Youth League

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Youth League

Indlæg af Ravnen »

Lad os nu bare trække Barcelona og få dem på MCH Arena ;-)

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Youth League

Indlæg af TrueWolfMidt »

Fantastisk intet mindre. Kan godt forstå man fremhæver nogle spillere idag, men kampen idag skal tilskrives en fælles holdindsats. Alle gjorde det fantastisk. Jakup Thomsen er en angriber i svøb. Uha han er god. Sikke et løbe arbejde har giver i denne kamp. Det er jeg vild med. Han skal snart ind over 1 holdet. Havde en kanon fed tur tilbage til Århus, smilte hele vejen. Tak for en uforglemmelig aften drenge. Er sgu stolt af at være ulv.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Youth League

Indlæg af DenStolteJyde »

Håber virkelig at den næste kamp også bliver på mch.. Så vil jeg i hvert fald derud, også selvom fcm så skulle vælge at tage entre. (hvor meget afhænger måske også lidt af modstanderen, for den almindelige fodboldfan er en kamp mod Zagreb nok noget mindre interessant end en mod barca.)
Men altså 150 for en billet mod barca ville jeg overhovedet ikke brokke mig over..

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Youth League

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:Der er så mange spændende talenter på det her hold, men Anderson ligner en klassespiller i svøb. Han har fart, kreativitet, gode driblinger og laver mål. Alt i alt en stor individualist. Tychosen har lidt af det samme, og laver et fantastisk mål i dag. Jeg synes også Kirk og Mads Olsen på den centrale midtbane er to dygtige boldspillere, der spiller en fin kamp foran NK, der i den grad gik forrest som kaptajn.

Færingen Thomsen spiller også en god kamp, og viser masser af fight og god fysisk samt scorer et fint hovedstødsmål.
Enig i at flere gjorde det rigtig godt. Ellers havde vi nok heller ikke kunnet slå sådan et hold.

Nikolaj Kirk var bestemt ikke dårlig i dag, men synes ved kampene i Mexico, virkelig han skinnede igennem og var en af de aller bedste, tog ansvar som anfører og lavede nogle super vigtige mål. Bestemt også en interessant spiller for fremtiden. :D

Er lidt usikker på målmandsposten. Ved ikke om det er fair at sammenligne dem, når man trods alt ikke har set flere kampe og mon ikke Raahuage er på u19 landsholdet af en grund.
Men synes ved kampene i Mexico at Oliver Ottesen udstrålede en anden ro og gjorde det formidabelt, hvor Raahauge godt kunne virke lidt usikker og så ikke helt heldig ud ved det første mål og bolden der hoppede over. Vi laver dog naturligvis alle fejl.

Måske en ny Weinkouff - Lössl situation, hvem fortsætter med at udvikle sig (mest)?
DenStolteJyde skrev:Håber virkelig at den næste kamp også bliver på mch.. Så vil jeg i hvert fald derud, også selvom fcm så skulle vælge at tage entre. (hvor meget afhænger måske også lidt af modstanderen, for den almindelige fodboldfan er en kamp mod Zagreb nok noget mindre interessant end en mod barca.)
Men altså 150 for en billet mod barca ville jeg overhovedet ikke brokke mig over..
En ungdomskamp tror jeg simpelthen ikke kan rende op i det beløb, men kunne helt sikkert blive en attraktiv modstander.
Dagens modstander var trods alt spansk mester i 13/14 sæsonen, og den kamp var gratis.

Off Topic:
TV2 har ikke fattet vi ikke kan trække Real Madrid og NK lavede vist også fejlen i et interview. :/ :lol

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Youth League

Indlæg af DenStolteJyde »

Steffen am skrev:
En ungdomskamp tror jeg simpelthen ikke kan rende op i det beløb, men kunne helt sikkert blive en attraktiv modstander.
Dagens modstander var trods alt spansk mester i 13/14 sæsonen, og den kamp var gratis.

Du har nok ret. Dagen kamp blev i første omgang annonceret til at koste 25.. men det var heller ikke for at sige at jeg tror den kommer til at koste 150, jeg siger bare at det ville jeg ikke have et problem med at give.

