Debatside.dk

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Debatside.dk

Indlæg af oros »

@ jonas
Hvis 'racisme' er overdrevet fra min side, så beklager jeg. Det er heller ikke specielt rettet mod din person men snarere niveauet i det hele taget.
Prøv at gå knap et år tilbage og læs så de 'tilkendegivelser', der udgik fra Ålborg - det være sig her, på debatten.dk og på bold.dk. En ledetråd: læs tråden efter EfB-FCM 0-0 i foråret. Riddersholm kom til at kalde EfB 'forårets hold'. Læs det - og forhold dig til det. Hvordan ville du have det med det, hvis det ramte din klub og dermed mennesker, som du holder af?
Personligt elsker jeg at debattere fodbold, og gør det gerne med både FCM, EfB, eller Brøndby fans, og det behøver da ikke være nogen specielt stor hemmelighed at jeg synes FCM er interessant at debattere især efter Benham er kommet til, for det rejser da nogle spørgsmål omkring hvilken retning vi vil se dansk fodbold bevæge sig henimod i fremtiden.
Hvis din interesse for FCM og Benham har samme karakter som din 'interesse' for arvefjendeopgørende mellem FCM og VFF sidste år, kan du jo lige så godt bare skrive konklusionen med det samme. Jeg gav dig en række oplysninger i den anledning. Oplysninger som du uden videre afviste. Du var så galt klogere på min alder end jeg selv. Det passede nemlig ikke med det resultat, du havde lagt dig fast på.

Har du flyttet fra dette stadie? Ellers er jeg helst fri for din 'interesse'!

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

Jeg vil faktisk give jonas, at han - så vidt jeg kan se - stille og roligt forbedrer sig med tiden. Jeg tror, de mest tossede udgydelser er bag ham. Jeg husker at have "krydset klinger" med ham en hel del gange både her og på bold.dk, men det sker ikke så ofte længere. Faktisk er det primært tåbelige FCK'ere, der har travlt med at svine FCM for tiden. Sandsynligvis fordi de føler sig truede derovre. Og så selvfølgelig EfB-folk i forbindelse med Pusic-handlen.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Debatside.dk

Indlæg af 974 »

Hans Krabbe fortæller her lidt om hvorfor FCM deltager i kampen uden for banen mod eks. FCK

http://www.bt.dk/superligaen/fc-midtjyl ... -vi-ad-fck

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Mike80 skrev:Forskellen på mig og dig (plus andre i Nordjylland) ligger vil trodsalt stadig i, at jeg uantastet om det på Debatside.dk eller ulvegraven i størstedelen af mine indlæg debaterer min klub (FCM), da det nu engang er der min interesse ligger, modsat dig (plus andre) der jo tydeligvis jf. Antallet af indlæg også har en kæmpe interesse ud over AaB i netop FCM.

Mike
Matematik kan ikke være din stærke side hvis du mener at ud af 4.000 indlæg er 200 skrevet i FCM tråden. Det kan da menes at være meget, jovist, men det vidner da på ingen måde om at jeg debatterer FCM mere end noget andet. Det er 1/20 indlæg der er FCM relateret.
Og ja, jeg har da en interesse i FCM, det har jeg aldrig benægtet, udover AaB er det, for mig, den mest interessante klub herhjemme, og har været det, med AaB briller set, længe. De klubber som AaB kan sammenligne sig med vil være EfB, FCM, OB, AGF og Brøndby. Men der sker ikke så meget i EfB pt, Brøndby har stadig for mange børnesygdomme, og OB samt AGF har valgt at smide sig selv ned på hylden under. Så selvfølgelig er FCM da interessant, især med tanke på hvordan, som jeg også skrev ovenover, det kan være med til at forme fremtiden for dansk fodbold.

