Kent Nielsen stopper i AaB

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Kent Nielsen stopper i AaB

Indlæg af Acebone »

http://www.bold.dk/nyt/kent-nielsen-sto ... til-sommer

En nyhed af de større til morgenkaffen. Det ville nu være rart, om vi lige kunne nå at sætte AaB på plads en sidste gang, inden en æra formentlig er slut.

Hvem tager over, tror I? Det ville jo være noget specielt, hvis det blev vores ekstræner Kuhn, men helt utænkeligt er det nok ikke.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Kent Nielsen stopper i AaB

Indlæg af Kent »

Kents brud med AaB var forudsigeligt, da han med sidste års succes er kommet op i en liga, hvor AaB ganske enkelt ikke har råd til at forlænge med ham. Kent skal ud og score en stor kontrakt nu, og det er AaBs budget ikke til. Viser lidt om, hvorfor det er, at AaB har svært ved at være et kontinuerligt top-hold.

Mine bedste bud på en ny AaB-træner er Kuhn eller Lars Søndergaard. Det er forholdsvis billige løsninger, som har vist deres værd.

Men for min skyld må der gerne komme en farce ligesom sidst, hvor skiftet efter Hamren var ved at koste AaB livet.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Kent Nielsen stopper i AaB

Indlæg af Acebone »

Alligevel sender det første rygte Kent Nielsen videre til OB:

http://www.nordjyske.dk/nyheder/kent-ni ... 7/112/1513

Jeg skal ikke kunne sige, om OB kan tilbyde en mere lukrativ kontrakt, men det ville umiddelbart ligne et skridt nedad. I hvert fald sportsligt.

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Kent Nielsen stopper i AaB

Indlæg af PH1978 »

Søndergaard er et interessant bud. Han har præsteret solidt i lang tid, med få midler. Men mon hans profil passer med AaB?

Kuhn som cheftræner? Jeg mener, at han har udtalt at han ser sig selv som assistenttræner.

Men Kent til OB? Det er, i min optik, direkte useriøst.

Men en mulighed kunne også være en erstatning for Morten Olsen. Troels Bech er væk fra kabalen, Laudrup er i Qatar, Glenn er Glenn, Solbakken er FCK og Thomas Frank er ikke dygtig nok. Og så længe, at DBU nægter at kigge uden for landets grænser er mulighederne få.

Men her er lidt tanker fra Morten Chrone:

http://m.bt.dk/?redirect=www.bt.dk/fodb ... r-de-andre&

Jonas Dahl er også nævnt som en mulighed.

Uldkraemmeren
Indlæg: 267
Tilmeldt: 19. mar 2014, 20:22

Re: Kent Nielsen stopper i AaB

Indlæg af Uldkraemmeren »

Det gik alligevel pænt hurtigt.
http://www.bold.dk/nyt/kent-nielsen-tager-over-i-ob

Man kan undre sig over at han vælger OB i stedet for at have is i maven og afvente et evt. tilbud fra en større klub? Han får fire år i OB, men der går formentlig min. 3 før de kan nå op på Aabs nuværende niveau og så er han jo lige vidt?

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Kent Nielsen stopper i AaB

Indlæg af PH1978 »

Så meget for useriøst :-D

Det undrer mig såre det skifte....

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Kent Nielsen stopper i AaB

Indlæg af Acebone »

Jesper Hansen og Kent Nielsen kender hinanden fra AC Horsens. Det har måske også haft noget at sige.

Men ja, så var rygtet godt nok.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Kent Nielsen stopper i AaB

Indlæg af Kent »

Meget opsigtvækkende skifte, og i den grad en penistransfer fra OB. Det må absolut signalere, at pengepungen bliver åbnet igen på Fyn, for det er sgu nok ikke udsigten til Albani, der har lokket Kent til Fyn.

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Kent Nielsen stopper i AaB

Indlæg af Noe »

Kent skrev:Meget opsigtvækkende skifte, og i den grad en penistransfer fra OB. Det må absolut signalere, at pengepungen bliver åbnet igen på Fyn, for det er sgu nok ikke udsigten til Albani, der har lokket Kent til Fyn.
Mærkelig zigzag-kurs fra Thorborg. Først lukker han for pungen. Nu skal der så tilsyneladende igen ambitioner til Ådalen. Med udgangspunkt i en trup, der kun lige bør kunne overleve i SL.

