Sisto

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Sisto

Indlæg af TrueWolfMidt »

Pinse selvfølgelig. :oops:

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Sisto

Indlæg af Ravnen »

:mrgreen:

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Sisto

Indlæg af TrueWolfMidt »

TrueWolfMidt skrev:
Ravnen skrev:Efter to gode indhop, bør Pione starte inde i dag.
Enig. Pione og Olsson har til tider præsteret rigtig fint sammen. Lad os håbe på det idag igen.
Ja flot Olsson assist til Pione, på godt forarbejde af Royer. Nice.

Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Re: Sisto

Indlæg af pr0j3ct »

Vigtig og tiltrængt mål til Sisto. Lidt flere små gode oplevelser ser jeg gerne så vi forhåbentlig kan få ham tilbage på hans "gamle" niveau.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Sisto

Indlæg af Ravnen »

Hvad stiller vi op med Sisto? Er det kun hans skyld, at han ikke fungerer, eller er det noget på holdet?

Talentet kender vi jo, og hans præstationer mod United viser med tydelighed potentialet. Hvorfor kan vi så dårligt få noget ud af ham nu. Jeg synes det er det mest frustrerende i øjeblikket.

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Sisto

Indlæg af mnm123 »

Ravnen skrev:Hvad stiller vi op med Sisto? Er det kun hans skyld, at han ikke fungerer, eller er det noget på holdet?

Talentet kender vi jo, og hans præstationer mod United viser med tydelighed potentialet. Hvorfor kan vi så dårligt få noget ud af ham nu. Jeg synes det er det mest frustrerende i øjeblikket.


Ja det er mega frustrerende at se ham spille i øjeblikket, men tror han simpelthen har brug for nyt luft og nye udfordringer i sin hverdag og med og modspiller. Så tror han spiller de sidste kampe for Fcm i denne omgang for klubben og vi skal håbe det bedste for ham i de sidste kampe og i fremtiden.

SorteUlve
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. dec 2010, 21:25

Re: Sisto

Indlæg af SorteUlve »

Ravnen skrev:Hvad stiller vi op med Sisto? Er det kun hans skyld, at han ikke fungerer, eller er det noget på holdet?

Talentet kender vi jo, og hans præstationer mod United viser med tydelighed potentialet. Hvorfor kan vi så dårligt få noget ud af ham nu. Jeg synes det er det mest frustrerende i øjeblikket.
Sisto er selvfølgelig ikke helt uden skyld i det her, men personligt tror jeg især at fraværet af Petter Andersson har en kæmpe betydning. Hvis du kigger på Sistos mål fra efteråret '14, hvor han virkelig brød igennem lydmuren, så kommer en del fra et suverænt samspil med Andersson. Petter havde en suveræn evne til at sætte Pione op. Lige nu får Pione bolden 20 meter udenfor feltet, hvorfra han forventes at skulle afdrible 2-3 spillere uden at være i fart. Petter var så mega vigtig i vores offensiv. Og når Polle ikke rammer formen, så har vi ikke den der playmaker til at skabe plads til kanterne.

Ligesom alle andre dygtige spillere, så skal Piones spidskompetencer også dyrkes, og medspillerne skal blive mere bevidste om, at gøre ham god, i stedet for at forvente det uventede. Efter min mening er problemet, at Pione er sat op på en piedestal. Pione bliver først rigtig god, når han gøres god, hvilket der egentlig ikke er noget galt i, da det samme gælder for alle andre fodboldspillere.
Derudover har vi slidt med spillet offensivt, hvilket naturligvis heller ikke hjælper på det.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Sisto

Indlæg af Ravnen »

God pointe med Petter Andersson.

Det virker også på mig, som om vi spiller mere defensivt under Thorup.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Sisto

Indlæg af Steffen am »

Ravnen skrev: Det virker også på mig, som om vi spiller mere defensivt under Thorup.
Hvis jeg husker ret så yndede Glen at sige noget lignende:
"Hvis vi scorer 2 eller 3 mål, vil det være meget få kampe der blev tabt, da ingen eller få andre hold vil opleve at score mere end det. "

Thorup har sagt noget lignende:
"Hvis vi sørger for modstanderen ikke scorer, skal vi bare score et mål for at vinde"

Så det kan i hvert fald bekræfte dit udsagn (hvis jeg husker ret) og vel egentlig en ret central forskel på tilgang til kampene, selvom opstillingen er den samme.

Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Re: Sisto

Indlæg af pr0j3ct »

Gode pointer.