Oros:
Jeg skal ikke sige om der har været racisme på debatsiden, jeg har dog ikke selv bemærket det, og derfor tror jeg ikke det er noget hverken AaB, eller ASC stiltiende accepterer. Meget kan man mene om "Hvorfor hade FCM" tråden, men såvidt jeg kan se er folk aldrig blevet angrebet pga deres hudfarve, deres religion, eller lignende. Man kan selvfølgelig tale om racisme i og med FCM = skidt, hvis det er det du mener så vil jeg vove den påstand at der ikke er nogen i FCM der har fået hak over tuden medmindre de har valgt at stikke den frem. F.eks. har der ikke været meget "had" rettet mod hverken Brian Priske (påtrods af han er tidligere AaB'er), Duncan (udover en ærgelse over han ikke kom til AaB dengang), Sviatchenko, Frank Kristensen og generelt nogle af jeres mere "anonyme" spillere. Det er vel kun Bach Bak, Riddersholm samt Steinlein (og nu også Ankersen) der modtager lidt røg, og "hadet" til Bak Bach skal vel primært ses i lyset af hans "sorte bog" kommentar mod Ronnie Schwartz.

Mht Viborg kampen må jeg indrømme jeg stadig ikke synes din historie gav den store mening, det handlede om en kamp der ikke havde noget med hverken Herning eller Ikast at gøre, og en spiller der skiftede til en klub FCM ikke ligefrem konkurrerede med dengang (frit fra hukommelsen). Jeg skal ikke udelukke der kan være en rivalisering med Viborg, men jeg synes stadig det var helt ude af propertioner med "Hadets kamp", og Danmarks næststørste lokal-opgør når man tænker på Viborg dårligt har været i suppen mens FCM har eksisteret, og at kampene fra sidst de var med i det sjove selskab ikke trak flere folk til end kampe mod Køge, Farum og andre modstandere. Jeg udelukker iøvrigt ikke at folk fra Herning-Ikast området kan have det svært med Viborg af den ene eller den anden grund, men det betyder bare ikke at det for FCM er en naturlig rival. Det skal dog siges at jeg sagtens forstår hvorfor Viborg fans har det svært med FCM, men forstår ikke rigtigt hvorfor det skulle være opstået den anden vej. Men vi kan jo tage den debat igen når Viborg engang rykker op igen, hvis det sker lige med det første.

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

jonas386 skrev:
Mike80 skrev:Forskellen på mig og dig (plus andre i Nordjylland) ligger vil trodsalt stadig i, at jeg uantastet om det på Debatside.dk eller ulvegraven i størstedelen af mine indlæg debaterer min klub (FCM), da det nu engang er der min interesse ligger, modsat dig (plus andre) der jo tydeligvis jf. Antallet af indlæg også har en kæmpe interesse ud over AaB i netop FCM.

Mike
Matematik kan ikke være din stærke side hvis du mener at ud af 4.000 indlæg er 200 skrevet i FCM tråden. Det kan da menes at være meget, jovist, men det vidner da på ingen måde om at jeg debatterer FCM mere end noget andet. Det er 1/20 indlæg der er FCM relateret.
Og ja, jeg har da en interesse i FCM, det har jeg aldrig benægtet, udover AaB er det, for mig, den mest interessante klub herhjemme, og har været det, med AaB briller set, længe. De klubber som AaB kan sammenligne sig med vil være EfB, FCM, OB, AGF og Brøndby. Men der sker ikke så meget i EfB pt, Brøndby har stadig for mange børnesygdomme, og OB samt AGF har valgt at smide sig selv ned på hylden under. Så selvfølgelig er FCM da interessant, især med tanke på hvordan, som jeg også skrev ovenover, det kan være med til at forme fremtiden for dansk fodbold.

Oros:
Jeg skal ikke sige om der har været racisme på debatsiden, jeg har dog ikke selv bemærket det, og derfor tror jeg ikke det er noget hverken AaB, eller ASC stiltiende accepterer. Meget kan man mene om "Hvorfor hade FCM" tråden, men såvidt jeg kan se er folk aldrig blevet angrebet pga deres hudfarve, deres religion, eller lignende. Man kan selvfølgelig tale om racisme i og med FCM = skidt, hvis det er det du mener så vil jeg vove den påstand at der ikke er nogen i FCM der har fået hak over tuden medmindre de har valgt at stikke den frem. F.eks. har der ikke været meget "had" rettet mod hverken Brian Priske (påtrods af han er tidligere AaB'er), Duncan (udover en ærgelse over han ikke kom til AaB dengang), Sviatchenko, Frank Kristensen og generelt nogle af jeres mere "anonyme" spillere. Det er vel kun Bach Bak, Riddersholm samt Steinlein (og nu også Ankersen) der modtager lidt røg, og "hadet" til Bak Bach skal vel primært ses i lyset af hans "sorte bog" kommentar mod Ronnie Schwartz.

