Kanon slag

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Kanon slag

Indlæg af pr0j3ct »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 018921.ece

Lidt af det kedelige.
10 årig med sprængt trommehinde grundet kanonslag.

Noget jeg er blevet fortalt aldrig sker fordi fanboys har fuld ud styr på deres pyro og kasteskyts.

Romerlys og lign ser fedt ud, men der vil altid være risici ved pyro. Der burde efter min mening indføres nul tolerance for det.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Kanon slag

Indlæg af oros »

pr0j3ct skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 018921.ece

Lidt af det kedelige.
10 årig med sprængt trommehinde grundet kanonslag.

Noget jeg er blevet fortalt aldrig sker fordi fanboys har fuld ud styr på deres pyro og kasteskyts.

Romerlys og lign ser fedt ud, men der vil altid være risici ved pyro. Der burde efter min mening indføres nul tolerance for det.
Fuldstændig enig.
Og hvis idioterne har en smule nosser, melder de sig selv og betaler erstatning for svie og smerte. Derefter: get lost! :evil:

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Kanon slag

Indlæg af PH1978 »

Det kommer nok næppe til, at ske....

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Kanon slag

Indlæg af Le Compte »

Det er en håbløs diskussion. For der kommer sikkert et argument som det var jo OB fans. Vi har styr på vores fans osv. Det sker ikke for os...

Kanonslag og romerlys mv er farlige men der bliver hele tiden argumenteret usagligt imod dette.

Jeg oplevede det på en udebanetur for mange år siden hvor der blev tændt pyro 25 meter fra en benzinstander i Nyborg. Da jeg pointerede det farlige i dette på graven blev jeg nærmest latterliggjort og fik at vide man skulle blande sig udenom.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Treco
Indlæg: 241
Tilmeldt: 30. apr 2011, 16:15

Re: Kanon slag

Indlæg af Treco »

Romerlys er jo ikke andet end noget rødt lyse og tåge. Gå da ud og kigge på baglygter en tåget morgen.
Har også haft diskussionen et par gange men der er ikke noget at komme efter, de mener de har ret fordi de jo er rigtige fans. Prøver man at forklare dem at det er farligt siger de bare at de har styr på det.

Men kan se det ikke var det eneste ballade i forbindelse med kampen.

http://aoh.dk/artikel/obfans-smadrede-ruder

Hvorfor tager man til Herning kun for at smadre noget, bare fordi det fodboldhold man holder med kommer på besøg.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Kanon slag

Indlæg af Acebone »

Jeg synes, det er vigtigt at skelne mellem romerlys og kanonslag. Sidstnævnte er absolut langt værre og skal ikke accepteres. Det er hundrede procent destruktivt og har ingen visuel effekt. Et rødt lys med røg, der ligger på tribunen, kan jeg leve med.

Jeg befandt mig i går på Faxe-tribunen ikke så langt fra OB's fans. Der blev kastet to kanonslag fra OB'erne - meget tæt på en af vores bolddrenge, der måtte flytte sig lidt efter det første blev kastet. Jeg forstår faktisk ikke, hvorfor han ikke blev flyttet længere væk.

OB'erne har en dårlig historik med kanonslag - det var også nogen fra deres flok, der smed et kanonslag, som endte med at sprænge i en kontrollørs hånd i Fredericia for nogle år siden. Generelt er det min fornemmelse, at OB har ret store problemer med folk, der kun kommer for at lave lort i den.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Kanon slag

Indlæg af Ravnen »

OBs officielle folk var også i noget nær slagsmål på sponsortribunen. Hørte af deres greenkeeper var en af dem, og at en FCM-familie efterfølgende - med meget skræmte børn - søgte væk fra området.
Så er det måske et spørgsmål om en rådden kultur i klubben, når både officielle folk, trænere og fans kollektivt opfører sig dårligt? Man kan kun gisne..