Men lad os tage en ting ad gangen. for det første er det jo langt fra sikkert at vi trækker barca og selv hvis vi gør så er det jo stadig 50/50 om vi spiller hjemme eller ude. Dvs omkring 7 % chance for at vi møder Barca i Herning.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Youth League

Indlæg af Steffen am »

DenStolteJyde skrev:
Steffen am skrev:
En ungdomskamp tror jeg simpelthen ikke kan rende op i det beløb, men kunne helt sikkert blive en attraktiv modstander.
Dagens modstander var trods alt spansk mester i 13/14 sæsonen, og den kamp var gratis.

Du har nok ret. Dagen kamp blev i første omgang annonceret til at koste 25.. men det var heller ikke for at sige at jeg tror den kommer til at koste 150, jeg siger bare at det ville jeg ikke have et problem med at give.

Men lad os tage en ting ad gangen. for det første er det jo langt fra sikkert at vi trækker barca og selv hvis vi gør så er det jo stadig 50/50 om vi spiller hjemme eller ude. Dvs omkring 7 % chance for at vi møder Barca i Herning.
Ah ja ok. Og det er ret, så er jeg helt med dig :)

Hmm.. nu du siger det på den måde virker det godt nok mindre sandsynligt nu. :/
Jeg tænker selv på en af de engelske hold også kunne være sjove, hvis vi kalder de 3 de sjove hold, så er der 37 % og så naturligvis 18,5 % for at få dem på hjemmebane. :D

Og hvis det ikke går så godt, så vil jeg også sige hellere PSV på hjemmebane end City på udebane.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Youth League

Indlæg af Acebone »

Atletico må være lidt trætte af FCM. :D

De unge drenge vader da efterhånden i succes. Det er lige meget, om der bliver siet nogle af de ældre fra, så stepper de nye bare op. Det er edderbankeme sejt.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Youth League

Indlæg af TrueWolfMidt »

Acebone skrev:De unge drenge vader da efterhånden i succes. Det er lige meget, om der bliver siet nogle af de ældre fra, så stepper de nye bare op. Det er edderbankeme sejt.
Heldigvis er der allerede tilknyttet 4-5 unge spillere til førsteholdstruppen og flere vil komme til, når forårssæsonnen rinder ud og efterårssæsonen starter, det er jeg ikke i tvivl om. Bare det at de træner og af og til får minutter på et noget højere plan, er med til at rykke dem helt vildt. Håber og tror Jakup Thomsen får muligheden for at træne og spille med førsteholdet efter sommerferien. Når vi endelig har et produkt med stort potentiale fra egne rækker, så skal han have chancen.

Fedt at vi hurtigere end ventet kan begynde og plukke talenter fra u - holdene og stille og roligt kan begynde og integrere dem i førsteholdstruppen. Det tror jeg glæder mange fans. Hvem tror du af u - spillere som får chancen til sommer ?

fcmguld2015
Indlæg: 52
Tilmeldt: 17. jul 2015, 07:55

Re: Youth League

Indlæg af fcmguld2015 »

TrueWolfMidt skrev:
Acebone skrev:De unge drenge vader da efterhånden i succes. Det er lige meget, om der bliver siet nogle af de ældre fra, så stepper de nye bare op. Det er edderbankeme sejt.
Heldigvis er der allerede tilknyttet 4-5 unge spillere til førsteholdstruppen og flere vil komme til, når forårssæsonnen rinder ud og efterårssæsonen starter, det er jeg ikke i tvivl om. Bare det at de træner og af og til får minutter på et noget højere plan, er med til at rykke dem helt vildt. Håber og tror Jakup Thomsen får muligheden for at træne og spille med førsteholdet efter sommerferien. Når vi endelig har et produkt med stort potentiale fra egne rækker, så skal han have chancen.