Mht Viborg kampen må jeg indrømme jeg stadig ikke synes din historie gav den store mening, det handlede om en kamp der ikke havde noget med hverken Herning eller Ikast at gøre, og en spiller der skiftede til en klub FCM ikke ligefrem konkurrerede med dengang (frit fra hukommelsen). Jeg skal ikke udelukke der kan være en rivalisering med Viborg, men jeg synes stadig det var helt ude af propertioner med "Hadets kamp", og Danmarks næststørste lokal-opgør når man tænker på Viborg dårligt har været i suppen mens FCM har eksisteret, og at kampene fra sidst de var med i det sjove selskab ikke trak flere folk til end kampe mod Køge, Farum og andre modstandere. Jeg udelukker iøvrigt ikke at folk fra Herning-Ikast området kan have det svært med Viborg af den ene eller den anden grund, men det betyder bare ikke at det for FCM er en naturlig rival. Det skal dog siges at jeg sagtens forstår hvorfor Viborg fans har det svært med FCM, men forstår ikke rigtigt hvorfor det skulle være opstået den anden vej. Men vi kan jo tage den debat igen når Viborg engang rykker op igen, hvis det sker lige med det første.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

jonas386 skrev:
Mike80 skrev:Forskellen på mig og dig (plus andre i Nordjylland) ligger vil trodsalt stadig i, at jeg uantastet om det på Debatside.dk eller ulvegraven i størstedelen af mine indlæg debaterer min klub (FCM), da det nu engang er der min interesse ligger, modsat dig (plus andre) der jo tydeligvis jf. Antallet af indlæg også har en kæmpe interesse ud over AaB i netop FCM.

Mike
Matematik kan ikke være din stærke side hvis du mener at ud af 4.000 indlæg er 200 skrevet i FCM tråden. Det kan da menes at være meget, jovist, men det vidner da på ingen måde om at jeg debatterer FCM mere end noget andet. Det er 1/20 indlæg der er FCM relateret.
Og ja, jeg har da en interesse i FCM, det har jeg aldrig benægtet, udover AaB er det, for mig, den mest interessante klub herhjemme, og har været det, med AaB briller set, længe. De klubber som AaB kan sammenligne sig med vil være EfB, FCM, OB, AGF og Brøndby. Men der sker ikke så meget i EfB pt, Brøndby har stadig for mange børnesygdomme, og OB samt AGF har valgt at smide sig selv ned på hylden under. Så selvfølgelig er FCM da interessant, især med tanke på hvordan, som jeg også skrev ovenover, det kan være med til at forme fremtiden for dansk fodbold.

Oros:
Jeg skal ikke sige om der har været racisme på debatsiden, jeg har dog ikke selv bemærket det, og derfor tror jeg ikke det er noget hverken AaB, eller ASC stiltiende accepterer. Meget kan man mene om "Hvorfor hade FCM" tråden, men såvidt jeg kan se er folk aldrig blevet angrebet pga deres hudfarve, deres religion, eller lignende. Man kan selvfølgelig tale om racisme i og med FCM = skidt, hvis det er det du mener så vil jeg vove den påstand at der ikke er nogen i FCM der har fået hak over tuden medmindre de har valgt at stikke den frem. F.eks. har der ikke været meget "had" rettet mod hverken Brian Priske (påtrods af han er tidligere AaB'er), Duncan (udover en ærgelse over han ikke kom til AaB dengang), Sviatchenko, Frank Kristensen og generelt nogle af jeres mere "anonyme" spillere. Det er vel kun Bach Bak, Riddersholm samt Steinlein (og nu også Ankersen) der modtager lidt røg, og "hadet" til Bak Bach skal vel primært ses i lyset af hans "sorte bog" kommentar mod Ronnie Schwartz.

