Fck - Qarabaq

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Fck - Qarabaq

Indlæg af mousebreaker »

For dansk fodbolds skyld håbede jeg at alle danske hold kom i gruppespil. Jeg vil bare ikke se FCK i CL. De siger det vil være godt for dansk fodbold. Det har jeg virkeligt svært ved at se. Den klub der har suverænt flest skillinger skal ikke i CL, det kan kun være godt for FCK selv
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Midtgaard
Indlæg: 130
Tilmeldt: 20. jan 2011, 19:35
Geografisk sted: Brabrand

Re: Fck - Qarabaq

Indlæg af Midtgaard »

mousebreaker skrev:
23. aug 2017, 21:00
For dansk fodbolds skyld håbede jeg at alle danske hold kom i gruppespil. Jeg vil bare ikke se FCK i CL. De siger det vil være godt for dansk fodbold. Det har jeg virkeligt svært ved at se. Den klub der har suverænt flest skillinger skal ikke i CL, det kan kun være godt for FCK selv
Det giver 4 koefficientpoint ekstra at komme i CL gruppespil, så lidt godt er det også for dansk fodbold.

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Fck - Qarabaq

Indlæg af PH1978 »

mousebreaker skrev:For dansk fodbolds skyld håbede jeg at alle danske hold kom i gruppespil. Jeg vil bare ikke se FCK i CL. De siger det vil være godt for dansk fodbold. Det har jeg virkeligt svært ved at se. Den klub der har suverænt flest skillinger skal ikke i CL, det kan kun være godt for FCK selv
Den forstår jeg ikke. Vil du have et hvilket som helst hold, på nær FCK, i gruppespil?

FCK har netop bevist, at de faktisk har noget at gøre der.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Fck - Qarabaq

Indlæg af mousebreaker »

PH1978 skrev:
23. aug 2017, 21:11
mousebreaker skrev:For dansk fodbolds skyld håbede jeg at alle danske hold kom i gruppespil. Jeg vil bare ikke se FCK i CL. De siger det vil være godt for dansk fodbold. Det har jeg virkeligt svært ved at se. Den klub der har suverænt flest skillinger skal ikke i CL, det kan kun være godt for FCK selv
Den forstår jeg ikke. Vil du have et hvilket som helst hold, på nær FCK, i gruppespil?

FCK har netop bevist, at de faktisk har noget at gøre der.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg ser meget gerne FCK i et EL gruppespil, fordi det vil være godt for dansk fodbold generelt. Der er større chance for point i EL end der er i CL for ethvert dansk hold, så det vil udligne lidt af de bonuspoint det giver at komme i CL.

Til gengæld er det bare ikke godt at det rigeste hold bliver endnu rigere for superligaen. Alle andre derimod må gerne komme i CL for min skyld, da det vil gøre det sværere for det dominerende hold at vinde ca 7 af 10 mesterskaber som efter min mening er ret kedeligt for alle pånær dem der holder med dem
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Fck - Qarabaq

Indlæg af mousebreaker »

Fuck, hvad laver keeperen. Pis
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Midtgaard
Indlæg: 130
Tilmeldt: 20. jan 2011, 19:35
Geografisk sted: Brabrand

Re: Fck - Qarabaq

Indlæg af Midtgaard »

mousebreaker skrev:
23. aug 2017, 21:18

Jeg ser meget gerne FCK i et EL gruppespil, fordi det vil være godt for dansk fodbold generelt. Der er større chance for point i EL end der er i CL for ethvert dansk hold, så det vil udligne lidt af de bonuspoint det giver at komme i CL.

Til gengæld er det bare ikke godt at det rigeste hold bliver endnu rigere for superligaen. Alle andre derimod må gerne komme i CL for min skyld, da det vil gøre det sværere for det dominerende hold at vinde ca 7 af 10 mesterskaber som efter min mening er ret kedeligt for alle pånær dem der holder med dem
Hvis FCK kan vinde en kamp og spille en uafgjort i CL, har de allerede skrabet lige så mange point sammen allerede der, som de ville i EL tror jeg.
Desuden, hvis FCK kan gøre det godt i CL samt forhåbentligt os i EL, er der en reel risiko for at Danmark kan snige sig op på at få flere hold i CL-kval og flere hold i Europa generelt, hvilket måske kan gøre at de andre topklubber i Danmark bliver rigere og kan presse FCK lidt mere. Det kræver "bare" noget kontinuitet fra FCM og BIF, da vi er nødt til at kvalificere os til EL eller CL for kontinuerligt at få de minimum 50 mill.
Udover FCM og BIF, har jeg pt lidt svært ved at se hvem der ellers kontinuerligt skal ligge i toppen af ligaen 😅

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Fck - Qarabaq

Indlæg af 974 »

Er helt på linie med mousebreaker!

Synes absolut ikke at FCK skal rane flere millioner til sig - for så bliver de godt nok endnu sværere at have med at gøre

Jeg anerkender da pointen om at en ekstra CHL-plads kunne være fint, men som jeg forstår så viser tegnene vist at det fremover står til at blive endog meget sværere at få danske hold i CHL, og så er det jo lige vidt :-)

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Fck - Qarabaq

Indlæg af SimonH »

Til info så får fcm færre penge nu pga. at FCK går i el (market pool) hvis vi altså også går i gruppespil

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Fck - Qarabaq

Indlæg af Steffen am »

Som jeg ser det, er der 3 faktorer at tage hensyn til.
1. Koeffecient
2. Absolut økonomi
3. Relativ økonomi.

1. Koeffecient
Fck ville få bonus point, ogsp til DK, ved at komme i CL grp spil.
Ser det dog nogenlunde at det går med sandsynligheden for at score point i EL grp. Spil.
Så umiddelbart ikke den store forskel.

2. Absolut økonomi
Der er en regel med at der falder lidt penge af til hele ligaen, hvis et hold kommer i CL GS,
Hvor mange penge har jeg dog ikke helt styr på, er nok ikke det helt vanvittige, selvom man godt kan høre snå hold håbe på at FCK kommer afsted.

Så en lille grund til at have heppet på FCK.

3. Relativ økonomi
Hvis FCK var gået videre var det selvfølgelig endnu en mulighed for FCK at stikke af fra resten af ligaen, og dermed gøre ligaen mindre interessant og selvfølgelig sværre for FCM.

Så en grundt til at have håbet på de tabte.


Alt i alt er jeg ganske fint tilfreds med FCK tabte og er i gruppespillet, og fin bonus at de næppe henter Erik nu.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Fck - Qarabaq

Indlæg af Steffen am »

SimonH skrev:
23. aug 2017, 22:41
Til info så får fcm færre penge nu pga. at FCK går i el (market pool) hvis vi altså også går i gruppespil
Det er rigtig nok, men der er lidt forksel på pengefordelingen i CL og EL.

I CL består 30 % af alle udbetalinger af market pool penge,
i EL består 15 % af alle udbetallinger af market pool penge.

Så jo, en forskel men ingen katastrofe.
Men nu har vi selvfølgelig en vigtig kamp i morgen først, hvis vi ikke vinder den, kan det være lige meget.

Besvar