Zidan

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
admin 3
Indlæg: 339
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Re: Zidan

Indlæg af admin 3 »

Hvis FCM ønskede at hente ham tror jeg det ville blive gjort med et playersponsorat, der ville betale hele Zidans løn og andre omkostninger.

Det er jo en mulighed der er blevet brugt flere gange før også her i klubben, feks Jakob Poulsen.

Så selve diskussionen om at en eventuelt Zidan signing ville belaste budget i en betydelig negativ retning, tror jeg ikke er relevant. Da jeg simpelthen ikke tror på at FCM vil hente Zidan hvis de selv skulle afholde udgifterne.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Zidan

Indlæg af Kent »

admin 3 skrev:Hvis FCM ønskede at hente ham tror jeg det ville blive gjort med et playersponsorat, der ville betale hele Zidans løn og andre omkostninger.

Det er jo en mulighed der er blevet brugt flere gange før også her i klubben, feks Jakob Poulsen.

Så selve diskussionen om at en eventuelt Zidan signing ville belaste budget i en betydelig negativ retning, tror jeg ikke er relevant. Da jeg simpelthen ikke tror på at FCM vil hente Zidan hvis de selv skulle afholde udgifterne.
Det er jeg helt enig i. Og hvis Zidans krav ikke er helt ublu, samt Glen mener han vil passe ind på holdet (det vil jo kræve en ret anderledes spillestil), så er jeg lige ved at sige, at jeg ikke tænker det er helt umuligt, at der sidder nogle 'venner af huset' et eller andet sted, og måske ville være med på spøgen.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Zidan

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvad mon Zidan har tjent at penge igennem sin karriere ? Mon det kunne tænkes, at han bare gerne vil hjem til Danmark og spille superligafodbold igen. Kunne det tænkes, at han kunne være tilfreds med ok løn - Ved så ikke lige hvad det beløb skulle være. Hvis han kunne finde fodboldglæden igen i Fcm så kunne han jo muligvis blive et salgsobjekt på sigt, hvis han altså vil til udlandet igen.

Den periode han var i fcm, ville jeg gerne have haft oplevet, men på daværende tidspunkt, havde jeg ikke interesse for superligafodbold, hvilket jeg heldigvis har i dag.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Zidan

Indlæg af 974 »

Jeg kan kunne sige én ting:

ZIDAN TIL FCM?

JA TAK!!!

Og så lige til sidst:

Hvis det skulle betyde at hver tilskuer skulle betale 10 kr mere pr billet, så tror jeg at det også ville være iorden :-)

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Zidan

Indlæg af Le Compte »

Jeg ved godt at vi burde have overskud i regnskaberne. Men jeg syntes det kunne være spændende at se Zidan. Bare tanken om at han kommer tilbage giver et sug af forventninger i maven. At jeg så kan frygte lidt om han vil slide på sammenholdet i truppen som sidst han var der, er en anden sag. Jeg er ikke sikker på at han kan give os mesterskabet. Men det vil blive underholdende og fyldt med skandale sager, spetakulære driblinger samt avis forsider om FCM/Zidan.

Det vil muligvis være risikofyldt, arrogant, naivt og uansvarligt med tanke på vores regnskaber. Men er det ikke det der kendetegner FCM og vores egn. At vi hæver os over middelmådigheden og tør det som de ellers kun tør i hovedstaden. Jeg tænker her på at JBS undertøj lavede en aftale med Christiano Ronaldo om at lave undertøj med ham som frontfigur. Det er da at have tro på egne evner selv om man ligger i udkants Danmark.

Fint at alle taler økonomi, for vi kan selvfølgelig lukke hvis det går helt galt. Men klubben har tidligere været truet og klaret skærene. Vil vi hellere være som nogle af midterholdene som fokuserer på ansvarlig økonomi, men som i mine øjne er kedelige? Fodbold er underholdning og det kræver at man har stjerner, diodebander, cheerleaders og så meget lir man kan komme i nærheden af. Som en af mine gode vennner sagde om en af hans 4 eks. koner. Hun var den dyreste, men hun var den sjoveste. Hellere lidt dårlige nerver og økonomien end at ende som Sønderjyske eller Viborg som med sikkerhed har bedre økonomi end vores men som er røvkedelige.

ps. kunne også godt have undværet både håndbolden og racerbilen som fcm brændte penge af på.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1856
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Zidan

Indlæg af Lupus1999 »

Et køb af Zidan, ville øge mesterskabschancer og mulighed for europæisk gruppespil i næste sæson.

At give 2-5 millioner i løn til Zidan kan sagtens forsvares, hvis det er via sponsorkroner, og med øget sandsynlighed for indtægter europæisk. Top 2 er lig med CL kval, og skulle man eksempelvis blive mester, så er der flere TV-penge, præmiepenge, og så er der CL kval på menuen i mesterforløbet. Det vil betyde, at man skal ud i to kvalkampe mod mindre stærke hold. Vinder man den første CL kval kamp, så er man sikret EL gruppespil, hvis man skulle tabe den sidste playoffkamp til CL. Og skulle man vinde den sidste, så får man 150 millioner i CL.