Mht Viborg kampen må jeg indrømme jeg stadig ikke synes din historie gav den store mening, det handlede om en kamp der ikke havde noget med hverken Herning eller Ikast at gøre, og en spiller der skiftede til en klub FCM ikke ligefrem konkurrerede med dengang (frit fra hukommelsen). Jeg skal ikke udelukke der kan være en rivalisering med Viborg, men jeg synes stadig det var helt ude af propertioner med "Hadets kamp", og Danmarks næststørste lokal-opgør når man tænker på Viborg dårligt har været i suppen mens FCM har eksisteret, og at kampene fra sidst de var med i det sjove selskab ikke trak flere folk til end kampe mod Køge, Farum og andre modstandere. Jeg udelukker iøvrigt ikke at folk fra Herning-Ikast området kan have det svært med Viborg af den ene eller den anden grund, men det betyder bare ikke at det for FCM er en naturlig rival. Det skal dog siges at jeg sagtens forstår hvorfor Viborg fans har det svært med FCM, men forstår ikke rigtigt hvorfor det skulle være opstået den anden vej. Men vi kan jo tage den debat igen når Viborg engang rykker op igen, hvis det sker lige med det første.
Haha. Ok ret skal være ret og jeg medgiver at du med størstedelen af dine indlæg stadig debaterer AaB. Min pointe var nu også mere at vise hvor meget FCM fylder for fans af AaB selvom mange jo ikke vil stå ved interessen (da vi jo bare er en ligegyldig parentes) og det siger da trods alt lidt at så mange debatører har flest skrevne indlæg i en (hade)tråd om FCM! Kan vi blive enige så langt?

Dit sidste del af indlægget er for mig præcist hvad debatside.dk i min verden også står for og faktisk grunden til jeg i første omgang skrev derinde. Det i den grad en debatside.dk sandhed du nu fremfører som fakta i forhold til Viborg og antal tilskuer kontra kampe mod eksempelvis Køge. Jeg med på at sulevelekski (staveplade) via lidt lommeanalyse og kreativtet i et excel ark pludselig kunne fremføre statistiske beviser for dette! Nu mener du at matematik ikke er min stærke side men vi sammenligner (som jeg også gjorde opmærksom på den gang) en klub (Viborg) som vi spillede kampe mod de 4 første sæsonen på Ikast stadion med en på det tidspunkt tilskuerrekord på 4500 mod FCK. Vi mødte aldrig Køge i Ikast men kun på SAS arena hvor vi alle sæsoner har haft et snit tæt på 7500-8000 tilskuer fra 2004. Det selfølgelig en faktor som betyder ALT for et gennemsnitlig tilskuertal og alligevel vælger et samlet debatside.dk forum (inkl. dig selv) fuldstændig at ignorerer dette for nu istedet at fremføre det som underbyggende fakta i et argument, som alligevel ikke holder. Det kan alle (som vil) naturligvis godt godt se men så der også dem som ikke magter at se gennem foragten, og bare vil se en anden sandhed.

Lad os nu være bare lidt seriøse.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Debatside.dk

Indlæg af oros »

Mike80 skrev:
jonas386 skrev:
Mike80 skrev:Forskellen på mig og dig (plus andre i Nordjylland) ligger vil trodsalt stadig i, at jeg uantastet om det på Debatside.dk eller ulvegraven i størstedelen af mine indlæg debaterer min klub (FCM), da det nu engang er der min interesse ligger, modsat dig (plus andre) der jo tydeligvis jf. Antallet af indlæg også har en kæmpe interesse ud over AaB i netop FCM.

Mike
Matematik kan ikke være din stærke side hvis du mener at ud af 4.000 indlæg er 200 skrevet i FCM tråden. Det kan da menes at være meget, jovist, men det vidner da på ingen måde om at jeg debatterer FCM mere end noget andet. Det er 1/20 indlæg der er FCM relateret.
Og ja, jeg har da en interesse i FCM, det har jeg aldrig benægtet, udover AaB er det, for mig, den mest interessante klub herhjemme, og har været det, med AaB briller set, længe. De klubber som AaB kan sammenligne sig med vil være EfB, FCM, OB, AGF og Brøndby. Men der sker ikke så meget i EfB pt, Brøndby har stadig for mange børnesygdomme, og OB samt AGF har valgt at smide sig selv ned på hylden under. Så selvfølgelig er FCM da interessant, især med tanke på hvordan, som jeg også skrev ovenover, det kan være med til at forme fremtiden for dansk fodbold.

