Tidligere FCM'ere i andre klubber 2015-16

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Spicker
Indlæg: 532
Tilmeldt: 22. sep 2009, 21:52

Re: Tidligere FCM'ere i andre klubber 2015-16

Indlæg af Spicker »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/24- ... n-mangler/

Marco Larsen har valgt at stoppe karrieren i en alder af bare 24 :(
Jeg så ellers et stort lys i Marco dengang han spillede nogenlunde fast på 8'eren i Petters lange skadesperiode hvor han tog nogle rigtigt gode offensive løb og scorede en ok mængde mål fra hans plads.
God vind fremover til ham.

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Tidligere FCM'ere i andre klubber 2015-16

Indlæg af UlvenFraNord »

Meget overraskende. Jeg så også et godt potentiale i Marco. Det er et stort skridt at sige farvel til en fodbold karriere som 24 årig, efter alt det han trods alt har opnået. Men også respekt for det, når det er sådan han føler.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Tidligere FCM'ere i andre klubber 2015-16

Indlæg af DenStolteJyde »

https://www.bt.dk/superligaen/medie-sup ... -i-danmark

Izunna tager tilsyneladende en tur til Kina.
Lidt ærgerligt, i min optik kunne han sagtens være blevet en okay spiller i fx Holland eller Belgien, men den mere eller mindre forgæves tur til Rusland har nok ikke hjulpet ret meget.

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Tidligere FCM'ere i andre klubber 2015-16

Indlæg af UlvenFraNord »

Det er ikke mange af vores afrikanere som har drevet det til noget, efter at de har forladt os?

Sylvester Igboun skulle efter forlydender have ok succes i Rusland. Femi havde også ok succes i Groningen. Men derudover?

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Tidligere FCM'ere i andre klubber 2015-16

Indlæg af Acebone »

Zidan er vel afrikaner og blev en habil Bundesligaspiller med et enkelt mesterskab på CV'et. Oliseh havde et par fornuftige år i Rusland, mener jeg.

Vi har jo ikke ligefrem solgt snesevis af afrikanske profiler.

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Tidligere FCM'ere i andre klubber 2015-16

Indlæg af UlvenFraNord »

Jo Zidan, men ham betragter jeg ikke som af "egen avl", ham hentede vi fra AB på et tidspunkt han allerede var en stjerne.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Tidligere FCM'ere i andre klubber 2015-16

Indlæg af Acebone »

Ah, okay, vidste ikke du kun snakkede egen avl. Tråden plejer at omhandle revl og krat.

Men altså. Hvor mange nigerianske profiler har vi reelt haft? Femi, Salami, Izunna, Sylvester, Rilwan, Paul. Resten har man vel ikke kunnet forvente skulle drive det til det helt store; ellers havde man jo holdt på dem længere tid. Af de 6 spillere, man kunne forvente noget af, er status således:

Femi: Succes i Groningen, derefter skader og deroute.
Salami: Ærgerligt skadeshelvede.
Izunna: Halvskuffende karriere de sidste par år, ok i OB.
Sylvester: Fortsat succes i Ufa.
Rilwan og Paul: Er her stadig.

Synes egentlig ikke, det vækker nogen undren hos mig.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Tidligere FCM'ere i andre klubber 2015-16

Indlæg af DenStolteJyde »

Og Rilwan kommer sandsynligvis ikke til at havne på en eller anden virkelig prominent adresse, selvom et dansk pas nok vil gøre det lidt lettere i nogle tilfælde så bliver det jo ikke hverken FC Barcelona eller Man U, jeg håber da at han kan få en god karriere også i en lidt større liga end Superligaen, men han er jo altså heller ikke helt ung længere så hvis det skal videre så skal det vel være til sommer?

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Tidligere FCM'ere i andre klubber 2015-16

Indlæg af UlvenFraNord »

Det er jo et meget lille udsnit af alle dem vi har haft igennem. Pointen er bare at de tilsyneladende har større succes hos os, end når de rejser videre. Jeg kan da godt ærgre mig over at Izunna skulle videre, han var en god spiller for os, og jeg synes ikke han har imponeret siden. Derfor håber jeg også at Rilwan bliver og at Paul i hvert fald lige ser tiden an og får et bedre udgangspunkt (som fx. en topscorertitel næste sæson)

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Tidligere FCM'ere i andre klubber 2015-16

Indlæg af Acebone »

Min pointe er netop også, at man ikke kan sige noget generelt om vores nigerianske tidligere spillere, fordi der er for få profilsalg til at konkludere noget meningsfuldt om dem. Folk som Adeshina Lawal, Justice John, Akeem Agbetu etc. kunne man vel ikke forvente skulle drive det til noget meget stort.

Izunna er reelt den eneste profil, der passer på beskrivelsen, og han var jo faktisk også reservere hos os det sidste år pga. Tim Sparv.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Tidligere FCM'ere i andre klubber 2015-16

Indlæg af Steffen am »

Hvis man snakker profiler eller store talenter synes jeg Baba Collins og Poku skal med.
Poku var lidt en mærkelig historie og forsvandt jo til Ringkøbing. Efter sigende pga. skader.

Og det samme var bl.a. Salami og Baba Collins forbandelse, at de ikke havde en krop der kunne følge med deres talent.
Desværre. Ellers lovende spillere.

Ved ikke helt med Oliseh,
han blev solgt for et stort beløb og spillede også Champions League, men ved ikke om skader også har spoleret hans karriere?
Han har da været lidt omkring.
https://www.transfermarkt.co.uk/sekou-o ... eler/76075

Jude Nworuh har også været over Israel og Finland, og er nu endt i Indien.
https://www.transfermarkt.co.uk/jude-nw ... eler/68826

Og enig, ærgerligt med Marco Larsen. Var ellers en spændende spiller.
Men de sidste sæsoner var også et stykke fra hans bedste.
Skal så ikke kunne sige om det var fysiske eller mentale barriere. Men ærgerligt for ham. Håber det går ham godt post-fodbold livet.

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Tidligere FCM'ere i andre klubber 2015-16

Indlæg af UlvenFraNord »

En fornøjelse at følge med i Pione Sistos bedrifter!

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/pio ... elta-vigo/


Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Tidligere FCM'ere i andre klubber 2015-16

Indlæg af Steffen am »

UlvenFraNord skrev:
15. jan 2018, 00:27
Pusic uden succes i FCK https://www.bt.dk/superligaen/tidligere ... ncen-i-fck
En lille smule fryd :)

Det er som bekendt nemt at være bagklog,
men med tanke på de der var bekymrede for om Pusic nu bombede bolde ind for FCK, er det her lidt fryd :)

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Tidligere FCM'ere i andre klubber 2015-16

Indlæg af UlvenFraNord »

Ja og det giver også lidt ro i maven over Jess beslutning om ikke at bruge ham, det kan vi jo se nok har været velbegrundet.

Tilbage er der så at undre sig over, hvordan en så god spiller med målnæse, kunne flade ud på denne måde. Han havde trods alt også rimelig succes i Sparta på lejeophold. Måske er det den danske mentalitet han ikke passer til? Jeg er forvirret!

Besvar