Midtjylland
Indlæg: 88
Tilmeldt: 19. sep 2010, 10:26

Re: Kanon slag

Indlæg af Midtjylland »

Lad os nu ikke sammenligne gæs med heste. Der er forskel på kanonslag og romerlys. Ingen af de faste drenge i Midtjylland går ind for kanonslag på stadion. Og vil aldrig komme til det. Så ingen grund til at være bange som sådan, selvom der er visse personer som kan finde på det i en koger - se bare i Aalborg sidst. Men alle faste tager afstand fra det og det skal aldrig blive et problem - og det gør det heller ikke.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Kanon slag

Indlæg af oros »

Midtjylland skrev:Lad os nu ikke sammenligne gæs med heste. Der er forskel på kanonslag og romerlys. Ingen af de faste drenge i Midtjylland går ind for kanonslag på stadion. Og vil aldrig komme til det. Så ingen grund til at være bange som sådan, selvom der er visse personer som kan finde på det i en koger - se bare i Aalborg sidst. Men alle faste tager afstand fra det og det skal aldrig blive et problem - og det gør det heller ikke.
Fuldstændig uenig! Begge dele er ulovligt - det kan ikke gradbøjes efter forgodtbefindende.
Jeg har astma og vil gerne kunne færdes på stadion som alle andre.
Ser jeg en med pyro og dette uanset typen - er jeg ikke bleg for at udpege vedkommende. Det handler helt enkelt om at opføre sig voksent og ansvarligt både i forhold til sine medmennesker og i forhold til klubben.

Pyro er farligt! Det er derfor, det er forbudt. Det burde være til at forstå!

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Kanon slag

Indlæg af Kent »

Midtjylland skrev:Så ingen grund til at være bange som sådan, selvom der er visse personer som kan finde på det i en koger - se bare i Aalborg sidst.
Med mindre kanonslag mirakuløst materialiserer sig ud af den blå luft, når man er 'i en koger', så er det simpelthen noget af det dummeste, jeg har læst længe!

Skal vi ikke lige være enige om, at for at man kan fyre et kanonslag af 'i en koger' på Aalborg stadion, så skal følgende ting ske:

1) Man skal anskaffe sig et kanonslag
2) Man skal fragte det til Aalborg stadion (hvilket godt kan tage et par timer)
3) Man skal smugle det ind på stadion

Ovenstående er altså ikke noget, man kommer til at gøre 'i en koger', men noget man med fuldt overlæg gør, fordi man har planer om at fyre kanonslag af. Så drop nu alle dumme undskyldninger og ansvarsfraskrivelser. Det er 100% intenderet adfærd - og man udsætter andre personer for alvorlig fare. Derfor skal det naturligvis stoppes før det går galt, og det håber jeg, at man tager et ansvar for internt i diverse fan-grupperinger, i stedet for at fraskrive sig ansvaret.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Kanon slag

Indlæg af oros »

Kent skrev:
Midtjylland skrev:Så ingen grund til at være bange som sådan, selvom der er visse personer som kan finde på det i en koger - se bare i Aalborg sidst.
Med mindre kanonslag mirakuløst materialiserer sig ud af den blå luft, når man er 'i en koger', så er det simpelthen noget af det dummeste, jeg har læst længe!

Skal vi ikke lige være enige om, at for at man kan fyre et kanonslag af 'i en koger' på Aalborg stadion, så skal følgende ting ske:

1) Man skal anskaffe sig et kanonslag
2) Man skal fragte det til Aalborg stadion (hvilket godt kan tage et par timer)
3) Man skal smugle det ind på stadion

Ovenstående er altså ikke noget, man kommer til at gøre 'i en koger', men noget man med fuldt overlæg gør, fordi man har planer om at fyre kanonslag af. Så drop nu alle dumme undskyldninger og ansvarsfraskrivelser. Det er 100% intenderet adfærd - og man udsætter andre personer for alvorlig fare. Derfor skal det naturligvis stoppes før det går galt, og det håber jeg, at man tager et ansvar for internt i diverse fan-grupperinger, i stedet for at fraskrive sig ansvaret.
4) en "koger" kommer jo ikke og springer på dig. Den tilstand arbejder man sig aktivt henimod!

Midtjylland
Indlæg: 88
Tilmeldt: 19. sep 2010, 10:26

Re: Kanon slag

Indlæg af Midtjylland »

Jeg gider ikke tage romerlys-debatten, men lad os bare forholde os til kanonslag.

I Aalborg var det eftersigende fordi, at fyren havde taget det med til gaden. Til turen. Hvilket ikke er unormalt, dumt eller ej. Han glemmer alt om det og står pludselig med det på stadion. Og så ryger lortet afsted. Jeg forsvarer det slet ikke, pointen var bare, at det ikke bliver en del af de faste drenges måde at gå til bold på.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Kanon slag

Indlæg af Kent »

Midtjylland skrev:I Aalborg var det eftersigende fordi, at fyren havde taget det med til gaden. Til turen. Hvilket ikke er unormalt, dumt eller ej. Han glemmer alt om det og står pludselig med det på stadion. Og så ryger lortet afsted.
Nu er det ikke fordi jeg vil tærske langhalm på dette, da jeg tror min pointe er kommet frem, men igen er der noget ansvarsfraskrivelse i ovenstående.