Oros:
Jeg skal ikke sige om der har været racisme på debatsiden, jeg har dog ikke selv bemærket det, og derfor tror jeg ikke det er noget hverken AaB, eller ASC stiltiende accepterer. Meget kan man mene om "Hvorfor hade FCM" tråden, men såvidt jeg kan se er folk aldrig blevet angrebet pga deres hudfarve, deres religion, eller lignende. Man kan selvfølgelig tale om racisme i og med FCM = skidt, hvis det er det du mener så vil jeg vove den påstand at der ikke er nogen i FCM der har fået hak over tuden medmindre de har valgt at stikke den frem. F.eks. har der ikke været meget "had" rettet mod hverken Brian Priske (påtrods af han er tidligere AaB'er), Duncan (udover en ærgelse over han ikke kom til AaB dengang), Sviatchenko, Frank Kristensen og generelt nogle af jeres mere "anonyme" spillere. Det er vel kun Bach Bak, Riddersholm samt Steinlein (og nu også Ankersen) der modtager lidt røg, og "hadet" til Bak Bach skal vel primært ses i lyset af hans "sorte bog" kommentar mod Ronnie Schwartz.

Mht Viborg kampen må jeg indrømme jeg stadig ikke synes din historie gav den store mening, det handlede om en kamp der ikke havde noget med hverken Herning eller Ikast at gøre, og en spiller der skiftede til en klub FCM ikke ligefrem konkurrerede med dengang (frit fra hukommelsen). Jeg skal ikke udelukke der kan være en rivalisering med Viborg, men jeg synes stadig det var helt ude af propertioner med "Hadets kamp", og Danmarks næststørste lokal-opgør når man tænker på Viborg dårligt har været i suppen mens FCM har eksisteret, og at kampene fra sidst de var med i det sjove selskab ikke trak flere folk til end kampe mod Køge, Farum og andre modstandere. Jeg udelukker iøvrigt ikke at folk fra Herning-Ikast området kan have det svært med Viborg af den ene eller den anden grund, men det betyder bare ikke at det for FCM er en naturlig rival. Det skal dog siges at jeg sagtens forstår hvorfor Viborg fans har det svært med FCM, men forstår ikke rigtigt hvorfor det skulle være opstået den anden vej. Men vi kan jo tage den debat igen når Viborg engang rykker op igen, hvis det sker lige med det første.
Haha. Ok ret skal være ret og jeg medgiver at du med størstedelen af dine indlæg stadig debaterer AaB. Min pointe var nu også mere at vise hvor meget FCM fylder for fans af AaB selvom mange jo ikke vil stå ved interessen (da vi jo bare er en ligegyldig parentes) og det siger da trods alt lidt at så mange debatører har flest skrevne indlæg i en (hade)tråd om FCM! Kan vi blive enige så langt?

Dit sidste del af indlægget er for mig præcist hvad debatside.dk i min verden også står for og faktisk grunden til jeg i første omgang skrev derinde. Det i den grad en debatside.dk sandhed du nu fremfører som fakta i forhold til Viborg og antal tilskuer kontra kampe mod eksempelvis Køge. Jeg med på at sulevelekski (staveplade) via lidt lommeanalyse og kreativtet i et excel ark pludselig kunne fremføre statistiske beviser for dette! Nu mener du at matematik ikke er min stærke side men vi sammenligner (som jeg også gjorde opmærksom på den gang) en klub (Viborg) som vi spillede kampe mod de 4 første sæsonen på Ikast stadion med en på det tidspunkt tilskuerrekord på 4500 mod FCK. Vi mødte aldrig Køge i Ikast men kun på SAS arena hvor vi alle sæsoner har haft et snit tæt på 7500-8000 tilskuer fra 2004. Det selfølgelig en faktor som betyder ALT for et gennemsnitlig tilskuertal og alligevel vælger et samlet debatside.dk forum (inkl. dig selv) fuldstændig at ignorerer dette for nu istedet at fremføre det som underbyggende fakta i et argument, som alligevel ikke holder. Det kan alle (som vil) naturligvis godt godt se men så der også dem som ikke magter at se gennem foragten, og bare vil se en anden sandhed.

Lad os nu være bare lidt seriøse.

Mike
Det er egentlig enkelt nok, Mike. Jonas starter med at skrive konklusionen, så det indkomne materiale må nødvendigvis tilpasses eller udelades alt efter behov. Det har censor set, så han er dumpet og skal skrive opgaven om, inden han kan gå videre med den næste.