Fedt at vi hurtigere end ventet kan begynde og plukke talenter fra u - holdene og stille og roligt kan begynde og integrere dem i førsteholdstruppen. Det tror jeg glæder mange fans. Hvem tror du af u - spillere som får chancen til sommer ?
Uagtet det er nogle dygtige spillere, så går der jo 1-2 år før de er klar til superligabold. Det er trods alt kun de allerbedste talenter, som Duelund og Pione, der har været klar fra dag 1! Så tvivler på vi ser nogle af youth leauge spillerne, være en betydende del af truppen fra sommerferien.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Youth League

Indlæg af TrueWolfMidt »

fcmguld2015 skrev:
TrueWolfMidt skrev:
Acebone skrev:De unge drenge vader da efterhånden i succes. Det er lige meget, om der bliver siet nogle af de ældre fra, så stepper de nye bare op. Det er edderbankeme sejt.
Heldigvis er der allerede tilknyttet 4-5 unge spillere til førsteholdstruppen og flere vil komme til, når forårssæsonnen rinder ud og efterårssæsonen starter, det er jeg ikke i tvivl om. Bare det at de træner og af og til får minutter på et noget højere plan, er med til at rykke dem helt vildt. Håber og tror Jakup Thomsen får muligheden for at træne og spille med førsteholdet efter sommerferien. Når vi endelig har et produkt med stort potentiale fra egne rækker, så skal han have chancen.

Fedt at vi hurtigere end ventet kan begynde og plukke talenter fra u - holdene og stille og roligt kan begynde og integrere dem i førsteholdstruppen. Det tror jeg glæder mange fans. Hvem tror du af u - spillere som får chancen til sommer ?
Så tvivler på vi ser nogle af youth leauge spillerne, være en betydende del af truppen fra sommerferien.
Det var så heller ikke det jeg hentyede til, at de blev en betydende del af truppen. ;-)

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Youth League

Indlæg af DenStolteJyde »

Der er sikkert nogen der bliver rykket op til sommer, måske for at spille med reserverne men ligeså sandsynligt er det at de bliver udlejet (fx til Hobro der til den tid skal til at kæmpe om oprykning igen)

Chiquizito92
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17. jul 2015, 12:32

Re: Youth League

Indlæg af Chiquizito92 »

I foerste omgang er det vel isaer interessant at se paa, hvilke spillere, der bliver for gamle til at spille ungdomsfodbold efter denne saeson - Nogen, der har et overblik herover? - Og i den forbindelse hvem, der kunne taenkes at blive rykket op og/eller udlejet med henblik paa udvikling.

(Ikke at det udelukker yngre spillere i at blive rykket op ogsaa, naturligvis)

Haaber nogle med insight i akademiverdenen kan give lidt spaendende info. Med al den succes paa u-holdene i denne saeson synes jeg sgu det ser spaendende ud :D

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Youth League

Indlæg af Steffen am »

De 98'ere der kunne ske at tage steppet op tidligere end nødvendigt kunne være Mikael Anderson og måske Nikolaj Kirk, men er enig i at de mest interessante i første omgang må være dem der er for gammel til u19 fodbold, som er alle 97'erne. (Duelunds årgang)

De mest interessante her er helt sikkert
Raahauge, Nicolaisen, Munksgaard, NK, Thycosen, Sterring, Thomsen og Rutikanga.

- Raahauge har allerede været på bænken i flere kampe, Munksgaard og Thycosen har fået spilletid i superligaen.
- NK og Mikael Anderson har spillet og scoret på træningslejren i Dubai.
- Rutikanga var også med på træningslejr sidste år, som førsteårs yndling,
men var så desværre skadet sammen med Nicolaisen, Munksgaard og Sterring så de ikke kunne komme med i år.

Værd at bemærke, måske lige undtagen Rutikanga, har alle de nævnte spillere også været forbi et landshold. :)

Noerum
Indlæg: 442
Tilmeldt: 22. nov 2010, 21:10

Re: Youth League

Indlæg af Noerum »

Det må også give de unge gutter masser af blod på tanden, når de spiller foran over 2000 tilskuere på MCH. Jeg er sikker på, at de lige giver sig lidt mere en normalt. Derfor må vi håbe, at den næste kamp også bliver en hjemmekamp!

Mikael Andersson, Rasmus Nissen og Thompsen ser godt nok lovende ud!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Youth League

Indlæg af Steffen am »

I øvrigt synes jeg også vi kunne glæde os over en god dommer.

Imens et andet sted i Europa.
https://streamable.com/mvy1

Ikke lovende for spansk fodbold. :/

Besvar