Andre klubbers gøren og laden

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Steffen am »

Historierne fortsætter da fra Randers.

I dag på bold.dk er der 4 nyheder omkring Colin Todd der holder
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/?vis ... 710,256737

De udtaler sig vel som sådan rimelig diplomatisk begge parter, men der vel ingen tvivl om hvordan det hænger sammen.
Som det ser ud, konkurrere de godt med AGF og BIF om at være det største galehus i dansk fodbold.
Puha jeg er glad for vi ikke er med der.



De centrale pointer jeg er faldet over.
- Jeg ved, at min fratrædelse vil blive kædet sammen med nogle af de seneste hændelser i klubben. Selvom vi alle gerne havde været foruden disse hændelser, kan jeg helt ærligt sige, at ingen enkelt hændelse har udløst denne gensidige aftale.
Så det var ikke Keller sagen alene, men manglende opbakning fra ledelsen.
- Alting har en ende, og selvom mit helbred er fint, så lyver dåbsattesten ikke. Jeg fylder 68 senere i år, og både jeg og min familie synes, at det er tid til at gå på pension efter en lang karriere som spiller, manager og træner.
Stemmer ikke overens med senere artikel, men selvfølgelig diplomatisk grund til at gå af.
Sportschef Ole Nielsen er glad for Todds indsats men mener at tidspunktet for et stop er det rette.

- Vi har haft en god dialog med Colin om fremtiden gennem den sidste måned til halvanden. Begge parter har fundet frem til at vi synes at det er det rette tidspunkt at Colin stopper, siger Ole Nielsen til bold.dk og fortsætter:

- Det har været succesfuldt i de seks sæsoner han har været her. Han har været med til at flytte klubben rigtig meget. Det har været et godt og frugtbart samarbejde Men han har en fremskreden alder, og han vil gerne hjem til familien.
Vi synes er altid en god formulering. :)
Og ja, god grund med familien.
Men snart 68-årige Todd, der tidligere har kaldt Randers FC for hans sidste trænerjob, åbner nu op for at tage endnu en tjans.

- Jeg sagde, at det nok ville være mit sidste job, men jeg forventede, at det varede lidt længere, måske endnu tre år. Men det blev det ikke. Hvis der er en mulighed derude, hvem ved, siger Todd til tv2oj.dk.
Så det var ikke helbredet, alderen eller familien
Todd antyder samtidigt, at han vil åbne mere op omkring sit stop i Randers FC efter den sidste kamp i sæsonen.
Historien er ikke død endnu,

Find selv på flere spørgsmål og følg med igen i næste afsnit.

Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af pr0j3ct »

Der er meget interessant i dette og selvfølgeligt har hele keller/Borring sagen noget at gøre med at Todd han nu "vælger" at holde. Hvor stor en del, kan så være svært at gætte på.

Men jeg syntes at denne er specielt interessant, da medierne nok skal grave dybt, så snart der fløjtes af i Todds sidste kamp for Randers.
Todd antyder samtidigt, at han vil åbne mere op omkring sit stop i Randers FC efter den sidste kamp i sæsonen.
Så nej tror heller ikke at vi har hørt det sidste til denne sag.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Steffen am »

OB har også hentet Rasmus Jönson i AaB nu.

Så er det vel A.K. Jakobsen, KEP og Jönson af AaB spillere i OB?
Den sidste er nok heller ikke skiftet endnu.

Med Spalvis væk også, Augo stoppet og Thomsen rygtet kraftigt væk, kan AaB da stå med et noget andet hold næste sæson?

Chiquizito92
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17. jul 2015, 12:32

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Chiquizito92 »

Steffen am skrev:OB har også hentet Rasmus Jönson i AaB nu.

Så er det vel A.K. Jakobsen, KEP og Jönson af AaB spillere i OB?
Den sidste er nok heller ikke skiftet endnu.

Med Spalvis væk også, Augo stoppet og Thomsen rygtet kraftigt væk, kan AaB da stå med et noget andet hold næste sæson?
Og nu også Thrane (som jeg dog ikke kan se, hvad de vil med ... )

Kent Nielsen er godt igang med at lave et mini-AAB i Odense, lidt ligesom man kan frygte at Glen gerne vil lave en mini-FCM i Aarhus med Rilwan, Sly, Danny og Duncan (og forhåbentlig ikke flere :? )

Mest af alt siger det vel noget om hvor indspist suppen kan være til tider..