Består han så i anden omgang, bliver det spændende at se hvilke krumspring, han vil benytte for at "bevise", at Benham er gift for dansk fodbold i almindelighed og FCM i særdeleshed.

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Mike: Jeg fulgte ikke det store med i debatten dengang, udover jeg læste med, men flere af kampene havde ikke det vilde antal af tilskuere, og jeg husker heller ikke der rigtigt var den store snak om rivalisering dengang. Bortset fra dengang ham Viborg spilleren (ikke Furuseth, måske Thomas Frandsen) skiftede til jer, der var der en del Viborg fans der var sure på FCM, og ikke så meget omvendt, hvilket jo også giver fin mening.
Dengang var der da generelt mere snak om Silkeborg som jeg husker det.
Jonas starter med at skrive konklusionen
Du er sgu halvtung at danse med. Jeg skriver jeg sagtens kan se hvorfor der er et had fra Viborg til FCM (landsdels debatten, talentflugt, indkøb af spillere) hvorimod Viborg stortset aldrig har været en rival til FCM, og derfor virker det i mine øjne stadig overdrevet at snakke om landets næst største opgør osv.
Jeg medgiver dog gerne at de opgør der var i sidste sæson var intense og medrivende, og havde generel høj klasse.
Består han så i anden omgang, bliver det spændende at se hvilke krumspring, han vil benytte for at "bevise", at Benham er gift for dansk fodbold i almindelighed og FCM i særdeleshed.
Jeg siger ikke Benham som person er gift for dansk fodbold, og jeg forstår da godt man som FCM fan er glad for han er kommet til, men konceptet synes jeg langtfra er holdbart. Som det er nu står og falder FCM med Benhams interesse, hvis han trækker stikket i morgen så findes der dårligt et FC Midtjylland på mandag. Nu virker det som om interessen ikke falder lige med det første, og hvis FCM nu vinder mesterskabet i år, samt kommer i europa tvinger det klubber som BIF og FCK især til at skrue op for løn niveauet, og så ender vi i samme situation som for 7-8 år siden. På den korte bane er det helt sikkert godt for det overordnede niveau at der kommer en ekstra "high-roller" på banen, men på den lange bane tror jeg ikke på det vil være en fordel for dansk fodbold.

Men selvfølgelig er det nemmere at sige jeg ikke argumentere og så bare lukke øjnene og råbe "lalalalalala"

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

Den der med at "trække stikket" giver ikke ret meget mening i mine ører. Der er virkelig mange, der bruger den vending, når talen falder på Benham, og jeg forstår ikke hvorfor.

Benham har aktiemajoriteten i klubben. Han er jo ikke bare en velgører, der poster penge i klubben efter forgodtbefindende. Han ejer den (det meste af den), og han og driver den. Hvis han mistede interessen super hurtigt, var det for det første en underlig investering, og for det andet ville han nok som "nogenlunde" kompetent forretningsmand forsøge at sælge klubben. Det ville ikke give meget mening at sige "så, nu gider jeg ikke dét mere" - og lukke biksen. Med tanke på klubbens salgsobjekter, er der trods alt en hel del værdi i klubben, selv hvis Benham mod forventning ikke gad projektet mere.

Men altså. Hvis man i baghovedet medregner Benhams resultater og filosofi i Brentford og husker begrundelsen for at gå ind i Midtjylland og starte et dansk projekt, giver det altså ikke meget mening at snakke om, at Benham skulle trække stikket nu og her. Der er intet i verden, der tyder på, at han skulle være en Vincent Tan eller lignende, hvilket også er derfor, jeg har svært ved at være skeptisk over for ham. Han reddede os formentlig som tophold samtidig med, at hans ord og handlinger vidner om stor seriøsitet og dygtighed. Hvis han havde været en cirkusklovn, der kom ind og tvang os til at spille i grønt og hvidt, havde man nok set en anden stemning herinde.