Hårdt arbejde i vente for Kent Nielsen.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Kent Nielsen stopper i AaB

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes det er en kæmpe overraskelse at Kent Nielsen vælger OB. Jeg troede han skulle ud og lave en Kasper Hjulmand, med en mindre klub i en større liga. Kent Nielsen har som europamester navnet til det, det virker en smule uambitiøst?

Kongeren82
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. aug 2013, 13:40
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kent Nielsen stopper i AaB

Indlæg af Kongeren82 »

Ravnen skrev:Jeg synes det er en kæmpe overraskelse at Kent Nielsen vælger OB. Jeg troede han skulle ud og lave en Kasper Hjulmand, med en mindre klub i en større liga. Kent Nielsen har som europamester navnet til det, det virker en smule uambitiøst?
Money talks - http://www.bold.dk/nyt/avis-kent-n-faar ... r-om-aaret

Jeg skal ikke kunne sige hvad Glen får hos os, men 2 mill om året er i min optik vanvittigt.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Kent Nielsen stopper i AaB

Indlæg af 974 »

Kongeren82 skrev:
Ravnen skrev:Jeg synes det er en kæmpe overraskelse at Kent Nielsen vælger OB. Jeg troede han skulle ud og lave en Kasper Hjulmand, med en mindre klub i en større liga. Kent Nielsen har som europamester navnet til det, det virker en smule uambitiøst?
Money talks - http://www.bold.dk/nyt/avis-kent-n-faar ... r-om-aaret

Jeg skal ikke kunne sige hvad Glen får hos os, men 2 mill om året er i min optik vanvittigt.
Tja alt er jo relativt i forhold til os almindelige lønslaver, men ude i landet findes der da mange mennesker der får den løn i kraft af deres ansvar som eks. ledere
Her har vi så en der også skal være væk fra familien en hel masse weekender mm.
Plus han har et konstant pres hvilende på sig fra omverdenen, ledelse og spillere mv.

Så i min optik synes jeg ikke at det er så vanvittigt
Men vi kan da naturligvis vælge at tage misundelseshatten på :-)

Kongeren82
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. aug 2013, 13:40
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kent Nielsen stopper i AaB

Indlæg af Kongeren82 »

974 skrev:
Kongeren82 skrev:
Ravnen skrev:Jeg synes det er en kæmpe overraskelse at Kent Nielsen vælger OB. Jeg troede han skulle ud og lave en Kasper Hjulmand, med en mindre klub i en større liga. Kent Nielsen har som europamester navnet til det, det virker en smule uambitiøst?
Money talks - http://www.bold.dk/nyt/avis-kent-n-faar ... r-om-aaret

Jeg skal ikke kunne sige hvad Glen får hos os, men 2 mill om året er i min optik vanvittigt.
Tja alt er jo relativt i forhold til os almindelige lønslaver, men ude i landet findes der da mange mennesker der får den løn i kraft af deres ansvar som eks. ledere
Her har vi så en der også skal være væk fra familien en hel masse weekender mm.
Plus han har et konstant pres hvilende på sig fra omverdenen, ledelse og spillere mv.

Så i min optik synes jeg ikke at det er så vanvittigt
Men vi kan da naturligvis vælge at tage misundelseshatten på :-)
Misundelse er det skam ikke, men sammenligner man med andre trænere, er det jo det dobbelte af f.eks. Glen (Googlede lidt i mellemtiden)

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... -de-andre/

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Kent Nielsen stopper i AaB

Indlæg af Ravnen »

Tja fordobling af lønnen er selvfølgelig en grund til at flytte fra Aab til OB... :roll:

Men ja det er jo et job. Selvom vi som fans gerne ligger en masse følelser i det. Jeg er dog glad for at vi har en klub-passioneret træner i FCM :geek:

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Kent Nielsen stopper i AaB

Indlæg af 974 »

Hvad Glen får nu ved vi jo heller ikke helt præcist

Mon ikke han også har fået lidt oven i hatten i disse nye tider :-)

Ståle får jo så 4-5 gange så meget som Kent Nielsen forventes at få i OB
Så det hele skal vel sættes i perspektiv tænker jeg

Besvar