Det Nye Landshold

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Chiquizito92
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17. jul 2015, 12:32

Det Nye Landshold

Indlæg af Chiquizito92 »

Alle har selvfølgelig længe været klar over, at Danmark har fået en ny landstræner i Åge Hareide, men jeg synes nu alligevel at han fortjener en tråd med hans første - og rimeligt spændende - landsholdsudtagelse (som jo desværre, men helt fortjent, ikke indeholdt nogen FCM'ere).

Det spændende er for mig at se, at Åge Hareide vil prøve noget nyt. Det har rigtig mange vewl tørstet efter i mange år efterhånden, og jeg synes også personligt, at det er tiltrængt med nogle nye ideer.

Her et link til hans første trup: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/tre- ... rste-trup/
Og her et link til en artikel om nogle af hans tanker om fremtidens landshold: http://tipsbladet.dk/nyhed/landshold/ha ... ksibilitet

Mange har med baggrund i hans første trup og udtalelser peget på, at vi måske kommer til at tage udgangspunkt i en 3-5-2 / 5-3-2 med muligheder for systemskifte undervejs. Jeg håber også, at han går denne vej, da midterforsvaret er det eneste sted, hvor holdet er virkelig godt besat.

Spørgsmålet er så hvordan han vil (og bør) stille op med dette udgangspunkt og den ønskede taktiske fleksibilitet i mente:
-Med så mange dygtige midtstoppere bliver det interessant at se hvem han vælger
- Hvilken type backs/kanter/wingbacks vil han bruge?
- Hvem skal spille i angrebet med to mand deroppe?

Hvis jeg skulle stille en optimal opstilling, ville dette være mit bud - Men det kunne være interessant at høre, hvad andre siger

--------------Schmeichel--------------------
-------AC-------Kjær------Vestergaard------
Wass--------------------------------------Riza
---Krohn-Dehli----Pierre Emil----Eriksen---
----------Braithwaite----Jørgensen-----------

**** I en optimal opsitlling ville jeg skifte Riza Durmisi med Simon Poulsen og Nicolai Jørgensen med Niclas Bendtner (hvis begge var ikke-skadede, i form og fik spilletid)

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af mousebreaker »

Zanka på landsholdet. Det er godt nok en dårlig joke, når man tænker på hvor mange gode centerforsvarere vi har rundt omkring. Man kan jo håbe at hvis/når han kommer i spil, at han laver sine sædvanlige fuck-ups og at det koster. Hellere i Japan end i en kamp der betyder noget
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af TrueWolfMidt »

http://m.aoh.dk/artikel/sviatchenko-has ... andsholdet

Bliver dejligt igen, at få muligheden for måske, at se Erik Sviatchenko spille på landsholdet igen.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Ravnen »

Er der en som har et live stream til kampen nu?

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af TrueWolfMidt »

Synes godt nok det er et stort pres, som man lægger på Christian Eriksen og Pione Sisto ved Wm. Hvad med at lægge mere pres på dem, som man må formode SKAL score vores mål, eller vælg nogle andre, som kan score.

https://www.tipsbladet.dk/blog/troels-b ... n-og-sisto

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Ravnen »

Men sandt nok, der er stor mangel på målscorer og kreative spillere. Krohn-Dehli og Schøne har været kreative spiller en gang, men nu om dage er de blev rykket bagud på deres klubhold. Vores angribere er frygtelig uskarpe, jeg havde gerne set Bendtner med i stedet for Cornelius, for så havde vi da i det mindste en som vidste hvad der skulle til (om han så stadig kunne er en anden sag)

Næ, vi skal stå stærkt defensivt og håbe på at Eriksen og Sisto skaber showet fremad, ellers har vi ikke meget at gøre med. Men det kan jo også sagtens vise sig at være nok. Jeg tror personligt at Sisto bliver en åbenbaring til det her VM, hvis der er noget vi i FCM har lært om den dreng, så er det at han vokser med scenen og jo mere der er på spil :-)

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af mousebreaker »

Hold nu kæft hvor er vi ringe offensivt. Defensiven så heller ikke solid ud. Men tre point er fantastisk og det kan kun blive bedre herfra. Puha det var ikke godt at se på
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Ravnen »

Ja det var slet ikke godt, vi famlede og havde svært ved at få spillet til at flyde. Men nu er vi i gang og der er tre point på kontoen. Mod Australien må vi forvente at se fremskridt.