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Steffen am »

Havde misset Thrane.
Men han har også spillet 100 minutter fordelt over 7 kampe i 15/16 sæsonen. :o

Ja, det må man sige. Napper en efter en.
Synes AGF trods alt er en lidt anden historie. Olsen var noget kontrakt for længe tilbage.
Duncan var så også kontrakt uenigheder for ikke så længe siden, vi fik dog penge for ham.
Sly er jeg ikke overbevist om, Rilwan.. tjaa.. måske.

Mener alle fra AaB til OB er gået på fri transfer?

AaBMand
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13. apr 2015, 13:38

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af AaBMand »

Steffen am skrev:Havde misset Thrane.
Men han har også spillet 100 minutter fordelt over 7 kampe i 15/16 sæsonen. :o

Ja, det må man sige. Napper en efter en.
Synes AGF trods alt er en lidt anden historie. Olsen var noget kontrakt for længe tilbage.
Duncan var så også kontrakt uenigheder for ikke så længe siden, vi fik dog penge for ham.
Sly er jeg ikke overbevist om, Rilwan.. tjaa.. måske.

Mener alle fra AaB til OB er gået på fri transfer?
Ja det er korrekt at alle er røget på fri transfer. (Dog fik vi en lille sjat penge for AK, da de købte ham fri før tid)

Vejle lavede det samme stunt, med at hente en masse spillere med AaB fortid, de rykkede ned..... :lol:

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af TrueWolfMidt »

Der bliver noget at bygge op i Aab.

AaBMand
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13. apr 2015, 13:38

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af AaBMand »

TrueWolfMidt skrev:Der bliver noget at bygge op i Aab.
Ja, helt vildt! Mon ikke også at Thomsen bliver skudt af?! OG derudover arbejder man efter sigende også på at sende Helenius et eller andet sted hen..

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Steffen am »

AaBMand skrev:
TrueWolfMidt skrev:Der bliver noget at bygge op i Aab.
Ja, helt vildt! Mon ikke også at Thomsen bliver skudt af?! OG derudover arbejder man efter sigende også på at sende Helenius et eller andet sted hen..
Så bliver Pohl, Blåbjerg og Børsting bærende spillere i næste sæson?

Det må være en lille smule træls at kigge på Kent Nielsen tager så mange spillere med?
Hvordan ser du OL, nu AaB ikke kommer i europæisk skal i frigive 2 spillere, det kunne vel meget vel være Børsting, Blåbjerg, Pedersen eller Thomsen hvis han ikke bliver solgt?

AaBMand
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13. apr 2015, 13:38

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af AaBMand »

Steffen am skrev:
AaBMand skrev:
TrueWolfMidt skrev:Der bliver noget at bygge op i Aab.
Ja, helt vildt! Mon ikke også at Thomsen bliver skudt af?! OG derudover arbejder man efter sigende også på at sende Helenius et eller andet sted hen..
Så bliver Pohl, Blåbjerg og Børsting bærende spillere i næste sæson?

Det må være en lille smule træls at kigge på Kent Nielsen tager så mange spillere med?
Hvordan ser du OL, nu AaB ikke kommer i europæisk skal i frigive 2 spillere, det kunne vel meget vel være Børsting, Blåbjerg, Pedersen eller Thomsen hvis han ikke bliver solgt?
De bærende bliver vel Risgaard, Würtz, Ahlmann, Larsen, Holgersson, PK. Men med rigeligt med spilletid til de 3 du nævner.

Hmm ja både og, er ikke så ked af det.

AK: er OB-mand, så kan godt forstå at han gerne vil vise sit værd dernede.

KEP: er bare ikke ret god længere, han laver mange graverende opspils/opdæknings fejl.

Jönsson: er selvfølgelig lidt træls, hvis han finder sit niveau, men igen han har intet vist i de år vi har haft fast på kontrakt, der berettiger ham til den løn han fik.

Thrane: Fatter jeg hat af at de henter?!?

Mht. OL tror jeg at vi sender Børsting, Blåbjerg og Thomsen afsted. (Hvis de bliver udtaget...)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Steffen am »

Modtaget, tak for svaret :)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Steffen am »

Var da lige ved at blive forfærdet over hvor meget Dortmund har givet for Emre Mor.
Men kan se der er noget forskel på prisen efter hvilken kilde man hælder til.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... te/6118294
http://www.bt.dk/superligaen/afsloering ... nelius-og-

Klaus Egelund virker nu mest overbevisende fra min stol.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:Var da lige ved at blive forfærdet over hvor meget Dortmund har givet for Emre Mor.
Men kan se der er noget forskel på prisen efter hvilken kilde man hælder til.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... te/6118294
http://www.bt.dk/superligaen/afsloering ... nelius-og-

Klaus Egelund virker nu mest overbevisende fra min stol.
Godt solgt må man sige. Videresalgs klausulen på 20+% kan jo blive enormt meget værd. Tager du 37,5 mio kr med det samme og op mod 7,5 mio om året i 5 år - så er det hele 75 mio kr + en groteskt stor videresalgsklausul. Det er selvflg hvis han bare indfrier sit potentiale fra dag 1.