Derud over tror jeg også problemet ligger i at vi taktisk har haft svært ved at finde os selv. Vi har i mange kampe endt ud med en luftkrig på høje bolde op til en angriber og så prøve os frem derfra og den slags spil er heller ikke noget der forbedrer situationen for en spiller som Sisto som kan blive lukket totalt ned i en kamp når bolden sparkes over midten gang på gang.

Og så tror jeg heller ikke at Thorup er manden der kan løfte Sisto op og det er en af årsagerne til at jeg ikke tror på Thorup. Jeg syntes at alt for mange spillere er dalet i niveau under Thorup, hvor Sisto, Poulsen og Sparv vel er de mest iøjnefaldende og det er yderst begrænset hvor mange man kan sige der har løftet deres spil. Olsson og her kunne man måske også nævne Rasmus Nissen, men spørgsmålet er vel hvor meget indflydelse en Thorup rent faktisk har haft med RN.
Sisto var jo nok allerede på vej ned i en nedtur inden Thorup, via hans skader, manglende salg osv. men det er bestemt ikke blevet bedre, tvært imod. Også derfor jeg har svært ved at se ham hjælpe en Sisto op af hullet. Kan han ikke hjælpe Sisto, hvad så med eks. Kadlec, der til trods for manglende selvtillid, vel har et ego i stil med Pusic (Vi kender alle til Thorup og Pusic`s forhold), eller en Duelund, der ligesom Sisto flere gang har luftet manglende forståelse for nogle af Thorups handlinger.

Så for at liste det op i vilkårlig rækkefølge, så tror/mener jeg at Sisto`s problemer er:

Sisto - (manglende selvtillid, for stort pres, sat op på en piedestal, måske manglende storsalg)

Thorup - (Manglende respekt, viser ikke den fornødne tillid, manglende klarhed, for blød)

Taktikken - (Måden vi spiller på, ofte med lange bolde, ofte ikke en fast plan A, problemer offensivt)

Medspillerne - (Er enig i at Sisto havde et særdeles godt samarbejde med Andersson. Så med mangel på en lign. spiller og Poulsen med et nedadgående niveau, andre med et manglende niveau, så lader det ofte Sisto alene til at skulle gøre det på egen hånd og så er vi tilbage til presset)

FCM - (klubben har haft sine problemer, Steinlein, Glen, Ankersen og ledelsen generelt og hele den ballade internt i FCM)

Jeg ved ikke hvad løsningen er. Jeg tror ikke at Sisto kommer tilbage på hans høje niveau under Thorup, så en ny træner der kan hjælpe med at samle Sisto op eller nyt luft, udfordringer og forandringer i en anden klub end FCM.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Sisto

Indlæg af Steffen am »

Tror en vigtig også er at han ikke har haft tillid til sin agent.

Du er lidt inde på det med stort pres. At være 21 år og få at vide at man er 50 mio. kr. værd, mens man ikke har tillid til ens agent, kan jeg forestille mig på ingen måde er nemt.

Man skal huske at Erik også gik ned i niveau i en periode efter han fik et stort tilbud fra Ukraine, kan dog ikke huske hvor lang tid.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Sisto

Indlæg af Ravnen »

Ja det er godt husket med Erik, det kom han sig jo godt efter. Men på en måde er det vel også "lettere" at være forsvarsspiller, man skal ikke være så kreativ som Sisto fx. skal.

Jeg har en dunkel fornemmelse af at al den uro med trænerne, folk der går deres vej osv. Det påvirker en ung fyr som Pione rigtig meget. Den tryghed der har været omkring holdet, med de personer som har taget ham frem og fået ham til at shine, den har pludselig været udfordret. Når vi så samtidig spiller mere simpelt, så er det svært.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Sisto

Indlæg af Steffen am »

Sisto har meldt afbud til Korea turen med OL holdet. :shock:

- Skadet?
- Ved at forhandle klub?
- Tænkt det var ligegyldigt når FCM ikke vil lade ham spille OL alligevel?
- Vil bare gerne holde ferie?
- Andet?

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Sisto

Indlæg af Kent »

Jeg tænker pkt 3+4.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Sisto

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:Jeg tænker pkt 3+4.
Jeg tænker primært pkt. 3. Men jeg forstår det faktisk ikke helt. Han fik noget hvile, da han ikke var fast mand i slutningen. Han kunne da netop godt bruge noget kamptræning med mulighed for derfra følgende succes oplevelser.

Besvar