Omstrukturering i AGF

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Hekler
Indlæg: 980
Tilmeldt: 20. maj 2009, 16:54

Omstrukturering i AGF

Indlæg af Hekler »

Man er i gang med en omstrukturering i AGF.

Hvordan tror I det projekt kommer til at udfolde sig?
Jeg har i snart rigtigt mange år været af den overbevisning at GF ikke vil kunne komme over stregen permanent før man får gjort noget systemisk anderledes.
Løsningen var åbenlyst en tilbagevenden fra de lavere rækker ved en konkurs og relegering. For mig at se så står AGF med det problem at selvforståelsen og historien står i vejen for at genopfinde sig selv.

Lige nu ser det ud som og de lige som Brøndby, vil finde over i det spor som allerede er optaget af os, som talentudvikler. Grundlæggende tror jeg på der er rigeligt plads til at der er flere klubber med den selvforståelse, og jeg tror det kan være rigtigt godt for dansk fodbold.

Jeg er bare ikke sikker på AGF kan. Lige som jeg tvivler på BIF i den sammenhæng. Grunden er at der naturligt er et modsætningsforhold imellem selvforståelsen som talentudvikler og pokalvinder.
Jeg henleder opmærksomheden på Auxerre. En af de fodboldklubber der har opfostret allerflest topspillere gennem årene, men som trods det at de havde den samme træner i en menneskealder, kun poppede op i ny og næ på den internationale scene.

Kan AGF i virkeligheden se sig selv der? Kan BIF? Kan vi?

Der er ikke nogen tvivl om at når man læser ulvegraven så er der folk der har meget svært ved at acceptere rollen som talentudvikler. Debattører der "truer" med at De og "mange andre" ikke vil komme på stadion hvis ikke det er tydeligt at man gennem handler vi gå efter guldet.
(Den debat kan vi tage andetsteds.)
Men kan i forestille jer AGF forblive i den rolle? Klubben der trods den yderste anstrengelse stadig ikke kan lade være med at proklamere sig som tophold år efter år hvor de er kommet som oprykkere.

Nu ansætter de en klar sportsdirektør som skal styre klubben sportsligt, med Wighorst som traditionel træner under sig. Kunne det være en post for vores egen Jens Ørgaard?

Hvad tror i kommer til at ske?
Tror i de lykkes?
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Besvar