I øvrigt skal Rasmus Ankersen også have en del kredit for at så kimen til projektet. Det er jo en Midtjylland-mand, der er initiativtageren, og Benham er så kickstarteren. Det irriterer mig lidt, at en del folk tror, Benham helt tilfældigt fandt Midtjylland.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Debatside.dk

Indlæg af Kent »

Acebone skrev:Den der med at "trække stikket" giver ikke ret meget mening i mine ører. Der er virkelig mange, der bruger den vending, når talen falder på Benham, og jeg forstår ikke hvorfor.
Især ikke, når man kan sige nøjagtig det samme om langt størstedelen af klubberne i superligaen. Thorborg, Allan K Pedersen, Jan Bech Andersen, Kent Madsen, Kurt Andersen osv.
Stort set alle superliga-klubber er styrede af rigmænd på den ene eller anden måde. Og alle klubber ville have problemer, hvis deres største aktionær fra den ene dag til den anden trak stikket.
Det er derfor et fuldstændigt tåbeligt argument at komme efter FCM med.

Man kunne også vende den om, og sige at vi er den eneste klub herhjemme, der er kontrolleret af en person, som rent faktisk har tjent sine penge på fodbold og på at kunne forudsige resultater på banen. Så vi er ledet af en person, der rent faktisk har forstand på noget af det vigtige i fodbold - at vinde. Vi har jo set masser af eksempler på klubber, der er blevet ledet inkompetent af folk, der har mere forstand på ejendomsmarkedet end fodbold. Så på den måde, er vi den mest rene fodboldforretning, fordi den bagvedliggende kapital kommer fra fodbold og ikke ejendomme, fitnesskæder, banker, medier osv. ;-)

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Debatside.dk

Indlæg af oros »

Mht Viborg kampen må jeg indrømme jeg stadig ikke synes din historie gav den store mening, det handlede om en kamp der ikke havde noget med hverken Herning eller Ikast at gøre, og en spiller der skiftede til en klub FCM ikke ligefrem konkurrerede med dengang (frit fra hukommelsen). Jeg skal ikke udelukke der kan være en rivalisering med Viborg, men jeg synes stadig det var helt ude af propertioner med "Hadets kamp", og Danmarks næststørste lokal-opgør når man tænker på Viborg dårligt har været i suppen mens FCM har eksisteret, og at kampene fra sidst de var med i det sjove selskab ikke trak flere folk til end kampe mod Køge, Farum og andre modstandere. Jeg udelukker iøvrigt ikke at folk fra Herning-Ikast området kan have det svært med Viborg af den ene eller den anden grund, men det betyder bare ikke at det for FCM er en naturlig rival. Det skal dog siges at jeg sagtens forstår hvorfor Viborg fans har det svært med FCM, men forstår ikke rigtigt hvorfor det skulle være opstået den anden vej. Men vi kan jo tage den debat igen når Viborg engang rykker op igen, hvis det sker lige med det første.
jonas386

I ovenstående afsnit beskriver du ganske fint et par af de punkter, du skal arbejde med, når du nu går igang med at skrive opgaven om. Det er vigtig information om tilskuertallene, som du tilpasser din konklusion. Mht Viborgkampen og dens mening, handler det om, hvad der har givet disse kampe dette særlige liv. Gå i dybden med dette. Det har du nemlig brug for, for overhovedet at forstå, hvad et arvefjendeopgør egentlig er for en størrelse. Hvordan det er groet frem så at sige.
Nu må du selv klare resten. Du får ikke mere hjælp.

Hvad angår Benhams penge: Det er til gavn for dansk fodbold at overliggeren bliver hævet og konkurrencen skærpes og udvides til flere hold. Det er ligeledes til favn for dansk fodbold, med store sponsorer og givtige aktieemissioner. Uden disse kan professionelt fodbold ikke drives på et fornuftigt niveau. Men jeg vidste godt Jonas, at lige præcis de penge, der lander i Herning, er skadelige. Det var de indiske millioner også - efter din mening.

Men sig mig nu Jonas: Er det ok, at en professionel fodboldforretning låner penge af en amatørklub for at undgå konkurs. Det kunne du måske dykke lidt ned i, når du har bestået din opgave fra sidste år.

God arbejdslyst!

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Det har jeg aldrig sagt. Jeg synes ligesåvel det er skidt med Jan Bech, og ham har jeg også kritiseret rigeligt, men nu er det jo et FCM forum og derfor giver det ikke meget mening at snakke det store om ham :-)
Mht Kurt Andersen og FCV/AGF skal jeg indrømme jeg ikke kender nok til ejerforholdet i den situation, og jeg har egentlig heller ikke rigtigt sat mig ind i det. Det behøver dog ikke være den store hemmelighed at jeg langt hellere ser Lyngby i ligaen fremfor FCV der i bedste fald er en ligegyldighed i ordets bedste forstand.

