Landendes Ligakoefficient

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Landendes Ligakoefficient

Indlæg af Steffen am »

Ligaerne imellem synes jeg der er flere spændende kampe, hvor jeg håber folk vil smide deres besyv.
- England og Italien om 3. pladsen og den 4. CL plads
- Portugal, Rusland og Frankrig om 5. pladsen og den 3. CL plads
- Ukraine og Belgien om 8. pladsen og en plads i CL pot 1
- Alle de andre lande, herunder Danmarks, kamp om at komme i top 15 (2 CL kval) eller top 12 (for en CL gruppespil plads)
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... k2016.html

Som PT nr. 24, behøver Danmark lidt flere gode år før det kan betale sig det kan blive aktuelt med en 15. eller 12. plads, men man kan glæde sig over at denne sæson indtil videre har været den bedste for dansk fodbold europæisk de sidste 5 år koefficientmæssigt.
(Siden 10/11 sæsonen, som nu ikke gælder længere)

Med det imente synes den engelske-italienske kamp om 3. pladsen PT lidt mere 'sexet'.
Lige nu står England til at beholde 3. pladsen denne sæson over, men taber den når deres gode 11/12 glider ud. Spørgsmålet er om de kan nå at redde den. Jeg ser de Italienske hold som værende i bedre form, hvor vi jo bl.a. har erfaring med Napoli, mens de engelske hold må være lidt mere tilfreds med lodtrækningen i de europæiske turneringer (undtagen ManU naturligvis ;) ).

Champions League
  • AS Roma - Real Madrid
    PSG - Chelsea
    Arsenal - FC Barcelona
    Juventus - Bayern München
    Dinamo Kiev - Manchester City
Europe League
  • Fiorentina - Tottenham Hotspur
    FC Midtjylland - Manchester United
    FC Augsburg - Liverpool
    Galatasaray - Lazio
    Villarreal - Napoli
Værd at bemærke at de engelske hold har 6/ 8 hold tilbage, Italien har 5/6, hvorfor de italienske point tæller minimalt mere på landenes koefficientrangliste.

For at kaste et gæt i spil, tror jeg at England kan ærgre sig over sin 8. plads (West-Hams fair-play plads) og får færre koefficient point til Italien, til trods for lodtrækningen, og får mere end svært ved at beholde deres plads til næste år.


Håber dette er det rigtige forum for at lave en tråd om landendes koefficient, hvis ikke beklager jeg.

Besvar