FCK gæld

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

FCK gæld

Indlæg af Ravnen »

Egentlig ret vildt, at FCK har en gæld på ca. 1 milliard danske kroner: http://www.bold.dk/nyt/fck-barberer-105 ... -sin-gaeld

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCK gæld

Indlæg af 974 »

Ravnen skrev:Egentlig ret vildt, at FCK har en gæld på ca. 1 milliard danske kroner: http://www.bold.dk/nyt/fck-barberer-105 ... -sin-gaeld

Troede heller ikke at det var så højt, men det er dog ikke mere end 1½ år siden at jeg drillede en FCK kollega med det, og fandt en masse artikler.. Måske det skulle genoptages :-)

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: FCK gæld

Indlæg af PH1978 »

Tjah. Jeg tror næppe, at vi er en klub der skal drille andre med økonomiske problemer.

Det er noget med sten og et glashus, så vidt jeg husker ;-)

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCK gæld

Indlæg af 974 »

PH1978 skrev:Tjah. Jeg tror næppe, at vi er en klub der skal drille andre med økonomiske problemer.

Det er noget med sten og et glashus, så vidt jeg husker ;-)
Typisk jysk beskedenhed tror jeg ;-)

Når man befinder sig herovre på Sjælland tager man de metoder i brug som man kan :)

Og lige nu er det skønt at kunne drille med sejre i Parken (specielt 5-1)

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCK gæld

Indlæg af Ravnen »

Vores økonomiske problemer er jo en saga blot nu, vi har en bankbog der hedder Mr Benham, han ejer jo hele skidtet, og har vist penge nok til at dække et par underskud undervejs ;)

Mens FCK har en gæld på 1 milliard kroner. Det får unægteligt Brøndbys ditto på omkring 70 millioner kroner (så vidt jeg husker) til at syne af lidt.

Læste et sted at FCK har en omsætning på 1,2 mia kr om året. Så det på den måde ikke er helt katastrofalt. Men at skylde en milliard er sørme mange penge.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: FCK gæld

Indlæg af DenStolteJyde »

Gæld er ikke i sig selv et problem.. Så længe de har likviditet og betaler deres regninger (og afdrag) til tiden er det fuldstændig ligemeget..

Outlaws
Indlæg: 40
Tilmeldt: 20. maj 2009, 14:33

Re: FCK gæld

Indlæg af Outlaws »

Der er vidst ikke mange af jer som egentligt har styr på økonomi. Hvis tallene holder, er det faktisk et udemærket FCK resultat. Gælden er stor, men afviklingen og omsætningen af gælden er faktisk høj i forhold til gælden. Samtidig har de en masse aktiver i selskabet. Hvis du har købt et hus til 2 mill. og skylder 1,5 mill. tilbage, er det også fint set fra bankens side

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCK gæld

Indlæg af Ravnen »

Tja, jeg kan ikke udtale mig om hvordan det er at skylde en milliard ;)

Men det er da godt for dem, at de kan betale renter og afdrag. Men uanset hvad, så er en milliard sørme et anseeligt beløb, som sætter hele forretningen under pres for at holde indtægterne oppe. Så vidt jeg husker er Nordea i ejergruppen, jeg mindes at der var noget om det for nogle år siden?

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCK gæld

Indlæg af 974 »

Outlaws skrev:Der er vidst ikke mange af jer som egentligt har styr på økonomi. Hvis tallene holder, er det faktisk et udemærket FCK resultat. Gælden er stor, men afviklingen og omsætningen af gælden er faktisk høj i forhold til gælden. Samtidig har de en masse aktiver i selskabet. Hvis du har købt et hus til 2 mill. og skylder 1,5 mill. tilbage, er det også fint set fra bankens side
Hvis jeg køber et hus til 2 millioner kr, og låner til det i banken mv. som de fleste jo gør i Danmark, så er banken da ikke særlig glad, hvis det 2 år efter kun er 1,6 millioner kr værd.

På samme måde har FCK jo også investeret i eks. Lalandia, og Fitness.dk og begge steder har de jo ikke tjent de penge de gerne vil - tværtimod

Jeg synes da ikke at de skal være specielt tilfredse med en gæld på næsten 1 milliard kroner :-)

Og ja, vi kan da sagtens fjerne nogle nuller, så det lyder sådan nærmest dagligdags, men det synes jeg nu ikke at det er..

Besvar