Og for at få det på det rene, så tror jeg da bestemt Benham er fornuftig med sin investering det er konceptet jeg er modstander af, for jeg er egentlig ikke den store fan af at udenlandske rigmænd kommer til DK og bruger danske klubber som deres personlige legetøj. Det er bl.a. en af grundene til jeg helt har mistet interessen for PL. Ejeren bag Manchester City har da også bragt klubben op på et helt nyt niveau, men det ændrer ikke på jeg ikke bryder mig om konceptet.

Jeg synes bestemt ikke det er optimalt at AaB lånte penge hverken hos amatør afdelingen eller af diverse rigmænd, og det er da også noget jeg har kritiseret tidligere. Når det så endelig skal være så er jeg mere tryg ved AaB lånte pengene et sted hvor der var en reel interesse i at tingene kørte videre modsat eks Nordea der har en anden og mere logisk ide i at få deres penge hjem uanset om klubben så må lukke ned eller ej.

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

http://tipsbladet.dk/nyhed/benelux/foru ... til-sommer

Overrasket? Næppe..

AaB Classic og årsagen til at vi stadig IMO (trods store protester i Aalborg) er ligaens klart førende på talentsiden. AaB vandt mesterskabet sidste sæson med en stor procentdel egnenudviklede spillere i fremtrædende roller (og stor respekt for det) men de mangler stadig at vise at, de også kan udvikle spillere der efterfølgende kan præstere andet sted en netop Aalborg. De har vel nærmest ikke siden Grønkjær (der iøvrigt først kom til klubben 17år og 11 mdr. Gammel) formået at lave et 100% succesfuld salg til udlandet. I alt respekt for den udvikling Aalborg har taget på talentsiden, siden de grundet økonomisk deroute og overhængende konkursfare, nødsaget var tvunget ud i en satsning på egne talenter, så mangler de bare at vise de også kan udvikle en Victor Fischer, S. Kjær, W. Reid, Lasse Vigen osv. Så længe det ikke er tilfældet må AaB vente med at råbe højt og forarget over FCM bare ER førende på talentsiden.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Debatside.dk

Indlæg af PH1978 »

Victor Fischer var dog nærmest færdigudviklet da han kom til FCM. Vi vil heller ikke kunne sige det samme med Patrick.

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Til Kusk' forsvar skal det dog siges man tilsyneladende er gået helt fra at bruge kanter i Twente. Det er dog en viden jeg har fra "frederikshavneren" på debatsiden, så skal ikke kunne sige hvor troværdigt det er, da jeg ikke har set det store med Twente siden August/September.

Og så er der vel heller ikke nogen, heller ikke AaB fans, der er uenige i at FCM var miles ahead resten af DK da man begyndte med den mere aggressive talentsatsning tilbage i 2004 og frem til 2010'ish hvor andre klubber begyndte at vågne op. Hvor FCM ganske rigtigt har lavet flere gode salg igennem tiden er det også værd at bemærke at spillere som Vigen, Fischer, Albæk, Sviatchenko og Simon Kjær var regnet som store talenter, også i DBU regi allerede dengang de kom til FCM mens spillere som Nikolai Thomsen, Helenius og Kasper Kusk ikke har været specielt meget omkring ungdomslandsholdene før de fik debut i suppen. Det var vel de færreste der troede det store på Kasper Kusk inden han fik debut. Personligt havde jeg kun hørt meget lidt om ham før han var med omkring truppen første gang ligesom jeg heller ikke havde de store forventninger til Helenius da han først begyndte at få spilletid. Det er på den side jeg synes AaB er førende i DK, at hive relativt anonyme navne op og gøre dem til profiler, og det hører naturligvis også med til det at udvikle talenter. Der er jo feks ikke mange ben i at få spillere som Lucas Andersen, Pione Sisto, Pierre Emile Højbjerg eller Viktor Fischer frem da talentet er så åbenlyst at det ville være mere imponerende ikke at få dem til at blive til et og andet.

EDIT: Til samme list kan man jo også tilføje et navn som Henrik Dalsgaard, eller Jakob Ahlmann, omend sidstnævnte rigtigt nok har været omkring FCM i de yngre år.

Besvar