Vejle konkurs?

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Vejle konkurs?

Indlæg af DenStolteJyde »

Det er nok ikke gået nogens næser forbi at VB er i overhængende fare for at gå konkurs med dertil hørende tvangsnedrykning osv.

Hvad tænker I om sagen?

Jeg faldt lige over denne artikel (som egentlig ikke bringer de helt vilde nyheder) og studsede over billedet i toppen: http://sporten.tv2.dk/2014-09-30-kort-f ... j-om-vejle

Nærmere betegnet studsede jeg lidt over hvad pointen mon var med det banner der bliver holdt op?

teksten er: Vi støtter VB (så vidt ingen problemer det giver god mening)

det jeg ikke forstår er hvor #FCM og #ACH kommer ind i billedet?

felisan
Indlæg: 158
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:01
Kontakt:

Re: Vejle konkurs?

Indlæg af felisan »

Til sidste hjemmekamp mellem Vejle og Skive kom der ikke mindre end 5000 tilskuere, hvoraf en del var sympatisører fra AC Horsens og FC Midtjylland. Tror det skal forståes på den måde

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Vejle konkurs?

Indlæg af DenStolteJyde »

felisan skrev:Til sidste hjemmekamp mellem Vejle og Skive kom der ikke mindre end 5000 tilskuere, hvoraf en del var sympatisører fra AC Horsens og FC Midtjylland. Tror det skal forståes på den måde

okay.. det havde jeg ikke hørt om.. Men det giver mening..

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Vejle konkurs?

Indlæg af Noe »

felisan skrev:Til sidste hjemmekamp mellem Vejle og Skive kom der ikke mindre end 5000 tilskuere, hvoraf en del var sympatisører fra AC Horsens og FC Midtjylland. Tror det skal forståes på den måde
5000, fordi der var gratis adgang + en bajer oven i hatten. Større var støtten altså heller ikke lokalt. Jeg håber virkelig Vejle overlever, men måske skulle man skrue ned for alt det romantiske sludder, der bliver kastet ind i debatten for tiden. Jeg tror ikke det gør VB noget godt, ligesom historien tynger traditionsklubber som AGF, AB, B1909. Det er vel kun OB og EFB af traditionsklubberne, som har et nogenlunde setup kørende?

Skulle det uheldige ske, har både Lyngby og Frem vist, at der er et fint liv på eliteplan også efter en konkurs.

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Vejle konkurs?

Indlæg af jonas386 »

Aab og Brøndby har vel også rimelig godt styr på det. Omend man kan diskutere hvor godt det så fungerer på vestegnen.
Jeg kan godt li Vejle, og håber de overlever, men måske de skal lave en Frem og få fyret hele ledelsen, og tage chancen igen når man er tilbage i divisionerne. Som det er nu vil det være at kaste penge i et sort hul. Hvis der bliver tilført x antal millioner nu og her er det nok til de næste par måneder. Men hvad så når de er væk? Så har man samme situation igen, og hvor stor er villigheden så?

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Vejle konkurs?

Indlæg af Noe »

ÅB og Brøndby regner jeg ikke med de store traditionsklubber. Jeres succes er primært af nyere dato, selvom BIF da bestemt er presset af forventninger om genrejsning af fortidens storhed.

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Vejle konkurs?

Indlæg af jonas386 »

Noe skrev:ÅB og Brøndby regner jeg ikke med de store traditionsklubber. Jeres succes er primært af nyere dato, selvom BIF da bestemt er presset af forventninger om genrejsning af fortidens storhed.
Rimeligt nok. Og så har du da også helt ret.
Man kan så diskutere med hvad der er traditionsklub osv, men det er jo en helt anden diskussion. Dog vil jeg nok også nævne AGF. Ikke at det kører, men det gør det heller ikke rigtigt i OB.

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Vejle konkurs?

Indlæg af Noe »

Reddet blev de, på et hængende hår, og uden at overvælde. Nu bliver det spændende at se betingelserne. Lars Skou er stadig ved magten i Vejle, og set udefra har han et betydeligt ansvar for klubbens fiaskoer de seneste 10 år. Mest markant naturligvis den helt igennem tåbelige Vejle-Boldklub-Kolding konstruktion. Nu lyder der brummen om fusion på sigt, evt. med Horsens. Jeg tror ikke det er en god idé.

Besvar