Ståle tilbage til FCK

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af Noe »

Kasper Kusk er ser helt tryg ud ved at skulle redde Ståles projekt i KBH ;)

Han kan dog trøste sig med, at han kan danne en støttegruppe med Cornelius, når oplevelserne i det farlige udland skal vendes.
Vedhæftede filer
kasperkusk_1.jpg

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af TrueWolfMidt »

Nu kommer jeg lige lidt malurt i deres efterhånden slunkne pengekasse.

http://www.bold.dk/nyt/parken-se-kan-bl ... -boedekrav

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af Ravnen »

Der er altid en fare ved at hente de spillere hjem som har fejlet i udlandet. Vi oplevede det selv med Mikkel Thygesen, der var en anden spiller da han kom tilbage fra Tyskland med en ødelagt drøm om succes i udlandet. Jeg tror ikke Kasper Kusk er en speciel god handel for FCK, bevares han har været en god spiller, men tilsyneladende havde han ikke dét der skulle til for at slå igennem i Twente, som trods alt ikke er verdens største og mest krævende klub at lande i, hvorfor skulle han så være god nok til FCK?

FCK er rykket nogle hylder ned. Før hentede de profilerne hos superligaklubberne, mens klubber som AB, Herfølge og senere FCN hentede de mislykkede udlandseventyrer.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1
Indlæg: 360
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Noe skrev:Kasper Kusk er ser helt tryg ud ved at skulle redde Ståles projekt i KBH ;)

Han kan dog trøste sig med, at han kan danne en støttegruppe med Cornelius, når oplevelserne i :lol: det farlige udland skal vendes.
:lol: :lol:
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af TrueWolfMidt »

Europa exit og nu nedjustrerer man forventningerne til minus 45-55 millioner og risikerer at skulle sælge Amartey for at pynte på regnskabet. Den eneste malurt er de manglende koefficientpoint som Danmark går glip af. Smiler lidt indvendigt når jeg tænker på Delaneys efter vores vundne mesterskab og deres europa exit. Hvis vi skulle trække Dortmund i sidste kamp inden gruppespillet så må vi nok også se og ude europæisk. Så kan vi indlede jagten på endnu et mesterskab eller i det mindste top 3-4. Gerne foran min hadeklub Nr 1. Fck.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1
Indlæg: 360
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Jeg hader ikke FCK, men elsker bare FCM....

Københavns tab ved ikke videre avancement kan meget vel blive langt større end de beløb der har været fremme. De afledte omkostninger ved en for stor og fordyret trup, tvungne salg (måske også påvirkede resultaterne negativt) samt intern uro og spillere der skal vænne sig til kun at spille en kamp om ugen (hvordan reagerer de liiiige på det?)
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af Kent »

Jeg skrev inden sæsonen, at Ståle var fodbolddanmarks mest pressede mand. Kan godt være, at Thomas Frank har overtaget den plads pt, men der er ingen tvivl om, at Ståle SKAL levere et mesterskab i år - og gerne også et rimeligt suverænt af slagsen - for ikke at ryge ud på røv og albuer i FCK. De har brugt 130 mio på at sammensætte et hold, og står med 1 mesterskab på 4 sæsoner. Det er ganske enkelt ikke godt nok. At de så nu er røget ydmygende tidligt ud af europa, passer bestemt ikke til den københavnske selvforståelse. Det bliver interessant at se, hvad det kommer til at betyde for dem. Giver det større fokus på ligaen, eller manglende motivation i spillertrup hvor de dyre indkøb altså ikke er kommet for udelukkende at spille Superliga.

Jeg tror vi ser mindst et salg fra toppen af truppen, samt en 2-3 udlejninger af breddespillere hos FCK inden vinduet lukker.

Hvis vi kan vinde de næste to kampe, er det interessant at se reaktionen fra FCKs spillere - når nu pressen allerede har udnævnt dem til suveræne danske mestre.

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: RE: Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af PH1978 »

Kent skrev:Jeg skrev inden sæsonen, at Ståle var fodbolddanmarks mest pressede mand. Kan godt være, at Thomas Frank har overtaget den plads pt, men der er ingen tvivl om, at Ståle SKAL levere et mesterskab i år - og gerne også et rimeligt suverænt af slagsen - for ikke at ryge ud på røv og albuer i FCK. De har brugt 130 mio på at sammensætte et hold, og står med 1 mesterskab på 4 sæsoner. Det er ganske enkelt ikke godt nok. At de så nu er røget ydmygende tidligt ud af europa, passer bestemt ikke til den københavnske selvforståelse. Det bliver interessant at se, hvad det kommer til at betyde for dem. Giver det større fokus på ligaen, eller manglende motivation i spillertrup hvor de dyre indkøb altså ikke er kommet for udelukkende at spille Superliga.

Jeg tror vi ser mindst et salg fra toppen af truppen, samt en 2-3 udlejninger af breddespillere hos FCK inden vinduet lukker.

