Fcn solgt til investeringsfirma.

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Fcn solgt til investeringsfirma.

Indlæg af TrueWolfMidt »


mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Fcn solgt til investeringsfirma.

Indlæg af mousebreaker »

Kan godt blive - eller rettere, vil blive - en seriøs konkurrent til vores akademi. Specielt med tanke på at der bliver længere for talenterne til førsteholdet hos os, end der vil være hos FCN.

Tror dog at vores brand er så stærkt at det på den korte bane mere vil være de andre akademier på Sjælland der vil mærke konkurrencen. Men spændende med den udvikling der sker pt i dansk fodbold, med udefra kommende kapital
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Fcn solgt til investeringsfirma.

Indlæg af Steffen am »

Taberne her må vel i første omgang være Colin Todd i Randers, som må være lidt forvirret og måske nogle spillere som f.eks. Borring.

Spændende at se hvad de fører det til, lyder til at give noget konkurrence til vores akademi + Ebedei projekt, hvilket vel både kan være godt og skidt.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Fcn solgt til investeringsfirma.

Indlæg af Ravnen »

Det er altid godt når nogen vil putte penge i Superligaen.

Mon Benhams succes med os, og alt den snak om det, ikke også har kastet lidt glans over dansk fodbold steder hvor man ellers ikke ville have hørt om det?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Fcn solgt til investeringsfirma.

Indlæg af Ravnen »

Hjulmand fortalte selv, at han havde sagt nej til flere klubber fra de største ligaer, fordi han ser FCN-projektet som noget helt unikt.
Ahhhh... der tabte historien vist luft.

Men spændende tanker om et helt hold af egen udviklede spillere, det kommer til at tage tid.

http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... med-unger/

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Fcn solgt til investeringsfirma.

Indlæg af Jesper BW1100 »

De største ligaer på Grønland måske?

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Fcn solgt til investeringsfirma.

Indlæg af Noe »

Gad vide hvad der sker, når Vernon opdager, at han ikke kan hente afrikanske spillere herop, før de er 18?

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Fcn solgt til investeringsfirma.

Indlæg af Acebone »

Arff, hvorfor virker det useriøst?

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: Fcn solgt til investeringsfirma.

Indlæg af Arff »

Acebone skrev:Arff, hvorfor virker det useriøst?
Useriøst er et stort ord, som jeg ikke mindes at have brugt (kan dog tage fejl). Mine tanker går mest på, at de allerede har udtalt, at man ikke skulle forvente at se store indkøb til første holdet, hvilket for mig vidner om, at deres projekt ene og alene er en investering - deres mål er, at finde og udvikle unge spillere, spille dem ind på første holdet og så skabe profit via salg. Jeg tror ikke det for dem er alfa omega at vinde mesterskabet, men derimod at slutte så højt som muligt, med så mange "egen avl" som muligt.

Grunden til mine negative og lettere kritiske ytringer mod projektet er blandt andet at Tom Vernon spiller på flere heste, og går "bag om ryggen" på Randers får mig til at tage de kritiske briller på. Jeg havde personligt ikke været begejstret over håndteringen, hvis jeg var Nordsjælland-fan - eller Randers fan for den sags skyld, og det virker for mig uambitiøst og uprofessionel håndteret. Fair nok, hvis han ville afsøge markedet, men skulle man så ikke sørge for at der ikke kom noget ud fra forhandlingerne med Randers?
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: Fcn solgt til investeringsfirma.

Indlæg af Arff »

Noe skrev:Gad vide hvad der sker, når Vernon opdager, at han ikke kan hente afrikanske spillere herop, før de er 18?
Allan K køber klubben tilbage for 25 mio. og har gjort en god forretning ;-)
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Fcn solgt til investeringsfirma.

Indlæg af Noe »

:) it's funny, because it's true

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Fcn solgt til investeringsfirma.

Indlæg af Acebone »

Arff skrev:Men jeg ved sgu ærlig talt ikke, hvor seriøst jeg tager det. For mig virker det sgu lidt useriøst, og egentligt mest som et par gutter der har lyst til at lege lidt med en prof. fodboldklub. Men lad os nu se, hvordan tingene flasker sig.
Det var den her passage fra økonomi-tråden, jeg studsede over.

Jeg synes ikke, det lugter af, at FCN skal være et legetøj. Tværtimod, så bliver de en del af et større projekt, der har været i gang længe. Altså umiddelbart ganske fodboldkyndige og seriøse folk.

Jeg er til gengæld enig i, at det ikke lyder som om, FCN opruster og nu skal vinde mesterskaber på stribe. Fokus er på talentudvikling, og hvis de vitterligt har tænkt sig at køre den strategi rent ud, så tror jeg, de kan få det svært i den absolutte top.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Fcn solgt til investeringsfirma.

Indlæg af Ravnen »

Det er vel den måde de spillede Randers og FCN ud mod hinanden på, som får dem til at virke som et par useriøse powershoppende rigmænd. Jeg synes det er en skam for Randers, det havde været mere sympatisk hvis det var dem der var blevet solgt.

Jeg ville ikke have været begejstret hvis det var Vernon og Co. der havde købt FCM. Talentarbejde fra grunden er vigtigt og interessant, men det skaber altså sjældent mesterskaber her i Danmark, hvor man ofte har solgt de bedste talenter for hurtigt. Det må blive svært at skabe sportslige resultater hvis målsætningen vitterligt er at hele holdet skal være egenudviklet?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Fcn solgt til investeringsfirma.

Indlæg af Steffen am »

Lössl
KBB* - Kjær - Erik - Lauridsen
Izuna
Sisto - Sekou Oliseh - Lasse Vigen - Sly
Poul

Bænk:
Haugaard, Winston Reid, Julle, Rilwan, Rømer, Fischer, Duelund, Albæk,
Joachim Andersen, Asger Sørensen og Martin Braitwait.

Hvis man så lige 'snyder' lidt og køber en JP ind til midtbanen, synes jeg da der er en del spillere der godt kunne være på et mesterskabshold, hvis vi snakker om et akademi kan vinde ligaen, alt efter hvad man kan holde på naturligvis.

*KBB har naturligvis ikke gået på akademiet, men er egen avl.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Fcn solgt til investeringsfirma.

Indlæg af Acebone »

Winston Reid, Viktor Fischer og Mads Albæk skal da ind i starteren på det hold der. :)

Når det så er sagt, er det jo ikke sikkert, alle spillerne ville blive så gode, hvis de ikke kom udenlands.

Besvar