Aab akademi i Uganda

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Kongeren82
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. aug 2013, 13:40
Geografisk sted: Aalborg

Aab akademi i Uganda

Indlæg af Kongeren82 »

Ved det er lidt "old news", men mon ikke den evindelige snak om slavehandel etc. forstummer, såfremt dette bliver en realitet: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... -og-uganda.

Bor selv i Nordjylland og ved at der MANGE Aab folk med overordentlig røde ører og gruer for dette! :lol:

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Aab akademi i Uganda

Indlæg af Noe »

Kongeren82 skrev:Ved det er lidt "old news", men mon ikke den evindelige snak om slavehandel etc. forstummer, såfremt dette bliver en realitet: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... -og-uganda.

Bor selv i Nordjylland og ved at der MANGE Aab folk med overordentlig røde ører og gruer for dette! :lol:
Overhovedet ikke. Det er SLET ikke det samme. ÅB driver et udviklingsprojekt i den tredje verden, FCM driver slavehandel. Sådan er det bare. Det kaldes AaB-DNA, og det flyder i ufortyndet form i Lynges årer.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Aab akademi i Uganda

Indlæg af Ravnen »

Deres ungdomsarbejde er jo også verdenskendt, så kendt at selveste Nichlas Bendtner ville have skiftet til Aab hvis ikke Wenger havde stoppet transferen i sidste øjeblik.. :mrgreen:

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Aab akademi i Uganda

Indlæg af Noe »

Kongeren82 skrev:
Bor selv i Nordjylland og ved at der MANGE Aab folk med overordentlig røde ører og gruer for dette! :lol:
Er der i øvrigt noget jeg overser, eller 'glemmer' de at diskutere artiklen på debatside.dk? De plejer da ellers at have en rimelig stor interesse i akademier i Afrika?

Hvad siger du, Jonas?

Kongeren82
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. aug 2013, 13:40
Geografisk sted: Aalborg

Re: Aab akademi i Uganda

Indlæg af Kongeren82 »

Noe skrev:
Er der i øvrigt noget jeg overser, eller 'glemmer' de at diskutere artiklen på debatside.dk? De plejer da ellers at have en rimelig stor interesse i akademier i Afrika?

Hvad siger du, Jonas?
http://debatside.dk/viewtopic.php?f=1&t ... lit=uganda

Tror de kommer lidt ind på det her ;)....men mon ikke de forsøger at tie det ihjel! :)

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Aab akademi i Uganda

Indlæg af jonas386 »

Nu er planen jo at de, såfremt det skulle blive til noget, først kommer herop når de er 18, så nej, det kan ikke sammenlignes med at hente 13 årige nigerianere en mas til DK.

Men hverken tror eller håber det bliver til noget.
Der er iøvrigt en anden debat, så vidt jeg husker, der konkret handlede om Uganda tingen (som der var tale om), men kan ikke finde den, men folk var mest imod det. Mest fordi det næppe kan betale sig da de først kommer som 18 årige, og så fordi de fleste er imod man henter unge afrikanere op der er under 18.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Aab akademi i Uganda

Indlæg af Acebone »

jonas386 skrev:Nu er planen jo at de, såfremt det skulle blive til noget, først kommer herop når de er 18, så nej, det kan ikke sammenlignes med at hente 13 årige nigerianere en mas til DK.
Hvilket vi jo har gjort...

Man skulle tro, du vidste lidt mere om klubben med tanke på al den tid, du bekæftiger dig med den. Det hedder i øvrigt en masse (det er fransk).

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Aab akademi i Uganda

Indlæg af Noe »

jonas386 skrev:Nu er planen jo at de, såfremt det skulle blive til noget, først kommer herop når de er 18, så nej, det kan ikke sammenlignes med at hente 13 årige nigerianere en mas til DK.
Jeg tror sgu, du forveksler os med Barcelona.

Jonas du er en skæg fyr. Jeg er aldrig blevet 100% klar over, om du er en spoof, eller helt ægte clueless. Men du er god underholdning, det skal du have.

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Aab akademi i Uganda

Indlæg af jonas386 »

Det var ikke pointen, det var mere generelt. Såvidt jeg er orienteret gør i ikke det mere, altså henter mindreårige afrikanere. At Barcelona, og hvem nu der ellers gør det virker ganske rigtigt totalt lamt, især når det ikke virker til de tager det store hensyn til personen bag. Noget i trodsalt virkede til at gøre. At UEFA er ukonsekvente af h... til er jo desværre ikke noget nyt.

Hvor gamle jeres nigerianere var/er aner jeg ikke, det var nu også irrelevant for min pointe.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Aab akademi i Uganda

Indlæg af Acebone »

Mere generelt? Mig bekendt har vi aldrig hentet 13-årige nigerianere. Dit argument handlede netop om alder, så det er ret friskt at slynge sådan en påstand ud. Men nej, vi henter ikke spillere fra Ebedei under 18, fordi FIFA ændrede sit regelsæt:

http://www.tipsbladet.dk/content/fifa-l ... idtjylland

Man kan mene, hvad man vil om FCM's ageren dengang, men faktum er, at FIFA blev nødt til at ændre i regelsættet på grund af sagen, fordi FCM's metode ikke var ulovlig i forhold til de daværende bestemmelser. Siden da har FCM ganske rigtigt ikke hentet nigerianske spillere under 18.

