Michael Qureshi

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Michael Qureshi

Indlæg af mousebreaker »

Så blev Michael Qureshi bortvist fra EB grundet urigtig brug af kildenavne....

Gad vide hvor mange ænder han er kommet med fra det midtjyske...


http://ekstrabladet.dk/sport/anden_spor ... st/5857470
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Michael Qureshi

Indlæg af Noe »

Jeg tror i stedet, at du skal ærge dig over at miste en rigtig god kilde til FCM...

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Michael Qureshi

Indlæg af THenry »

Ja. Det er bestemt en journalist, der har rigtig gode kilder rundt omkring - også i FCM.

Ifølge Q selv drejer det sig ikke om historier fra den danske andedam, herunder FCM/Glen-relateret historier m.v., der har fået ham fyret : https://twitter.com/michaelqureshi

Det lader til, at Calandrelli-sagen har spillet en stor rolle i bortvisningen fra EB. Calandrelli har givetvis været et af disse synonymer, der har været anvendt, siden det aktivt nævnes i EBs pressemeddelelse.

Troværdighed er centralt for journaliststanden, så det er vel sagtens EBs motiv for bortvisningen, selvom man skulle mene, at de får skrevet en stor mængde historier, der underminerer deres egen troværdighed!

Onside har et indslag om dette på søndag, og det kunne jo være interessant, hvis de i indslaget oplyser, hvorfor de har haft en interesse i at bruge tid på at grave i Qureshis skriverier fra fortiden.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Michael Qureshi

Indlæg af mousebreaker »

Som det ser ud så har Qureshi selv fabrikeret en masse historier med ikke eksisterende udenlandske kilder. Tror man skal være noget naiv for ikke at tro der ikke er noget om snakken.

Det interview som Carsten Werge havde med ham i Onside gav ham ikke ligefrem troværdighed. Berlingskes (tidl arb.giver) chefredaktør siger også til nyhederne i dag at de har bedt MQ om at give dem navnet bag een af de kilder der er sået tvivl om. Det kunne/ville han ikke. I en så alvorlig sag som den her, så har man et problem når en chefredaktør for lukkede døre beder om kildenavn og man så ikke kan/vil levere.

Jeg har dog ikke nogen grund til at tro at artiklerne som er lavet med hans eget navn og med kilder fra den danske sportsverden er opdigtede. Så var han nok blevet afsløret længe før.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Michael Qureshi

Indlæg af tatoo »

uha uha han er i problemer. Han har jo ikke fulgt reglerne i nogle tilfælde, og så er der jo normalt også mere der ikke er i orden. Hvem det så er han har lavet usande artikler om ved jeg ikke.

Han var i alle tilfælde ikke troværdig i Onsides program igår.

Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Re: Michael Qureshi

Indlæg af pr0j3ct »

Var ikke lige ham jeg først havde set i fedtefadet, hvor eks. Morten Crone indtil flere gange har kommet med nogle artikler, hvor man har måtte rynke øjenbrynene, nogle gange.

Men han har da i den grad et forklaringsproblem og det kan man også høre.

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: Michael Qureshi

Indlæg af Arff »

pr0j3ct skrev:Var ikke lige ham jeg først havde set i fedtefadet, hvor eks. Morten Crone indtil flere gange har kommet med nogle artikler, hvor man har måtte rynke øjenbrynene, nogle gange.

Men han har da i den grad et forklaringsproblem og det kan man også høre.
Enig! Jeg har mødt Q et par gange, og han er en rar og sympatisk mand, som jeg personligt troede havde ren røv at trutte i.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Michael Qureshi

Indlæg af Kent »

Arff skrev:
pr0j3ct skrev:Var ikke lige ham jeg først havde set i fedtefadet, hvor eks. Morten Crone indtil flere gange har kommet med nogle artikler, hvor man har måtte rynke øjenbrynene, nogle gange.

Men han har da i den grad et forklaringsproblem og det kan man også høre.
Enig! Jeg har mødt Q et par gange, og han er en rar og sympatisk mand, som jeg personligt troede havde ren røv at trutte i.
Faktum er bare, at det efterhånden er ved at være tydeligt, at Quershi er en gemen svindler, der i årevis systematisk har fuppet, løjet og bedraget når det kommer til udenlandske interview. Manden er fuldstændig færdig indenfor al journalstik, og mon ikke næste træk er en navneforandring. Det er ekstremt pinligt for den danske sportspresse, at sådan en person har været ansat på to af de største sportsredaktioner i vel sammenlagt 10-15 år.
Quershi har generelt været meget produktiv, men det tyder ikke på, at det er arbejdspres, der har drevet ham ud i svindlen. Det virker mere som et rent økonomisk motiv.

Besvar