Sjovt i øvrigt. I optakten til VM har man talt om at Danmark ofte har været for gode, for hurtigt. At vi toppede for tidligt i turneringen, modsat fx. Tyskland og andre store nationer som spiller sig i form. Måske er Peru kampen ikke så skidt set i det lys, måske spiller vi os i form og topper senere? Man kan jo håbe :-)

Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Var jeg den eneste som sad flere gange og tænkte " Gid det været midtjylland på banen i den situatiuon - så kunne det indkast/hjørnespark have været blevet meget farligere"!! :lol:
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Benzo »

Jeg er i hvert fald overrasket over hvor dårlige mange landshold er på dødbolde, selv de store nationer. Men det er måske vi er lidt forkælet på den front i FCM :)

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Acebone »

bobthebuilder_dk skrev:
18. jun 2018, 11:11
Var jeg den eneste som sad flere gange og tænkte " Gid det været midtjylland på banen i den situatiuon - så kunne det indkast/hjørnespark have været blevet meget farligere"!! :lol:
Nej! Jeg tænkte præcis det samme!

Men Hareide vil ikke:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/landsho ... ste-bolden

Så meget uudnyttet potentiale, desværre.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af mousebreaker »

Acebone skrev:
18. jun 2018, 12:57
bobthebuilder_dk skrev:
18. jun 2018, 11:11
Var jeg den eneste som sad flere gange og tænkte " Gid det været midtjylland på banen i den situatiuon - så kunne det indkast/hjørnespark have været blevet meget farligere"!! :lol:
Nej! Jeg tænkte præcis det samme!

Men Hareide vil ikke:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/landsho ... ste-bolden

Så meget uudnyttet potentiale, desværre.
Jeg kunne forstå det hvis det var en af de sædvanlige 14 dages pauser. Så må spillerne lære det i klubberne. Der er ikke så meget tid at arbejde med. Op til en slutrunde hvor man har så meget mere tid til at arbejde med tingene synes jeg det er en helt anden sag. Det lader til at “der ikke er nogen der skal lære Hareide noget” med den lidt arrogante affærdigelse. Heldigvis er man mere åbne for nytænkning i FCM
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Ravnen »

Trættende at medierne kører en kampagne mod Pione Sisto, den ene avis efter den anden mener han skal bænkes. Jeg synes faktisk at han viste fremskridt mod Peru. Braithwaite har ikke gjort det bedre i hans indhop, og har slet ikke de evner og den kreativitet som Sisto. Vi har brug for Sisto. Det er Nicolai Jørgensen der burde have en pause..

https://ekstrabladet.dk/sport/kommentar ... er/7203093

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Acebone »

Pione var ikke fantastisk mod Peru, men det var der vel ingen af markspillerne, der var. Både nu og med de langsigtede briller på, har Pione mere at komme med end f.eks. Martin Braithwaite. Derfor ville jeg bruge Pione.

Men enig, landsholdet har en kæmpe hovedpine på angriberposten. Vi har simpelthen ikke en angriber i topform. Det er ærgerligt, for så havde vi godt nok haft et giftigt hold.

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Det Nye Landshold

Indlæg af Noe »

Pione og Eriksen spillede begge en elendig kamp. Til gengæld afgjorde de sammen kampen på et øjeblik. Hvis man skifter Pione med flere leverpostejspillere, så afskærer man samtidig en stor del af muligheden for de øjeblikke af individuel klasse, som er vores (eneste) chance i den her turnering.

Besvar