Ud fra ovenstående står det jo klart, at det var en bevidst handling, at tage et kanonslag med til Aalborg - og altså er der ikke noget tilfældigt over, at det bliver fyret af.

Og den der med at han 'glemmer alt om det og pludselig står med det på stadion' er jo igen den vildeste løgn. Jeg har i hvert fald endnu ikke kommet ind på Aalborg stadion uden at blive visiteret, og dermed tror jeg, at jeg med rimelig god sikkerhed kan sige, at han har smuglet det ind, og altså bevidst har gemt det for kontrollen. Medmindre han naturligvis allerede fra morgenstunden stak det op i anus, og det så sad der hele dagen, indtil han skulle på lokum på stadion, hvor han så blev overrasket over, hvad der kom ud....

Men jeg tror simpelthen ikke på, at han 'lige pludselig står med det på stadion'. Der ligger en række bevidste valg på, hvor han senest da han skal gennem kontrollen gør sig umage for at gemme det.

Så lad nu være med at hoppe på denne form for dårlige undskyldninger og ansvarsfraskrivelser. Vedkommende der gjorde det, har gjort det med fuldt overlæg, og hvis der vitterlig er en modstand mod dette i fangrupperingerne, så bør man sørge for, at det ikke gentager sig. Enten gennem selvjustist eller ved at udpege personen til personalet på stadion. Hvis ikke man gør noget, så accepterer man det jo - så simpelt er det. Det hjælper jo ikke at skrive herinde eller andre steder, at man tager afstand fra det - det er, hvad man gør på stadion, der tæller.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Kanon slag

Indlæg af 974 »

Kent skrev:
Midtjylland skrev:I Aalborg var det eftersigende fordi, at fyren havde taget det med til gaden. Til turen. Hvilket ikke er unormalt, dumt eller ej. Han glemmer alt om det og står pludselig med det på stadion. Og så ryger lortet afsted.
Nu er det ikke fordi jeg vil tærske langhalm på dette, da jeg tror min pointe er kommet frem, men igen er der noget ansvarsfraskrivelse i ovenstående.

Ud fra ovenstående står det jo klart, at det var en bevidst handling, at tage et kanonslag med til Aalborg - og altså er der ikke noget tilfældigt over, at det bliver fyret af.

Og den der med at han 'glemmer alt om det og pludselig står med det på stadion' er jo igen den vildeste løgn. Jeg har i hvert fald endnu ikke kommet ind på Aalborg stadion uden at blive visiteret, og dermed tror jeg, at jeg med rimelig god sikkerhed kan sige, at han har smuglet det ind, og altså bevidst har gemt det for kontrollen. Medmindre han naturligvis allerede fra morgenstunden stak det op i anus, og det så sad der hele dagen, indtil han skulle på lokum på stadion, hvor han så blev overrasket over, hvad der kom ud....

Men jeg tror simpelthen ikke på, at han 'lige pludselig står med det på stadion'. Der ligger en række bevidste valg på, hvor han senest da han skal gennem kontrollen gør sig umage for at gemme det.

Så lad nu være med at hoppe på denne form for dårlige undskyldninger og ansvarsfraskrivelser. Vedkommende der gjorde det, har gjort det med fuldt overlæg, og hvis der vitterlig er en modstand mod dette i fangrupperingerne, så bør man sørge for, at det ikke gentager sig. Enten gennem selvjustist eller ved at udpege personen til personalet på stadion. Hvis ikke man gør noget, så accepterer man det jo - så simpelt er det. Det hjælper jo ikke at skrive herinde eller andre steder, at man tager afstand fra det - det er, hvad man gør på stadion, der tæller.

Forstår ikke at du gider lave sådan et godt skruet sammen-indlæg Kent ...
Du ved da om nogen hvor mange gange den debat har kørt uden at føre til noget som helst :-)

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Kanon slag

Indlæg af oros »

Jeg gider ikke tage romerlys-debatten
Nej, det gør du ikke. Kent har ret - du tager ikke ansvar for nogetsomhelst.

Håbløst!

Besvar