Det er godt solgt. Og fred være med det. Han har valgt at stille sit talent til rådighed for et andet land end det hvor han er født og opvokset. Så må man jo håbe at når karrieren er slut at han så også ved at det er i Tyrkiet at hans fremtid ligger. Jeg kunne forstå det, hvis landsholdet i DK var lukket land. Det er bare brandærgeligt. Jeg ved ikke hvor det er gået galt for dem i Nordsjælland. Er han opvokset med fremmedhad så han selv føler sig fremmed, er det pres fra faderens side eller noget helt tredje. Under alle omstændigheder er det et dårligt signal ifht integration. Anden og tredje generationsindvandrere der har succes og tilmed på det danske landshold i nationalsporten fodbold, vil kunne være med til at flytte holdninger. Det er vigtigt i disse tider hvor højredrejningen er dybt bekymrende. Nu hjælper hans eksempel til det modsatte. Jeg er godt klar over at det er meget pres at lægge på en så ung mands skuldre.

Jeg håber han har valgt med hjertet så han ikke kommer til at fortryde det senere. Er det tilfældet fortæller det jo blot sin egen historie om vores forfejlede integration. Hans handling fortæller jo direkte at selvom han er født og har haft hele sin opvækst i Danmark, så føler han sig ikke dansk, men tyrkisk.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af ThygeM »

mousebreaker skrev:
Steffen am skrev:Var da lige ved at blive forfærdet over hvor meget Dortmund har givet for Emre Mor.
Men kan se der er noget forskel på prisen efter hvilken kilde man hælder til.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... te/6118294
http://www.bt.dk/superligaen/afsloering ... nelius-og-

Klaus Egelund virker nu mest overbevisende fra min stol.
Godt solgt må man sige. Videresalgs klausulen på 20+% kan jo blive enormt meget værd. Tager du 37,5 mio kr med det samme og op mod 7,5 mio om året i 5 år - så er det hele 75 mio kr + en groteskt stor videresalgsklausul. Det er selvflg hvis han bare indfrier sit potentiale fra dag 1.

Det er godt solgt. Og fred være med det. Han har valgt at stille sit talent til rådighed for et andet land end det hvor han er født og opvokset. Så må man jo håbe at når karrieren er slut at han så også ved at det er i Tyrkiet at hans fremtid ligger. Jeg kunne forstå det, hvis landsholdet i DK var lukket land. Det er bare brandærgeligt. Jeg ved ikke hvor det er gået galt for dem i Nordsjælland. Er han opvokset med fremmedhad så han selv føler sig fremmed, er det pres fra faderens side eller noget helt tredje. Under alle omstændigheder er det et dårligt signal ifht integration. Anden og tredje generationsindvandrere der har succes og tilmed på det danske landshold i nationalsporten fodbold, vil kunne være med til at flytte holdninger. Det er vigtigt i disse tider hvor højredrejningen er dybt bekymrende. Nu hjælper hans eksempel til det modsatte. Jeg er godt klar over at det er meget pres at lægge på en så ung mands skuldre.

Jeg håber han har valgt med hjertet så han ikke kommer til at fortryde det senere. Er det tilfældet fortæller det jo blot sin egen historie om vores forfejlede integration. Hans handling fortæller jo direkte at selvom han er født og har haft hele sin opvækst i Danmark, så føler han sig ikke dansk, men tyrkisk.
Den slags er jeg ved at være træt af! Opvokset i dk hvor han har fået alt betalt og har fået en masse muligheder ifht landhold og talenttræning - og så vælger man at spille for et land hvori man aldrig har boet! FIFA burde kigge lidt på regelsættet så man feks skulle have boet min 50% af sit liv frem til man bliver 18 år i det land man repræsenterer.
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Chiquizito92
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17. jul 2015, 12:32

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Chiquizito92 »

ThygeM skrev: Den slags er jeg ved at være træt af! Opvokset i dk hvor han har fået alt betalt og har fået en masse muligheder ifht landhold og talenttræning - og så vælger man at spille for et land hvori man aldrig har boet! FIFA burde kigge lidt på regelsættet så man feks skulle have boet min 50% af sit liv frem til man bliver 18 år i det land man repræsenterer.
Hvad hvis man ikke har levet 50% af sit liv indtil man fylder 18 i noget land??

Besvar