Opråb fra Michael Gravgaard (Tipsbladet, 14/7-2017)

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Midtgaard
Indlæg: 130
Tilmeldt: 20. jan 2011, 19:35
Geografisk sted: Brabrand

Opråb fra Michael Gravgaard (Tipsbladet, 14/7-2017)

Indlæg af Midtgaard »

I dagens udgave af Tipsbladet, kommer Randers FC og i særdeleshed Michael Gravgaard med et opråb til alle der har interresse i Alka Superligaen.

http://www.tipsbladet.dk/blog/tipsblade ... -mere-snak

Jeg er generelt enig med Michael Gravgaard i, at de fleste klubber ikke har været gode nok til at følge med i hvad der sker udenfor klubben i den store verden. Men mit indblik i FCMs hverdag er stortset ikke eksisterende, så hvad mener I andre, har FCM været dygtige nok til at reagere på tendenser og trends ude i det ganske danske land, imens det stadig har været aktuelt? Det seneste års tid synes jeg klubben har været rimelig med på det der sker i Danmark, udenfor fodbolden, med f.eks. fidget spinners.

Et andet punkt han kommer ind på er TV. Jeg er et eller andet sted lidt fan af det system de kører med i Norge (som jeg selv har oplevet det, det kan være ændret siden). De spiller flere kampe på samme tid, der bliver vist på f.eks. tre forskellige kanaler hvor man, hvis man betaler for kanalerne, selvfølgelig kan se kampene. Derudover har de en fjerde kanal, som alle kan se uanset om de abbonerer eller ej, et studie hvor de følger med i alle kampe, live-stilling osv., og stiller ud til de stadions hvor der bliver spillet hvis der sker noget væsentligt i kampen. Er dette et format der kunne fungere i Superligaen, så der "kun" er to eller tre forskellige kamptidspunkter at tage stilling til når vi som fans prøver at tilrettelægge vores liv udenom fodbolden?

Jeg håber vi kan få en debat op at køre herinde, så det ikke kun forbliver i medierne.

Fenris
Indlæg: 84
Tilmeldt: 11. jul 2014, 12:45

Re: Opråb fra Michael Gravgaard (Tipsbladet, 14/7-2017)

Indlæg af Fenris »

Midtgaard skrev:
14. jul 2017, 11:55
Et andet punkt han kommer ind på er TV. Jeg er et eller andet sted lidt fan af det system de kører med i Norge (som jeg selv har oplevet det, det kan være ændret siden). De spiller flere kampe på samme tid, der bliver vist på f.eks. tre forskellige kanaler hvor man, hvis man betaler for kanalerne, selvfølgelig kan se kampene. Derudover har de en fjerde kanal, som alle kan se uanset om de abbonerer eller ej, et studie hvor de følger med i alle kampe, live-stilling osv., og stiller ud til de stadions hvor der bliver spillet hvis der sker noget væsentligt i kampen. Er dette et format der kunne fungere i Superligaen, så der "kun" er to eller tre forskellige kamptidspunkter at tage stilling til når vi som fans prøver at tilrettelægge vores liv udenom fodbolden?
Den model synes jeg lyder rigtig interessant - kunne destillere ellers mindre interessante kampe ned til et mere kompakt og potent produkt.

Jeg ved ikke hvor galt det står til for Dansk fodbold generelt og om det billede der males af Gravgaard er retvisende.
Men som fan af FCM og som fan af dansk fodbold generelt, så synes jeg bestemt ethvert tiltag, som kan tages skal tages. Vi ville vel alle ønske der var udsolgt og vildt stemning på de danske stadions hver eneste uge. :)

Jeg synes jeg ser en tendens til at klubberne er begyndt at tage streaming tjenester til sig(primært Youtube) og det synes jeg også vi ser FCM så småt gøre, men jeg så dem gerne gå langt tættere på. Træning, hverdagen, interviews og portrætter. Og så ville det heller ikke gøre noget, hvis kvaliteten blev højnet lidt.
Hvor ondt det end måtte gøre, så skal åb alligevel ha' lidt ros her. Jeg så deres youtube video af Okore præsentationen og den er altså fremragende lavet!

https://www.youtube.com/watch?v=nInurefggiY

Midtgaard
Indlæg: 130
Tilmeldt: 20. jan 2011, 19:35
Geografisk sted: Brabrand

Re: Opråb fra Michael Gravgaard (Tipsbladet, 14/7-2017)

Indlæg af Midtgaard »

Fenris skrev:
14. jul 2017, 12:54

Den model synes jeg lyder rigtig interessant - kunne destillere ellers mindre interessante kampe ned til et mere kompakt og potent produkt.

Jeg ved ikke hvor galt det står til for Dansk fodbold generelt og om det billede der males af Gravgaard er retvisende.
Men som fan af FCM og som fan af dansk fodbold generelt, så synes jeg bestemt ethvert tiltag, som kan tages skal tages. Vi ville vel alle ønske der var udsolgt og vildt stemning på de danske stadions hver eneste uge. :)

Jeg synes jeg ser en tendens til at klubberne er begyndt at tage streaming tjenester til sig(primært Youtube) og det synes jeg også vi ser FCM så småt gøre, men jeg så dem gerne gå langt tættere på. Træning, hverdagen, interviews og portrætter. Og så ville det heller ikke gøre noget, hvis kvaliteten blev højnet lidt.
Hvor ondt det end måtte gøre, så skal åb alligevel ha' lidt ros her. Jeg så deres youtube video af Okore præsentationen og den er altså fremragende lavet!

https://www.youtube.com/watch?v=nInurefggiY
Ja, AabTV ser ud til at være lige et trin eller to bedre end vores eget FcmTV. Det ser lige lidt mere proffesionelt ud i måden det er klippet sammen på og redigeret.

Det jeg er mest fan af ved det norske system er netop det der med, at man kan følge med i kampe fra de andre klubber der kan påvirke FCMs placering i tabelen, uden at skulle se en langgaber mellem f.eks. SønderjyskE og Randers. + det kan være vi kunne slippe for hverdagskampe.

Besvar