Hvis vi kan vinde de næste to kampe, er det interessant at se reaktionen fra FCKs spillere - når nu pressen allerede har udnævnt dem til suveræne danske mestre.
Jeg er enig i meget af hvad du skriver, men jeg er helt sikker på at Ståle ikke bliver fyret. Han vil alle dage være den nyfundne Messias i FCK.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af Kent »

Sad lige og læste dette interview med Ståle: http://www.bt.dk/superligaen/solbakken- ... up-trimmes
Enten har journalisten haft massive problemer med at forstå Ståles norske eller også er dette svar simpelthen den sorteste snak jeg længe har set:

"I har brugt et beløb, der er uset i dansk sammenhæng - og alligevel ryger I ud til nummer tre fra Tjekkiet. Har du gjort dit arbejde godt nok?
»Det er én kamp, vi taber. Det synes jeg ikke, man kan dømme os på. Vi lavede en stor udrensning sidste sommer, hvor 10 nye spillere kom ind. Vi fik mange Bosman-spillere (transferfri, red.) og brugte ikke så mange penge. Nu har vi købt Santander, der er den dyre dreng. De andre spillere ligger under dansk målestok. Og i en kamp som den i går (torsdag, red.) kan alt jo ske. Sådan er det.«"

1: FCK skal åbenbart ikke dømmes på, at de ryger ud til en useedet modstander. Rart at vide, når de nu længe har svinet andre hold, for at ryge for tidligt ud.
2: Svaret på det kæmpe transferforbrug: 'Vi har ikke brugt mange penge. Santander den eneste dyre - resten gratis eller under middel' - måske Ståle lige skulle læse op på listen nederst her:
http://www.bt.dk/superligaen/staales-dy ... -han-brugt
3: Virker lidt til, at undskyldningen for det tabte mesterskab i sidste sæson ('Vi havde stor udskiftning'j er taget med over i denne.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af THenry »

Ståle fik gummiben, igen. Det må være sandheden efterhånden. 3 missede mesterskaber ud af de 4 seneste, og nu et pinligt europæisk exit til Jablonec. Det er klart, at presset stiger, og jeg tror ikke, at hans "2-point pr. kamp-papegøjeretorik" redder ham, hvis der efter 33 runder er et andet hold, der har flere points...

Derfor er det jo klart, at han forsøger at tale et fatalt nederlag ned ved at pege på:
1. at hans hold ikke skal måles på en dårlig kamp tidligt i sæsonen. Han glemmer dog lige i forbifarten, at det så var et meget dyrt nederlag, og den forkerte kamp at tabe, og derfor fristes man til at citere en vis Holmstrøm:

"Det er jo en cupturnering, så man skal være parat til at spille kampene. Det er ikke sådan, man kan bruge en måned eller to til at spille sig ind i turneringen « siger Holmstrøm." ;)

2. at det kun er Santander, der er købt for en transfersum, der er meget høj selv i FCK-målestok, er muligvis rigtigt.
Men han glemmer, at en mil. Euro for Kusk er et ganske pænt beløb for de fleste superligaklubber. Kvist var gratis, men han blokerer til gengæld sikkert en stor sum i lønbudgettet. Ankersen er lejet, men derfor får han sikkert også en fin løn og Salzburg skulle muligvis også have en pose penge for lejemålet.

Steinlein skulle også tale nederlaget til APOEL ned, og brugte så ordet "lærerpenge" for at signalere, at godt nok have man tabt, men dog stadigvæk fået værdifuld erfaring med. Situationen for Ståle var egentlig ikke meget anderledes bortset fra, at hans nederlag var mere pinligt, og at han elsker at tale om andres gummiben(og dermed slår nederlaget ekstra hårdt) og ja så SKAL han hive et mesterskab hjem i år(at det så sikkert også sker er en anden historie) med de massive indkøb, der er foretaget, og de seneste års resultater in mente.

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af Noe »

Wiland i CL, og FCM i EL. Har du også haft en god uge, Ståle? http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... esultatet/

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af Le Compte »

I foråret efter fcm havde slået fck 2-0 lovede Ståle at de ikke ville være lige så mange point efter fcm i den nye sæson.(12 point på det tidspunkt). Jeg ved godt sæsonnen er lang. Men fedt hvis han må æde den udtalelse i sig igen
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af TrueWolfMidt »

Citat: "I FC København benægter ingen, at klubben er i krise efter bare tre point i de seneste fire Superliga-kampe, men det er en pointmæssig krise ifølge manager Ståle Solbakken."

AHHHH mon ikke også det er en (mangler at kunne score mål krise) Det tror jeg vist nok det er.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af Ravnen »

Damage control. Ståles stol er rødglødende, indtil videre har han ikke været nogen succes i sin anden periode i klubben.

Men det er også FCK på godt og ondt. Det var sådan her de var i mange år indtil Roy Hodgson kom til og gjorde drenge til mænd. Nu virker der atter til at være gået Café stemning over FCK. Det er også dejligt befriende at penge ikke er alt, FCK kan købe spillere for en formue, men det skaber i sig selv ikke et godt hold.

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Ståle tilbage til FCK

Indlæg af PH1978 »

Rødglødende ligefrem. Han skal jo fyre sig selv så ;-)

Besvar