Andre klubbers gøren og laden

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af mousebreaker »

@ThygeM (undskyld jeg knepper en flue)

Du lader til at vide at forum i flertal er fora

Hvorfor så skrive foraer :)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af mousebreaker »

Chiquizito92 skrev:
ThygeM skrev: Den slags er jeg ved at være træt af! Opvokset i dk hvor han har fået alt betalt og har fået en masse muligheder ifht landhold og talenttræning - og så vælger man at spille for et land hvori man aldrig har boet! FIFA burde kigge lidt på regelsættet så man feks skulle have boet min 50% af sit liv frem til man bliver 18 år i det land man repræsenterer.
Hvad hvis man ikke har levet 50% af sit liv indtil man fylder 18 i noget land??
Det er jo en problematik man ser i de fleste vesteuropæiske lande. Det er også nemt for mig at kritisere når nogle spillere fravælger det land man er født og opvokset i, for at vælge det land som ens forældre er fraflyttet. Jeg er pæredansk og har ikke på egen krop oplevet en splittelse med hvilken etnicitet jeg tilhører. Det kan sagtens være at det bare er en svær ting fordi ens forældre formodentlig har sørget for at indprente deres børn hvor de kommer fra - hvilken kultur de kommer fra. Jeg tror det er en naturlig ting som forældre og et behov der bliver forstærket når man kommer langt væk hjemmefra og til et land hvor kulturforskellene er store. Putter man religion oven i så........

Hvis man som anden generation så også har en masse uheldige oplevelser i sin opvækst med racistiske undertoner eller det der er værre, så vil mange formodentlig forestille sig at græsplænen er grønnere der hvor forældrene kommer fra. Svært at forestille sig at anden generations indvandrere med en anden hudfarve ikke oplever en del som vi andre bliver sparet for, med den højredrejning (jeg er selv blå) som samfundet tager - hvor nogle finder det i orden at spytte på flygtninge. Selvfølgelig på afstand så man ikke risikerer en lussing.

Så kan man måske godt forstå hvis de føler sig splittet og vælger at spille for deres forældres oprindelsesland
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af ThygeM »

mousebreaker skrev:
Chiquizito92 skrev:
ThygeM skrev: Den slags er jeg ved at være træt af! Opvokset i dk hvor han har fået alt betalt og har fået en masse muligheder ifht landhold og talenttræning - og så vælger man at spille for et land hvori man aldrig har boet! FIFA burde kigge lidt på regelsættet så man feks skulle have boet min 50% af sit liv frem til man bliver 18 år i det land man repræsenterer.
Hvad hvis man ikke har levet 50% af sit liv indtil man fylder 18 i noget land??
Det er jo en problematik man ser i de fleste vesteuropæiske lande. Det er også nemt for mig at kritisere når nogle spillere fravælger det land man er født og opvokset i, for at vælge det land som ens forældre er fraflyttet. Jeg er pæredansk og har ikke på egen krop oplevet en splittelse med hvilken etnicitet jeg tilhører. Det kan sagtens være at det bare er en svær ting fordi ens forældre formodentlig har sørget for at indprente deres børn hvor de kommer fra - hvilken kultur de kommer fra. Jeg tror det er en naturlig ting som forældre og et behov der bliver forstærket når man kommer langt væk hjemmefra og til et land hvor kulturforskellene er store. Putter man religion oven i så........

Hvis man som anden generation så også har en masse uheldige oplevelser i sin opvækst med racistiske undertoner eller det der er værre, så vil mange formodentlig forestille sig at græsplænen er grønnere der hvor forældrene kommer fra. Svært at forestille sig at anden generations indvandrere med en anden hudfarve ikke oplever en del som vi andre bliver sparet for, med den højredrejning (jeg er selv blå) som samfundet tager - hvor nogle finder det i orden at spytte på flygtninge. Selvfølgelig på afstand så man ikke risikerer en lussing.

Så kan man måske godt forstå hvis de føler sig splittet og vælger at spille for deres forældres oprindelsesland
Synes i høj grad problemet her er at han har taget imod samtlige tilbud fra div ungdomslandshold!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Ravnen »

Dejligt at Nicolaj Jørgensen drager til Feyenoord :mrgreen:

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:Dejligt at Nicolaj Jørgensen drager til Feyenoord :mrgreen:
ja både for os og for Nicolaj Jørgensen selv. Tror det er et godt valg af niveau. Den hollandske liga i en top 3-5 klub. Har svært ved at se ham få succes på højere niveau, men jeg tror det vil gå ham godt I feyenoord
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Steffen am »

Brøndby er ved at være klar Europa kampe fra på torsdag,
mens de bliver kørt rundt af et danmarksserie hold. Læg specielt mærke til det høje genpres. :roll: :twisted: http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... -og-scorer

WBW
Indlæg: 463
Tilmeldt: 18. mar 2011, 10:13

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af WBW »

Keller til Viborg. Ikke overraskende at han søger mod en tidligere klub, er dog lidt overrasket over at Viborg vil have ham ind i truppen.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Kent »

Vejle opkøbt af rigmand fra Østeuropa med tætte bånd til Jens Ørgaard. Desuden er Flemming Jensen, tidligere FCM bestyrelsesmedlem, også en del af investorerne i Vejle. Bliver interessant at følge.