Værste tænkelige scenarie er, at man taber den første CL kvalkamp, så ryger man over i EL playoff kamp, hvor man med stor sandsynlighed vil blive seedet, som det skete med FCN i denne sæson. En investering i Zidan vil alene på denne baggrund kunne forsvares, og udover dette så har jeg forklaret hvad det betyder for tilskuere, pr og sponsormæssigt at hente ham hjem.

Det vil svare til at Manchester United hentede Ronaldo hjem!!

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Zidan

Indlæg af Cortez »

Er der nogen der kender Zidans nuværende niveau?

Bevares, jeg var da een af dem, der klappede allerhøjest, da han huserede i FCM sidst, men er han den samme spiller?

Vil også sætte spørgsmålstegn ved, om han vitterlig er det store trækplaster. Jo, hvis han leverer varen, men er det ikke de samme vanvittige driblinger, spektakulære mål og fart med bolden som sidst, tror jeg ærlig talt hurtigt at en tilbagevenden kan fuse ud.

Bare for forståelsens skyld: Zidan tilbage i FCM kunne da være spændende, men KUN hvis han stadig kan gøre en forskel - ellers foretrækker jeg ærlig talt det nuværende kollektiv.

/Cortez

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Zidan

Indlæg af Kent »

De vil drøfte det i næste uge... Mon ikke disse offentlige udmeldinger er for at få evt interesserede investorer ud af busken: http://www.bt.dk/superligaen/fcms-vaade ... em-til-fcm

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Zidan

Indlæg af Noe »

Jeg tror, det vil være en fejltagelse. Vi har kæmpet i flere år med at få individualisterne til at præstere kollektivt. Det er næsten lykkes i denne sæson, så Zidan er formodentlig ikke det bedste forbillede. Så skal han have ændret sig markant, i hvert fald.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Zidan

Indlæg af Kent »

Noe skrev:Jeg tror, det vil være en fejltagelse. Vi har kæmpet i flere år med at få individualisterne til at præstere kollektivt. Det er næsten lykkes i denne sæson, så Zidan er formodentlig ikke det bedste forbillede. Så skal han have ændret sig markant, i hvert fald.
Kan jo også være, at truppen og klubben har ændret sig markant siden Zidan var her sidst. Vi er nok mere van til at have spillere med nykker nu, end vi var tidligere.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Zidan

Indlæg af Ravnen »

Det tror jeg du har ret i Kent, samtidig kan det jo også tænkes at Zidan er blevet lidt mere moden som 31 årig. Hans status i truppen ville også være en helt anden, end sidst da han kom hertil som ung spiller der ikke rettede sig efter hierakiet.

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Zidan

Indlæg af PH1978 »

Jeg må indrømme, at mine følelser er lidt delte.

Den ene side siger, at det vil være fantastisk. Den anden side minder mig om, at jeg elskede Convoy som barn men måtte erkende at det var noget bæ som voksen.

Jeg er langt sikker på, at det vil være positivt at få ham hjem. Hvor er hans niveau i dag? Hvis han stadig skulle have et så højt niveau, hvorfor spiller han så ikke stadig i Tyskland?

Vil han kunne bruges sammen med Duncan? Hvad gør det ved hierakiet?

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Zidan

Indlæg af Kent »

PH1978 skrev:Jeg må indrømme, at mine følelser er lidt delte.

Den ene side siger, at det vil være fantastisk. Den anden side minder mig om, at jeg elskede Convoy som barn men måtte erkende at det var noget bæ som voksen.
Du er hermed anmeldt til admin for at svine rubberduck! ;)

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Sv: Zidan

Indlæg af PH1978 »

Kent skrev:
PH1978 skrev:Jeg må indrømme, at mine følelser er lidt delte.

Den ene side siger, at det vil være fantastisk. Den anden side minder mig om, at jeg elskede Convoy som barn men måtte erkende at det var noget bæ som voksen.
Du er hermed anmeldt til admin for at svine rubberduck! ;)
Hahaha!

Det er også med et blødende hjerte jeg erkendte den gang.

Sidst de viste den, så jeg tyve minutter hvorefter at jeg slukkede. Barndomsminder skal ikke altid ødelægges.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Zidan

Indlæg af Acebone »

PH1978 skrev:Jeg er langt sikker på, at det vil være positivt at få ham hjem. Hvor er hans niveau i dag? Hvis han stadig skulle have et så højt niveau, hvorfor spiller han så ikke stadig i Tyskland?
Han skiftede til Emiraterne for at tjene nogle penge, der overgik beløbene i Tyskland. Men så sent som i 2012 scorede han 7 mål i 12 kampe for Mainz. Jeg er overbevist om, at han har et par gode år i sig endnu, men spørgsmålet er, om han kan vænne sig til det danske - for ikke at tale om det midtjyske - lønningsniveau igen.

Besvar