I øvrigt har jeg min tvivl om det gode i den regelændring. Så vidt jeg kan se, er spillerne, der kom herop i midtnullerne, ikke ligefrem blevet udnyttet, de har tværtimod fået en chance for en bedre tilværelse for dem og deres familie. Når man læser en artikel som denne om Igboun, kan man godt frygte, at der er skæbner, der nu går den ulykkelige vej i stedet:

http://www.bt.dk/superligaen/fcm-stjern ... i-en-bande

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Aab akademi i Uganda

Indlæg af jonas386 »

Mere generelt? Mig bekendt har vi aldrig hentet 13-årige nigerianere. Dit argument handlede netop om alder, så det er ret friskt at slynge sådan en påstand ud. Men nej, vi henter ikke spillere fra Ebedei under 18, fordi FIFA ændrede sit regelsæt:
Pointen var mere at det var mindreårige. tallet 13 var derfor ikke det vigtige.
Man kan mene, hvad man vil om FCM's ageren dengang, men faktum er, at FIFA blev nødt til at ændre i regelsættet på grund af sagen, fordi FCM's metode ikke var ulovlig i forhold til de daværende bestemmelser. Siden da har FCM ganske rigtigt ikke hentet nigerianske spillere under 18.
Det er vel også det jeg skriver.
I øvrigt har jeg min tvivl om det gode i den regelændring. Så vidt jeg kan se, er spillerne, der kom herop i midtnullerne, ikke ligefrem blevet udnyttet, de har tværtimod fået en chance for en bedre tilværelse for dem og deres familie. Når man læser en artikel som denne om Igboun, kan man godt frygte, at der er skæbner, der nu går den ulykkelige vej i stedet:
Problemet er nærmere de hold der ikke behandler spillerne ordetnligt. Og de spillere der ikke klarer cuttet, og dermed har brugt en række år i Europa, hva enten det er i Herning eller andre steder, har ofte svært ved at komme videre i livet efterfølgende.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Aab akademi i Uganda

Indlæg af Acebone »

jonas386 skrev:Pointen var mere at det var mindreårige. tallet 13 var derfor ikke det vigtige.
Så skriv mindreårige i stedet for at skrive noget faktuelt forkert.
jonas386 skrev:
Acebone skrev:Man kan mene, hvad man vil om FCM's ageren dengang, men faktum er, at FIFA blev nødt til at ændre i regelsættet på grund af sagen, fordi FCM's metode ikke var ulovlig i forhold til de daværende bestemmelser. Siden da har FCM ganske rigtigt ikke hentet nigerianske spillere under 18.
Det er vel også det jeg skriver.
Ja, heraf mit udtryk "ganske rigtigt".
jonas386 skrev:Problemet er nærmere de hold der ikke behandler spillerne ordetnligt. Og de spillere der ikke klarer cuttet, og dermed har brugt en række år i Europa, hva enten det er i Herning eller andre steder, har ofte svært ved at komme videre i livet efterfølgende.
Man kan så spørge sig selv, om det er meget federe at rådne op i Lagos end i det mindste at få chancen for at spille fodbold i Europa. Det er ikke, fordi jeg ikke kan forstå FIFA's lovgivning, men det ville i mine øjne være bedre, hvis man fandt en måde at sørge for, at klubberne hentede f.eks. U17-spillere under ordnede forhold i stedet for bare at forbyde det helt. Som jeg ser det, er FCM netop et mønstereksempel på god behandling og integration af disse spillere. At spillerne i Ebedei nu må vente, til de er 18, er et misforstået hensyn.

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Aab akademi i Uganda

Indlæg af Le Compte »

jonas386 skrev:


Problemet er nærmere de hold der ikke behandler spillerne ordetnligt. Og de spillere der ikke klarer cuttet, og dermed har brugt en række år i Europa, hva enten det er i Herning eller andre steder, har ofte svært ved at komme videre i livet efterfølgende.
De havde også svært ved at komme videre i livet før de fik chancen hos FCM.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

SteffenO
Indlæg: 239
Tilmeldt: 17. aug 2010, 14:25
Geografisk sted: Thy

Re: Aab akademi i Uganda

Indlæg af SteffenO »

jonas386 skrev:
I øvrigt har jeg min tvivl om det gode i den regelændring. Så vidt jeg kan se, er spillerne, der kom herop i midtnullerne, ikke ligefrem blevet udnyttet, de har tværtimod fået en chance for en bedre tilværelse for dem og deres familie. Når man læser en artikel som denne om Igboun, kan man godt frygte, at der er skæbner, der nu går den ulykkelige vej i stedet:
Problemet er nærmere de hold der ikke behandler spillerne ordetnligt. Og de spillere der ikke klarer cuttet, og dermed har brugt en række år i Europa, hva enten det er i Herning eller andre steder, har ofte svært ved at komme videre i livet efterfølgende.
Du kan sku da ikke i dit fulde alvor bruge det som agument for de nigerianere vi har. jeg ved ikke om det er gået dig ubemærket hen men Rilwan Hassan og Igboun har lige forlænget deres kontrakter, fordi de er så GLADE for hvad FCM har gjort for dem.
Og Igboun har fortalt om hvordan han var medlem af en bande da han boede i Nigeria, hvor de slås for sjov. Så jeg kan da godt se det ikke er at behandle dem ordenligt, at tilbyde dem penge for at spille fodbold, senere hente den til danmark, hjælpe med at integrere dem her, og give dem så mange penge de kan sende nogle hjem til deres familie.
Man skulle da bare have ladet dem rande rundt der nede i fattigdom i stedet for !

Besvar