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af ThygeM »

WBW skrev:Keller til Viborg. Ikke overraskende at han søger mod en tidligere klub, er dog lidt overrasket over at Viborg vil have ham ind i truppen.
Konge-nyhed. Mon ikke Keller bliver offer for et buhhråb eller to i løbet af sæsonen :lol:
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Steffen am »

ThygeM skrev:
WBW skrev:Keller til Viborg. Ikke overraskende at han søger mod en tidligere klub, er dog lidt overrasket over at Viborg vil have ham ind i truppen.
Konge-nyhed. Mon ikke Keller bliver offer for et buhhråb eller to i løbet af sæsonen :lol:
Haha, mon ikke. :lol:

Men er ligesom WBW lidt overrasket over de tager ham ind.
En eller anden risiko for at han laver uro, blot ved hans tilstedeværelse, og når formentlig kun at bruge ham en enkelt sæson.
Så god er han nok heller ikke, selvom han selvfølgelig umiddelbart er fast starter for Viborg.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Steffen am »

Så mister Esbjerg også endnu et bestyrelses medlem.
Giver selvfølgelig mening nu Johnny Nim og det Faglige hus har fundet et bedre sted at placere deres penge, :D
men virker ikke godt for Esbjerg som klub.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/endn ... styrelsen/

Den enes død, den andens brød?

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af ThygeM »

Steffen am skrev:
ThygeM skrev:
WBW skrev:Keller til Viborg. Ikke overraskende at han søger mod en tidligere klub, er dog lidt overrasket over at Viborg vil have ham ind i truppen.
Konge-nyhed. Mon ikke Keller bliver offer for et buhhråb eller to i løbet af sæsonen :lol:
Haha, mon ikke. :lol:

Men er ligesom WBW lidt overrasket over de tager ham ind.
En eller anden risiko for at han laver uro, blot ved hans tilstedeværelse, og når formentlig kun at bruge ham en enkelt sæson.
Så god er han nok heller ikke, selvom han selvfølgelig umiddelbart er fast starter for Viborg.
Fatter det heller ikke - de løber en kæmpe risiko ligesom de risikerer at det går ud over resten af holdet pga modstanderfans der måske har lagt ekstra i kakkelovnen. Jeg ved da med sikkerhed at han bliver temmelig forfulgt i VFFs 9 kamp i ligaen når de besøger os - han bliver lettere forfulgt og der vil uden tvivl blive lagt pres på dommeren hver gang hans laver noget der bare minder om en forseelse! Mon ikke det minimum gentager sig i Rend-os??
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af 974 »

Synes sgu det er mere pinligt hvis man skal opleve fans bruge så lang tid på dette med Keller!
Fint at man gerne lige vil markere lidt - ene og alene fordi han er på modstanderholdet, men så bør det sgu også stoppe!
Han har sgu da ikke slået nogen ihjel - kom nu videre :-)

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af ThygeM »

974 skrev:Synes sgu det er mere pinligt hvis man skal opleve fans bruge så lang tid på dette med Keller!
Fint at man gerne lige vil markere lidt - ene og alene fordi han er på modstanderholdet, men så bør det sgu også stoppe!
Han har sgu da ikke slået nogen ihjel - kom nu videre :-)
Han er vel udset til at være et omdrejningspunkt på VFF holdet. Hvis man som fan har en undskyldning for at håne en omdrejningsspiller skal man vel gøre det - især hvis sangene kan blive så grove at vedkommende taber fatningen - hvilket jeg godt kunne have KoneKeller mistænkt for!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Steffen am »

Nu er det måske ikke så meget klubberne, mere DBU.

Men hvorfor tillader man at Sønderjyske spiller hjemme i lyseblå og AGF i deres grå away sæt.
Burde godt kunne gøres mere tilskuere venligt.

Var det Barcelone og Atletico Madrid der begge skulle ud i deres 3. sæt, for at have tøj der var nok uens.
Ved ikke om det er nødvendigt med begge hold i 3. sæt, men forstår ikke man ikke går mere op i det i DK.

Besvar