Andre klubbers gøren og laden

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Steffen am »

Træls for SønderjyskE med deres træner situation.
Rygter går på at Henrik P., Allan Kuhn og Thomas Frank alle har takket nej og nu Lønstrup ikke kan få dispensation for manglende Pro-licens.

Spændende hvem deres 5. valg bliver.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af DenStolteJyde »

Jess T. ?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Steffen am »

Haha, det er vist en diskussion der hører til i en anden tråd ;)

Kongeren82
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. aug 2013, 13:40
Geografisk sted: Aalborg

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Kongeren82 »

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... gaard.aspx

Så trådte Aab i karakter. Mon ikke det bliver til comeback for Allan Kuhn?!

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af 974 »

Kongeren82 skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... gaard.aspx

Så trådte Aab i karakter. Mon ikke det bliver til comeback for Allan Kuhn?!
Jo det ligger vist til højrebenet :-)

Om det kommer til at hjælpe dem noget er svært at sige

Der har jo været en vis snak om at Kuhn IKKE havde styring med holdet i Malmø, og vi ved jo fra tidligere at han har sagt at han bedst kunne lide assistentrollen

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Steffen am »

Lidt sjovt med Kuhn at han netop sagde dette, men skulle vist være blevet mellemfornøjet over da de ansatte Søndergaard i stedet for at forfremme ham.

Men timingen er meget god, hvis det er fordi man ønsker Kuhn hjem, og deres resultater faldt vel også siden han tog afsted.
Lidt ala vores pointhøst er faldet siden Priske tog afsted, ingen sammenligninger i øvrigt.

Kan se en del AaBs fans er glade for det, så det er vel godt nok for dem og måske det rette, uden jeg dog er overbevist.
Men kan fandme ikke have været nemt for Søndergaard, med enorm udskiftning, ingen angribere og en trup der ikke kan noget uden Würtz.
Og dem der er kommet ind har ikke præsteret, kæmpe fiasko med Sloth osv.

Har svært ved at se en ny træner gøre det bedre, med mindre de henter Kuhn (eller Erik Hämren)

Brugeravatar
levis
Indlæg: 179
Tilmeldt: 16. aug 2009, 11:25

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af levis »

Nikolaj Thomsen er på vej tilbage til Danmark og FCK.
Altså hvornår har der sidst været en hjemmedyrket åb spiller, som har slået til i udlandet? Augustinussen, Kusk, Risgaard, Helenius, Enevoldsen, Nikolaj Thomsen og Lucas Andersen(okay, den er hård). Jeg beundrer virkelig lorteklubbens talentudvikling, men det er jo også den ultimative taberfabrik, hvor spillemæssige kvaliteter på ingen måde hænger sammen med mental hårdhed(robusthed/vilje/kald-det-hvad-du-vil).

Derimod lidt ærgeligt at FCK endnu engang(hvis rygtet taler sandt) får fat i en god spiller. FCK er efterhånden opsamlingsplads for alle fejlslagne danske udenlandsproffer.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af TrueWolfMidt »

levis skrev:
11. jan 2017, 11:14
Nikolaj Thomsen er på vej tilbage til Danmark og FCK.
Altså hvornår har der sidst været en hjemmedyrket åb spiller, som har slået til i udlandet? Augustinussen, Kusk, Risgaard, Helenius, Enevoldsen, Nikolaj Thomsen og Lucas Andersen(okay, den er hård). Jeg beundrer virkelig lorteklubbens talentudvikling, men det er jo også den ultimative taberfabrik, hvor spillemæssige kvaliteter på ingen måde hænger sammen med mental hårdhed(robusthed/vilje/kald-det-hvad-du-vil).

Derimod lidt ærgeligt at FCK endnu engang(hvis rygtet taler sandt) får fat i en god spiller. FCK er efterhånden opsamlingsplads for alle fejlslagne danske udenlandsproffer.
Nu mangler de bare Bendtner.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Steffen am »

TrueWolfMidt skrev:
11. jan 2017, 12:58
levis skrev:
11. jan 2017, 11:14
Nikolaj Thomsen er på vej tilbage til Danmark og FCK.
Altså hvornår har der sidst været en hjemmedyrket åb spiller, som har slået til i udlandet? Augustinussen, Kusk, Risgaard, Helenius, Enevoldsen, Nikolaj Thomsen og Lucas Andersen(okay, den er hård). Jeg beundrer virkelig lorteklubbens talentudvikling, men det er jo også den ultimative taberfabrik, hvor spillemæssige kvaliteter på ingen måde hænger sammen med mental hårdhed(robusthed/vilje/kald-det-hvad-du-vil).

Derimod lidt ærgeligt at FCK endnu engang(hvis rygtet taler sandt) får fat i en god spiller. FCK er efterhånden opsamlingsplads for alle fejlslagne danske udenlandsproffer.
Nu mangler de bare Bendtner.
Bendter er hverken fra AaB eller en tøs der giver op efter nogle få måneder.

Det er bestemt imponerende hvad AaB har opforstret til superligaen og deres andel af egne spillere, men det er godt nok bestemt ikke imponerende de præstationer de har lavet med at rejse ud og hjem.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Steffen am »

Thomsen til lægetjek i FCK.
Så det tættere på end jeg i hvert fald lige troede.

