på en måde, som han kun kan op rette op på, hvis han viser overfor sig selv, at al den hype der var omkring ham var berettiget. Forstået sådan at jeg tror han lægger et kæmpemæssigt pres på sig selv for at være kampafgørende konstant. Den mentale hindring tror jeg ikke løser sig med ferie men ved kampe og mentalt arbejde.
Hvordan pokker ser du det? :-)
Altså kender du ham?, oplever du ham på træningsbanen osv?

Jeg kunne da godt forestille mig at han godt kunne være en der lagde et højt pres på sig selv - der har jo været snakket om meget selvtræning, og om en ærgerrig ung mand

Men jeg tror at det er lidt vanskeligt at sætte en masse spekulationer igang, hvis man ikke rigtigt kender ham (hvilket du da måske gør..)
kan sagtens se at det lyder plausibelt - men igen hvis man ikke lige ved det fra hestens mund, så er det for mig mest spekulativt :-)
Nej. Jeg kender ham overhovedet ikke. Jeg spekulerer udelukkende.

Når jeg skriver: "jeg ser", så mener jeg udelukkende ifht. mine observationer af hans ageren på banen kombineret med hvad har han udtalt om sidste sommers transfersnak.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Sisto

Indlæg af Ravnen »

Det bliver spændende hvordan Emre Mor reagerer, lige nu er det ham som medierne stort set kalder den næste Messi. For et år siden var det Sisto som alle talte om.

Jeg tror Sisto måske skulle have taget det skifte til udlandet i vinterpausen. Det har næsten været umuligt for ham at leve op til forventningerne herhjemme, i superligaen er han en mega-stjerne og modstanderne har ekstremt meget fokus på ham på banen.

Jeg tror han skal videre nu, her i sommervinduet. Det er bedst for hans karriere. Og så bør han tage til fx. Holland, Ajax, PSV, eller en mellem klub i Tyskland, Frankrig eller Spanien. Spilletid må komme først.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Sisto

Indlæg af mousebreaker »

dejligt at se Sisto i omdrejninger uden at der går halve sæsoner imellem. Nu mangler vi lige et par superkampe i ligaen, så er den ved at være der.

Godt tidspunkt at performe. Jeg håber at de engelske hold kommer på banen med konkrete bud. Det kan selvflg være lige meget hvis Sisto ikke har mod på PL. Jeg tror dog heller ikke det er i PL han vil gøre det bedst, men for klubben skal man jo ikke være Einstein for at se at det er klart det bedste hvis han accepterer et engelsk skifte.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Sisto

Indlæg af TrueWolfMidt »

Diverse klubber som måtte have interesse, er nok ikke blevet mindre interesseret efter Sisto start i europæisk sammenhæng. Nu må vi se om vi stadigvæk har ham når vinduet lukker.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Sisto

Indlæg af henker »

Mon vi kan får ham solgt, samt lejer ham en år og bruger ham i europæisk, plus 20 % videre salg??

Chiquizito92
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17. jul 2015, 12:32

Re: Sisto

Indlæg af Chiquizito92 »

henker skrev:Mon vi kan får ham solgt, samt lejer ham en år og bruger ham i europæisk, plus 20 % videre salg??
Hvilken interesse skulle Pione dog have i at blive i FCM efter at have fét et skifte på plads. Han får da intet ud af at blive her udover max. til vinter (hvor lidt flere EL-kampe vel er det eneste, der evt. kunne hjælpe på hans udvikling).

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Sisto

Indlæg af oros »

Det er viat meget enkelt: får FCM et tilbud på +45 mill, bestemmer Pione selv om, han vil afsted. Så skal han bare kunne lide landet, ligaen, klubben osv. osv.

Besvar