Youth League

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Youth League

Indlæg af Steffen am »

Synes det var på sin plads for Youth League at have sin egen tråd.

Første kamp er mod FC Saburtalo fra Georgien, som de færreste her nok kender til.
http://fcm.dk/nyheder/uefa-youth-league ... -mch-arena

Alle spillere skal være født efter 1. januar 97, dog må max 3 spillere fra årgang 96 benyttes
De navne der er i spil til kampen er her
http://www.uefa.com/uefayouthleague/sea ... index.html

Hvor jeg vurderer det er mest bemærkelsesværdigt med Duelund, Raahauge, Lauritsen, Munksgaard og Gemmer,
hvoraf Duelund og Raahauge vel må forventes at være i med Belgien for at være klar mod Brügge og derfor næppe er aktuel til onsdagens kamp mod FC Saburtalo.

For at starte bud på en startopstilling
Simon Petersen
Alexander Munksgaard, Rasmus Lauritsen (96), Rasmus Nicolaisen, Rasmus Nissen
Gemmer (96)
Babajide David (96), Gloire Rutikanga, Nikolaj Kirk, Mads Døhr Thychosen,
Simon Sterring

Bænk: Oliver Ottesen, Kristian Dirks Riis, Mads Olsen, Michael Olusoji Ogungbaro, Jákup Thomsen

Udover at se vores fremtidige stjerner (forhåbentlig) slå nogle georgier, er der til kampen også mulighed for at se Europe League Pokalen, hvis det kunne friste.

Entré for 20 kr og gratis for børn og sæsonkortholdere.

Hvis der skulle være en enkel der ikke er helt med på opbygningen.
FCM er i Domestic Champions Path hvor onsdagens kamp er den første af 2 mod FC Saburtalo, (30 Sep og 21 Oct)

Den samlede vinder heraf møder vinderen af Litex Lovech (Bulgarien) og Legia Warsaw (3–4 Nov og 24–25 Nov)

Vinderen af kamp nr. 2 vil gå i Knock-out fase som er en kamp 9.-10. Februar mod en nr. 2 fra gruppespillet
(UEFA Champions League Path), hvor der for alvor er mulighed for at møde nogle storholds u19 hold.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Youth League

Indlæg af DenStolteJyde »

Kunne faktisk være meget sjovt at møde ungdoms Legia..
Men altså i første omgang et georgisk hold.. Dem burde vi vel kunne slå på MCH Arena, mens udekampen måske nok ikke er helt så let..

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Youth League

Indlæg af Steffen am »

Nu der ikke er andre der gør det, vil jeg lige klappe mig selv på skulderen for at have 9 rigtige i startopstillingen,
https://twitter.com/fcmidtjylland/statu ... 6?nav=true

hvor Oliver Ottesen er blevet klar til at starte inde i målet (mener han har været skadet)

David er heller ikke med, men var heller ikke på den uefa liste, nogen der ved hvorfor?

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Youth League

Indlæg af THenry »

En 3-1 sejr må være et fornuftigt udgangspunkt inden returkampen. Målene blev scoret af Simon Sterring, Jonas Gemmer og Rasmus Nissen.

http://www.uefa.com/uefayouthleague/sea ... index.html

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Youth League

Indlæg af Ravnen »

Flot sejr. Særligt 1 halvleg var virkelig god. Det var en seværdig kamp. FCM Foto har taget en masse billeder fra den ;-)

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Youth League

Indlæg af Christian »

Tak for info Steffen.
Jeg synes det er interessant at høre om næste generation, men åbenbart ikke nok til at jeg selv opsøger det andre steder end her.

Forleden dag så jeg Youth-League kampen mellem Barcelona og Leverkusen, og tænkte på om FCM kunne have spillet den turnering hvis vi var gået videre til cl-gruppespillet.
Er der nogen der ved det?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Youth League

Indlæg af Ravnen »

Så vidt jeg ved, er vi i Playoff i øjeblikket. Der er nogle Playoff runder før man rammer et gruppespil, men jeg er ikke helt sikker.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Youth League

Indlæg af Lupus1999 »

Hvis i læser det første indlæg i tråden bliver i meget klogere.

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Youth League

Indlæg af Christian »

Har læst første post igen, og synes nu ikke den besvarer mit spørgsmål.

Kunne fcm have haft et ungdomshold i cl hvis vi var gået videre til gruppespillet, eller er den turnering forbeholdt bestemte hold fra bestemte lande?
Altså mødt hold som Barcelona og Leverkusen?

Eller er der ikke en opdeling i CL og EL blandt ungdomsholdene?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Youth League

Indlæg af Steffen am »

Christian skrev:Har læst første post igen, og synes nu ikke den besvarer mit spørgsmål.

Kunne fcm have haft et ungdomshold i cl hvis vi var gået videre til gruppespillet, eller er den turnering forbeholdt bestemte hold fra bestemte lande?
Altså mødt hold som Barcelona og Leverkusen?

Eller er der ikke en opdeling i CL og EL blandt ungdomsholdene?
Christian det er den samme turnering, bare forskellige veje dertil. ;)
Så hvis Midtjylland går videre fra de første 2 kampe, skal de møde en 2'er fra det gruppespil du har set.
Hvorfor det kun er gruppespillet der bliver vist ved jeg ikke. De kommer forhåbentligvis senere.

Men ja gruppespils 'path' er for de hold der deltager i Champions League gruppespil,
'dosmetic path', som vi er en del af, er kun for bestemte lande. Dem er Danmark dog en del af :)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Youth League

Indlæg af Steffen am »

Forresten vandt Legias u19 også deres kamp, så som det ser ud nu, kommer vores ynglinge også til at møde polakkerne. Da lidt pudsigt :)

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Youth League

Indlæg af Christian »

Tak for svaret - som jeg forstod denne gang :)

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Youth League

Indlæg af TrueWolfMidt »

u-19 idag/nu.

Tjek lige dette link. https://www.youtube.com/watch?v=9AEbXcJ0S8A
tror kampen streames her.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Youth League

Indlæg af TrueWolfMidt »

Nogle som ser kampen på twitter ?

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Youth League

Indlæg af TrueWolfMidt »

0-1 til Fcm u-19. Super. Målscorer Rasmus Nissen efter 39 minutter. Assist Mads Thychosen.

Besvar