Brugeravatar
levis
Indlæg: 179
Tilmeldt: 16. aug 2009, 11:25

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af levis »

Man skal selvfølgelig altid passe på med at stå her fra sidelinjen, og fælde dom over ting, som man ikke kender det fulde billede af, men kun et halvt år?
Thomsen har spillet 748 minutter i denne sæson, hvilket rækker til en 12. plads over flest spillede minutter i Nantes truppen(1. pladsen = 1620 min). De fleste af de minutter stammer fra starten af sæsonen, hvorefter han gradvist har mistet sin startplads, men jeg begriber ikke, at man kun giver det halvt år, for derefter at vende snuden hjemad. Enten har man ikke gjort sit hjemmearbejde godt nok i forbindelse med skiftet(hvilket virker skørt, da han var rygtet til Frankrig over flere transfervinduer) eller også har han bare givet op.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af 974 »

Thomsens skifte skulle vist ifølge medierne bero en del på, at den træner som hentede ham blev fyret i december, og at den nye træner vist ikke ser så meget hans vej - det er jo ikke sikkert at han ønsker at spille med den type spiller

Så det er måske trods alt bedre at tage skiftet inden man mister FOR meget spilletid

Brugeravatar
levis
Indlæg: 179
Tilmeldt: 16. aug 2009, 11:25

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af levis »

974 skrev:
11. jan 2017, 22:21
Thomsens skifte skulle vist ifølge medierne bero en del på, at den træner som hentede ham blev fyret i december, og at den nye træner vist ikke ser så meget hans vej - det er jo ikke sikkert at han ønsker at spille med den type spiller

Så det er måske trods alt bedre at tage skiftet inden man mister FOR meget spilletid
Og det er selvfølgelig en helt fair årsag. Men omvendt er det jo også et vilkår, at den træner du bliver hentet under, risikerer at blive fyret dagen efter. Hvis din udenlandskarriere står og falder med en træner, så har du altså bragt dig selv i en rimelig risikabel position.
Desuden er det jo ikke første gang i historien, at en trænerfyring har medført omrokeringer. Hvis Thomsen virkelig bare havde tænkt "Jeg SKAL bare slå igennem her", så havde han vel brugt det næste halve år på at generobre sin plads.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af 974 »

levis skrev:
11. jan 2017, 23:04
974 skrev:
11. jan 2017, 22:21
Thomsens skifte skulle vist ifølge medierne bero en del på, at den træner som hentede ham blev fyret i december, og at den nye træner vist ikke ser så meget hans vej - det er jo ikke sikkert at han ønsker at spille med den type spiller

Så det er måske trods alt bedre at tage skiftet inden man mister FOR meget spilletid
Og det er selvfølgelig en helt fair årsag. Men omvendt er det jo også et vilkår, at den træner du bliver hentet under, risikerer at blive fyret dagen efter. Hvis din udenlandskarriere står og falder med en træner, så har du altså bragt dig selv i en rimelig risikabel position.
Desuden er det jo ikke første gang i historien, at en trænerfyring har medført omrokeringer. Hvis Thomsen virkelig bare havde tænkt "Jeg SKAL bare slå igennem her", så havde han vel brugt det næste halve år på at generobre sin plads.
Nu ved jeg absolut ikke mere om lige præcis denne situation, da det ikke er en spiller der interesserer mig specielt :-)

Men det er jo ikke altid nok bare at kæmpe for sin plads - det er jo slet ikke sikkert at den nye træner har lyst til at bruge de egenskaber en bestemt type spiller nu oftest engang har.
Og mange trænere er jo heller ikke altid lige til at rokke i forhold til den spillestil de ønsker at praktisere

Hvis du i dit job pludselig fik ny chef, så ville der jo også godt kunne opstå noget der gjorde, at du valgte at søge job et andet sted, hvis du da følte at det var det bedste ? :-)

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Mike80 »

levis skrev:
11. jan 2017, 11:14
Nikolaj Thomsen er på vej tilbage til Danmark og FCK.
Altså hvornår har der sidst været en hjemmedyrket åb spiller, som har slået til i udlandet? Augustinussen, Kusk, Risgaard, Helenius, Enevoldsen, Nikolaj Thomsen og Lucas Andersen(okay, den er hård). Jeg beundrer virkelig lorteklubbens talentudvikling, men det er jo også den ultimative taberfabrik, hvor spillemæssige kvaliteter på ingen måde hænger sammen med mental hårdhed(robusthed/vilje/kald-det-hvad-du-vil).

Derimod lidt ærgeligt at FCK endnu engang(hvis rygtet taler sandt) får fat i en god spiller. FCK er efterhånden opsamlingsplads for alle fejlslagne danske udenlandsproffer.

Tillader lige at citere mig selv i et 2015 indlæg da Nantes første gang var på banen omkring Thomsen: "Som altid når AaB sælger har jeg min tvivl om hvorvidt talentet og ikke mindst mentaliteten rækker til mere end trygge Aalborg. Men det skal blive spændende at se om det er denne gang AaB for solgt næste international succes i rækken siden Jesper Grønkjærs skifte til Ajax" (indlægget er i debatside.dk -tråden.

At AaB i flere kredse og ikke mindst i egen selvopfattelse skal køres op som et af de bedste talentudviklere herhjemme har IMO ikke meget hold i virkeligheden. AaB har lavet fine spillere som også har præsteret fint i superligaen, men det fakta at de ikke kan præstere sende en spiller videre til højere hylde. De mangler simpelthen mentaliteten når alle ikke er venner til træning og mors kødgryder ikke længere er lige om hjørnet..
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Besvar